מחפשים את הבכורה

הפועל חולון תמשיך לחפש נצחון ליגה ראשון גם אחרי המשחק אמש מול הפועל ירושלים שהסתיים בהפסד 73:82. חולון הייתה לחלוטין במשחק עד הדקה האחרונה, ובצד השני ירושלים הגיעה עם סגל קצר של 8 שחקנים בלבד מה שהיווה הזדמנות פז של חולוניה לנצח לראשונה מזה כ-4 שנים בארנה בירושלים. אך בלתי אפשרי לעשות זאת עם יום נוראי של שלושה שחקני מפתח: האריס, מגי ופניני שקלעו שלושתם ביחד 13 נקודות (9 מתוכם של האריס) הציגו מדד שלילי של 9- (!!) כשאף אחד מהם לא מגיע למדד חיובי ולקינוח מדד פלוס-מינוס של 23-.
ביום כזה, כשברנדווין חזר מפציעה ואוחיון כשיר, חבל שהראשון לא ראה פרקט אף לא לשניה אחת והשני שיחק 11 דקות בלבד, וכל העומס המשיך ליפול על האריס ומגי שנראו שניהם עייפים ונקלעו ליום לא טוב. עם שני הרכזים הטבעיים בעמדה 1 אולי זה היה נראה אחרת מבחינת האריס ומגי. גם טרוצקי יכול היה לתרום בהגנה על תומאס שפשוט חגג בצבע (11 מ-13 בצבע ו-23 נקודות סה"כ) על מיילס שלא ממש יכל לו. יתכן והשחקן החדש מקסים דה זיאווה (ראו ידיעה נפרדת), יעזור בבעיה זאת.
מי שהחזיק את חולון במשחק כמעט לבדו היה כריס ג'ונסון שהגיע עם הרבה מוטיבציה מול האקסית והציג משחק ענק של 28 נקודות, שלא הספיק. פרדריק בורדיון היה גם כן פשוט נהדר כשקלע 13 נקודות ב-17 דקות בלבד (היה צריך לשחק יותר!), ואם זה ימשך – טוב תעשה חולוניה אם תשאיר אותו שכן הוא מבוקש כבר בבני הרצליה. זאת תהיה טעות גדולה לשחרר אותו למרות שלא בטוח שזה יתאפשר כלכלית, בטח עם ההחתמה של השחקן החדש.

משחק נהדר שלו מול האקסית לא הספיק. כריס ג'ונסון (לירון מולדובן)

המשחק החל עם ג'ונסון שאותת על הבאות עם סל מחוץ לקשת אחרי 5 החטאות שלוש במשחק הקודם. חולון החלה עם 4 זריקות מחוץ לקשת ללא זריקת 2 לרפואה עד שמיילס קלע בצבע. ירושלים קלעה גם היא מחוץ לקשת ועלתה ל-13:5, ג'ונסון צימק, המקומיים קלעו שלשה נוספת אך האריס ענה עם אחת משלו. סי.ג'יי נכנס לקצב עם שלשה נוספת מהפינה למרות יד על הפנים שצימקה ל-16:13. האקסים בלאט ותומאס קלעו 5 נקודות רצופות, ג'ונסון קלע מהפינה שלו שלשה שניה וצימק. ירושלים הגדילה שוב ל-24:16, אוחיון קלע שלשה גם הוא. ג'ונסון תיקן החטאה של האריס, 26:21 לירושלים בסוף הרבע הראשון.

הקצב בפתיחת הרבע השני היה איטי יותר. אוחיון מצא את וורקמן בצבע שסיים בהטבעה יפה. אוחיון צימק מהקו, ירושלים החזירה ל-5 הפרש, מגי בסל קשה בצבע עלה על הלוח וצימק שוב ל-3 הפרש. הקבוצות יצאו לפסק זמן טלוויזיה ממנו חזר ג'ונסון עם שלשה נהדרת שקבעה שיוויון 30. ירושלים החזירה את היתרון, פסק זמן דדאס. מיילס פספס הזדמנות לעלות את הנמרים ליתרון, תומאס הירושלמי קלע בצבע, ג'ונסון החזיר בצבע והמשיך את המשחק הנהדר שלו. האריס מצא את ג'ונסון בצבע וצימק ל-37:34, ירושלים קלעה 2 סלים מהירים ועלתה ל-7 הפרש, פסק זמן דדאס. בורדיון קלע פעם אחת מהקו, ג'ונסון המשיך ללהוט וקלע שלשה נוספת שצימקה ל-3 הפרש והביאה אותו ל-20 נקודות (!) כבר במחצית הראשונה ועד לשריקה למחצית לא נקלעו עוד נקודות, 41:38 לירושלים במחצית.

