נפילת מתח

הפועל יונט קרדיט חולון שיחקה ב-16 הימים האחרונים 7 משחקים, או אם תרצו 12 משחקים בחודש אפריל והיום הראשון של מאי בו התקיים המשחק אמש. קבוצות אחרות בליגה שיחקו כחצי (!) מכמות המשחקים הזאת – ויש לזה מחיר. הפציעות הקטנות החלו להיערם בקרב שחקני חולון, העייפות ניכרת ואמש מול הפועל תל אביב הגיע מחיר הלו"ז המטורף כשאחרי משחק סוער חולוניה רושמת הפסד מרגיז בתוצאה 104:98.

היה עדיף לו הכתבה הייתה עוסקת בכדורסל בלבד, אך עם הקהל המביש של הפועל תל אביב – זה לא המצב. לא פחות מ-3 פעמים זרקו הברברים מיציע האוהדים השרופים של הקבוצה המארחת חפצים על גיא פניני ועל שחקני חולון: גלילי נייר, מצתים וכוס שתייה שפגעה גם בגיא וגם בשופט. פעם אחת פעם איימו השופטים להפסיק את המשחק "בפעם הבאה" רק כדי להגיד אחרי שהפעם הבאה הגיעה, שזאת "הזדמנות אחרונה". שופט המשחק עומר אסתרון שקל לדרוש את פינוי יציע האוהדים השרופים אך גם זה לא קרה. אם לא להפסיק את המשחק באמצע, מן הראוי לתת עונש חמור ואמיתי – כזה הכולל רדיוס בפועל, למען יראו וייראו. פשוט מביש.

בחזרה לכדורסל: למרות רבע ראשון מדהים עם 8 שלשות, למרות שהנמרים קלעו לא פחות מ-50 נקודות בפחות מ-14 דקות בלבד ולמרות שמאמן הפועל ת"א דני פרנקו הורחק, הנמרים פשוט לא הצליחו לעצור את הגבוהים של הפועל תל אביב שחגגו בצבע. צמד המצטיינים בתקופה האחרונה, מיילס ומגי (28 ו-23 נק' בהתאמה) באמת ניסו אך אי אפשר לנצח בלי ריבאונד (40:26 להפועל ת"א) ובלי הגנה ראויה, בעיקר בצבע (50:22 להפועל ת"א בנקודות בצבע!) גם ביום נהדר מחוץ לקשת (20 מ-41 מחוץ לקשת – 49%). אם יש משהו לקחת מהמשחק הזה זה את ההבנה שזה רק המתאבן לקראת בורגוס, קבוצה גבוהה וקשוחה אף יותר מהפועל ת"א ובניגוד אליה גם עם יד טובה מחוץ לקשת.

לא הצליחו להתמודד עם הגבוהים של הפועל תל אביב. וורקמן מנסה לעצור את טוקוטו (עודד קרני)

המשחק נפתח בקצב גבוה כבר מהפתיחה. כריס ג'ונסון קלע את 5 הנקודות הראשונות של הנמרים אחרי 2 סלים ועבירה, אך המארחים עלו ל-9:5. מיילס החל לחמם את הידית כשצלף לא פחות מ-3 פעמים ברציפות מחוץ לקשת ועשה מהפך, מגי הצטרף עם צליפה משלו. מיילס קלע אחת נוספת (4 מ-5) ומגי החליט שבא לו עוד אחת משלו והעלה ל-23:14. לשם הגיוון מיילס קלע הפעם רק 2 מחצי מרחק לפני שמגי קלע את השלשה השלישית שלו. פניני העלה ליתרון דו ספרתי של חולוניה, 30:19. מגי וג'ונסון שמרו על ההפרש, וורקמן הגדיל אותו ליתרון שיא (13 נק') עם שלשה לפני שהמארחים הגיבו בשלשה משלהם, 36:26 לחולוניה ברבע ראשון פשוט מטורף.

בתחילת הרבע השני בורדיון הצטרף למצעד השלשות אך אז המשחק הופסק לכמה דקות אחרי שאוהדי הפועל ת"א החלו עם זריקת החפצים שלהם בפעם הראשונה, כשזרקו גלילי נייר – אחד מהם במכוון על גיא פניני. כשהמשחק חודש וורקמן, ג'ונסון ומגי החזירו את היתרון השיא של חולוניה בזמן שמאמן הפועל ת"א דני פרנקו הורחק ב-2 טכניות בהפרש של פחות מדקה. אך דווקא מנקודה זאת המארחים התעוררו. וורקמן וג'ונסון עוד קלעו 4 לזכות חולון אך הפועל ת"א הגיבה באותו הזמן עם 17 נקודות, 12 האחרונות מהן ללא מענה של חולוניה מה שקבע שיוויון 50. מיילס וג'ונסון מנעו זמנית מהפך לפני שים מדר קלע שלשה שהביאה למארחים את היתרון. לפני השריקה למחצית מגי קלע 5 נקודות שנתנו יתרון חולוני מינימלי, 59:57 לחולוניה במחצית.

