ביתי פחות מבצרי

הפועל חולון סופרת הפסד ביתי שלישי ברציפות – מה שלא קרה הרבה זמן. ההפסד הראשון ברבע גמר הגביע מול ב"ש היה מרגיז, ההפסד השני מול ר"ג החזקה בהחלטת שיפוט מעוררת מחלוקת – מעצבן אך מובן, וההפסד הפעם מול ירושלים 96:89 היה פשוט מתסכל – כי חולון לא הייתה רעה יותר ושיחקה טוב הרבה יותר במשך רבע וחצי שבו הובילה בשיא ב-16 הפרש שאותו איבדה. נכון, ספידי סמית' ניצח לאורחים את המשחק עם שיא קריירה בשלשות שאם לא היה נקבע ספק אם זאת הייתה התוצאה, וגם האקס ג'ונסון שלא התקבל באהדה כצפוי היה מהגורמים להפסד החולוני, אך להגנה הנרפית לפרקים שאפשרה את כמות הנקודות הגבוהה של האורחים – אין תירוצים.
בצד ההתקפי – מקול ומשגב בלטו אך זה לא הספיק.

הנהלת הקבוצה החליטה שלא לערוך לכריס ג'ונסון טקס לפני פתיחת המשחק, עקב מחלוקות משפטיות בין הצדדים. הקהל שלא אהב את המעבר של ג'ונסון ליריבה השנואה, גם לא קיבל את הקפטן לשעבר בזרועות פתוחות.

לא התקבל בזרועות פתוחות. ג'ונסון מול עמיר (עודד קרני)

הרבע הראשון נפתח נהדר עבור חולון כשמשגב, סמית' והרווי העלו את חולון ליתרון גדול. מקול וחנוכי העלו ליתרון דו ספרתי ראשון לפני שירושלים צימקה מעט, 29:21 אחרי 10 דקות.

הרבע השני נפתח באותה המגמה כשמקול עם שלשה ודאוסון עם סל ועבירה, הגדילו את הפער. סמית' ואז קרופורד העלו ליתרון שיא של 16 הפרש (42:26) אבל אז השתנה המומנטום והמשחק נראה אחרת לגמרי. האורחים רצו 8:0 ולמרות נקודות פה ושם של הרווי, ארצי ומקול, רצו עוד עד להפסקה ריצת 21:8 ומחקו כמעט את כל ההפרש – 50:47 בלבד.

הוביל את חולון לרבע וחצי נהדר. שגב (עודד קרני)

בתחילת הרבע השלישי ארצי עוד הספיק להכפיל את היתרון עם שלשה, אך אז ירושלים רצו וצלפו מחוץ לקשת כולל 3 שלשות של ג'ונסון האקס, בדרך ליתרון 8. אלא שאז חולון יצאה לריצה משלה עם שלשה של ארצי, דאנק של קרופורד ומשגב עם קליעות עונשין ואסיסט לדאוסון שקבעו שיוויון. ירושלים החזירה את ההפרש עם עוד 2 שלשות של ספידי סמית', חנוכי צימק מהקו – 73:69 לאורחים בסוף הרבע השלישי.

מקול עלה מצויין לתחילת הרבע האחרון עם 6 נקודות במהלכים נהדרים שהחזירו את היתרון לטובים, אבל שם זה נגמר. האורחים עשו עוד ריצה, הנמרים החטיאו בצרורות וירושלים עלתה ליתרון דו ספרתי. משגב וקרופורד הובילו ניסיון קאמבק אחרון עם 2 שלשות שהורידו ל-3 הפרש בלבד בדקה האחרונה אך זה הכי קרוב שהנמרים הגיעו, 96:89 לירושלים בסיום.

הספיק להעלות את חולוניה ליתרון ברבע האחרון אך זה לא הספיק. מקול (עודד קרני)

מקול הוביל עם 17 נק' (4-9 לשתיים, 1-4 לשלוש, 6-7 מהקו, 4 אסיסטים), סמית' קלע 14 (7-10 מהשדה, 3 הטבעות, 3 חטיפות), משגב רשם דאבל דאבל של 13 נק' (3-4 לשלוש) ו-12 אסיסטים (וגם 3 חטיפות ו-6 איבודים), הרווי קלע 12 (3-5 לשלוש, 4 איבודים), ארצי (2-5 לשתיים ולשלוש, 1-4 מהקו) וקרופורד (4-6 לשתיים, 1-4 לשלוש, 6 ריבאונדים) 11 כל אחד, חנוכי 6 (2-3 לשתיים, 0-3 לשלוש), דאוסון 5 (2-5 מהשדה). כן שותף: עמיר.

כבוד ל-3.5 אלף האוהדים שהגיעו ועודדו, למרות שהקבוצה פחות הגיעה.

מאמן חולוניה עמית שרף אמר בסיום: "זה כואב, היינו חייבים לסיים את המחצית הראשונה בדו ספרתי. הם עברו להרכב נמוך ועשו לחץ באזורית. זה הוציא אותנו מהקצב. הגענו לזריקות טובות אבל כמה שלשות שינו את המשחק. זה שינה את כל המומנטום. ברבע השני המומנטום השתנה, עד הרגע הזה היינו בשליטה. השחקנים היו שם, היו יכולים לעשות עבודה טובה יותר", המשיך, "ברור שלא היינו צריכים לקבל כזו כמות נקודות. השחקנים הקריבו את הגוף, נפלו על הרצפה ועשו כל מה שהם יכולים. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו חוזרים להוריד יריבות לאזור ה-80 נקודות".

על ההחלטה לא לקיים טקס לג'ונסון אמר: "כריס ג`ונסון משחק ככה בכל משחק, לזכותו ייאמר. אני מקווה שיפתרו את המצב ושפעם הבאה שהוא יהיה פה יוכל להיות משהו, הוא כן נתן כאן שלוש שנים. עכשיו נתרכז בעצמינו, יש לנו עוד משחקים חשובים מאוד לקראת הבית העליון".

האוהדים הגיעו, הקבוצה פחות (עודד קרני)

ההפסד מסבך את המצב ומוריד את חולוניה שנגעה כבר במקום השלישי, למקום החמישי. ביום חמישי ה-25.4 ינסו הנמרים לנקום במשחק חוץ באחרונה באר שבע על ההפסד בגביע.
רק חולון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *