טיול בצפון

מה יהיה איתך עונת 2020/21? אחרי תחילת עונה בצל הקורונה עם משחקים באווירה של משחקי אימון, בא מבצע צבאי שמשבש גם את סיום העונה. עקב המצב הבטחוני, הפועל יונט קרדיט חולון אירחה את הפועל ירושלים למשחק "ביתי" באולם רוממה שבחיפה. אלא שזאת לא הייתה אותה חולוניה של לפני המבצע הצבאי, ובטח לא אותה הפועל ירושלים אותה ניצחנו בליגה רק לפני חודש. בשורות חולוניה עזבו טיירוס מגי שנפצע גם כך ואייזיאה מיילס הנהדר, וגם מקסים דה זאו נעדר מהמשחק עקב פציעה. לעומת זאת בשורות ירושלים עזבו לא פחות מ-4 זרים מובילים: ריי מקולום, מלקולם היל, טיישון תומאס וסטנטון קיד. אצל האדומים מהבירה נשארו רק סולימן בריימו וכריס קרמר והוחתמו בחופזה זר וישראלי מהליגה הלאומית. אם לפני חודש ניצחנו ב-9 הפרש אחרי משחק צמוד יחסית, אמש בחיפה זה פשוט לא היה כוחות – כמו ליגת הקורונה של השנה שעברה, רק הפוך.
סי.ג'י האריס פשוט התעלל בירושלמים עם כל חדירה קלילה, ססטינה התפוצץ מחוץ לקשת בעיקר בחצי השני וחיפה על חסרונו של מיילס, חולון ברחה ברבע השלישי ולא הביטה לאחור. טוב כיף לנצח את ירושלים, בטח ובטח להתעלל בה בתקופה רעה. היידה חולוניה!

יש מקום שני! בורדיון ונאמן צדק שמחים (לילך וייס)

את הסל הראשון של חולוניה קלע סי.ג'יי האריס בדמות סל ועבירה. שתי הקבוצות הרבו להחטיא והציגו הרבה חלודה כשאחרי 3 וחצי דקות לוח התוצאות הראה על 5:2 לירושלים, אך ג'ונסון עם 2 סלים רצופים קבע מהפך. כריס המשיך להיות חם כשקלע 3 מ-4 מהקו, האריס קלע שלשה ראשונה שהעלתה ל-12:7 והמשיך להיות אחד מ-2 הקלעים היחידים של הנמרים ביחד עם ג'ונסון. ירושלים השוותה עם 5 נקודות מהירות, ברנדויין החזיר את היתרון עם פלואוטר. ירושלים השוותה שוב אבל רק זמנית, שכן ברנדויין עם חדירה וורקמן במתפרצת ופניני עם ג'אמפ שוט החזירו את היתרון ונתנו יתרון 6. ג'ונסון הגדיל עם נקודה מהקו, וורקמן חסם את אדם אריאל על הבאזר, 21:14 לחולוניה אחרי 10 דקות של כדורסל.

בתחילת הרבע השני בריימו הירושלמי צימק עם דאנק. ברנדויין קלע אחת מהקו, בריימו המשיך לעשות לחולון צרות בצבע אך פניני עם שלשה השאיר את היתרון על כנו. האריס הסתנן וטייל עד לטבעת, בורדיון מצא את ססטינה חופשי ומאושר בצבע והעלה ל-8 הפרש אך שוב בריימו השאיר את ירושלים במשחק עם ריבאונד התקפה, סל ועבירה של ג'ונסון -שכעס על עצמו. כריס כיפר מיד עם שלשה גדולה בצד השני, ססטינה הוסיף עוד אחת והעלה ליתרון דו ספרתי ראשון (35:24), פסק זמן של ירושלים. אחרי פסק הזמן האריס המשיך לטייל בצבע אך ירושלים צימקה לפער חד ספרתי ודדאס לקח פסק זמן. אחרי פסק הזמן האריס החטיא ניסיון שלשה שני רצוף, בלאט קלע 5 נקודות רצופות וצימק ל-4 הפרש בלבד. האריס קטע ריצת 9:0 ירושלמית עם חדירה קלילה, משגב עם שלשה חופשית אחרי תרגיל קבוצתי הגדיל שוב את היתרון. ססטינה קלע שלשה נוספת והחזיר ליתרון דו ספרתי (45:35) אך ירושלים הגיבה ב-2 סלים רצופים של זלמנסון. ססטינה הגיב במהלך ענק של סל ועבירה בניסיון דאנק שהסתיים בכדור שקיפץ על הטבעת פנימה, פסק זמן של ירושלים. אחרי פסק הזמן ססטינה דייק מהקו, בריימו המשיך להיות המוציא לפועל של ירושלים. דדאס לקח פסק זמן משלו שלאחריו משגב קלע מאסיסט נהדר של פניני, האריס קלע שלשה גדולה על הבאזר וקבע יתרון דו ספרתי אחרי 20 דקות של כדורסל, 53:43 לחולוניה במחצית.

