חילוץ מהבורדיון

בשורה התחתונה: הפועל יונט חולון בחצי גמר גביע המדינה אחרי 85:79 על הפועל חיפה! אבל… איזה משחק זה היה… ממש הפועל שח"ל חולון.
אם ביום רביעי מול בשיקטאש חולון חזרה מפיגור 16, הפעם הנמרים חזרו מפיגור 17 ברבע השלישי כל הדרך לנצחון. אם ביום רביעי זה נגמר בנצחון דחוק של 2 נקודות, הפעם הנמרים היו צריכים לא פחות מ-2 הארכות כשפעמיים חולון עמדה על סף הדחה. בכל פעם היו שם סמית', קייזר ובעיקר פרדי בורדיון עם משחק ענק של 3 שלשות קלאץ'/מאני טיים גדולות שהשאירו את הנמרים בחיים. אחת מהשלשות של פרדי, בהארכה שלישית, הייתה זאת שנתנה את היתרון ממנה חיפה כבר לא הצליחה לחזור עד לסיום. גיא גודס רושם 2 נצחונות מ-2 משחקים סופר-צמודים של להיות ולחדול. רק שיביא את השלישי.
ג'ו רגלנד היה המוציא לפועל העיקר של הנמרים כשסיים עם 22 נקודות, שזה המון במשחק עם תוצאה כל כך נמוכה אחרי 50 דקות של כדורסל. בכדי להשלים את הפאזל, ההגנה והמלחמה של משגב וכמובן ג'ונסון, שהמשיך לשחק למרות כתף תפוסה, סימלו יותר מכל את הרוח החולונית.
אף פעם לא לוותר!!

גיא גודס, מאמן חולוניה החדש, מתרגל לרוח החולונית (עודד קרני, איגוד הכדורסל)

פתיחת המשחק הייתה מצויינת עבור הנמרים. פחות אוהדים הגיעו בשל המגיפה המשתוללת, אך אלה שהגיעו נתנו הכל ודחפו את הסגולים ל-9:2 אחרי פתיחה סוערת של קייזר, רגלנד ומנקו עם שלשה. חיפה לקחה פסק זמן אחרי קצת יותר מ-2 דקות וחזרה לריצת 9:2 משלה שקבעה שיוויון, אחרי סדרת החטאות חולונית. קייזר עצר את הריצה, משגב ומנקו קלעו מחוץ לקשת וסיימו רבע ראשון חולוני טוב ורב תהפוכות, 19:11 אחרי 10 דקות.

אם הפתיחה הייתה הפכפכה, ברבע השני נראתה התרסקות חולונית מפוארת. חיפה עלתה בטירוף, לחצה חזק על כל המגרש, כפתה איבודי כדור והשלימה מהפך וריצת 10:0 אחרי 2 דקות בלבד, כשגם פסק זמן חולוני לא שינה את המומנטום. רגלנד שבר את הבצורת עם נקודות מהקו, ג'ונסון קלע את סל השדה היחיד (!) של חולוניה ברבע בדמות שלשה וצימק להפרש נקודה, חיפה יצאה לעוד ריצה, הפעם של 8:0, לפני שפניני צימק זמנית עם 3 מ-5 מהקו. לסיום רבע שני מהגהנום, חיפה יצאה ב-2 וחצי הדקות האחרונות ל-ניחשתם נכון-עוד ריצת 8:0 שהעלתה אותה ליתרון דו ספרתי, 41:27 במחצית.
הרבע השני הסתיים בתוצאה 30:8 לחיפה, שקלעה ברבע זה יותר ממה שקלעו הנמרים במשך מחצית שלמה.

