עונה טובה ומתוקה: ראיון פתיחת עונה עם שרון דרוקר

שרון דרוקר, מאמן הפועל חולון החדש, שלום רב.
מקום חדש, קבוצה חדשה, תאר את התחושות שלך.

אני מרגיש מאוד בנוח, הגעתי למקום מאוד מחבק ומאוד חם. הגעתי למקום עם ציפיות ושאיפות, מועדון עם מסורת, מועדון גדול, סביבת העבודה היא מעולה, כולם רוצים לתמוך ולעזור, כולם רוצים את טובת הקבוצה, הארגון מאוד מקצועני.
היה קיץ לא קל, הייתי באילת, חתמתי בחולון וישר התחלתי לבנות את הקבוצה אז כמעט לא היה זמן לנשום ולשבת כי רצים כל הזמן, אבל סך הכל ממשיכים לבנות תוך כדי עמידה בתקציב כדי לבנות קבוצה טובה.

ספר לנו משהו מפתיע על שרון דרוקר שאוהדי חולון לא מודעים אליו.
שרון דרוקר אוהב מוזיקה מזרחית. חולה על מוזיקה מזרחית, יודע מילים, יודע לשיר…

באמת מפתיע. לא מעט אוהדים שלנו יתחברו לזה, זה בטוח.
בוא נתחיל בך. הקריירה שלך ידעה המון עליות וירידות: אימנת בקבוצות גדולות בארץ ובאירופה, לקחת תארים, אך מצד שני היו גם רגעים פחות טובים בראשון לציון והבעיות הכלכליות באילת. איך אתה רואה את משרת מאמן הפועל חולון מבחינת הקריירה והשאיפות שלך, והתכניות שלך לעתיד?

באילת הגעתי כשהקבוצה הייתה במקום אחרון והגענו לפלייאוף, בראשון לציון הייתה לי קדנציה טובה של שנה ושלושת רבעי שעד עכשיו רואים את פירותיה, אך היא הסתיימה לא בטוב.
חולון בשבילי זה מועדון שיכול להתפתח ולגדול: המעבר להיכל הטוטו והגידול במספר המנויים ומספר האוהדים – זה הופך להיות מועדון ברמה טובה מאוד, וכבר הייתי באירופה בכמה מועדונים ואני רואה את זה. הארגון, הסדר, האכפתיות מהאנשים, כל הדברים האלה שלמה אייזיק חרט על דגלו ואני מאוד מתחבר לזה. אני מקווה שזה באמת מקום שאני אתחבר אליו ונוכל לצמוח ביחד.

אימנת באירופה בלא מעט קבוצות, ובארץ יש נטייה לקיצוניות: לראות אותנו או כחובבנים או לחשוב שאנחנו הכי טובים שיש. איך הפועל חולון יחסית למועדונים גדולים אחרים שאימנת בהם?
בראייה של חוץ לארץ כלפי ישראל דווקא מאוד מעריכים את ישראל, את המאמנים הישראלים ואת השחקנים הישראלים. אתם רואים את זה גם בקיץ כשהמון שחקנים נחטפים מהליגה שלנו לליגות אחרות, לפעמים בהרבה יותר כסף ומועדונים יותר גדולים. אני חושב שישראל מראה את זה גם בגילאים הצעירים, יש לנו מה להגיד בכדורסל האירופאי.
לגבי חולון, זה שהפועל חולון מחליטה לשחק באירופה ועושה את זה כל שנה זה מבורך. אמרתי את זה גם כשלא הייתי פה, מועדונים שמשחקים באירופה זה נותן להם הרבה יותר. נכון שיש הרבה לחץ והרבה משחקים וטיסות והרבה עבודה, אבל בסוף כשאתה מייצג מועדון, מייצג ארץ, אתה נמצא על המפה בתחרויות הכי גדולות – לא תמיד אתה יכול לזכות אבל עדיין אתה שם, וזה תעודת כבוד לכדורסל הישראלי ובטח להפועל חולון.