מיעט לשחק ולא ברור למה. יוגב אוחיון (לירון מולדובן)

בפתיחת הרבע השלישי בורדיון קבע שיוויון עם שלשה. תומאס המשיך לעשות נזק בצבע עם 2 סלים רצופים, בורדיון קלע שלשה נוספת מאותה בלטה בדיוק וצימק ל-45:44. הרבע השני נפתח לאט? הרבע השלישי הגיע והוכיח שאפשר לאט יותר. הנמרים פספסו כמה הזדמנויות לעלות ליתרון כששתי הקבוצות לא קלעו במשך יותר מ-2 וחצי דקות עד שבריימו המארח קלע אחת מהקו. ג'ונסון החטיא פעמיים מהקו, מגי קבע שיוויון עם סל קשה בצבע. המארחים חזרו להוביל עם קליעות מהקו, מיילס שבר את המנחוס עם שלשה ראשונה ויתרון חולוני ראשון מאז שהלוח הראה על 3:2. תומאס המשיך לחגוג בצבע והפך שוב, בורדיון החזיר את היתרון מחצי מרחק, קטש חטף טכנית אחרי שהתלונן בעקבות עבירה על כריס, האריס דייק בזריקת הבונוס וג'ונסון דייק עוד פעמיים מהקו וקבע 54:50 חולוני. האריס מצא את ג'ונסון לסל ועבירה והמשיך ללהוט כשההפרש גדל ל-7 הפרש. בריימו המארח צימק מחוץ לקשת, האריס עם חדירה פשוט נהדרת הגדיל שוב, בלאט וקרמר המארחים עם 2 שלשות העלימו את היתרון החולוני לחלוטין והשלימו ריצת 9:2 של המארחים בתוך דקה וחצי בלבד, שיוויון 59 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם עבירה בלתי ספורטיבית גבולית מאוד של האריס. ירושלים ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון והגדילה ל-64:59 בהתקפה שאחרי. מיילס קטע ריצת 14:2 של המארחים, בורדיון צימק לנקודה הפרש עם חדירה חזקה, תומאס המשיך כמעט לא להחטיא בצבע, פסק זמן טלוויזיה. ההתקפה החולונית נראתה תקועה לחלוטין כשהנמרים הלכו לבידודים של מגי פעם אחר פעם שלא צלחו. מגי עשה עבירת תוקף, בורדיון סיים התקפה מפוזרת להחריד עם סל בסוף שעון, וורקמן השווה עם אחת מהקו פחות מ-5 דקות לסיום. כהן סבן הירושלמי קלע שלשה, אדם אריאל קלע עוד אחת, פסק זמן של דדאס. ג'ונסון קלע שלשה קשה וחשובה בחזרה מפסק הזמן, האריס החטיא שלשה פנויה לחלוטין ופספס הזדמנות להשוות. בריימו הגדיל ל-5 הפרש מהקו, וורקמן החזיר ב-2 נקודות חשובות מהקו פחות מ-2 דקות לסיום. האריס עשה פאול קריטי עם סל של בריימו שהגדיל ל-6 הפרש, מגי המשיך את המשחק החלש שלו כשאיבד, ג'ונסון מנע סל שיכול היה לגמור את המשחק ו-וורקמן דייק שוב פעמיים מהקו והשאיר את הנמרים בחיים פחות מדקה לסיום. אך זה היה הכי קרוב שהגיעו הנמרים כשאת המסמר האחרון נעץ קרמר הירושלמי, בסיום 82:73 לירושלים.

הפועל "יונט קרדיט" חולון: ג'ונסון 28 (5-7 לשלוש, 5-9 לשתיים, 10 ריבאונדים, 3 חטיפות), בורדיון 13 (5-7 מהשדה, 3 חטיפות), האריס 9 (3-11 מהשדה, 4 אסיסטים), וורקמן (5-6 מהקו, 10 ריבאונדים) ומיילס (1-7 לשלוש) 7 כ"א, אוחיון 5, מגי 4 (0-4 לשלוש, 4 איבודים). כן שותפו: פניני (0-4 לשלוש) וטרוצקי.

פשוט לא היום שלו. מגי מועד (לירון מולדובן)

ההפסד מרגיז אבל זה הפסד ליגה שיש עוד הרבה זמן לתקן ומול קבוצה בצמרת הליגה. מהמשחק הבא לעומת זאת, אין דרך חזרה כי זה כבר הגביע. ביום חמישי ה-26.11 בשעה 20:15 תצא חולוניה למשחק קריטי מול מכבי הוד השרון מהליגה הלאומית במסגרת הסיבוב הראשון של גביע המדינה. אם ננצח, נפגוש בשלב הבא את עכו של גוני יזרעאלי.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!