הקאמבק הגיע

רבים רצו את זה, רבים קיוו לזה ולבסוף זה הגיע! לא, לא מדובר על הקאמבק הפוליטי של ראש הממשלה לשעבר, אלא על הקמאבק הספורטיבי של פרדריק בורדיון, שון דוסון והיידן דלטון שנראו מצויין בנצחון של הפועל עצמון חולון על הפועל באר שבע בתוצאה 101:94. בנוסף אליהם, מה שעוד עזר לסמן את ה-V היה שיא קריירה של ניב משגב בליגה של 17 נקודות, ויכולת נהדרת של אריק גרין שהפציץ 28 נקודות מכל הטווחים. כפי שהתוצאה מרמזת זה לא הלך קל, המשחק נראה נטול הגנות אבל לבסוף הנמרים משיגים את הנצחון המיוחל לפני פגרת הנבחרת וחוזרים למאזן חיובי בליגה.
יופי חולוניה!

בסוף חולון ברחה לנצחון. משגב בורח לקולשוב (דודי אוחיון)

המשחק החל עם שלשה מהירה של בורדיון מאסיסט של רגלנד, שרמזה על הבאות. הנמרים נכנסו טוב למשחק כשכל שחקן קלע מהטווח האהוב עליו: ג'ונס קלע בצבע, גרין מחצי מרחק ודלטון מחוץ לקשת קבע 10:2. גרין דייק מהקו ובורדיון קלע שלשה שנייה שקבעה 15:4 והעלתה את הנמרים ליתרון דו ספרתי אחרי 3 דקות בלבד – קצב קליעה אסטרונומי. דלטון קלע מחצי מרחק ושמר על המאזן המושלם של הנמרים מהשדה (6 מ-6) אך אז הקצב של הנמרים נרגע. ג'ונס קלע אחת מהקו ורשם החטאה ראשונה של חולון מכל הטווחים, אך כיפר אחר כך עם הטבעה בצבע. באר שבע קלעה שני סלים מהירים וצימקה ל-20:15, מה שהביא לפסק זמן של גודס. בחזרה מפסק הזמן בורדיון לקח ריבאונד התקפה, סחט עבירה ודייק מהקו, רגלנד עלה על הלוח עם חדירה אלגנטית. גרין החזיר את הפער לדו ספרתי עם שלשה, ג'ונס רקד בצבע והגדיל ל-29:17 מה ששלח את המקומיים לפסק זמן. קצת לפני סוף הרבע באר שבע צימקה עם 5 נקודות רצופות, 29:22 לנמרים בסוף הרבע הראשון.

באר שבע המשיכה את הריצה גם בתחילת הרבע השני והשלימה ריצת 12:0 שקבעה שיוויון. משגב קלע שלשה שהחזירה את היתרון, גרין שמר על היתרון עם סל מחצי מרחק אך 5 נקודות של המארחים נתנו להם יתרון ראשון, 36:34 לבאר שבע, פסק זמן של גודס. משגב חזר מפסק הזמן עם שלשה שהחזירה את היתרון, דוסון עלה על הלוח מתיקון החטאה של גרין ובהתקפה שאחר כך חדר ומצא בצורה מצויינת את ג'ונס להטבעה פנויה מה שהביא לפסק זמן של באר שבע. דוסון נלחם בריבאונד ההגנה ומצא את בורדיון לסל במתפרצת שהשלים ריצת 9:0 חולונית. באר שבע קטעה את הריצה אך ג'ונס מהקו ודוסון עם חדירה עם הרבה כוח, שמרו על היתרון. ג'ונס קלע אחת מהקו ובהתקפה לאחר מכן קלע סל טיפוסי בצבע שהשלים ריצת 16:3 והחזיר את היתרון לפער דו ספרתי (50:39), אך באר שבע הגיבה ב-2 סלים מהירים שצימקו להפרש 7. דלטון שחזר את ההטבעה המטורפת מהעונה שעברה מקו הבסיס, אך 4 נקודות רצופות של המארחים צימקו עוד את ההפרש, 52:47 לחולוניה במחצית.

