איזה יום שמח-ון לי היום

(צילום: קובי אליהו)

איזה יום שמח-ון לי היום – איזה יום! עמית וקורי זורחים לי כל היום – איזה יום! איזה יום שמח יום של הפתעות, האולם מלא סלים ונצחונות!
הפועל חולון ניצחה אמש 97:89 את הפועל תל אביב, השלימה סוויפ עונתי וקבעה על הדרך כמה שיאים: שיא מספר נצחונות בעונה סדירה (24), השוואת שיא שלשות (17) – שיא בן 21 שנים וגם שיא איבודים של כל הזמנים (26) – אך איזה כיף שהשיא הזה שהוא בדרך כלל לא סיפמטי, נקבע דווקא בנצחון.
2 גיבורים עיקריים היו בנצחון הזה: קורי וולדן שכרגיל סיפק הצגה בדרך להיבחרו כ-MVP של הליגה כשקלע הפעם 29 נקודות מתוכם 6 שלשות, ועמית שמחון שקלע 24 נקודות מתוכם 5 שלשות. כמה זמן חיכינו לתצוגה מוחצת כזאת של עמית שהזכירה את היכולת שלו בעונה שעברה בסדרה נגד חולון. עמית קבע שיא עונתי ונקווה שזה רק הסנונית הראשונה בדרך לפלייאוף מוצלח. רק שימשיך כך!

הצטיין כהרגלו. קורי וולדן (עודד קרני)

המשחק נפתח עם – איך לא – סדרת שלשות של חולוניה כש-12 הנקודות הראשונות של חולון נקלעו בשלשות של שמחון (2), וולדן וקולשוב. הפועל תל אביב עוד הובילה 15:12 לפני שחולון הפכה עם סל שאינו שלשה (!) של שמחון ו…שלשה נוספת של וולדן, החמישית של חולון מתוך 17 נקודות. מדהים. דקוואן ג'ונס עלה מהספסל טוב כשהצטרף גם הוא למצעד השלשות החולוני אחרי עוד אחת של שמחון, 26:23 לחולוניה בסוף רבע ראשון מדהים בו חולון קולעת לא פחות מ-7 שלשות וגם מאבדת לא מעט.

הרבע השני נפתח עם הטבעה נאה של דקוואן ג'ונס ועם נקודות ראשונות של הובר שקבעו 30:25 לחבר'ה הטובים, אלא שאז האורחים השתלטו על העניינים, רצו ריצת 10:1 מלאה באיבודים חולוניים והפכו את התוצאה, 35:31 לאורחים, פסק זמן של שמיר. אחרי פסק הזמן קורי וולדן קטע את הבצורת החולונית ויחד עם שון ג'ונס השוו את התוצאה ואף החזירו את היתרון לחולון (41:39). איבוד של רועי הובר אפשרה ללימונד האורח לקלוע 4 נקודות בפחות מ-20 שניות, 43:41 להפועל תל אביב במחצית.

משחק מלא מלחמה. גיבורי הנצחון, וולדן ושמחון נלחמים (עודד קרני)

הרבע השלישי לא נפתח טוב מבחינת חולון. שמחון ו-וולדן אמנם קטעו את "בצורת" השלשות החולונית מהרבע השני עם 2 נוספות, אך האורחים קלעו את השלשה הראשון ועלו ליתרון שיא, 54:47. בדיוק ברגע הנכון שלומי הרוש הצטרף גם הוא לחגיגת השלשות והחל מומנטום חולון. 4 נקודות של וולדן ושלשה נוספת של שמחון בתווך החזירו את היתרון לנמרים אחרי ריצת 10:0 מהירה, פסק זמן של האורחים. אחרי פסק הזמן הפועל ת"א החזירה לעצמה את ההובלה לפני שוולדן הפך בשנית עם – איך לא – שלשה ואז קבע יחד עם שון ג'ונס את תוצאת הרבע השלישי, 64:60 לחולוניה.

