כל התרחישים לקראת המחזור האחרון שיתקיים היום

לא יודעים איפה נסיים? תוהים את מי נפגוש בפלייאוף? מבולבלים? גם אנחנו. בשביל זה נבנה כמו בשנתיים האחרונות מורה נבוכים של כל התרחישים של המחזור האחרון.
אמ;לק:
75% נסיים במקום השלישי, 25% נסיים שניים.
50% פוגשים את ראשון לציון בפלייאוף
37.5% פוגשים את באר שבע
12.5% פוגשים את הפועל ת"א.

אם נפגוש את ראשל"צ, מעניין מה תהיה התגובה של אוהדי ראשל"צ כלפי יצחק פרי היו"ר שלהם, אחרי שחיזק אותנו עם איגור קולשוב 🙂

* הערה: כמובן שאני לא מתייחס לסיכויי הנצחון המעשיים שלנו על אשדוד ושל ירושלים על הפועל ת"א שבשני המקרים ברור שהם הרבה יותר גבוהים מ-50:50 שהראתי בתרשים הזה.

הסבר: אם נסיים במקום השלישי (הפסד מול אשדוד או נצחון של י-ם על הפועל ת"א), אז צריך לראות מי תסיים שישית שכן אותה נפגוש לסדרה. אם ראשון לציון מנצחת את אילת, הם בטוח במקום השישי ופוגשים אותם. אם לא, הם תלויים בתוצאות שאר הקבוצות: נצחון של באר שבע על היורדת מהרצליה יעלה את באר שבע למקום השישי, וגם אם הרצליה תפתיע את באר שבע, במקרה של נצחון של הפועל ת"א על ירושלים באר שבע עדיין תעלה למקום השישי. רק במקרה שגם באר שבע וגם הפועל תל אביב יפסידו, הפסד של ראשל"צ עדיין ישאיר אותם במקום שישי. בפינה השמאלית התחתונה של גרף בנצחון של הפועל תל אביב על ירושלים האחוזים לא מחולקים זהה, כי יש מסלול בגרף שבו המשחק הזה כבר מופיע לפני זה (נצחון שלנו על אשדוד ושל ירושלים על הפועל ת"א).
אם ננצח באשדוד והפועל ת"א תנצח את ירושלים, נסיים במקום השני שם העניינים פשוטים יותר, ומחכים לראות מי מסיימת במקום השביעי. אם ראשל"צ מנצחת את אילת אז באר שבע תסיים שביעית, אם ראשון לציון מפסידה לאילת (ואחרי שעלינו בתרחיש זה למקום השני אחרי נצחון של הפועל ת"א על ירושלים כאמור) אז הפועל ת"א תעלה למקום השביעי על חשבונה של ראשל"צ שתרד למקום השמיני. בתרחיש הזה אגב התוצאה של באר שבע מול הרצליה לא משנה והיא בכל מקרה במקום שישי.