הנמרים ניסו לרוץ ולברוח אך בכל פעם באר שבע הייתה שם וחזרה (דודי אוחיון)

בפתיחת המחצית השניה הקצב ירד מעט. שלשה של גרין וסל של רגלנד שמרו על ההפרש, אך באר שבע שוב חזרה למרחק נגיעה כשהקבוצות ירדו לפסק זמן טלוויזיה. המארחים עלו ליתרון אחרי פסק הזמן אך דלטון הטעה, חדר פנימה יפה והחזיר את היתרון לטובים. רגלנד קלע בחדירה, משגב קלע אחת מהקו, גרין קלע 5 נקודות רצופות והעלה את הנמרים ליתרון 7. באר שבע הגיבה במהלך של 3 נקודות אך גרין הגיב בעוד שלשה גדולה. דלטון קלע שלשה מטווח NBA, דוסון דייק מהקו והחזיר ליתרון דו ספרתי (75:65), אך כמו ברבעים הקודמים, 4 נקודות מהירות של באר שבע צימקו שוב את התוצאה רגע לפני השריקה לסוף הרבע, 75:69 בלבד בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע האחרון גרין חטף ודייק מהקו אך ההתקפה החולונית התקשתה. באר שבע צימקה ל-4 הפרש, גרין סחט עוד עבירה אך קלע רק אחת. באר שבע איבדה ולקחה פסק זמן, משגב חזר מפסק הזמן עם שלשה, אך המאחרת קלעה 5 נקודות רצופות וצימקה ל-3 הפרש בלבד. דלטון קלע שלשה גדולה שהכפילה את היתרון, בהתקפה שלאחר מכן משגב קלע עוד שלשה גדולה והגדיל ל-7 הפרש כ-4 וחצי דקות לסיום מה שהביא לפסק זמן של באר שבע. קולשוב המארח צימק עם שלשה, משגב המשיך להיות האיש החם עם סל מחצי מרחק, גרין קלע שלשה ענקית עם יד על הפנים והגדיל ל-9 הפרש כ-3 דקות לסיוםמה שהביא לפסק זמן נוסף של המארחים. דלטון קלע אחת מהקו, רגלנד נכנס ל-2 וחצי הדקות האחרונות של המשחק ואחרי 3 שניות על הפרקט יצא בעבירה חמישית תוך מחאה על העבירה שנשרקה לו, למרות שהייתה מוצדקת. באר שבע צימק ל-6 הפרש כשעל השעון 2:19 לסיום, גודס לקח פסק זמן שלאחריו גרין הרים ורץ לנגוח: זה החל עם ניסיון שלשה של אריק שלקח את הריבאונד של עצמו ואז סחט עבירה ודייק מהקו. גמור? עוד לא. הכדורים של הנמרים הלכו החוצה כשבצד השני באר שבע המשיכה להילחם וצימקה ל-3 הפרש בלבד כדקה לסיום. משגב ניסה למצוא את ג'ונס להאלי-הופ אך קולשוב דחף וביצע עבירה בלתי ספורטיבית. מרווין דייק מהקו ובהתקפה הנוספת שהנמרים קיבלו כתוצאה מהעביר הבלתי ספורטיבית דוסון חדר בצורה נהדרת, הגדיל ליתרון 7 נקודות כ-40 שניות לסיום וסגר מעשית את הסיפור. כ-17 שניות לסיום משגב נעץ את המסמר האחרון מהקו, 101:94 לחולוניה אחרי 40 דקות של כדורסל.

שיא קריירה למשגב בליגה. יופי ניב! (דודי אוחיון)

אריק גרין סיים כקלעי המצטיין כאמור עם 28 נק' (5-10 לשלוש, 3-6 לשתיים, 7-8 מהקו, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים). משגב רשם שיא קריירה בליגה של 17 נקודות (4-7 לשלוש), דלטון נראה מצויין כשקלע 16 נקודות (3-7 לשתיים, 3-6 לשלוש, 5 אסיסטים), כמו מרווין ג'ונס שקלע גם הוא 16 (5-9 מהשדה, 6-8 מהקו). בורדיון רשם את משחקו הטוב ביותר העונה כשקלע 10 נקודות באחוזים מושלמים מכל הטווחים (3 מ-3 מהשדה, 2 מ-2 מהקו) ורשם מדד 12 ב-20 דקות. דוסון קלע 8 נק' באחוזים מצויינים (3 מ-4 מהשדה), הוסיף 4 אסיסטים ורשם מדד 15 ב-25 דקות – הכי הרבה שקיבל העונה. רגלנד הסתפק הפעם ב-6 נק' בלבד (3-4 לשתיים, 0-4 לשלוש, 7 אסיסטים, 4 איבודים), קאדג'י שותף ולא קלע. הקפטן כריס ג'ונסון חולה ולא נכח.

כ-200 חולונים הגיעו לבאר שבע וחגגו נצחון וחזרה למאזן חיובי של אלופת המדינה.

ועכשיו, קצת חופש של פגרת נבחרת. המשחק הבא של חולוניה יערך בעוד כשבועיים במוצאי שבת ה-19.11 בשעה 18:30, כשהנמרים יארחו את נס ציונה בחולון.
נראה אתכם שם!