על האדים של הדלק

הפועל קבוצת נתנאל חולון הפסידה 70:68 מול הפועל ירושלים ונמצאת בפיגור 2:0 בסדרה של הטוב מ-5 משחקים. הנמרים נלחמו בשיניים ממש כמו במשחק הראשון, והיו רחוקים מרחק סל אחד מלהשוות את הסדרה, אך הדלק והשחקנים על הספסל פשוט אזלו. חולוניה הגיעה עם רוטציה של 8 שחקנים בלבד שהתקצרה ותהיה דלילה ככל הנראה אף יותר במשחק הבא, כשרשימת הפצועים של הקבוצה הולכת ומתארכת: אל סי.ג'יי האריס, האנס ואנווין וקווין הרווי, נוספו טאג'יר מקול שהצטרף לרשימה במשחק הראשון, וברבע האחרון של המשחק הנוכחי גם ניב משגב שירד לחדר ההלבשה בשלהי המשחק אחרי פגיעה בשריר הירך האחורי. מול העומק של ירושלים קשה לנצח ככה.
ומה באשר למשחק עצמו? היה את ג'סטין סמית' והיה את כל השאר. הזר הפנומנלי של חולוניה הציג את משחקו הטוב ביותר בצהוב סגול כשקלע שיא קריירה של לא פחות מ-30 נקודות. פרט אליו גם קרופורד היה לא רע אך כולם כולל ג'סטין ודרו פשוט נפלו מהרגליים. אבל אם נחשוב על זה, עוד מהתקופה באולם הפחים כשחולוניה הייתה קבוצה קטנה שנלחמת על חייה בכל עונה, מה בסך הכל דרש הקהל מהשחקנים ומהקבוצה? להילחם. ואת זה, למרות הפיגור בסדרה, השחקנים עשו בענק. זאת הרוח החולונית, חולוניה לא תיפול ללא קרב!

עוד שם לרשימת הפצועים. גם משגב נתן את הכל (עודד קרני)

לפני פתיחת המשחק, פרס השחקן המשתפר של העונה הוענק לשחר עמיר הצעיר. מי יתן ונזכה לראותו בצהוב סגול עוד שנים רבות!

בתחילת המשחק קרופורד היה הראשון לקלוע בשורות חולון, אך הדקות הראשונות היוו קרב בין הגבוהים: וויליאמס מירושלים שקלע את 8 הנקודות הראשונות של האורחים, וסמית' החולוני מצד שני. משגב עזר לסמית' לקבוע יתרון 12:8, האורחים השוו. דאוסון עלה על הלוח, ירושלים הפכה, שחר עמיר החזיר את היתרון זמנית אך הרבע הראשון הסתיים בשיוויון 17.

האורחים עלו טוב יותר לרבע השני אך סמית' ומשגב שוב הגיבו והשוו. האורחים ריצת 7:0 תוך כדי פסק זמן של שרפי. דאוסון קטע את הריצה, סמית' וברנס שעלה על הלוח צימקו, דאוסון המשיך לצמק עם שלשה ומשגב קלע רק אחת מהקו ופספס הזדמנות להשוות, 32:31 לירושלים במחצית.

שוב חולון רדפה, שוב כמעט הצליחה להשיג. קרופורד מול ירושלים (עודד קרני)

קרופורד וארצי השלימו את המהפך ואת ריצת 12:2 החולונית בתחילת המחצית השניה. ירושלים הגיבה בריצת 6:0 נגדית, משגב מצא את סמית' לדאנק שקטע זאת. סמית' המשיך להחזיק את הנמרים עם סל ועבירה, חנוכי עלה על הלוח עם נקודות מהקו והשלים את המהפך. קרופורד קלע 2 סלים מהירים ושמר זמנית על היתרון, ירושלים הפכה. חנוכי צימק מעט אך קרינגטון האורח קלע שלשה משוגעת על הבאזר, 54:48 בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע האחרון נראה היה שהמשחק בורח כשהאורחים עלו ליתרון הגדול ביותר שלהם, יתרון דו ספרתי של 10 נקודות (60:50). סמית' נלחם וחתך את הפער בחצי והחזיר את האמונה לנמרים, קרופורד חתך וצימק ל-3 הפרש בלבד. משגב נפצע בשריר וירד מהפרקט, האורחים הגדילו אך ארצי צימק בפוסט אפ. קרופורד וסמית' צימקו להפרש נקודה בלבד קצת יותר מדקה לסיום, שריקה מעוררת מחלוקת לפאול גבולי מאוד של דאוסון נתנה לאורחים הזדמנות להגדיל מהקו. ארצי מצא את סמית' לדאנק קל ששוב צימק להפרש נקודה, קרופורד עשה עבירה על ספידי סמית' 13 שניות לסיום כשהאורח דייק מהקו ושוב הגדיל ל-3 הפרש. וויליאמס הירושלמי עשה עבירה בלתי ספורטיבית על ג'סטין סמית' שדייק פעם אחת מהקו, חולון קיבלה הזדמנות להשוות או אפילו להפוך את סמית' ניסה למסור לארצי ואיבד, 70:68 דרמטי לירושלים בסיום.

