שחר, איפה אתא אתה פה?

שחר וג'סטין פה! בדיוק חודש עבר מאז שיא הקריירה הקודם של שחר עמיר שעמד על 16 נק' בנצחון הגדול על הפועל תל אביב, והנה הוא משפר אותו שוב: 19 נק', 5 שלשות ושוב מצטיין המשחק בנצחון הקשוח 88:82 על עירוני קריית אתא. הבחירה לא הייתה ברורה מאליו כי גם ג'סטין סמית' שנתן את החותמת הסופית על הורדת החלודה, היה פשוט נהדר. כן פציעה, לא פציעה, כן עייפות, לא עייפות, כן הרווי, לא הרווי, סמית' חזר לכושר האדיר שאפיין אותו לפני הפציעה וקלע 22 נקודות באחוזים אדירים (79%!) מהשדה מה שעזר להביא את הנצחון. גם נתנאל ארצי היה נהדר ועזר אף הוא.

עבר, הווה, עתיד. שחקן העבר ועוזר המאמן בהווה גוני יזרעאלי, מחבק את שחקן ההווה והעתיד שחר עמיר (אלן שיבר)

המשחק עצמו היה ממש לא קל: חולוניה עוד פתחה יתרון 15 ברבע האחרון, אך ממש כמו מול פרומיתאס איבדה את כולו אך הצליחה בסוף לנצח, הרבה בזכות 2 צליפות גדולות במאני טיים של משגב מחוץ לקשת שלא בלט עד אותה נקודה, אך לקח אחריות בצורה מעוררת התפעלות. הפנים קדימה לרגע האמת בליגת האלופות ביום רביעי, כזה ווינריות צריך גם שם!

עזר לנמרים להתרומם מפיגור לנצחון. משגב (אלן שיבר)

המשחק נפתח עם חטיפה של סמית' ודאנק מהיר שאותת על ההמשך, ו-5 נקודות מהירות של ארצי שאותתו אף הם על ההמשך. האורחים נשארו צמודים, סמית' וקרופורד קבעו 11:7 אך האורחים הפכו ועלו ליתרון אחרי ריצת 11:2, פסק זמן של שרפי. סמית' צימק עם סל ועבירה, שחר עמיר קלע שלשה ראשונה וצימק ל-2 הפרש לקריית אתא וזאת הייתה גם תוצאת הרבע הראשון אחרי סל של סמית', 20:18 לקריית אתא בסוף הרבע הראשון.

פנומן, רמה אחת מעל כולם. ג'סטין סמית' בעוד הצגה (אלן שיבר)

האורחים פתחו טוב יותר את הרבע השני ועלו ליתרון 8. משגב קלע שלשה מטווח NBA, קרופורד צימק מסל בצבע מאסיסט יפיפה של הרווי. האורחים הגדילו שוב למרות נקודות ראשונות של הרווי מהקו, אך הנמרים צימקו שוב עם דאנק נוסף של סמית' ואסיסט של משגב לסל של ארצי בצבע. קרופורד דייק מהקו, עמיר קלע שלשה שקבעה שיוויון וסמית' השלים את המהפך והחזיר את היתרון לטובים. ג'סטין המשיך להיות רמה אחת מעל כולם כשחסם בצורה גדולה בצד אחד של המגרש, רץ לצד השני והטביע עם האלי-הופ מהסרטים מעוד אסיסט של משגב. ניב הסתבך עם עבירה שלישית גבולית מאוד ומיד אחר כך עבירה טכנית רביעית כתוצאה מהעצבים, בן אלטשולר הצעיר – עוד לא בן 18 – קיבל דקות הובלת כדור. האורחים צימקו להפרש נקודה שוב, שחר עמיר הגיב בשלשה מאסיסט של… בן אלטשולר שגם כמעט אחר כך קלע שלשה בעצמו אך היא הלכה פנימה והחוצה. האורחים העיקשים הגיבו והשלימו מהפך שניות להפסקה, אך 2.6 שניות לבאזר שחר עמיר הטעה ואז צלף עוד שלשה – הפעם ממש על הבאזר של המחצית. 44:42 לנמרים אחרי 20 דקות של כדורסל.

