לכל דבר טוב יש סוף – סיכום עונת 20/21

מאת אור שטיינברג

לפני קצת יותר משבוע, הפועל חולון סיימה רשמית את עונת 20/21 המיוחדת ושוברת השיאים. לאחר שלקחנו קצת זמן בכדי לעכל את כל מה שקרה בעונה שנפרסה על פני 8 חודשים ובהם הנמרים שיחקו 65 משחקים (ממוצע של שני משחקים בשבוע) – הגיע הזמן לסכם את העונה של כל שחקן ושחקן וגם של הצוות המקצועי.

2 ווילי וורקמן (🇮🇱) – פורוורד בן 31

ווילי נתן עונת בכורה טובה מאוד בסגול, הראה שהוא שייך, היה חלק גדול וחשוב מאוד בקבוצה. הראה מה זה נמר אמיתי. לקראת סוף העונה והאמת שהחל מהמשחק הראשון שלו בתור אבא, כמעט לא ירד ממספר דו ספרתי של נקודות ועשה הכל טוב יותר, דברים שאמורים לזכות אותו בחוזה לעונה הבאה. בכל המסגרות בהן חולון השתתפה הוא העמיד ממוצעים של 7.1 נקודות (61% לשתיים, 34% לשלוש ו-73% מהקו) עם 4.6 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים ו-11 נקודות מדד ב-61 משחקים (הכי הרבה בקבוצה).

4 כריס ג'ונסון (🇺🇲) – פורוורד בן 31

כריס, שחתום לעונה הבאה, פתח את העונה חזק מאוד מה שהתבטא גם בסטטיסטיקה, ולאט לאט ירד אך בצורה לא משמעותית, כשהמנהיגות שלו על המגרש ומחוץ לו נשארה לאורך כל העונה. השחקן נבחר לתואר שחקן ההגנה של העונה בליגת העל ובסיום העונה ממוצעיו הם 12.5 נקודות (65% לשתיים, 33% לשלוש, 78% מהקו) עם 5 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים, 1.5 חטיפות (הכי הרבה בקבוצה) ו-13.9 נקודות מדד ב-56 משחקים.

8 פרדי בורדיון (🇨🇵) – גארד בן 30

פרדי הגיע באמצע העונה בכדי לחזק את הסגל של דדאס ועשה את זה בצורה נהדרת. בהתקפה לא היו לו ממוצעים עשירים אבל בהגנה בפעולות שלא נכנסות לסטטיסטיקה, הוא ניטרל כל יריב וגם נתן לחולון ניצחונות גדולים. לדוגמא, פרדי שמר על כוכב אקדמיק פלובדיב ג'וויל קארסון בגמר הליגה הבלקנית, ועצר אותו על 10 נק' בלבד ב-40% מהשדה. כך עשה פעמים נוספות העונה. ממוצעיו – 6.4 נקודות (50% לשתיים, 33% לשלוש ו-78% מהקו) עם 2 אס', 1.1 חטיפות ו-7.5 נקודות מדד ב-60 משחקים.

9 עודד ברנדוויין (🇮🇱) – רכז בן 33

הרכז לא עלה לשחק הרבה, דדאס דחק אותו לקצה הרוטציה ולא נתן לו את הדקות שהלכו למגי, האריס ולפעמים גם לניב משגב. בליגה קיבל מדי פעם מספר דקות חד ספרתי ובבלקנית לעומת זאת במשחקים נגד הקבוצות הזרות ברנדוויין שיחק בין 20-35 דקות. בכלל המסגרות הוא העמיד ממוצעים של 5.8 נקודות (56% לשתיים, 36% לשלוש ו-76% מהקו) עם 1.8 אסיסטים ו-5.3 נקודות מדד ב-38 משחקים.

10 גיא פניני (🇮🇱) – פורוורד בן 38

כדי לסכם את כל מה שהקפטן עשה העונה צריך עמודים שלמים, אבל בקצרה, הוא פשוט עשה את מה שהוא עושה כבר 20 עונות: שיחק את המשחק שלו, ידע לעשות את הפעולות הנכונות, והביא את חולון למקום שהיא בו היום. בין שלל הפעולות הגדולות של גיא העונה: תכנן את המהלך המדהים של סל הניצחון של מקס נגד ברינדיסי, קלע שתי שלשות קלאץ' בליגת באלופות שהביאו לנצחונות על ברינדיסי וקרשיאקה, ועוד ועוד ועוד. השחקן השישי של העונה בליגת העל קלע העונה בכל המסגרות 7.6 נקודות (56% לשתיים, 35% לשלוש ו-82% מהקו) עם 2.8 אסיסטים ו-7.7 נקודות מדד ב-60 משחקים.

