חוץ מזה אין כמו בבית

הפועל קבוצת נתנאל חולון פותחת עונה באופן רשמי ברגיל ימין עם נצחון 75:67 על הפועל עפולה במסגרת המחזור הראשון של שלב הבתים החדש של גביע ווינר. במסגרת השלב החדש, כל קבוצה משחקת נגד 3 קבוצות אחרות בשלב הבתים, כששתי הראשונות עולות לשלב רבע הגמר. חולוניה שתארח בהמשך את קריית אתא ותצא למשחק חוץ מול באר שבע, יצאה למשחק חוץ מול הפועל עפולה שהתקיים ב…חולון. עקב בעיות באולם בעפולה נערך המשחק בבית, מה שהביא ככל הנראה למשחק החוץ הראשון בתולדות חולוניה שהתקיים בבית.
הנמרים כנראה התרגשו במחצית הראשונה מגודל המעמד ונקלעו לפיגור שהגיע עד כדי 12 נקודות בשיאו. במחצית השניה ובעיקר ברבע האחרון העבירו הנמרים הילוך כל הדרך לנצחון. המצטיין במשחק היה הגארד אלייז'ה מיטרו-לונג שקלע 17 נקודות. קייזר נראה מצויין במחצית הראשונה, זלמנסון במחצית השניה ושניהם סיימו עם 10 נקודות. וגם הסנטר בינגהם נראה טוב. קו קדמי מאוד מסקרן יש העונה לחולוניה!

קו קדמי מסקרן לחולוניה העונה. מרכוס בינגהאם (עודד קרני)

בתחילת המשחק האורחים שהם המארחים, עפולה, עלו ליתרון עם שלשה. מיטרו לונג דייק מהקו, ארצי נתן יתרון ראשון אך עפולה עלתה ל-10:6 למרות נקודות ראשונות של קייזר אחרי חטיפה. משגב צימק עם שלשה ראשונה, קייזר שמר את הנמרים צמודים ודקאראי טאקר קבע שיוויון 14. משגב דייק מהקו אך עפולה סיימה את הרבע ביתרון 19:16.

הרבע השני נפתח רע כשהנמרים לא הצליחו לשים את הכדור בסל במשך דקות ארוכות. עפולה השלימה ריצת 9:0 ועלתה ליתרון דו ספרתי (26:16) עד שטאקר קטע את הבצורת עם שלשה. ג'יילן אדאמס קלע סל יפה והמשיך את המיני-מומנטום, אך עפולה לקחה פסק זמן ממנו חזרה טוב יותר ועלתה ליתרון שיא של 12 נקודות. אך אז החל הקאמבק והמהפך: מיטרו-לונג החל את הריצה עם שלשה, קייזר דייק מהקו, אדמס קלע עוד ג'אמפ-שוט, בינגהם הטביע וקייזר ומיטרו-לונג השלימו ריצה מדהימה של 13:0 ויתרון חולוני. קצת לפני המחצית יפתח זיו הטביע מאסיסט נהדר של משגב אך עפולה הצליחה לחזור להוביל, 38:36 לצפוניים במחצית.

רדפו אחרי עפולה במחצית הראשונה. יפתח זיו מנסה לצמק (עודד קרני)

בתחילת הרבע השלישי הנמרים הפכו עם נקודות של קייזר מהקו ואדאמס עם שלשה. עפולה הגיבה במהפך משלה, ארצי השווה עם מהלך נהדר של סל ועבירה. סנדי כהן העפולאי קלע שלשה, יפתח זיו החזיר לו בצד השני ומיטרו-לונג הצטרף אליו עם אחת משלו. הצפוניים המשיכו את הנדנדה וחזרו להוביל, מיטרו-לונג השווה מהקו. עידן זלמנסון שלא קיבל יותר מדי קרדיט במחצית הראשונה נכנס, רשם דקות מצויינות והחזיר את היתרון לנמרים עם 5 נקודות מהירות כשבתווך שלשה של בינגהם – כיף שיש גבוה שגם קולע מחוץ לקשת. עפולה לא ויתרה ונשארה צמודה, 60:58 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח מעט לאט. בינגהם המשיך את המומנטום מסוף הרבע השלישי עם 4 נקודות רצופות, עפולה הגיבה ב-2 פסקי זמן רצופים וצימקה מהקו ל-2 הפרש, אך שתי הקבוצות הרבו להחטיא. 5 נקודות מהירות של מיטרו-לונג הגדילו ל-7 הפרש, העפולאים העיקשים לא ויתרו אך זלמנסון היעיל קלע 5 נקודות רצופות, העלה ל-10 הפרש וסגר סופית את הסיפור. בסיום 75:67 נאה לנמרים שפותחים עונה כמו שצריך.

הגיע למחצית השניה. עידן זלמנסון בפעולה (עודד קרני)

אלייז'ה מיטרו־לונג קלע כאמור 17 נק' (3-7 לשלוש, 4-4 מהקו, 5 אסיסטים, 3 חטיפות, 6 איבודים), מייקל קייזר (3-3 לשתיים, 4-4 מהקו) ועידן זלמנסון (4-4 לשתיים) קלעו 10 כל אחד, מרכוס בינגהאם 9 (3-3 לשתיים), יפתח זיו (1-4 לשתיים, 1-4 לשלוש) וג'יילן אדאמס (1-5 לשלוש) 7 כ"א, דקאראי טאקר (2-5 לשלוש) וארצי (0-3 לשלוש)קלעו 6 כל אחד, משגב קלע 3 (1-6 לשלוש, 5 אסיסטים). חנוכי שותף ולא קלע.

כ-1500 חולונים הגיעו לאולם ועודדו בצורה שעושה חשק לעוד.

רק 1500 אוהדים, מספרים של אולם הפחים אבל גם עידוד נהדר. הקהל של חולוניה התגעגע אז בא (עודד קרני)

ביום שלישי ה-17.9 בשעה 18:30 תארח חולוניה את קריית אתא במסגרת המשחק השני בשלב הבתים של גביע ווינר.
יאללה חולוניה!