"חכו חכו מה אני אעשה להם ברבע האחרון". משגב וחנוכי (אלן שיבר)

בתחילת הרבע השלישי האורחים קבעו שיוויון למרות נקודות של סמית'. ארצי העביר הילוך והגיב ב-5 נקודות מהירות משלו כולל סל ועבירה, קרופורד הגדיל מהקו. נתנאל המשיך להיות חם כשצלף גם מחוץ לקשת והעלה ליתרון 7, אך ריצת 7:1 של האורחים מחקה כמעט את כל ההפרש. קרופורד שמר זמנית את היתרון בחיים אך שריקה גבולית לעבירה של הרווי בניסיון שלשה נתנה לקריית אתא את ההזדמנות לעשות עוד מהפך. עמיר קבע שיוויון 60, סמית' קלע סל משוגע בסיבוב, ו-3.6 שניות לסיום קרופורד ברח למגן שלו וקלע סל עם עבירה שהייתה יכולה גם להיחשב לבלתי ספורטיבית, 64:61 לנמרים בסוף הרבע השלישי.

רבע שלישי אדיר ומשחק נהדר באופן כללי. ארצי (אלן שיבר)

הדקות הראשונות של הרבע האחרון היו של הנמרים עם ריצה גדולה. חנוכי עשה את הסיפתח עם שלשה, עמיר הגדיל בחדירה ענקית והביא לפסק זמן של האורחים אך הריצה לא הפסיקה. הגנה גדולה של הנמרים לא נתנה לאורחים לזוז, סמית' קלע 4 נקודות מהירות כולל הלי-הופ אדיר נוסף הפעם מאסיסט של ארצי, קרופורד קבע יתרון שיא של 15 נקודות (76:61) עם שלשה כ-7 דקות לסיום וריצת 16:0 של הנמרים. גמור? לא ממש. המומנטום השתנה כשהאורחים לחצו על כל המגרש וקלעו 10 נקודות ללא מענה בריצה נגדית. עמיר נתן קצת אוויר עם שלשה אך מסתבר שזה לא עזר שכן האורחים המשיכו והשלימו מהפך עם ריצת 20:3 מטורפת, 81:79 לקריית אתא כ-2 דקות לסיום. משגב לקח אחריות ודפק 2 שלשות ענקיות מהסרטים שהחזירו את היתרון וקבעו 85:82. הרווי הגדיל מהקו ומשגב עם נקודה נוספת מאותו הטווח קבע את תוצאת הסיום, 88:82 קשוח לנמרים בסיום.

בסוף אפשר להתחבק. שרפי וחברים (אלן שיבר)

ג'סטין סמית' סיים כקלעי המצטיין עם 22 נקודות (11-14 מהשדה, 0-3 מהקו, 4 הטבעות), עמיר קבע שיא קריירה חדש כאמור של 19 נקודות (5-8 לשלוש), ארצי קלע 16 במשחק מצויין (4-5 לשתיים, 2-5 לשלוש ומהקו, 5 אסיסטים, 3 חטיפות), קרופורד הותיק קלע 14 (5-8 מהשדה, 3-5 מהקו, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), משגב השלים דאבל דאבל של 11 אסיסטים ו-10 נק' (3-7 לשלוש, 3 חטיפות), הרווי קלע 4 בלבד (0-5 מהשדה, 4-4 מהקו), חנוכי 3 (1-6 מהשדה), אלטשולר שותף ולא קלע. בשורות חולוניה אגב שותפו 3 זרים בלבד, אחרי שמקול שנרשם למשחק חלה ולא שותף.

כ-2200 אוהדים חולונים הגיעו להיכל הטוטו. לא מספיק לקבוצה המרגשת שיש לנו העונה!

צריך עוד אוהדים בעונה כזאת מרגשת! אוהדי חולוניה (אלן שיבר)

ביום רביעי ה-20.3 בשעה 19:30 שעון ישראל, "מארחים" בהונגריה את מורסיה הספרדית החזקה למשחק על כל הקופה. נצחון בתוספת הפסד של פרומיתאס לא.א.ק אתונה וחלום הצ'מפיונס נמשך עם העפלה מדהימה לטופ 8 של המפעל, כל תוצאה אחרת והעונה האירופאית מסתיימת.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!!!