ג'סטין סמית' קלע כאמור שיא קריירה של 30 נקודות (14 ברבע הרביעי, 12-15 מהשדה, 6-9 מהקו, 8 ריבאונדים, 3 חטיפות, 3 הטבעות, 4 איבודים), קרופורד קלע 13 (5-7 לשתיים, 1-3 לשלוש, 6 ריבאונדים), דאוסון 7 (3-7 מהשדה), משגב 5 (0-4 לשלוש, 7 אסיסטים), חנוכי (1-5 מהשדה) וארצי (2-8 מהשדה) 4 כ"א, עמיר 3, ברנס 2.

כבוד לכ-3 וחצי אלף הצהובים סגולים שהגיעו למה שיכול להיות משחק הבית האחרון העונה, ועודדו למרות הכל.

עודדו למרות הכל. הקהל של חולוניה (עודד קרני)

מאמן חולוניה עמית שרף אמר בסיום: המאמן עמית שרף: "עמדנו בתוכנית ההגנתית שלנו, וחיינו עם הנקודות של ג'אקורי וויליאמס. רצינו שהוא זה שיקבל את ההחלטות, אבל היינו חייבים לשלוח אותו עוד פעם-פעמיים לקו. רוב הזמן הצלחנו. לקראת סוף הרבע השלישי קיבלנו שתי שלשות במקום לרדת ביתרון. שוב השארנו אותם על 7-6 נקודות לאורך רוב הרבע הרביעי, כמו במשחק הקודם, אבל שוב היה חסר לנו עוד שחקן שייצר באחד על אחד ויפעיל את השחקנים האחרים". עוד הוסיף: "אני מאוכזב מאוד משני ההפסדים, שהוכרעו על כדור אחרון ביד עם אופציה לנצח. אני לא רוצה לסכם את העונה. גם במשחק הראשון וגם היום חזרנו ממינוס 10, מינוס 12. נצטרך לקבל החלטות, להיפגש, להתאושש ונגיע ביום ראשון וננסה להחזיר לכאן את הסדרה. הסיכויים לא לטובתנו, אבל נמצא את הדרך. נביא עוד משהו שונה, אולי לא רגיל. אנחנו משתמשים בג'סטין סמית' כמוביל כדור, ונשחק יותר עם שחר ודיאנדרה ברנס".
על ניב משגב אמר: "נדע עוד מעט אבל זה לא נראה טוב. ירושלים קבוצה מאוד קשה עומדים מולם חזה מול חזה וזה לא פשוט. ניב הוא מנהיג בקבוצה הזו, גם שומר וגם מנווט בהתקפה, מקווה שאני לא מסכם את העונה אבל אני פסימי. הרווי הראה נכונות לראות עוד חוות דעת נראה בשבת, באיזה סגל שנגיע ננסה להחזיר את הסדרה לפה”.

השחקן המשתפר של העונה שחר עמיר אמר: "אני מרגיש שהיינו שם ושאנחנו ברמה, למרות הסגל שהולך ומתקצר ממשחק למשחק. אנחנו נלחמים ורוצים, ומתסכל זה שלא הספיק. אני מקווה שבמשחק הבא זה ייראה טוב יותר. כולם עדיין מאמינים, ונדאג שירימו את הראש".

הלוואי וישאר עוד שנים קדימה! שחר עמיר, שחקן המשתפר של העונה (עודד קרני)

ביום ראשון ה-2.6 בשעה 20:40 יצאו הנמרים לארנה בירושלים בניסיון להאריך את העונה במשחק אחד לפחות, ולחזור שוב הבייתה להיכל בחולון.
יאללה חולוניה!