הקהל דחף את הקבוצה לקאמבק בתחילת הרבע השלישי, אלא שלקאדים אלן, כוכב חיפה ואדריכל ריצת האורחים ברבע השני, היו תכניות אחרות כשקלע 5 נקודות רצופות והעלה את חיפה ליתרון שיא של 17 נקודות (46:29). אלא שאז החל הקאמבק: רגלנד קלע 2 בחדירה, ג'ונסון צימק ל-12 הפרש עם שלשה שהעירה עוד יותר את כל הנמרים באולם. קייזר קלע מריבאונד התקפה, סמית' עלה על הלוח עם נקודות מהקו שצימקו לפער חד ספרתי ורגלנד קלע שלשה גדולה שהשלימה ריצת 14:2 וצימקה ל-5 הפרש בלבד (48:43). ג'ונסון וזאק המשיכו לצמק מהקו, סמית' קלע שלשה ראשונה וסגר רבע שלישי חולוני מצויין בפיגור 53:49 בלבד.

הוביל את הקאמבק ברבע השלישי. ג'ו רגלנד (עודד קרני)

בפתיחת הרבע הרביעי נראו מבטים דואגים בקרב הנמרים כשג'ונסון נפגע בכתפו, אך אחרי שנפצע ופני שיצא הספיק לחסום מאחורה בצורה פשוט אדירה את שמחון. כריס "אין דברים כאלה" ג'ונסון. רגלנד קלע שלשה שצימקה להפרש נקודה, בורדיון קלע שלשה ראשונה ענקית עם עבירה וקבע שיוויון 55 אך פספס הזדמנות להשלים מהפך מהקו. רגלנד השלים את המהפך החולוני עם שלשה נוספת והוסיף עוד אסיסט להטבעה של זאק ששמרה על ההפרש. סמית' קלע סל קשה מחצי מרחק ונתן יתרון 4 (62:58) כ-3 וחצי דקות לסיום והלחץ החל לתת את אותותיו כששתי הקבוצות התקשו לקלוע. כוכב חיפה, אלן, קלע 2 סלים גדולים עבור קבוצתו, השני מהם עם עבירה שהעלתה את חיפה ליתרון נקודה כ-47 שניות לסיום הזמן החוקי. חולון יצאה להתקפה חשובה בה פניני החטיא ואחר כך עשה עבירה ושלח את גרגורי ורגאס לקו. הגארד הותיק קלע את הזריקה הראשונה והחטיא את השניה מה שקבע יתרון 2 לחיפה. חולון יצאה להתקפה קריטית בה סמית' מצא את קייזר לדאנק פנוי מתחת לסל שקבע שיוויון. 9 שניות לסיום הזמן החוקי חיפה יצאה להתקפה על כל המשחק שבה החטיא אלן ניסיון שלשה, 64:64, הולכים להארכה.

חיפה פתחה טוב יותר את ההארכה ועלתה ליתרון 3, רגלנד השווה עם שלשה. זאק סחט עבירה בלתי ספורטיבית מאלן, החטיא פעמיים מהקו אך מיד אחר כך תיקן עם סל, עבירה וקליעת עונשין מוצלחת מאסיסט של רגלנד, שהעלו את הנמרים ל-70:67. חיפה הגיבה במיני-ריצה של 6:0 עם סל, עבירה ושלשה שהעלו אותה ליתרון 3, אך קצת פחות מחצי דקה לסיום ההארכה בורדיון קבע שיוויון עם שלשה גדולה, השניה שלו במשחק. חיפה הלכה שוב להתקפה על משחק שלם בה ורגאס החטיא, ג'ונסון עוד הספיק לקחת את הריבאונד ולמצוא את סמית' לזריקה קשה מחוץ לקשת שיכלה לנצח את המשחק, אך הכדור הלך החוצה. שיוויון 73, הולכים להארכה שניה.

