טופ 10: עשר ההופעות הגדולות של העונה

מאת: אור שטיינברג

עונה מטורפת של הפועל חולון הסתיימה לפני חודש וחצי, ואחרי שעיכלנו את כל מה שקרה פה בעונה האחרונה שהסתיימה באליפות השנייה בתולדות המועדון, הגיע הזמן לכתבת סיכום על עונת 2021/22. חולוניה הייתה אחראית לרוב ההצגות האישיות העונה בישראל, אם זה ג'ו רגלנד שנתן פלייאוף מדהים, אדם סמית' של חודש מרץ ועוד ועוד. אז איזו דרך יותר מתאימה לסכם את העונה המטורפת הזאת אם לא 🔝10, ההופעות האישיות הגדולות של העונה!

הרשימה נקבעה לפי: הופעה אישית של השחקן במהלך המשחק, משקל התרומה לקבוצה וחשיבות המשחק. מתחילים: 👇

10) אדם סמית' – 19/1, היכל הטוטו נגד בשיקטאש, פליי-אין מספר 3 – נצחון 74:68
מספרים: 20 נקודות, 5 כ"ח ו-4 אסיסטים ב-37 דקות, מדד 23.
⬅️: במשחק שיכל לסיים את העונה האירופית שלנו הרבה יותר מוקדם מהצפוי, אדם סמית' סגר סדרה אישית טובה מאוד עם משחק שיא משלו בסדרה, כמעט ולא ירד מהמגרש וסחב את חולון לטופ 16. בסדרה ששינתה את העונה ב-180 מעלות, עם חילופי המאמנים לפני המשחק השני בסדרה, סמית' היה השחקן הכי חשוב של גיא גודס והציל לחולון את העונה.


9) כריס ג'ונסון – 6/4, היכל הטוטו נגד שטרסבורג, רבע גמר מספר 1 – נצחון 93:75
מספרים: 18 נקודות, 9 כ"ח (6 בהתקפה) ב-24 דקות, מדד 23.
⬅️: ג'ונסון היה בסימן שאלה למשחק בגלל פציעה שספג מספר ימים לפני כן, במהלך משחק נגד הרצליה, אז ספג מכה חזקה בראשו ופונה לבית החולים. רק ביום המשחק הודיעו כי הוא נרשם בסגל, ועדיין לא היה ברור כמה ואם בכלל יקח חלק במשחק. בסופו של דבר כריס כמובן שיחק, הפורוורד זינק ראשון לכל ריבאונד, לכל כדור שעף לכיוון החוץ, אפילו יותר מבדרך כלל. ג'ונסון הגיע למשחק הזה ביג-טיים וכיאה לגודל המעמד, נתן את אחד המשחקים הכי גדולים שלו בסגול צהוב. המשחק הזה נכנס למקום התשיעי לא בגלל מספרים גדולים, אלא בגלל שחקן גדול ודברים שהם לגמרי מעבר לסטטיסטיקה, כאלו שהובילו אותנו כל הדרך לבילבאו.


8) ג'ו רגלנד – 16/5, כפר בלום נגד גליל עליון, רבע גמר מספר 2 – נצחון בשיניים 90:89
מספרים: 27 נקודות (10/15 מהשדה) ו-6 אסיסטים, מדד 28.
⬅️: הופעה גדולה שלגמרי נשכחה. לפני חודשיים וחצי בתחילת הפלייאוף, במשחק צמוד ביותר ולא טוב שלנו, רגלנד היווה נקודת אור עם משחק אישי נהדר. נתן רבע ראשון טוב מאוד והוסיף תפוקה יפה גם בשני הרבעים הבאים. ברבע האחרון, הוא בפרט וחולון בכלל נעלמו מהמשחק, איבדו את כל היתרון, ורק טיירוס מגי ב-3 קליעות עונשין עם 0.4 על השעון, ניצח את המשחק והשכיח לגמרי את ההצגה הזו של ג'ו רגלנד, שבכל זאת קרתה.


7) כריס ג'ונסון – 8/3, היכל הטוטו נגד גלאטסראיי, משחק מס' 3 בטופ 16 – נצחון 98:89
מספרים: 26 נקודות (9/16 מהשדה), 8 כ"ח (3 בהתקפה) ו-5 אסיסטים, מדד 33.
⬅️: הטורקים שיחקו יותר טוב במחצית הראשונה ויכלו גם לברוח ליתרון גבוה, אלא שלכריס היו תוכניות אחרות, ועם 12 נקודות ו-3 ריב' במחצית הראשונה הוא שמר את חולון במרחק נגיעה מהאורחים. במחצית השנייה הוא שיחק אפילו יותר טוב, נתן תפוקה מאוד גבוהה בהתקפה והוביל את חולון לניצחון חשוב שקירב אותנו להבטחת הכרטיס לרבע הגמר.