11 סי ג'יי האריס (🇺🇲) – גארד בן 30

הכוכב נתן עונה נהדרת במדים הסגולים, נשאר גם לאחר מבצע 'שומר חומות' ואחריו כמעט ולא ירד מ-20 נקודות בכל משחק. קשה להאמין ששחקן כזה חתום לעונה נוספת אצלנו! האריס העמיד העונה ממוצעים של 15.5 נקודות (53% לשתיים, 42% לשלוש ו-80% מהקו) עם 2.3 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2.6 איבודים ו-16 נקודות מדד (הכי הרבה אס' ומדד בקבוצה) ב-55 משחקים.

14 מקס דה זאו (🇧🇪) – סנטר בן 34

מקס הגיע בסוף חודש נובמבר ושיחק טוב מאוד, הראה את היכולות שציפו ממנו, עשה (יחד עם בורדיון) את השינוי הגדול בקבוצה שהתחילה את העונה עם שלושה הפסדים בליגה המקומית ועד סוף העונה טיפסה אל המקום השני. גם בליגת האלופות עזר לחולון להעלות לפיינל אייט, אלא שמחודש פברואר מקסים בגדר נעדר: עושה פחות מחצי מ-ממוצעיו, מאבד הרבה, לא תורם ובעיקר הורס. גם סל הניצחון נגד ברינדיסי לא שינה כלום ביכולת האישית הרעה שהציג ב-4 וחצי החודשים האחרונים. בכל תקופתו בקבוצה הוא העמיד ממוצעים של 9.4 נקודות (51% לשתיים, 35% לשלוש ו-64% מהקו) עם 5.1 ריב', 2.1 אסיסטים, 1.7 איבודים ו-10.6 נקודות מדד ב-42 משחקים.

19 ג'ו אלכסנדר (🇮🇱) – פאוור פוורוורד בן 35

הגבוה שהגיע מיד אחרי מבצע 'שומר חומות' כמעט לא קיבל דקות (פחות מ-14 למשחק) ובכל זאת נתן תרומה יפה סך הכל בשני צידי המגרש. ג'ו העמיד ממוצעים של 7.5 נקודות (61% לשתיים ו-75% מהקו) עם 2.2 ריבאונדים, 0.4 חסימות ו-7.2 נקודות מדד ב-7 משחקים.

24 מיהאו סוקלובסקי (🇵🇱) – פורוורד בן 29

הפורוורד הפולני, שהגיע גם הוא לאחר מבצע 'שומר חומות', שיחק 8 משחקים ולא היה כל כך יציב. במשחק הבכורה היה נהדר ונראה כמו המחליף המושלם למגי, אלא שבשניים הבאים האחוזים ירדו בצורה דרסטית כשלמעשה היה לו רק עוד משחק אחד עם אחוזים טובים מהשדה והשאר רעים מאוד. מיהאו העמיד ממוצעים של 13.1 נקודות (41% לשתיים – הכי נמוך בקבוצה, 35% לשלוש ו-86% מהקו – הכי גבוה בקבוצה) עם 4.7 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים, 1.2 חטיפות ו-13.7 נקודות מדד ב-8 משחקים.

25 טיירוס מגי (🇺🇲) – גארד בן 30

טיירוס פתח את העונה טוב מאוד, ובכל זאת כאשר מקס דה זאו הגיע דדאס החליט להשאיר את הגארד בחוץ במשך מספר שבועות עד שהוחלט לרשום חמישה זרים לליגה. לאחר מכן לקח לו בדיוק שבוע לחזור לעצמו בכל המפעלים בכדי לעזור לחולון בכל המפעלים, עד שנפצע מדאנק העונה בפיינל אייט ולא חזר. הכוכב העמיד בחולון ממוצעים של 17.7 נקודות שהן הכי הכי הרבה בקבוצה (55% לשתיים, 43% לשלוש ו-81% מהקו) עם 3.2 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, חטיפה ו-14.5 נקודות מדד ב-49 משחקים.

32 אייזיה מיילס (🇺🇲) – פורוורד בן 27

הקלעי פתח את העונה עם הופעות גדולות באירופה כשקלע בשיא 6 שלשות במשחק, והופעות רעות מאוד במפעלים המקומיים שכללו בשיא 6 החטאות מחוץ לקשת במשחק. אבל לאחר תקופה קצרה הוא הצליח להיכנס לקצב ובכל המהפעלים הפך לקלעי הענק של חולון עם ימים של 6/9 לשלוש ואפילו 5/5 בפיינל אייט, ורק מבצע 'שומר חומות' עצר את זה כשמיילס החליט לחזור לארצות הברית. הפורוורד העמיד בחולון ממוצעים של 12.7 נקודות (54% לשתיים, 44% לשלוש ו-84% מהקו) עם 4 ריבאונדים ו-12.2 נקודות מדד ב-51 משחקים.