סמית' לא נתן להחטאה על הבאזר להשפיע עליו כשהחל את ההארכה השניה עם סל נהדר מחצי מרחק ועם מסירה לשלשה נוספת של בורדיון, שלשה ענקית שלישית של הצרפתי שקבע יתרון 5. שמחון החיפאי קלע אחת מהקו, משגב קלע גם הוא אחת ושמר על היתרון, אלן החיפאי המשיך את מצעד קלעי הנקודה מהקו עד שבורדיון כמובן "שבר" את הרצף ודייק פעמיים, מה שהעלה את הנמרים ליתרון 6. חיפה עוד הייתה יכולה לצמק ולהלחיץ שוב את הנמרים אחרי החטאות של רגלנד מהשדה ו-2 החטאות של קייזר מהקו, אך למזלם של הנמרים גם חיפה הייתה מותשת ולא מדוייקת. סמית' הבטיח כמעט סופית את הנצחון אחרי 2 נקודות מהקו כ-15 שניות לסיום, חיפה לא ויתרה כשקלעה וחטפה אך החטאה של אלן וריבאונד של ג'ונסון שנשלח לקו וקבע את תוצאת הסיום, נתנו את החותמת הסופית לנצחון בערב הארוך-ארוך הזה. בסיום 85:79 הירואי ומלא באופי של הנמרים על הפועל חיפה.
חגיגות השחקנים בסיום המשחק היו מאופקות, כי כולם כולל כולם עם הפנים למשחק הנוק-אאוט הבא, ביום רביעי.

חגיגות מאופקות בסיום, הראש ביום רביעי. שחקני חולוניה מוחאים כפיים לקהל שהגיע (עודד קרני)

רגלנד סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 22 (4-8 לשתיים, 4-11 לשלוש), סמית' (3-10 מהשדה, 4-4 מהקו, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ג'ונסון (3-7 מהשדה, 10 ריבאונדים) ובורדיון (3-5 לשלוש) קלעו 11 כל אחד, מנקו (1-7 לשתיים, 2-3 לשלוש, 6 ריבאונדים) וקייזר (4-10 מהשדה, 9 ריבאונדים) קלעו 8 כל אחד, זאק קלע 7 (4 איבודים), משגב 4 (1-10 מהשדה), פניני 3 (0-4 מהשדה, 6 ריבאונדים).

הזמנים המיוחדים בהם אנו חיים הביאו לכך שפחות מ-2000 אוהדים חולונים הגיעו למשחק והזכירו יותר מספרים מאולם הפחים, אך החזירו בתמורה עם אווירה של נהדרת של אולם הפחים ועידוד פשוט נהדר כיאה למשחק נוק-אאוט. לפעמים פחות זה יותר.

מאמן חולוניה, גיא גודס, אמר בסיום: "בשנים האחרונות היו לי הרבה משחקי נוקאאוט ולשמחתי האחוזים טובים, שמחתי שהיום לא קלקלו את זה. היינו בפיגור גדול וידענו לחזור, פרדי בורדיון ששיחק מעט בטורקיה נתן היום סלי קלאץ' ומהלכי הגנה. כנ"ל אדם סמית' שניסיתי לשמור עליו כי יש לו מתיחה במפשעה, אבל היינו צריכים להשתמש בו. לא היה פשוט, הוצאנו המון אנרגיה, אבל הגענו לחצי הגמר ועכשיו הפנים ליום רביעי".

על החזרה מפיגור גדול כמו בטורקיה אמר: "זה מראה על המון אופי, וגם יכולת. אמרתי שבהתחלה לא יהיה כדורסל מושלם, אנחנו צריכים לעשות דברים יותר טוב. אנחנו קצת מבולבלים וזורקים הרבה התקפות לפח. לשמחתי אנחנו בינתיים מנצחים, אז אני קונה את זה".

על הפציעות של ג'ונסון, רגלנד וסמית' אמר: "כשנגיע ליום רביעי, כל מי שפצוע ישים הכל על המגרש. זה משחק נוקאאוט. נצטרך לטפל בפצועים ולעשות אימונים יותר קלים כדי לשמור על השחקנים כדי להגיע עם אנרגיות, כי אנחנו רוצים להיות בטופ 16". גודס סיים עם אמירה שלא כל אוהד חולון עם בעיות לב יסכים איתה: "אני חולה על משחקי נוקאאוט".

כל שלשה מלמיליאן. גיבור הנצחון בורדיון (עודד קרני)

כאמור, ביום רביעי ה-19.1 בשעה 21:00, משחק נוסף ממנו אין דרך חזרה, משחק על כל הקופה מול בשיקטאש שבו המנצחת עולה לשלב 16 האחרונות בליגת האלופות של פיב"א.
אז עזבו אתכם אומיקרון, רק חולון! שימו מסיכה ובואו בהמוניכם!