המקאמבקיסטים

קבוצה בליגת העל ונמצאת במשבר? פגשי את הפועל חולון עוד היום!
להפועל יונט חולון יש העונה 4 הפסדים בליגה. 3 מהם נגד קבוצות מתחתית הליגה במקומות 8-12, כולם נגד קבוצות במשבר. ירושלים פיטרה מאמן, פגשה את חולון וניצחה בהפרש גדול. הפועל תל אביב הגיעה ברצף שלילי וקטעה אותו מול חולון. הפועל חיפה הרגישה את התחתית בוערת ותפסה אוויר עם נצחון ברוממה מול הנמרים. הפעם היה זה תורה של הפועל אילת שירדה במחזור האחרון למקום האחרון והגיעה לאולם מהקשים בליגה, האולם הביתי של חולוניה בו הנמרים לא הפסידו העונה, עד עכשיו. במשחק בו שום דבר לא הלך לסגולים והכל הלך לאורחים, משחק בו חולון נקלעה לפיגור מההתחלה ועד הסיום, מפסידים הנמרים לראשונה העונה בבית בתוצאה 90:72.

אבל עזבו את זה, זה משהו שמאפיין רק את העונה הנוכחית.
שחקן ישראלי שרוצה לקבוע שיא קריירה? פגוש את הפועל חולון עוד היום!
מתוך 10 הקלעים הישראלים המובילים בליגת העל, לא פחות מ-6 מהם (!!), כולל 4 המובילים, קבעו שיאי קריירה דווקא מול הפועל חולון: עמית שמחון, נמרוד לוי, עידן זלמנסון, רועי הובר (שהתקרב לכך גם הפעם), רומן סורקין, והמצטרף הטרי שנמצא במקום העשירי: חואקין שוכמן. צריך לכתוב את זה שוב כדי להאמין: 60% מעשרת הקלעים הישראלים המובילים בליגה, עשו את שיא הקריירה שלהם מול הפועל חולון. מלבדם קבעו שיאי קריירה גם אדם אריאל, יאיר קרביץ, וויל ריימן המתאזרח של הפועל חיפה, איגור קולשוב, איגור נסטרנקו, עומר טל, אלכס צ'וברוביץ' שירד ללאומית ועוד רבים וטובים. מה יש בה בקבוצה הסגולה שגורמת ליריב להתפוצץ ככה? השפעת הקהל העויין של חולוניה? לא ברור.

היכה אותנו שוכמן על ירך. מה יש לה לקבוצה הסגולה שגורמת לשחקנים לקבוע שיאי קריירה דווקא מולנו? (עודד קרני)

חולוניה רשמה הפסד בית ראשון העונה בכל המסגרות, דווקא מול אילת ממרתפי הליגה. רפי מנקו היה הטוב בשורות חולון עם 17 נק', קייזר והזר החדש אדם סמית' סיפקו הופעה סבירה עם 12 ו-11 נקודות בהתאמה, אך שאר השחקנים היו רחוקים מלהרשים והעייפות מיום רביעי בהחלט הייתה מורגשת. תוצאת הסיום אגב משקרת, שכן 5 דקות לסיום ההפרש עמד על 7 בלבד, אך עד לסיום אילת רצה 17:6 וגמרה את הסיפור.

פתיחת המשחק דווקא לא ניבאה את הבאות כשג'ונסון ובורדיון צלפו מחוץ לרשת. מנקו וקייזר שמרו על היתרון אך האקס הובר נתן את הטון באילת. מנקו צלף מחוץ לקשת, אדם סמית' נכנס לראשונה והוסיף עוד שלשה משלו יחד עם קליעות עונשין שקבעו 24:18 חולוני אך טעות של אלבר שאיבד אפשרה להובר לצמק על הבאזר, 24:22 לחולוניה.

זאק בצבע ופניני עם שלשה חולונית נוספת העלו את חולון ליתרון 7. מנקו, זאק וקייזר עוד שמרו על יתרון 35:31 אלא שאז אילת טסה לריצת 12:2 וירדה למחצית ביתרון 43:37.

הרבע השלישי נפתח בדיוק איפה שהסתיים השני, עם מומנטום אילתי כשחולון פשוט לא מצליחה לעשות כלום. במשך דקות ארוכות הנמרים לא הצליחו לקלוע נקודה לעומת 8 של אילת שהשלימה ריצת 20:2 מהרבע השני ועלתה ליתרון 51:37. רגלנד שבר את הבצורת עם 2 שלשות, סמית' קלע סל קשה אך החלטה מעוררת מחלוקת של השופטים לטכנית של בורדיון, שבאה בעצמה כחלק מסדרת שריקות שעוררו את חמת הזעם של הקהל החולוני, עזרו לאילת ולשוכמן שלהט באותן דקות לחזור ליתרון 14. עד לסוף הרבע, מנקו צימק יחד עם עזרה של סמית', 62:54.

קייזר הוריד ל-6 הפרש בתחילת הרבע האחרון. מנקו החטיא מחוץ לקשת ופספס הזדמנות לקזז את ההפרש ל-3 בלבד, אילת רצה ועלתה ליתרון דו ספרתי. מנקו קלע שלשה שעוררה תקווה אך שוכמן ענה באותו מטבע. פניני צלף מחוץ לקשת והוריד שוב להפרש חד ספרתי, סטיב זאק צימק מהקו ל-7 הפרש (73:66) קצת יותר מ-5 דקות לסיום והשאיר את התקווה בחיים אך זה הכי קרוב שהנמרים הגיעו. עד לסיום אילת קלעה עוד 17 נקודות לעומת 6 נקודות של ג'ונסון מהקו, בסיום 90:72 לאילת.

הרבה כאב ראשון לבוסקאליה (עודד קרני)

מנקו היה המצטיין בשורות חולון עם 17 (3-5 לשלוש ולשתיים), קייזר קלע 12 (6-9 מהשדה), אדם סמית' 11 (3-9 מהשדה, 4-4 מהקו), ג'ונסון 9 (1 מ-10 מהשדה, 9 ריב', 6 מ-6 מהקו), רגלנד 8 (2-9 מהשדה, 8 אסיסטים, 4 איבודים), פניני (5 אסיסטים) וזאק (9 ריבאונדים) 6 כ"א, בורדיון 3. כן שותף: אלבר.

כ-3200 אוהדים חולונים ניסו להעיר את הנמרים ועודדו בצורה טובה, אך לא הצליחו להעיר ולדחוף לנצחון. יפה היה לראות את הקהל מוחה כפיים בסיום המשחק לשחקנים על המאמץ, גם האוהדים מבינים שיש ימים כאלה.

נקודת האור בשורות חולוניה, רפי מנקו (עודד קרני)

ביום רביעי ה-22.12 בשעה 19:00, המשחק האחרון של שלב הבתים הראשון של ליגת האלופות, משחק בו תארח חולוניה את ברינדיסי האיטלקית, משחק שיקבע האם חולוניה תסיים את הבית ראשונה, שניה או בתרחיש אימים של תבוסה מהדהדת במיוחד ונצחון מוחץ של דארושפקה, אפילו חלילה שלישית.
כולם באים!