44 ניב משגב (🇮🇱) – רכז בן 26

הרכז פתח את העונה בעירוני נהריה ולקראת אמצע העונה הצטרף לחולון, דדאס לא נתן לו הרבה קרדיט כאשר מגי והאריס הועדפו על פניו ובכל זאת הוא ידע לעזור לחולון בהזדמנויות שקיבל. המשחק הבולט מכולם הוא נגד ברינדיסי כשמשגב עלה במחצית השנייה וקלע 13 נקודות שעזרו לחולון לנצח משחק חשוב מאוד. משגב לא שיחק הרבה, אבל כשכן שיחק (לפעמים פחות מ-5 דקות) תרם לא מעט לקבוצה. ממוצעיו הם 4.3 נקודות (56% לשתיים, 46% לשלוש ו-86% מהקו, הכי גבוה בקבוצה לשלוש ומהקו) עם 1.3 אסיסטים ו-4.4 נקודוץ מדד ב-29 משחקים.

77 נייט ססטינה (🇺🇲) – פורוורד בן 24

הפורוורד הצעיר הגיע לשלבי ההכרעה של העונה ולא נרשם לליגת האלופות בכדי לאפשר למקס להתמקד בליגה זאת בזמן שהוא עוזר לחולון בליגה הבלקנית ובליגת העל. ססטינה עזר לחולון מאוד בבלקנית וגם בבית העליון של ליגת העל, אלא שלאחר מכן נחלש בפלייאוף ולא היה מספיק טוב. בסופו של דבר האמריקאי העמיד ממוצעים של 12 נקודות (65% לשתיים, 38% לשלוש ו-85% מהקו) עם 3.9 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים ו-10.8 מדד ב-19 משחקים

עמית שרף (🇮🇱) – עוזר מאמן

עוזר המאמן הפך העונה למאמן הראשי לא פעם ולא פעמיים, כשהעצבים של סטפאנוס "עזרו" לזה מאוד. לאחר שכבר אימן את חולון ב'עונת הקורונה' שם השיג ניצחון אחד בלבד בעשרה משחקים, כולל הרבה תבוסות ב30 הפרש ויותר בגלל הסגל שהתאים יותר לאמצע טבלה בליגה הלאומית, העונה שרף קיבל את חולון 4 פעמים לאחר הרחקות של דדאס כולל פעם אחת שדדאס קיבל השעייה ממשחק שלם (הנצחון על ירושלים) ועוד פעם בליגה הבלקנית שההנהלה נתנה לו את המושכות. סך הכל ב-6 משחקים הוא ניצח ארבעה – כולל פעמיים בהן חזר מפיגור דו ספרתי לניצחון.

סטפאנוס דדאס (🇬🇷) – מאמן

המאמן היווני הוביל את חולון לאחת העונות הגדולות בתולדותיה, כאשר הגיעה לפיינל פור ליגת העל ולפיינל פור גביע המדינה לראשונה מאז 2018. לראשונה בתולדותיה השיגה תואר אירופי ותואר באולם הביתי (גביע הליגה הבלקנית), לראשונה בתולדותיה עברה חולוניה שלב בליגת האלופות וגם הגיעה לפיינל-8 ובפעם הראשונה בעשור האחרון חולון הגיעה לגמר גביע ווינר. עם טקטיקת משחק שהובילה את חולון לעונה של 45 ניצחונות ו-20 הפסדים, דדאס חתום גם לעונה הבאה והציפיות גבוהות הרבה יותר. בסופו של דבר, שיטת הסמול בול שבהתחלה הרבה הטילו בה ספק עבדה מצוין ובתוספת הקליעה מחוץ לקשת חולון בהובלת דדאס מצליחה להגיע רחוק.

בפן הקבוצתי חולון עברה עונה לא קלה עם קורונה, מבצע מדיני, סגרים, שחקנים באים, שחקנים עוזבים, הפסקת חשמל, כמעט הפסד טכני, ואירועים רבים נוספים. בפן הספורטיבי פתחנו את העונה טוב כשהגענו לגמר גביע ווינר, המשכנו עם 3 הפסדי ליגה, לאחר שדדאס עיבה את הסגל רצנו ל-11 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. בהמשך קרו אירועים רבים נוספים עד לסיום העונה המעט מאכזב עם הדחה בחצי גמר הפלייאוף, אך בהתחשב במה שעבר על הסגל בחודש וחצי האחרון – זה הישג גדול מאוד.
חולוניה עשתה עונה אדירה ואת זה אף אחד לא יכול לקחת ממנה, יאללה חולון!! 💛💜

• נתונים וסטטיסטיקה לקוחים מהאתרים מנהלת הליגה, אתר ליגת האלופות והליגה הבלקנית

תגובה אחת בנושא “לכל דבר טוב יש סוף – סיכום עונת 20/21

  1. תודה לך קבוצה סגולה …. אנחנו נמצאים בטופ הכדורסל הישראלי וההנהלה ונותני החסות בשילוב אוהדים נפלאים עשו צעד משמעותי לאירופה … אם לא הקורונה אם לא הטילים ….. יכול היה להיות מצב שעד עכשיו אנחנו רוקדים בלה פארק עם סירות סגולות בדמוי ברבורים …..

סגור לתגובות.