עדיין בתמונה לעת אתא

הפועל חולון עדיין בתמונת המאבק על המקום הרביעי לעת עתה, או לעת אתא. במפגש קשוח מול השישית קריית אתא הקשוחה מנצחים הנמרים אחרי מאבק צמוד 90:85. הנמרים הובילו לאורך רוב המשחק בהפרש קטן אחר פעם אחר פעם חזרו האורחים למרחק נגיעה, כולל 2 הפרש פחות מדקה לסוף. מי שעזר להביא את הנצחון הוא שחר עמיר שקלע את 5 הנקודות האחרונות של חולוניה במשחק. עוד בלט טאג'יר מקול שהשתלט על עמדת הגארד המוביל המשיך להיות בולט גם בצד ההתקפי בנוסף לזה ההגנתי. נשארים בתמונת הביתיות בפלייאוף!

הבטיח את הנצחון בסיום. שחר עמיר (לירון מולדובן)

לפני המשחק נערך טקס מרגש לזכרו של סמ"ר חיים סבח בן ה-20. חיים ז"ל היה לוחם בגדוד 869, עוצבת הגליל (91) ונפל במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ לפני כשבוע. הוא שיחק בקבוצת הילדים והנערים של הפועל חולון והיה אוהד הקבוצה. יהי זכרו ברוך.

לזכרו של חיים סבח ז"ל, שחקן מחלקת הנוער ואוהד הקבוצה

קריית אתא פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ליתרון 8:4 למרות נקודות של מקול וסמית' מהקו. ארצי קלע סל שדה ראשון לחולוניה בדמות שלשה, מקול וסמית' קבעו שיוויון וקרופורד שחזר לא מזמן מפציעה דייק מחוץ לקשת והביא יתרון ראשון לנמרים. האורחים הפכו, מקול השווה בחדירה אך האורחים רצו ריצת 7:0 ועלו שוב ליתרון. סמית' צימק עם הטבעה עוצמתית ואחר כך הוסיף נקודות מהקו, שחר עמיר צלף 2 שלשות כשבתווך חנוכי דייק מהקו אך המשחק נשאר צמוד. הרווי השלים את המהפך עם סל מחצי מרחק, 29:28 לחולוניה בסוף רבע ראשון מאוד התקפי ובלי יותר מדי הגנות.

מקול דייק מחוץ לקשת בתחילת הרבע השני. הרווי החזיר את היתרון עם שלשה, שחר עמיר עשה עבירה בלתי ספורטיבית גבולית. האורחים השוו, הרווי החזיר שוב את היתרון מהקו, דאוסון קלע מהקו פעם אחת אחרי 3 החטאות מטווח זה. בן שרף האורח החזיר את היתרון לאורחים (41:38), שרפי לקח פסק זמן. קרופורד צלף מחוץ לקשת וקבע שיוויון 41, קריית אתא לקחה פסק זמן משלה. סמית' קלע אחת מהקו ואחר כך הגדיל בחדירה בהתקפה מתפרצת, ארצי הכפיל את היתרון (47:41) והשלים ריצת 9:0 של הנמרים, פסק זמן נוסף של קריית אתא תוך דקה. האורחים צימק עם שלשה, משגב עלה על הלוח עם סל מחצי מרחק, מאמן האורחים שרון אברהמי קיבל עבירה טכנית אך גם משגב הצטרף למצעד המחטיאים מהקו. קרופורד קלע סל בפוסט בסיבוב וקבע את תוצאת המחצית, 51:46 לחולוניה אחרי 20 דקות של כדורסל.

הגארד המוביל בשורות חולוניה. טאג'יר מקול (לירון מולדובן)

סמית' פתח את הרבע השלישי עם דאנק נוסף. מקול הגדיל להפרש דו ספרתי ראשון (57:46), אך האורחים מחקו כמעט את כל היתרון עם ריצת 10:0. שרפי לקח פסק זמן אחריו ארצי דייק מחוץ לקשת ועצר את הריצה של האורחים. קרופורד הטביע דאנק אדיר ביד אחת, ארצי קלע מריבאונד התקפה מלא כוח, שחר עמיר חסם והפריע לזריקה בצד אחד של המגרש ואז צלף מחוץ לקשת מצד שני והגדיל ל-67:60, פסק זמן של קריית אתא. האורחים צימקו למרות סל של חנוכי, הרווי קלע שלשה רחוקה והגדיל שוב ל-7 הפרש, 72:65 לנמרים בסוף הרבע השלישי.

שחר עמיר פתח את הרבע הרביעי עם חסימה אדירה. ההתקפה החולונית התבלגנה ולא הצליחה לקלוע מה שהביא לפסק זמן חולוני. קריית אתא צימקה ל-3 הפרש, מקול סוף סוף קלע נקודות ראשונות של חולוניה ברבע האחרון אחרי כמעט 4 דקות ואחר כך המשיך להיות חם כשקלע סל נוסף הפעם עם עבירה. שתי הקבוצות הרבו להחטיא, האורחים צימקו ל-4 הפרש. ארצי לקח ריבאונד התקפה חשוב ומשגב קלע שלשה גדולה שהגדילה ל-7 הפרש, פסק זמן של האורחים כ-2 וחצי דקות לסיום. גמור? עוד לא. משגב שמר על היתרון מהקו אך האורחים צימקו ל-3 הפרש בלבד קצת יותר מדקה לסיום. הנמרים יצאו להתקפה חשובה בה ארצי החטיא מחוץ לקשת, השופטים שרקו שריקה שגויה לעבירה של משגב שאחריה שרפי לקח פסק זמן. בן שרף האורח צימק להפרש 2 בלבד פחות מדקה לסיום, שחר עמיר כמעט גרם לאיבוד של משגב שהצליח למסור חזרה לעמיר שקלע שלשה ענקית. סמית' קלע אחת מהקו, האורחים לא ויתרו וצימקו ל-3 הפרש אחרי סל עם עבירה של סמית'. שחר עמיר נשלח לקו 8.5 שניות לסיום, דייק פעמיים וסגר סופית את הסיפור, 90:85 לנמרים בסיום.

אפשר לחגוג נצחון קשה. שחקני חולוניה בסיום (לירון מולדובן)

טאג'יר מקול הצטיין עם 18 נק' (6-11 לשתיים, 1-4 לשלוש, 3-3 מהקו), שחר עמיר הפציץ 14 (4-7 לשלוש), סמית' קלע 13 (4-10 מהשדה, 5-8 מהקו), ארצי 11 (3-4 לשלוש, 7 ריבאונדים), קרופורד (2-6 לשלוש, 2-3 לשתיים) והרווי (2-4 לשלוש, 1-4 לשתיים) 10 כל אחד, משגב 7 (2-7 מהשדה, 9 אסיסטים), חנוכי 4 (1-4 מהשדה, 6 ריבאונדים), דאוסון 3 (3-6 מהקו).

פחות מ-2000 אוהדים הגיעו להיכל בחולון למשחק רגוע יחסית.

צמוד צמוד. סמית' וקרופורד (לירון מולדובן)

מה הלאה? משחק חוץ מול הפועל ירושלים. בהנחה וירושלים לא תנצח גם את מכבי וגם את הפועל תל אביב, המשחק הזה יקבע מי תסיים רביעית עם יתרון הביתיות ומי תסיים חמישית.
יאללה חולון!