נכס מניב

עדיין מושלמים בליגת האלופות: הפועל יונט חולון רשמה אמש את נצחונה השני משני משחקים בליגת האלופות, הפעם 78:68 מול קלוז' נפוקה הרומנית העיקשת. קלוז' הגיעה לחולון במאזן מושלם בכל המסגרות של 11 (!) נצחונות ביניהם גם שניים מפתיעים על ברינדיסי ודרושאפקה בליגת האלופות. אם נוסיף גם את עצם ההעפלה שלה לשלב הבתים על חשבון פרישטרי היוונית כהפתעה, נקבל את התואר "המרעננת הלא רשמית של ליגת האלופות". עד שהגיעה לחולון.

במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה אך כלל המון מלחמה, מצליחים הנמרים לנצח למרות שנקלעו לפיגור באמצע הרבע השלישי. השחקן המצטיין בשורות חולוניה היה ללא צל של ספק ניב משגב – נכס של ממש עבור חולוניה העונה. ניב ניהל את המשחק בצורה מופתית, הציג הגנת ברזל וסיים עם 14 נקודות אך למרות שלא היה הקלעי המצטיין או בעל המדד הגבוה ביותר, הוא עשה כל כך הרבה דברים שלא רשומים בסטטיסטיקה שיש קונצנזוס לגבי היותו המצטיין. ניב כן סיים עם מדד הפלוס-מינוס הכי גבוה בחולוניה, עם פלוס 16. יופי ניב! תמשיך ככה!

מעל כולם – ניב משגב המצטיין במשחק

המשחק החל בצורה מהוססת עם תוצאה נמוכה. קייזר וגריי קלעו ראשונים לחולוניה, הרומנים קבעו שיוויון 6 בטרם ג'ונסון ורגלנד הכפילו את הסקור החולוני ללא תגובה בצד השני. קלוז' הגיבה ב-6 נקודות משלה אך בורדיון החזיר את היתרון החולוני עם שלשה. הרומנים הפכו ועלו ליתרון ראשון, קייזר וג'ונסון העבירו את היתרון בכל פעם לצד של חולוניה אחרי נדנדת סלים ופניני עלה על הלוח עם שלשה שסגרה 22:20 לנמרים אחרי 10 דקות.

בפתיחת הרבע השני שלשות של משגב וגריי הקפיצו את היתרון ל-8 נק' (32:24) וגרמו לאורחים לקחת פסק זמן. מפסק הזמן חזרו האורחים עם ריצת 11:1 שקבעה מהפך עד שרגלנד שבר את הבצורת בחדירה. ג'ונסון נתן יתרון מינימלי בהפסקה, 37:36 לנמרים אחרי 20 דקות.

קרב צמוד במחצית הראשונה

בפתיחת הרבע השלישי רגלנד ובורדיון צלפו מחוץ לקשת והעלו ליתרון 4. האורחים רצו ריצה נוספת ועלו ליתרון 51:46 עם עזרה של השופטים ששרקו סדרת שריקות שנויות במחלוקת, כולל עבירת תוקף של בורדיון שהייתה בכלל עבירת מגן, שעקבותיה התעצבן המתאזרח הצרפתי, חטף טכנית שניה והורחק. הקהל החולוני בתגובה התעצבן והתעורר, דחף את הקבוצה ובזכות 2 סלים של משגב ו-2 שלשות של גריי, הנמרים ביצעו מהפך וחזרו להוביל. ג'ונסון פעם נוספת קבע את תוצאת הרבע, 58:55 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

פעם שמח, פעם עצבני, תמיד משחק עם הלב. בורדיון

הריצה המשיכה גם ברבע הרביעי עם שלשה של משגב, הטבעה של ג'ונסון מבאק-דור ומסירת אמן של פניני, שהוסיף אסיסט נוסף לקייזר מה שפתח לראשונה פער דו ספרתי (65:55) בו החזיקו הנמרים עד לסיום והשלימו ריצת 12:0 וכ-6 (!) דקות של הרומנים ללא נקודה. סל של משגב ושלשה של ג'ונסון העלו את הנמרים ליתרון שיא של 70:57, אך הרומנים העיקשים לא ויתרו והמשיכו להילחם. הרומנים לחצו על כל המגרש אך זה עלה להם בצד השני בדמות האלי הופ של קייזר מאסיסט של רגלנד. למרות זאת הצליחו האורחים לצמק ל-6 הפרש בלבד (72:66), אך זריקות עונשין מוצלחות של משגב וקייזר החזירו להפרש דו ספרתי וסגרו מעשית את הסיפור. הקבוצות החלו לחשוב גם על ההפרש ושיחקו עד השניה האחרונה, אך פעם נוספת חולוניה שברה את הלחץ עם אסיסט של רגלנד להאלי-הופ של קייזר שקבע את תוצאת הסיום, 78:68 חשוב ביותר לחולוניה על קלוז'. בעוד כשבועיים הקבוצות יפגשו בשנית ברומניה, אם הקורונה לא תביא לדחיית המשחק.