טיילת ירושלים. האריס בדרך לעוד סל קליל (לילך וייס)

המחצית השניה החלה כמו תחילת המשחק, עם החטאות משני הצדדים. בלאט הירושלמי קלע ראשון, האריס המלהטט החזיר בחדירה קלילה נוספת, בלאט קלע שוב בצד השני, ג'ונסון קלע בצבע ושמר על פער דו ספרתי. ירושלים שוב ושוב קלעה וצימקה, האריס המשיך לעשות כיף חיים וקלע סל עם עבירה. בורדיון קלע סל מלא כוח על בלאט בצבע, ג'ונסון עם סל מלא כוח עם עבירה הגדיל להפרש של 13 נקודות (65:52). בורדיון שמר על היתרון מהקו, האריס מהקו ובורדיון הגדילו את ההפרש. פניני עם שלשה והאריס מהקו הגדילו עוד עד ל-20 הפרש לראשונה במשחק (76:56). ססטינה קלע אחת מהקו, אך אז בצד השני צימק עם סל ועבירה ניב בלול הירושלמי, הבן של קובי והאחיין של אלי בלול – תאומי המגדל האייקוניים החולונים. עם 4.1 שניות על השעון חולון יצאה להתקפה מהירה, משגב כמעט איבד אך הספיק למסור לבורדיון שהספיק לזרוק בזמן וקלע שלשה גדולה שהוציאה לירושלים את מעט הרוח מהמפרשים, 80:61 לחולוניה בסוף רבע שלישי נהדר.

הרבע האחרון נפתח עם 2 שלשות גדולות של ססטינה שהעלו ל-25 הפרש (86:61) והכניס את המשחק סופית ורשמית לגארבג' טיים. ירושלים צימקה מעט אך ססטינה קלע עוד שלשה לאוסף. ברנדויין מצא את וורקמן לדאנק חופשי, בורדיון מצא את ג'ונסון לדאנק נהדר נוסף. אביאל נאמן צדק, טל זך ופוגלמן נכנסו בשורות חולוניה כ-5 דקות לסיום. נאמן צדק סחט עבירה, דייק פעמיים מהקו ועלה על הלוח. ברנדויין קלע סל קשה בחדירה תוך כדי נפילה, זך קלע אחת מהקו ועלה גם הוא על הלוח. ברנדויין קלע פלואוטר נוסף שהביא את הנמרים ל-100 נקודות והוסיף סל נוסף ואחר כך עוד נקודה מהקו שקבעה את תוצאת הסיום, בסיום 103:81 קליל לחולוניה על הפועל ירושלים.

נצחון עם חיוך. פניני מתכנן, דדאס משקיף (לילך וייס)

סי.ג'יי האריס סיים כקלעי המצטיין בשורות חולוניה עם 23 נק' ב-25 דקות (6-7 לשתיים, 2-5 לשלוש, 5-6 מהקו), ססטינה קלע 21 (5-9 לשלוש), ג'ונסון קלע 18 (6-14 מהשדה, 5-7 מהקו) והוסיף 8 ריבאונדים, ברנדוויין במשחק טוב קלע 12 (5-8 מהשדה), בורדיון הלוחם היה בכל מקום בהגנה (4 חטיפות) והוסיף עוד 9 נק' בצד ההתקפי וגם 4 אסיסטים, פניני במשחק סולידי קלע 8 (3-7 מהשדה), משגב 5, וורקמן 4 (2-6 מהשדה) והוסיף גם 8 ריבאונדים ו-3 חסימות, נאמן צדק 2, זך 1. כן שותף: פוגלמן.

כ-100 חולונים הצפינו בהסעה ומספר רכבים פרטיים לחיפה, במצב הבטחוני הלא פשוט. כל הכבוד ללוחמים ביציע!

הצפינו למרות המצב הבטחוני. כל הכבוד לקהל של חולוניה! (לילך וייס)

מכוכבי הנצחון, נייט ססטינה אמר בסיום: "אצלנו בקבוצה כולם ניזונים מהאנרגיות של כולם. עם כל מה שקורה מסביב ועם זה שאיבדנו את אייזיאה וטיירוס וגם מקס היה בחוץ, היינו צריכים שכולם יהיו בטוחים בעצמם, לשחק טוב וקשוח. באמת ביומיים-שלושה האחרונים באימונים, שיחקנו קשוח במשחקים של 5 על 5 וזה המשיך להערב כשכולם באו דרוכים".
על החיפוי שלו על העדרו של מיילס אמר: "אייזיאה היה חלק גדול מהקבוצה הזאת והוא עדיין כזה, הוא עדיין פעיל מאוד בקבוצה שלנו. דיברתי איתו והוא אמר לי – היי, אתה צריך לעשות את אותם הדברים שאני עושה: לקלוע מחוץ לקשת, לקחת ריבאונד, לשחק קשוח ועם הרבה אנרגיה".
על המשחק במצב הנוכחי וכל מה שקורה מסביב אמר: "לא אשקר, בהתחלה בכמה ימים הראשונים הייתי מאוד מתוח אבל אחרי כמה ימים הרגשתי הרבה יותר טוב ורגוע, העצבים והמתח שלי נרגעו ואני מרגיש שהכדורסל שוב חזר לנורמליות ולמרכז שוב. לשחק מול האוהדים שלנו הערב היה צעד גדול עבורנו".
יופי נייט!