6) היידן דלטון – 9/4, היכל הטוטו נגד מכבי תל אביב, מחזור 23 – נצחון 85:82
מספרים: 24 נקודות (7/13 לשלוש) ו-4 כ"ח, מדד 17.
⬅️: במשחק נגד מכבי תמיד צריכים תמיד אחד שיסחוב אותנו, בטח כשיש חיסרון גובה בולט מתחת לסלים ובנוסף אדם סמית' לא נרשם. בנצחון נגד מכבי תל אביב דלטון היה השחקן הזה, כשמילא את מקומם של שני שחקנים: זאק וסמית'. הסטראץ' 4 האמריקאי נתן לכולנו לראשונה סיבות טובות להחתמתו לעונה נוספת עם הצגה של שלשה אחרי שלשה. גודס הלך איתו כל המשחק והשאיר את קייזר על הספסל דקות רבות בהן שיחקנו סמול בול עם דלטון ב-4 ואפילו ב-5. דלטון פתח את המשחק עם 4 שלשות ללא החטאה, בהמשך הוסיף עוד כמה נקודות וקבר שלשה גדולה גם במאני-טיים. היידן, החיזוק הראשון בהגעתו של גודס שהגיע מסן פבלו בורגוס הספרדית, לא הציג יכולת יציבה לרוב, אבל הגיע לכמה משחקים שבהם היינו צריכים אותו, בניהם זה נגד מכבי. באמצע העונה נאלץ לאייש את עמדת המגבות במשך חודשיים, אבל ב-בו העת התעלה ונתן משחקים נפלאים כשהיינו זקוקים לו, שחקן משלים קלאסי.


5) אדם סמית' ומייקל קייזר – 23/3, היכל הטוטו נגד דיז'ון, משחק אחרון בטופ 16 – נצחון 90:83
מספרים: סמית' 29 נקודות (9/14 מהשדה) ו-7 אסיסטים (מדד 32), קייזר 26 נקודות (7/11 ל-2, 12/13 מהקו) ו-8 כ"ח (מדד 29)
⬅️: באחד מתוך כמה וכמה משחקי 'להיות או לחדול' בעונה החולפת, היינו חייבים ניצחון בכדי להשיג את הכרטיס לרבע גמר הצ'מפיונס ליג. רגלנד ומגי לא התפוצצו הפעם, דיז'ון הובילה ב-17 הפרש בשיא, היה נראה שאנחנו בדרך הביתה ופתאום באו הצמד סמית' את קייזר. ברבע השני הם שמרו אותנו קרובים עם 17 נקודות משותפות וברבע השלישי השלימו מהפך עם 19 נקודות משותפות. סך הכל 55 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים לשניים, שקלעו יותר מ-60% מסך הנקודות של הקבוצה בערב בו הבטחנו עלייה שנייה ברציפות לרבע גמר ליגת האלופות. אלו שהגיעו לבילבאו (וגם מי שלא): חישבו מה היינו מפספסים אם לא ההתפוצצות של שניהם.


4) ג'ו רגלנד וטיירוס מגי – 2/6, פיס ארנה ירושלים, חצי גמר מספר 3 – נצחון ענק ששווה גמר 80:77
מספרים: רגלנד 30 נקודות (6/11 לשלוש), 4 כ"ח, 5 אסיסטים ו-5 איבודים (מדד 27), מגי 21 נקודות (7/11 לשתיים), 3 כ"ח ו-2 חטיפות (מדד 20)
⬅️: רגלנד נתן משחק אש שני ברציפות בארנה, כולל רבע שני מדהים ובלתי ניתן לעצירה עם 21 נקודות ו-3 שלשות רצופות בפתיחתו, שהיטו את המשחק לטובתנו. מגי אמנם לא נתן הופעה יוצאת דופן, אבל עם 13 נקודות במחצית השנייה ו-6 האחרונות של חולון במשחק, וקור רוח מרשים במיוחד בשניות הסיום, טיירוס לקח את המשחק על עצמו והצליח במשימה. עם 51 נקודות משותפות בערב בו כל השאר לא הגיעו, שני כוכבי העונה – זה שאכזב ובעיקר עיצבן לדעת רבים בפתיחת העונה וזה שהגיע בשלהי חודש פברואר כדי להוריד מהראשון לחץ, (בתוספת בלוק העונה בחסות מייקל קייזר), סחבו את הסגולים לגמר ראשון לאחר 4 שנים. והשאר, היסטוריה.


