שובו של הקייזר

הפועל חולון יצאה לפגרת הנבחרת אחרי הדחה מאכזבת במיוחד בחצי גמר הגביע מול מחזיקת הגביע בני הרצליה, ויצאה עם טעם לא משהו, למרות שבין לבין עוד הספיקה לרשום נצחון חוץ קשה בליגה על גלבוע/גליל החלשה. כדי להוסיף לחששות, מיד בחזרה מהפגרה, רצה הגורל ולחולוניה נקבע מפגש עם הפועל חיפה שניצחה את הנמרים בליגה בסיבוב הראשון, וכמעט הדיחה את הנמרים ברבע גמר הגביע שהוכרע אחרי 2 הארכות. הרבה מאוד חששות היו לפני המשחק, אבל לשמחתם של החולונים כולם התבדו במשחק פשוט נהדר של הנמרים על הפרקט, שסגרו את הסיפור ברבעים השני והשלישי המצויינים בהם הציגו הצהובים-סגולים הגנה מצויינת, ניצחו ב-26 הפרש (53:27!) וסגרו את הסיפור. ככה מדפדפים הלאה, ככה מתחילים חודש עמוס בטירוף, ככה מתחילים שבוע חשוב של משחקים קריטיים בליגת האלופות!

אם כבר הגנה, הנמרים קבעו שיא עונתי של 9 חסימות (!) שהם גם המאזן השלישי בטיבו העונה וה-23 בכל הזמנים. מייקל קייזר שהיה המצטיין במשחק, אחראי ל-4 מאותן חסימות ורשם גם 18 נקודות, 9 ריבאונדים ומדד מפלצתי של 34. גם טיירוס מגי הצטיין עם 21 נקודות – או איך שהוא קורא לזה, עוד יום במשרד. שיאים עונתיים נוספים קבעו הנמרים גם בזריקות וגם בקליעות מקו העונשין, שם חולוניה דייקה ב-37 מ-43 הזריקות שלה (!) ואפילו סטיב זאק מדייק ב-8 מ-10. מרשים!

הקייזר חזר לעצמו. מייקל במשחק שיא (אלן שיבר)

הרבע הראשון לא הראה לאיפה נושבת הרוח. חולון אמנם הובילה 6:2 משני סלים של קייזר ונקודות של זאק מהקו, אלא שאז כל הכדורים הלכו החוצה וחיפה רצה ריצת 11:0 ונטלה את ההובלה. מגי גאל את לוח הנקודות של חולוניה מ-6 נקודותיו עם קליעות מוצלחות מהקו ועוד שלשה שנקלעה אחרי הזמן אך נחשבה (לא נבכה על כך), אך חיפה סיימה עם סל קל עקב נמנום בהגנה החולונית, 15:12 לחיפה אחרי רבע ראשון חלש של הנמרים.

חיפה עוד קלעה בתחילת הרבע השני אלא שאז חולון העלתה הילוך בהגנה, וגם בהתקפה רצה ריצת 12:0 של רגלנד, מגי (עם חדירה פשוט וירטואוזית), בורדיון וג'ונסון שקבעו מהפך גדול. חיפה צימקה עם מיני-ריצה משלה אך מגי ובורדיון הגדילו שוב לפער מבטיח עם שתי קליעות מחוץ לקשת ששלחו את חיפה לפסק זמן. מגי המשיך לתת את הטון, פניני העלה את הנמרים ליתרון דו ספרתי ראשון עם נקודה מהקו אך חיפה צימקה קצת לפני המחצית, 38:31 לנמרים בהפסקה.