שני האלי-הופים וקליעות עונשין מוצלחות שלו עזרו להבטיח את הנצחון. קייזר

הקלעי המצטיין בשורות הנמרים היה קייזר שקלע 15 (6-10 מהשדה, 9 ריבאונדים, 3 חסימות), אך משגב כאמור סיים כשחקן המצטיין כשקלע 14 (5-7 מהשדה) עם ניהול משחק מצויין. ג'ונסון היה יעיל כהרגלו וסיים 13 (5-5 לשתיים, 1-5 לשלוש, 7 ריבאונדים), גריי קלע 11 (3-6 לשלוש), רגלנד 9 (2-5 מהקו, 8 אסיסטים), בורדיון 6, פניני 5 (6 ריבאונדים), אוגדן 4, מנקו 1 (0-5 מהשדה).

כ-3000 נמרים ביציע הגיעו, עודדו, התעצבנו מהשיפוט, עודדו עוד יותר חזק ודחפו את הקבוצה עד לנצחון.

דחפו, התעצבנו ודחפו עוד יותר עד לנצחון. הקהל של חולוניה

מייקל קייזר הנהדר אמר בסיום: "מול רוב הקבוצות אני פוגש יריבים בגובה 2.08 מ' או יותר, אבל אני יותר אתלטי ויכול לשחק בכמה עמדות, ואנחנו מבצעים חילופים. מצאנו את הזהות שלנו, פשוט הגנה קודם כל. אני מרגיש שבמשחקים האחרונים ששיחקנו היינו קשים עם עצמנו וניסינו להגיע לזריקות אבל מצאנו את הזהות שלנו שוב דרך ההגנה וזה הוביל לנקודות ולסיים את המשחק עם ניצחון".
על שיתוף הפעולה עם רגלנד אמר: "הוא מדהים כמו שאמרתי את זה בראיון הקודם שלי. הוא אחד מהגארדים הכי טובים בליגה הזו, אחד המוסרים הכי טובים ומכבדים אותו. הוא שיחק ביורוליג, הוא מבוגר ממני בשנתיים כך שאני יכול ללמוד ולא רק ממנו, זה מדהים לשחק איתו ועם הקבוצה שיש לנו, לשחק באנרגיות גבוהות עם סי ג'יי (כריס ג'ונסון), סטיב (סטיבן גריי) עם הוותיקים, עם גיא (פניני) כך שאני בר מזל שאני משחק בקבוצה הזו ועם בסיס האוהדים שתומך בנו".

מאמן חולוניה מאוריציו בוסקאליה אמר בסיום: "זה היה חשוב מאוד שנדע להגיב אחרי ההפסד הראשון שלנו. החזרנו את האנרגיה להגנה, ועצרנו אותם על 68 נקודות. אני מרוצה מהמספר הזה. איבדנו יותר מדי כדורים, אבל זה הגיוני בשלב שבו אנחנו נמצאים. עשינו צעד קדימה לעומת המשחק האחרון, ובעצם שלושת המשחקים האחרונים".

על ניב משגב אמר מאוריציו: "קראתי את המשחק מהעמדה שלי, והבנתי שניב עומד להיות שחקן מפתח. הוא עלה מהספסל ועשה עבודה מצוינת. אני אוהב את האפשרות שיש לי לתמרן בקבוצה הזאת. הלכנו עם השחקנים החמים, בהתחלה משגב, אחריו סטיבן גריי ובהמשך כריס ג'ונסון ומייקל קייזר".

החזירו את האנרגיה להגנה. שחקני חולוניה

ביום שני ה-8.11 ב-21:00 משוכה גבוהה עוד יותר – מכבי תל אביב מגיעה להיכל בחולון.
כוווולם באים!