הרבע השני נפתח מצויין מבחינת חולוניה שמיד אחרי סל של האורחים, הגיבה בריצת 10:0 על טהרת הכחול-לבן בזכות סל של הובר, שלשות של הרוש וקולשוב וסל נוסף של הרוש. האורחים לא ויתרו וצימקו עם 4 נקודות רצופות של מקניל אך קולשוב הגיב בעוד שלשה חולונית. ריינולדס ואטקינס העלו את חולון ליתרון שיא של 13 נקודות (83:70), האורחים צימקו ל-8 הפרש ולא ויתרו אך סל גדול של הרוש תוך כדי תנועה ברגע האחרון בתום שעון ה-24 החזיר את הפער הדו ספרתי (85:75). כוכב האורחים ג'רל מקניל ירד לספסל בעבירה חמישית ובלתי ספורטיבית ולמרות נסיונות אחרונים של האורחים לקאמבק נואש, עמית שמחון קלע 7 נקודות מהקו (מתוך 8 זריקות) ולא נתן להם סיכוי לחלום על קאמבק, 97:89 נאה לחולוניה בסיום.

לא נתנו לנצחון לברוח. הרוש (עודד קרני)

קורי וולדן סיים כאמור כקלעי המצטיין כהרגלו עם 29 נקודות (6-9 לשלוש, 7-8 מהקו, 5 אסיסטים, 4 איבודים), עמית שמחון במשחק שיא קלע 24 (5-10 לשלוש, 7-8 מהקו, 5 איבודים), שלומי הרוש המשיך ביכולת הנהדרת שלו כשקלע 11 נקודות והוסיף לא פחות מ-8 ריבאונדים (וגם 4 איבודים), קולשוב היה טוב גם הוא כשקלע 9 (3-5 לשלוש) והוסיף 8 ריבאונדים, צמד הג'ונסים דקוואן (3-4 מהשדה) ושון (8 ריבאונדים) קלעו 7 כל אחד, אטקינס (6 ריבאונדים) והובר 4 כ"א, ריינולדס 2 (5 אסיסטים).

כ-3500 צופים הגיעו לאולם בחולון והציגו תצוגת עידוד גדולה של שני הקהלים הטובים בליגה.

עמית שמחון, מכוכבי הנצחון אמר בסיום: "חשוב לי הניצחון יותר משיא העונה, אני שמח שהייתי מעורב יותר ואני מקווה שהדומיננטיות תימשך. מכורח הנסיבות יוצא שאני מרכזי יותר, אבל יכולנו לעשות דברים בצורה קצת יותר טובה".

מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: “חצי ראשון מאוד מפוזר שלנו עם 15 איבודים, לא עשינו דברים חכמים. יותר הסתדרנו בחצי השני, כל המשחקים שלנו בתקופה האחרונה הם באנרגיות שיא, קשה לשחק ככה אז אני מוריד את הכובע בפני השחקנים ולכן פה ושם טעויות כנראה זה חלק מהחיים אבל אני שמח מאוד שניצחנו. הפציעות מאד הדאיגו אותנו, אבל הפלייאוף זה עולם אחר".

על כוכב הקבוצה קורי וולדן אמר שמיר: "אני לא רוצה שוולדן יחשוב על העונה הבאה, הוא עשה דרך מדהימה וזה תענוג למאמן ולמערכת להצליח להשאיר שחקן כזה, כולם מתכוננים אליו ומנסים לעצור אותו והוא עדיין מצליח. קורי נכנס טוב למשחק, תמיד משחק חזק ומתאמץ, הוא אחלה שחקן לאמן, הוא תמיד מביא קשיחות בהגנה. השלשות? ככה משחקים היום, אפשר לזרוק כמה שרוצים, כשזה נכנס הצלחנו לברוח לפער דו ספרתי, לא קל לקבוצות לשחק מול זה”.

חולוניה עדיין נמצאת במאבק על המקום השני כשתוצאות המחזור האחרון יקבעו מי תסיים שני ומי שלישי – ירושלים או חולון, ומי תהיה יריבת הפועל חולון בפלייאוף, כאשר מירב הסיכויים שיהיו זה ראשון לציון או באר שבע.
במחזור האחרון של הליגה תצא חולוניה למשחק חוץ באשדוד מול הקבוצה המקומית ביום שני ה-20.5 בשעה 20:40. תבואו!