הנה זה מגי – יאאאאא!

גבירותיי ורבותיי: טיירוס פריקינג מגי! כמה התגעגענו!! הפועל יונט חולון התקשתה להיכנס לקצב במשחק קשוח והגנתי להפליא מול לודוויגסבורג הגרמנית, משחק שבו שתי הקבוצות שמרו בטירוף ובעיקר התרכזו באיך להרוס לשניה את המשחק ההתקפי. כל זאת עד שבא מגי, קבר 4 שלשות רצופות (!) ושינה לחלוטין את המשחק שנגמר בתבוסה שמנחילים החולונים לגרמנים המצויינים בתוצאה 69:51. רק כדי לסבר את האוזן ולהבין איזה קבוצה הבסנו: הם הגיעו לחולון אחרי 5 נצחונות רצופים, הם ניצחו פעמיים את טנריף החזקה ב-11 הפרש בחוץ וב-16 הפרש בבית, הם הביסו את דיז'ון לה הפסדנו והביסו ב-22 הפרש בחוץ את פרומיטיי, הקבוצה האוקראינית שהדיחה את הפועל ירושלים. לא פראיירים. אבל לנו יש את מגי!
ולא רק אותו יש לחולוניה: ג'ו רגלנד רשם דאבל דאבל שבו מסר לא פחות מ-14 (!!) אסיסטים (שיא צ'מפיונס ליג העונה) וגם ג'ונסון, זאק ונוספים היו שם. כל אחד בתורו, כל אחד תרם את תרומתו כך שהשלם גדול מסך חלקיו!

בסוף מצאו את הדרך להטביע את לודוויגסבורג. חולוניה

המחצית הראשונה כולה הייתה מחצית בסימן הגנה שבה כל סל הרגיש כמו גול. לודוויגסבורג הובילה 6:3 אחרי 3 וחצי דקות של כדורסל קשוח לפני שבורדיון השווה עם שלשה. רגלנד קבע שיוויון ומגי בסל בכורה בקדנציה השניה נתן לחולון יתרון 11:9. קייזר רשם חסימה שניה אך האורחים הפכו ל-13:11 לטובתם בסוף רבע ראשון מלא הגנות, החטאות ואיבודים.

הרבע השני המשיך בדיוק באותה צורה כשהקבוצות חצבו נקודות מן הסלע. סמית' קלע אחת מהקו וג'ונסון הטביע מאסיסט נפלא של קייזר בצבע והחזיר את היתרון לחולון. האורחים חזרו להוביל עם שלשה, זאק קלע פלואוטר נדיר מבחינתו וקבע שיוויון אלא ששוב האורחים קלעו מהר מדי וחזרו להוביל. אלא שאז חולוניה העלתה רמה בהגנה ונעלה את הסל במשך 6 וחצי דקות תמימות. אלא שגם הגרמנים הציגו הגנה רצחנית ולוח התוצאות נתקע על 18:16 לזכות האורחים למשך דקות ארוכות, עד שבורדיון נכנס ומיד קלע שלשה שהחזירה את היתרון לחולון. התוצאה שוב עמדה זמן רב במקום אחרי רצף החטאות דו צדדי עד שבא הגואל סמית' עם שלשה שהקפיצה את היתרון החולוני ל-4. שלשה של האורחים סיימה מחצית הגנתית במיוחד עם תוצאה של רבע: 22:21 לחולוניה אחרי 20 דקות.
קצת מספרים: המחצית כולה הסתיימה עם לא פחות מ-44 החטאות ו-18 איבודים של שתי הקבוצות לעומת 43 נקודות משותפות ו-17 סלי שדה בלבד. יותר החטאות מנקודות, יותר איבודים מסלי שדה. מדהים.