אתה נכנס לנעליים לא קטנות של מאמן שחייבים להזכיר לפחות פעם אחת את השם שלו בראיון כזה, דן שמיר. מה לדעתך אתה תנסה לעשות שונה ביחס אליו?
קשה להשוות. קודם כל הוא היה פה המון שנים והתחבר והלך עם המועדון כמה שנים שזה מאוד נדיר במחוזותינו וזה יפה לראות, דבר שני דן ואני שונים מאוד גם באישיות וגם בצורת האימון, בסוג האימון, בטח בפילוסופיית האימון. אני יודע בדיוק מה הוא עושה ואיך הוא עושה ומאוד מעריך את זה, הדרך שלי היא אחרת ואני לא חושב שזה יהיה קל כל כך להתרגל לזה, אבל יש לי דרך ויש לי שיטה ואיתה אני אנסה ללכת. זמן יגיד אם זה יצליח או לא, אני מאוד מקווה שכן.

שנהיה לראש ולא לתחתית. דרוקר מרגיש נוח בחולון (חגי מיכאלי)

כולנו. בוא נעבור לקבוצה הנוכחית. אחרי שכבר שיחקנו כמה משחקי ההכנה, איפה לדעתך יהיו החוזקות והחולשות של הקבוצה העונה?
ראינו כמה חולשות שאנחנו צריכים לטפל בהם ודיברנו עליהם עם ההנהלה בישיבה ביחד. יש לנו בעיקר חוסר ניסיון גדול – שדי לקחתי בחשבון – של 3 שחקנים מרכזיים שלא שיחקו מעולם באירופה. למרות שהם היו מקצוענים – אחד בקוריאה, אחד בG-league (ליגת הפיתוח של ה-NBA) ואחד קצת ב-NBA, עדיין לשחק באירופה ולשחק בישראל זה כדורסל מסוג אחר, זה משהו שונה לגמרי. אני יודע את זה מהמון זרים שאימנתי לאורך השנים שלקח להם זמן להתרגל ואנחנו רואים את זה. עם זה היכרות עם סוג המשחק; בישראל מחליפים המון הגנות וכל התקפה אתה יכול להיתקל במשהו אחר, השופטים, כל הדברים פה הם שונים לחלוטין. זה נכון גם לגבי ליגות באירופה שאימנתי. אני מנסה להכין את השחקנים כמה שיותר, זה הרבה תקופה של לימוד, הרבה סבלנות, גם שלי כמאמן. יש דרך חדשה, שיטה חדשה, שחקנים חדשים, 5 אמריקאים שלא היו בארץ מעולם – אין ספק שלקחנו סיכון פה אבל אני מקווה שבסוף זה יוכיח את עצמו.

בהמשך לזה שהזכרת זרים בלי ניסיון בליגה המקומית, האם לדעתך היה מקום בדיעבד להביא זר אחד בעל ניסיון בכדורסל הישראלי?
במצב הנוכחי זה היה יכול להיות הרבה יותר קל אם היה זר שמכיר את דו"ח הסקאוטינג בעל פה, יודע איפה הוא הולך לשחק, באיזה אולם, באיזה מגרש, רואה מה זה האוהדים של חולון ומה זה האוהדים האחרים – הכל שונה. אבל לא ניתן לקחת החלטות בדיעבד, צריך לקחת החלטות באותו הרגע בהתאם לתפקיד שאנחנו מחפשים ואנחנו מאוד רוצים להצליח עם זה, ואם לא אז נצטרך להחליף.

בישראל כידוע מספר המאמנים הוא כמספר האוהדים כי כל אוהד הוא גם סוג של מאמן. בפורומים של האוהדים הצביעו על 2 בעיות: שיש לנו רק רכז טבעי אחד, יוגב אוחיון, ושיש רכות מסויימת בעמדת הסנטר. האם לדעתך זה באמת הבעיות? האם לדעתך יתכנו חילופים בשלב מוקדם של העונה?
התשובה היא כן וכן. בלי להרחיב הרבה, אני חושב שאוהדים מבינים כדורסל, אנחנו אמנם רואים דברים אחרת לפעמים ויותר סבלניים וצריכים לקחת בחשבון עוד פרמטרים, אבל ראינו כמה חולשות וחלק ממה שאמרו הוא באמת נכון.