3) אדם סמית' – 28/3, היכל הטוטו נגד הפועל תל אביב, מחזור 14 – נצחון ותבוסה מהדהדת 99:77
מספרים: 38 נקודות (9/13 לשלוש), 4 כ"ח, מדד 35.
⬅️: שבוע לפני סדרת רבע הגמר נגד שטרסבורג, ולקראת סיומו של חודש מרץ המטורף מבחינת אדם סמית', הסקורר המדהים הגיע לנקודת השיא בתקופה האדירה שלו רגע לפני סיומו של הסיבוב השני כאשר הציג את משחקו הגדול ביותר העונה – בטח כשזה מגיע נגד היריבה הזו. במשחק בו נקלעו הכי הרבה נקודות בעונה הסדירה של 21/22, משחק בו נקבע שיא עונתי ושיא מועדון (!!) בשלשות למשחק, ועל הכל חתום אדם סמית'. הגארד, מייצר הנקודות השלישי בקבוצה, נתן מנוחות חשובות מאוד לרגלנד ומגי לפני הפלייאוף ובעל מניות רבות באליפות ובהגעה לבילבאו. הגיע באמצע העונה ישר אל תוך סיר לחץ מטורף, נשכח במהלך חודש מאי-יוני ובכל זאת, נכתב בדפי ההיסטוריה.


2) טיירוס מגי – 19/5, היכל הטוטו נגד גליל עליון, רבע גמר מספר 3 – נצחון מוחץ 88:68
מספרים: 41 נקודות (7/11 לשלוש, 12/12 מהעונשין), 5 כ"ח ו-3 אסיסטים, מדד 46.
⬅️: חולון הייתה בפיגור 40:24 לקראת סיום המחצית הראשונה, אלא שאז טיירוס רץ כמעט לבדו ריצת 13-0 עד לסיום המחצית, אותה סיים עם 22 נקודות ו-6 שלשות, והחזיר את חולון למשחק. במחצית השנייה חולון עלתה ליתרון ומגי שהגיע ל-30 נקודות, בלם ניסיונות חזרה של גליל. חולון חגגה סוויפ ראשון אי-פעם בסדרת הטוב מ-5 בפלייאוף, טיירוס מגי חגג שיא מועדון בנקודות למשחק פלייאוף וחולון עלתה לחצי הגמר במומנטום אדיר.

1) ג'ו רגלנד – 27/5, 'פיס ארנה ג'ו' נגד הפועל ירושלים, חצי גמר מספר 1 – נצחון אדיר 93:78
מספרים: 40 נקודות (8/10 לשלוש), 7 כ"ח (3 בהתקפה), 9 אסיסטים ו-4 חטיפות, מדד 49.
⬅️: בצהרי יום שישי רגוע, עם ליווי של כ-1000 אוהדים סגולים לירושלים, הפוינט גארד האדיר נתן את משחק חייו שנתן לו את המקום הראשון ברשימה. במהלך הפלייאוף האישי הטוב בתולדות ליגת העל, רגלנד רשם הופעה אחת שנמצאת מעל כל שאר ההופעות שלו, שתיזכר עוד הרבה זמן עם כמויות של מספרים, רבע שני מטורף, איבוד בודד במהלך 37 דקות בהן הכדור כמעט לא יצא לו מהידיים, השתלטות על המשחק ושיא מדד במשחק פלייאוף ליגת העל מזה 18 (!) שנה בדרך לניצחון ענק בבירה. במשחק הזה רגלנד בפרט וחולון בכלל גרמו לכולנו להבין שהאליפות השנה בכיס שלנו, והשאר היסטוריה. איזה כיף שהשחקן הזה אצלנו לעוד שנתיים.

בקיצור, איזה עונה מטורפת! הרבה דברים קרו אבל דבר אחד נשאר אחיד לאורך כל העונה – כל פעם שחקן אחר הציג תצוגות שיא בערך 4 פעמים בחודש. לא רק קבוצה טובה אלא גם כיפית לצפייה, לגמרי הצגה שמי שזכה לראות אפילו חצי מהרשימה כאן – הרוויח. רגלנד שמככב ברשימה ישאר שנה הבאה, כריס ישאר, סיג'יי האריס חוזר. נשארים גם בורדיון, משגב ודלטון. דאוסון הגיע מהרצליה, מרווין ג'ונס ו-קנת' קאדג'י הענקיים יחזקו את הקו הקדמי – ועוד. הקהל, שהוא ההצגה הכי גדולה, בטוח יהיה. יש כבר יותר מ-2000 מנויים, ומי שלא – עשו מנוי לאלופת המדינה, שלא תפספסו הצגות שכאלה בשנה הקרובה. נתראה בעונה הבאה ✌️💛💜

תגובה אחת בנושא “טופ 10: עשר ההופעות הגדולות של העונה

  1. לדעתי היו 2 משחקים מפתיעים העונה
    1. דלטון נגד מכבי
    2. המשחק השלישי נגד ירושלים.

סגור לתגובות.