נרגע מהעצבים עקב המצב וחזר להתעסק בכדורסל. ססטינה במשחק נהדר (לילך וייס)

מאמן חולוניה סטפאנוס דדאס אמר בסיום: "זה היה טוב יותר ממה שציפיתי, הייתה לנו הופעה טובה מאוד התקפית וזה יעזור לנו בפן הפסיכולוגי וגם כדי שכולם יראו שאצלנו מה שיותר חשוב זה המערכת ולא שחקן כזה או אחר. לשתי הקבוצות היו בעיות, אבל אני חושב שאנחנו הקבוצה ששמרה על פילוסופיית המשחק שלה, שכחנו את החיסורים שלנו. בהשוואה למשחק האחרון כשניצחנו אותם בחולון, 3 שחקני חמישייה שלנו לא היו. זה הבדל גדול, אבל החבר'ה שיחקו כמו שהתכוננו. רגע המפתח היה הרבע השלישי כשראינו שאפשר לשחק כדורסל טוב על כל המגרש, הפתענו אותם עם האנרגיות שלנו בהגנה ובהתקפה היה לנו קל".
על הסיבות לנצחון הקליל – האם זאת החוזקה של חולוניה או החולשה של ירושלים, אמר דדאס: "ירושלים לא קבוצה כל כך טובה העונה מבחינה הגנתית, כבר כמה משחקים הם חוטפים יותר מ-100 נקודות, אבל יש לנו התאמה טובה מולם וזה פעם שלישית שאנחנו כבר מנצחים אותם העונה. הם עדיין קבוצה גדולה בישראל, לכל קבוצה יכולה להיות עונה אחת גרועה והעונה עוד לא נגמרה בשביל אף אחד. אנחנו שמחים שאנחנו מעליהם העונה ומנצחים אותם, ואני חושב שאחרי מכבי שהם שם גדול, אנחנו הקבוצה מספר 2 בישראל לא משנה איך העונה תסתיים וזה עושה אותנו גאים, על המאמץ שאנחנו עושים".
על היכולת של נייט ססטינה אמר: "אני לא מופתע, הוא קולע ככה גם באימונים וכמו שאמרתי מקודם מה שהכי חשוב זה המערכת. מיילס לא שיחק, שמנו את נייט בתפקיד שלו לזריקות פיק-אנד-פופ עם מסירות בתזמון טוב של הגארדים, וכנייט התחיל לקלוע סי.ג'יי הלך לסל כי הצבע היה פנוי. שיחקנו כדורסל טיפוסי ואני שמח שקלענו שוב הרבה. במחצית הראשונה לא שיחקנו הגנה כל כך טובה אבל במחצית השניה שילבנו הגנה וגם אנרגיות טובות".
על המשחק מול מכבי במוצאי שבת אמר: "אפילו אם למכבי יש בעיות בסגל כמו לנו עדיין יש להם סגל עמוק יותר, בלי קשר לזרים שלהם שעזבו. אז זאת כנראה הבעיה העיקרית שלנו – העייפות, אבל עדיין במשחק היום היה לנו את הלוקסוס ב-5-6 דקות האחרונות לתת לכריס וסי.ג'יי לנוח אחרי שיש להם המון עומס השנה. אני חושב שיהיה משחק טוב, נעבוד על הפן הפסיכולוגי, נבוא בלי לחץ ולא נשכח שהמשחקים האלה לא אומרים שום דבר עד הפלייאוף. זה טוב לראות ולנסות כמה דברים אבל הפלייאוף הולך לקבוע הכל. אנחנו רוצים לסיים גבוה ככל הניתן בשביל היוקרה, אבל הפלייאוף כל הזמן בראש שלנו".

הנצחון בתוספת ההפסד של גלבוע/גליל, העלה את חולוניה למקום השני. אין הרבה זמן לנוח, במוצאי שבת ה-22.5 יתקיים משחק הצמרת בין המקום הראשון לשני, משחק בו חולוניה "תתארח" במשחק חוץ מול מכבי תל אביב שוב בחיפה. התל אביבים מנסים להעביר את המשחק למגרשם הביתי, אך נכון לעכשיו המשחק יתקיים בחיפה. פרטים על כרטיסים יפורסמו בפייסבוק בקרוב. שיהיה ב-ה-צ-ל-ח-ה!

תגובה אחת בנושא “טיול בצפון

  1. לבקש ממיילס לחזור המלחמה נגמרה המלחמה בליגה יותר קשה מהטילים של עזה

סגור לתגובות.