חגיגה חולונית ברבע השני. והשלישי (אלן שיבר)

הרבע השלישי התחיל כמו השני עם סל של חיפה וריצה חולונית בתגובה. ג'ונסון צלף מהפינה כמו שהוא אוהב, בורדיון סחט עבירה בלתי ספורטיבית ודייק מהקו, קייזר קלע מחצי מרחק כמו שגם הוא אוהב ובורדיון הוסיף עוד שלשה שקבעה 14 הפרש (49:35). חיפה צימקה מעט למרות שקייזר ובורדיון דייקו מהקו, אלא שאז חולוניה יצאה לריצה נוספת: זאק דייק מהקו, מגי קלע שלשה נוספת, בורדיון דייק מהקו והעלה לראשונה ל-20 הפרש ומגי השלים ריצת 9:0 גם הוא מהקו. עומר טל קלע סל בכורה בצהוב סגול בדמות שלשה עם הלוח שנכנסה עם קצת מזל וקבע את תוצאת הרבע השלישי, 65:42 מוחץ לנמרים.

הרבע האחרון התנהל על מי מנוחות. קייזר העלה את ההפרש ל-25 נקודות אחרי סל ועבירה אך חולוניה הורידה מעט את הרגל מהגז. 5 נקודות מהירות של חיפה גרמו לפסק זמן של גודס שרצה לוודא שהנמרים לא מורידים את הרגל מהגז יותר מדי, אז רגלנד עם שלשה וקייזר עם עוד סל ועבירה הרגיעו את העניינים במהרה. קייזר העלה מהקו ליתרון שיא של 26, חיפה צימקה מעט אך המצטיינים מגי וקייזר עם עזרה של עומר טל שקלע סל שני בחדירה נהדרת, דאגו שבשום שלב חיפה לא תחשוב אפילו על קאמבק בלתי אפשרי. בסיום התוצאה מעט משקרת, 87:70 "בלבד" לנמרים.

המצטיין השני במשחק. טיירוס מגי עם עוד יום במשרד (אלן שיבר)

מגי סיים כקלעי המצטיין עם 21 נק' (3-8 לשלוש, 3-5 לשתיים, 6-6 מהקו), קייזר כאמור היה השחקן המצטיין יחד עם מגי כשקלע 18 (5-7 מהשדה, 8-8 מהקו) והוסיף כאמור 9 ריבאונדים ו-4 חסימות, בורדיון במשחק מצויין משלו קלע 15 (2-4 לשלוש, 9-10 מהקו), זאק קלע 10 (1-4 מהשדה, 4 אסיסטים) והפתיע כאמור עם 8 מ-10 מהקו, ג'ונסון קלע 9 (1-5 לשלוש, 8 ריבאונדים), רגלנד 8 (2-9 מהשדה, 6 ריבאונדים), עומר טל 5, פניני 1 (0-3 לשלוש, 7 אסיסטים). כן שותפו: מנקו, רומי ופוגלמן.

קצת פחות מ-3000 אוהדים הגיעו להיכל הטוטו בחולון ועודדו באווירה מצויינת.

לא ברור מה גודס אמר שגרם לזאק לקלוע 80% מהקו, אבל שיגיד זאת שוב! (אלן שיבר)

המצטרף הטרי עומר טל, דיבר בסיום על רגשותיו אחרי הבכורה: "חוויה, כמובן הקהל הכי טוב בארץ מאוד שונה מאיפה שאני באתי. היה כיף, היה כיף עם החברה אני שמח שהאוהדים היו מרוצים עשינו את שלנו ומתכוננים כבר למשחק הבא. ההחלטה להגיע לחולון? מבחינתי זו הייתה החלטה קודם כל מקצועית, כמקצוען אני רואה את עצמי קודם כל ויש לי פה הזדמנות להיות עם מאמן ברמה גבוהה, להיות במועדון ברמה גבוהה, להיות עם שחקנים ולראות איך אני מתמודד עם זה ובעצם לפתח את עצמי. אני בן 29 חשבתי שזו הזדמנות חד פעמית בקריירה שלי ששווה לקחת אותה".

הקהל הטוב בליגה. גם לדעת המצטרף הטרי עומר טל (אלן שיבר)

בהמשך השבוע מגיע צמד המפגשים הקריטי נגד גלטסראיי הטורקית, קודם בבית ביום שלישי ואז יומיים אחר כך בטורקיה.
יום שלישי ה-8.3 בשעה 19:30 – רוצים להמשיך בליגת האלופות! כולם באים!!