עוד משחק נהדר שלו, אך הפעם זה לא הספיק. טיירוס מגי (עודד קרני)

המשחק הצמוד המשיך גם ברבע השלישי. מגי ומיילס קלעו שלשות שהמשיכו את נדנדת מעבר היתרון מצד לצד. המשחק הופסק שוב אחרי זריקת חצפים של אוהדי הפועל ת"א. ג'ונסון הטביע אחרי אסיסט של מגי אך הגבוהים של המארחים המשיכו לקלוע סלים קלים מדי. פניני קלע שלשה שהחזירה את היתרון לנמרים, המארחים הפכו ומגי קבע שיוויון 73 אחרי עוד שלשה. מיילס החזיר את היתרון עם סל ועבירה, התל אביבים הפכו והאריס קבע שיוויון 78 בסוף הרבע השלישי עם נקודות מהקו שהעלו אותו על הלוח.

הנדנדה המשיכה גם ברבע האחרון. האריס המשיך את ההתעוררות שלו עם צליפה מחוץ לקשת, דה זאו נתן יתרון נקודה עם שלשה משלו ומיילס נתן יתרון 2 נקודות אחרי עוד נדנדת הפרשים כשקלע את השלשה השישית שלו. אך דווקא בזמן הכי לא טוב רצו המארחים ריצת 7:0 מה שגרם לדדאס לקחת 2 פסקי זמן בהפרש של פחות מ-10 שניות (!) אחד מהשני. מפסק הזמן השני האריס קלע שלשה גדולה שחתכה את ההפרש ל-2 בלבד, אך אז הלחץ החל לשחק תפקיד כששתי הקבוצות הרבו להחטיא, כולל 2 החטאות נדירות של טיירוס מגי מהקו. מי שהתאוששו ראשונים היו המארחים שקלעו 5 נק' רצופות בזמן לא טוב ועלו ליתרון 7, מגי קלע שלשה ששמרה את המשחק בחיים, מיילס צימק ל-3 הפרש בלבד עם השלשה השביעית שלו (99:96) פחות מדקה לסיום אך בכל התקפה של הפועל ת"א הנמרים חטפו סל קל מדי. ג'ונסון עוד קלע פעמיים מהקו וצימק ל-3 הפרש שוב, אך נקודות של פול סטול המארח מהקו ואיבוד של האריס גמרו את הסיפור, בסיום 104:98 להפועל ת"א.

בסוף התל אביבים ברחו. בורדיון מנסה לעצור את סטול (עודד קרני)

אייזיאה מיילס סיים כקלעי המצטיין עם 28 נק' (7-10 לשלוש, 7 ריבאונדים), מגי קלע 23 (6-10 לשלוש, 1-4 מהקו, 6 ריבאונדים), ג'ונסון קלע 18 (7-12 מהשדה), האריס 11 (3-7 לשלוש, 5 איבודים), וורקמן 7 (4 אסיסטים), פניני 5 (4 אסיסטים), דה זאו ובורדיון (1-5 מהשדה, 4 אסיסטים) 3 כ"א.

כ-200 נמרים הגיעו לאולם בתל אביב, נתנו פייט לקהל המקומי ומחאו כפיים בסיום לנמרים על הפרקט על המאמץ.

נתנו פייט ביציע והודו לשחקנים בסיום. אוהדי חולוניה (עודד קרני)

ההפסד מוריד את חולוניה למקום הרביעי בתום הסיבוב השני – פספוס, שכן נצחון היה מעלה אותנו למקום השני. חולוניה תשחק בסיבוב האחרון בחוץ מול גלבוע/גליל והפועל חיפה, בבית מול ירושלים, בחוץ מול מכבי תל אביב ובבית מול הפועל אילת. אבל קודם כל יש את ליגת האלופות. הפעם לשם שינוי יש קצת זמן לנוח: ביום חמישי ה-6.5 בשעה 20:00 יתקיים משחקה ההיסטורי של חולוניה במסגרת רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א מול בורגוס הספרדית החזקה.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!