הכל מסובך וקשה במחצית ראשונה הגנתית. בסוף רגלנד מצא דרך למסור 14 אסיסטים

הרבע השלישי נפתח בקצב מעט גבוה יותר כשג'ונסון פתח מצויין עם שני מהלכי סל ועבירה ששמרו על יתרון נקודה לזכות הנמרים. זאק קלע בצבע מאסיסט של ג'ונסון, היתרון החליף צדדים פעם אחר פעם עם הרבה החטאות בין לבין. זאק קבע שיוויון 30 עם נקודה מהקו אחרי יותר מ-25 דקות של כדורסל אלא שאז נרשם רגע של משבר בצד החולוני כשלודוויגסבורג רצה ריצה "מטורפת" ביחס למשחק, של 5:0 ב-40 שניות, ועלתה ליתרון אסטרונומי של 5 נקודות. אלא שאז זה קרה: טיירוס מגי חזר רשמית. זה החל עם שלשה מאסיסט של קייזר, אחת נוספת אחרי החטאה שלו בצבע, ריבאונד עצמי ואסיסט של פניני, שלשה שלישית מאסיסט של רגלנד שקבעה שיוויון 39 ואחת נוספת מאסיסט של פניני שהעיפה סופית את הגג של ההיכל בחולון ונתנה יתרון 42:39 לחולון בסוף הרבע השלישי.
4 שלשות של טיירוס מגי, 12 נקודות בפחות מ-2 וחצי דקות. לשם השוואה, חולוניה כולה קלעה 11 נקודות בכל אחד מהרבעים הראשונים. מדהים.

המומנטום שהכניס טיירוס שינה לחלוטין את הדינמיקה במשחק, הכניס את הנמרים לקצב ואפשר להם לברוח ברבע האחרון. רגלנד פתח את הרבע עם אסיסט לזאק בצבע ועם סל משלו, והוסיף אחר כך אסיסט נוסף להאלי-הופ של זאק שהמשיך את התנופה האדירה של הנמרים על הפרקט וביציעים. מגי קלע לשם שינוי "רק" סל של 2 נקודות, מנקו קלע סל מאסיסט של רגלנד שקלע בעצמו שלשה שהעלתה לראשונה את חולוניה ליתרון דו ספרתי. מנקו היה גם זה שסיים את הריצה כשקלע שלשה עם עבירה והשלים ריצת 20:4 חולונית, ויתרון 16 שנתן את החותמת הסופית על הנצחון. האורחים צימקו מעט וגודס לקחת פסק זמן ביתרון 13 לפני שיווצר מומנטום הפוך שעלול לקזז בהפרש. רגלנד קלע שלשה ושמר את הנמרים בפער בטוח, טיירוס קלע את השלשה החמישית שלו והקפיץ את ההפרש ל-19. הקבוצות חשבו על ההפרשים עד השניה האחרונה ממש מה שגרם לגודס לקחת פסק זמן דקה וחצי לסיום, ואחרי נקודות של ג'ונסון וסמית' מהקו הפער נשאר דומה, 69:51 מהדהד של חולוניה בסיום.

3 בום. מגי בדרך לעוד שלשה שעושה קהל מרוצה

טיירוס מגי סיים כקלעי המצטיין בבכורה המחודשת עם 19 נק' (5-11 לשלוש), ג'ונסון קלע 12 (4-6 לשתיים ומהקו, 0-4 לשלוש), רגלנד רשם כאמור דאבל דאבל של 10 נק' (2-4 לשתיים ולשלוש) ומספר מדהים של 14 אסיסטים, זאק קלע 9 (4-4 מהשדה, 1-4 מהקו), מנקו 7 (2-7 מהשדה), סמית' (1-10 מהשדה, 4 איבודים) ובורדיון 6 כ"א. קייזר אמנם לא קלע אך רשם 8 ריבאונדים ולא פחות מ-5 חסימות, פניני לא קלע גם הוא (0-3 מהשדה) אך מסר 4 אסיסטים.

