שלומי מצויין, שלומנו טוב

הפועל חולון לא הובסה בסדרת פלייאוף בסוויפ 20 שנה. למרות הפציעות המרובות שממשיכות להיערם כשגם דקוואן ג'ונס לא היה כשיר, חולוניה הגיעה אמש למשחק "עם הגב לקיר" והתפוצצה עם 100:79 מרשים על ראשון לציון.
בכלל, כל שבעת שחקני הסגל הקצרצר של חולוניה נראו מצויין, וזה מה שאפשר את הנצחון. שלומי הרוש השווה שיא קריירה כשקלע 24 נקודות, וולדן חזר לעצמו למרות הכאבים, קולשוב וריינולדס הציגו גם הם משחקי שיא, אטקינס לא ירד לשניה אחת מהפרקט (רק כשהמשחק היה כבר גמור) ונתן את כל כולו וגם הובר ושמחון השקיעו יזע ודמעות.
גם הקהל לא ויתר, בא בכל הכוח ודחף את השחקנים עד לנצחון ועם הפנים קדימה למשחק 4 שיתקיים ביום א'.

הפצועים והמתעלים. ג'ונס, ג'ונס וקולשוב (אלן שיבר)

המשחק נפתח עם מטר שלשות חולוני של קולשוב, הרוש וריינולדס שהעיפו את חולון ליתרון 9:0 מוקדם ופסק זמן של האורחים. הרוש ואטקינס העלו את הפער לדו ספרתי (14:4), ראשון לציון נכנסה מעט למשחק אבל חולון המשיכה להפציץ כשריינולדס קלע פעמיים סלים יפים ומצא גם את הרוש וקולשוב לעוד שלשות. וולדן עלה גם הוא על הלוח וריינולדס קבע את תוצאת הרבע הראשון, 30:14 גדול לחולוניה.

בפתיחת הרבע השני אטקינס עם סל בצבע והרוש עם 3 זריקות מהקו העלו את היתרון אל מעבר ל-20 הנקודות (35:14) ונראה היה שהמשחק הולך לגארבג' טיים בשלב מאוד מוקדם. שמחון ו-וולדן הצטרפו גם הם למטווח שלשות והגדילו את הפער עוד יותר (41:17), האורחים הצליחו לצמק קצת ל-20 נקודות הפרש "בלבד", וולדן והרוש הגדילו עם עוד שלשות, ההפרש צמח לשיא של 26 נקודות אחרי סלים של אטקינס והרוש (58:32) לפני שטעות של אטקינס מאפשרת לראשון לציון לקלוע 5 נקודות מהירות, 58:37 לחולוניה במחצית.

היה נהדר מול האקסית. קולשוב (אלן שיבר)

ברבע השלישי ראשון לציון נכנסה לקצב התקפי, וחולון מצידה ניסתה למנוע מהאורחים לצמק את הפער על ידי קליעה בצד השני. הגבוהים של האורחים הובילו ריצת 7:0 שצימקה ל-62:46 בלבד, אך קולשוב וריינולדס קלעו שלשות חשובות שעצרו את המומנטום. ריינולדס המשיך להיות ה-גו-טו-גיי של חולון, ובכל פעם שראשון לציון איימה להתקרב, ריינולדס, וולדן או הרוש שהמשיך את המשחק הנהדר שלו היו שם כדי לוודא שזה לא יקרה, כששלשה של האחרון החזירה את הפער אל מעל ל-20 הפרש (80:59). הסיומת של הרבע הייתה שוב של ראשון לציון שצימקה את היתרון והשאירה לעצמה תקווה בין השאר בזכות שריקה מעוררת מחלקות לטכנית של קולשוב על התחזות, 80:64 בסוף הרבע השלישי.

את רבע האחרון פתח קולשוב בשלשה, אחריה הובר ואטקינס קלעו והגדילו את ההפרש. ראשון לציון לא ויתרה להורידה ל-12 הפרש בלבד (85:73) כשעל השעון עוד זמן רב לשחק – מעל ל-6 דקות, מה שגרם ללחץ בקרב הקהל החולוני, פסק זמן של שמיר. קורי וולדן הריח מאני טיים וחזר מפסק הזמן עם שלשה גדולה שהורידה לחץ, אחר כך קלע עוד פעמיים מהקו ואז ניסיון שלשה שלו הפך בטעות לדאנק של אטקינס שתפס את הכדור בדרך למטה לפני שפגע בטבעת, ופשוט תיקן את הכיוון והטביע אותו – 92:73. ראשון לציון כבר הרימה ידיים כשאטקינס הוסיף לשורה הסטטיסטית שלו וקלע עוד 2 ליי-אפים רצופים לפני שהרוש מהקו וריינולדס עם עוד סל הביאו את חולון ל-100 נקודות עגולות, בסיום 100:79 גדול לחולוניה.

הזכיר את ריינולדס הישן והטוב. סקוטי בשיאו (אלן שיבר)

האולם החולוני לא היה מלא כש-3300 איש הגיעו, רובם חולונים. מי שכן הגיע עודד במלוא גרון והוביל את חולוניה כל הדרך לנצחון שהחזיר את האמונה שאפשר להפוך את הסדרה ולעשות את זה.
את הביטוי לאמונה ניתן לראות כשכבר בבוקר יום שישי הכרטיסים שמוקצים לחולון למשחק הרביעי, אזלו לחלוטין. אם נצליח לנצח ולהביא את הסדרה למשחק חמישי בחולון, התפוסה ביציעים תהיה כנראה מלאה לחלוטין.

שלומי הרוש סיים כקלעי המצטיין כשהשווה כאמור שיא קריירה עם 24 נקודות (5-8 לשלוש, 5-5 מהקו), ריינולדס הזכיר את סקוטי הישן והטוב מהקדנציות הקודמות כשקלע 21 נקודות (9-14 מהשדה, 6 אסיסטים), קולשוב הציג את משחקו הטוב ביותר בצהוב-סגול כשקלע 18 נקודות (4-6 לשלוש, 8 ריבאונדים), וולדן חזר לעצמו והיה נהדר עם 17 נקודות (3-6 לשלוש, 6-6 מהקו, 8 אסיסטים), אטקינס שכמעט לא ירד מהפרקט סיים עם דאבל-דאבל של 15 נקודות (7-10 מהשדה) ו-14 ריבאונדים, שמחון קלע 3, הובר 2, דדון, ארבלי ופלטין שותפו בדקת הסיום ולא הספיקו לקלוע.

עודדו, דחפו ועכשיו חזרה האמונה. אוהדי חולון בטירוף לקראת המשחק הבא (אלן שיבר)

ביום רביעי בשעה 20:30 הפרק הבא של מלחמת העולם כשיוצאים למשחק חוץ בראשון לציון, המשחק הרביעי בסדרה.
הפסד יסיים את העונה החולונית, נצחון יביא את הסדרה למשחק חמישי ומכריע בחולון.
כרטיסים ליום ראשון כבר אין אז מילולית כולם באים. נתראה שם!