אתה ידוע כמאמן שנותן דקות לישראלים מצד אחד, אך מצד שני עכשיו כבר אין חוק רוסי. עד כמה הישראלים יהיו פקטור מוביל בקבוצה אחרי ביטול החוק הרוסי?
הישראלים הם פאקטור מאוד משמעותי. הישראלים זה הלב של הקבוצה, הנשמה, הם מכתיבים את הקצב, הם צריכים להיות הבסיס בחדר ההלבשה שאליו מתחברים הזרים, להפוך את הקבוצה הזאת ליחידה אחת. אני אוהב את הישראלים שלי, מאמין בהם, מחכה כבר בכליון עיניים שגיא פניני יחזור. אני חושב שיש לנו 5 ישראלים טובים, מנוסים וקשוחים.

אם כבר ישראלים, 2 שמות עלו במהלך הקיץ ברכילויות של האוהדים: ג'ו אלכסנדר וריצ'ארד הוואל, בסוף הם לא הגיעו. מה הסיפור? היה משהו מאחורי הקלעים או שהם לא עמדו על הפרק?
שניהם היו על הפרק. לגבי ג'ו אלכסנדר, הדרישות הכספיות שלו בתחילת הקיץ היו ממש גבוהות והוא חיכה להצעות בסביבות 300-400 אלף דולר שזה לא סדרי הגודל של התקציב שלנו, ובהמשך כבר בנינו את הקבוצה בדרך מסויימת ככה שעכשיו זה כבר לא מתאים. לגבי האוול, אחרי ששמעתי ודיברתי ושאלתי, העדפתי לא ללכת עליו.

בוא נדבר רגע על היעדים. ההנהלה הציבה יעדים שאפתניים: לעבור לפחות שלב אחד בליגת האלופות של אירופה, הגעה לגמר גביע המדינה והעפלה לפיינל פור. עד כמה לדעתך היעדים הללו ריאליים לאור התחזקות 2 הקבוצות הבכירות בליגה, והבית הקשה אליו הוגרלנו בליגת האלופות? נראה כמו יעדים קשוחים.
כן, זה נראה ממש קשה, גם שלמה יודע את זה והוא זה שהציב את היעדים, אבל אני מאמין שצריך להסתכל על הקבוצה שלנו. הפילוסופיה שלי תמיד היא שצריך להסתכל על עצמנו, ואם אנחנו נהיה טובים אז השמיים הם הגבול. כבר הוכחתי את זה בקריירה שלי בכל מבנה ובכל תחרות כי אני מאמין בזה, אבל אם אתה לא טוב אתה מתחיל להגיד שכולם חזקים מסביב. אז אני מעדיף להסתכל על עצמנו, שאנחנו נהיה חזקים וטובים ומחוברים וקשוחים בדרך שאני רוצה, אז נוכל לנצח את כולם.

קצת על הקהל של הפועל חולון. אימנת בלא מעט מצבים כיריב של הפועל חולון, עד כמה הקהל החולוני משפיע לדעתך?
מאוד משפיע. זה קהל קנאי, קהל קולני, אכפת לו מהקבוצה, מעודדים בכל שלב במשחק ודוחפים אותך. מהרגע שחתמתי, החל מהרחוב וכלה בהודעות אני מקבל רק חיזוקים ואיחולי הצלחה וזה עושה המון המון מוטיבציה – לא שחסר לי מוטיבציה לנצח, אבל זה נותן לך תחושה שלקהל הזה מגיע הרבה. האוהדים קיבלו אותי ממש יפה.

משפט סיום לאוהדים שקוראים את הראיון, לכבוד העונה החדשה והשנה החדשה
משפט טיפוסי של מאמן: העונה היא עונה ארוכה, המון המון משחקים, הרבה דברים קורים לקבוצה בדרך. צריך סבלנות, תמיכה הדדית, עזרה, אנחנו צריכים אתכם בכל משחק גם במצב טובים אבל בטח במצבים יותר קשים, המטרה של כולנו ולשם זה אנחנו שם, זה להביא אתכם שמחים כל שבוע הבייתה.

הלוואי. תודה רבה שרון, שתהיה לנו עונה נהדרת ושנה נהדרת!
שנה טובה ועונה טובה!

תגובה אחת בנושא “עונה טובה ומתוקה: ראיון פתיחת עונה עם שרון דרוקר

  1. סל אחד בשניית הסיום במשחק חצי גמר הפיינל פור, מכבי- אילת, היה חסר לדרוקר כדי לשחק בגמר, אז אנחנו נאחל לו שהסל הזה יקלע בעונה הזאת

סגור לתגובות.