מעל ל-3000 נמרים הגיעו להיכל בחולון ודחפו את הקבוצה בצורה נהדרת אל עבר נצחון קריטי במפעל, שהשאיר את הקמפיין האירופאי חי ובועט.

ארץ ציון וחולוניה. הקהל של חולון

כוכב הנצחון המתקאמבק טיירוס מגי אמר בסיום: "כיף לחזור, אני מרגיש בנוח פה. זו הייתה ההופעה הראשונה שלי אחרי שבועיים וחצי שבהם לא שיחקתי אבל אני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח. לפעמים אתה מתחיל לאט, ואתה צריך להיות ממוקד כדי להחזיר בחצי השני. הגוף מרגיש טוב, אני מופתע, אני חושב שאני חוזר לכושר אהיה בסדר. גביע? משחק גדול. אני אשחק נגד "בן דוד" שלי (כריס באב) אז יהיה כיף. אני מוכן לזה. מה אני מביא? הגנה , אינטנסיביות, אנרגיה, ולפעמים קליעות גדולות".

מאמן חולוניה גיא גודס אמר: "כששתי קבוצות שמובילות מבחינה הגנתית נפגשות, ההתקפה נראית כמו שהיא נראית וההגנה נראית כמו שהיא נראית. אני שמח שברבע השלישי נפתחנו מבחינה התקפית, השמיים נפתחו. במחצית השנייה קלענו 47 נקודות, השלשות נכנסו, הכדור נע והמשחק זרם. עשינו כמה שלשות גדולות, בעיקר מגי, וניצחנו דרך הגנה. יש משחקים כאלה, אין מה לעשות, שקבוצה לא עוזבת אותך".
על העובדה שכעס על שחקניו בשניות הסיום על שההפרש לא עלה ל-20-21 נקודות ונשאר "רק" על 18, אמר: "בגלל שאני עם כל כך הרבה ניסיון במצבים האלה, דיברתי עם השחקנים ודאגתי שכל אחד מהם יידע את חשיבות ההפרש. לכן גם התרגזתי כשלא הבינו עד הסוף מה המשמעות".

על מגי אמר: "כולם מכירים את התשוקה של טיירוס למשחק. אני רואה את התחרותיות הזאת באימונים, את האנרגיה, את הטירוף, את הדברים שעוזרים לקבוצה להיות טובה יותר ממה שהיא באמת אמורה להיות. זה שחקן שיכול לייצר זריקות לבד, זה יתרון עצום, אבל אני חושב שאנחנו יכולים לעשות דברים יותר טובים בהתקפה". על העזרה של מגי לרגלנד ו-14 האסיסטים של ג'ו אמר: "מגי יעזור לו כי הוא סקורר, הוא ייתן לו שקט, רגלנד לא יהיה חייב לייצר נקודות. גם רפי היה מצוין בחצי השני, זאק, פניני, כל אחד תרם את הדקות שלו. אני שמח על התוצאה, צרחתי עליה כמו מטורף, אנחנו יכולים להיות מרוצים".

על משחק חצי גמר הגביע שיתקיים ביום א' אמר: "זה משחק אחר לגמרי. אין קשר למה שעשית, לתקציבים, לשחקנים, מי שבא ועושה את העבודה – ינצח. מי מהזרים ארשום? אני יודע פחות או יותר מי אני רוצה, אבל עד המשחק יש עוד כמה אימונים. זה יתרון שיש לך כמה שחקנים – תמיד יש מישהו אחר".

ביום ראשון זה משחק אחר לגמרי. גיא גודס

ביום ראשון ה-13.2 בשעה 18:45 בהיכל יד אליהו, משחק נוקאאוט רביעי של גודס בתקופה הקצרה שבה הוא נמצא: משחק חצי גמר הגביע מול הרצליה!
כרטיסים ניתן לרכוש בקישור הבא: https://bit.ly/3ghoPFq
רוצים לעשות היסטוריה! כולם באים!!