המצור על עכו

זה לא נגמר בהפרש מוחץ כמו הסיבוב הקודם בגביע מול הוד השרון, חולון שיחקה בהילוך ראשון ברוב שלבי המשחק אבל בשורה התחתונה חולוניה ברבע גמר הגביע אחרי 87:67 מול הפועל עכו/מטה אשר. המשחק לא היה יפה לעין אך פערי הכוחות היו ברורים מהרגע הראשון, והמשחק היה נראה מהצד החולוני כמו משהו בין משחק אימון לתחרות שלשות כשחולוניה כולה קלעה 13 שלשות בלא פחות מ-44 (!) נסיונות (29.5%) – לא יום קליעה גדול. לעומת זאת הנמרים זרקו 25 פעמים ל-2 נקודות ושם המצב היה טוב הרבה יותר עם 19 קליעות מוצלחות, אבל איזה פער בין מספר זריקות ה-2 לזריקות ה-3.
טיירוס מגי שיחק רוב המשחק בניסיון להחזיר אותו לעניינים, בטח אחרי שרוצ'סטי שאיתו היה מו"מ, חתם בהפועל חיפה. מגי סיים כקלעי המצטיין בשורות חולון עם 14 נק' אך באחוזים נמוכים בעיקר מחוץ לקשת. וורקמן ופניני היו יעילים בשני צידי המגרש ובכל פעם שעכו התקרבה מעט, היו שם כדי לוודא שלא תתקרב יותר מדי. בכל שלבי המשחק פערי הכוחות נראו לעין.

אווירה של משהו בין משחק אימון לתחרות שלשות. בורדיון מול עכו (דודי אוחיון)

המשחק נפתח בקצב איטי עם סל של וורקמן אחרי חדירה לצבע עם הטעייה. עכו עלתה ליתרון עם שלשה, וורקמן חדר שוב לצבע וסיים בהטבעה אך שוב המארחים עלו ליתרון. הנמרים החטיאו שלשות בצרורות כשמצעד ההחטאות כלל את ג'ונסון, מיילס ומגי וקלעו 4 נקודות בלבד ב-4 דקות, עד שדה-זאו קלע 2 סלי שדה והחזיר את היתרון לחולון. מגי קלע סל שדה ראשון משלו בחדירה והעלה ל-10:5, פסק זמן של עכו.
השלשות המשיכו לא להיכנס למגי בפרט ולחולוניה בכלל עד שמיילס קלע שלשה חולונית ראשונה בניסיון החולוני השמיני. ג'ונסון העלה מהקו את הנמרים ליתרון דו ספרתי ראשון (15:5) אחרי ריצת 11:0 אך עכו צמצמה עם שלשה. בורדיון נכנס והצטרף למצעד מחטיאי השלשות החולוני, טרוצקי החטיא פעמיים מהקו ועכו המשיכה לצמק את ההפרש עד ל-2 בלבד (15:13). בורדיון עצר את הריצה של המארחים וקלע קצת לפני סוף הרבע, 17:13 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני מגי סוף סוף קלע שלשה ראשונה שלו אחרי 5 נסיונות עקרים. ברנדווין קלע שלשה נוספת ממסירה של פניני, שאחר כך קיבל בעצמו מסירה לשלשה, הפעם מבורדיון. דה-זאו המשיך את מצעד השלשות וברנדוויין הוסיף אחת נוספת והעלה ל-32:16 וריצת 17:3 של חולוניה, פסק זמן של המארחים. עכו קלעה סל וצימקה קצת, דדאס לא אהב מה שראה על המגרש ולקח פסק זמן קצת אחרי הקודם.
בחזרה מפסק הזמן פניני קלע עוד שלשה, ג'ונסון קלע גם הוא והמשיך ליישר את הסטטיסטיקה מחוץ לקשת וכן הגדיל את מספר זריקות השלוש המטורף של חולוניה. בורדיון החטיא פעמיים מהקו ופספס הזדמנות לקלוע נקודות ראשונות של חולוניה שלא משלשה ברבע השני וסוף סוף 2 דקות לסיום הרבע נקלע סל חולוני שאינו משלשה מחדירה של מגי שהעלה ל-40:23. עכו צימקה ל-13 הפרש, מה שגרם לדדאס לקחת עוד פסק זמן.
בחזרה מפסק הזמן פניני הגדול קלע סל עם עבירה, עכו קלעה שלשה קשה והמשיכה לצמק אך קצת לפני השריקה למחצית שוב היה זה פניני שסחט עבירה בניסיון שלשה וקבע את תוצאת המחצית, 45:30 לחולוניה במחצית מטורפת של לא פחות מ-24 זריקות (!) מחוץ לקשת של הנמרים.

המחצית השניה נפתחה עם – איך לא – שלשה של חולוניה, הפעם של מיילס. דה זאו קלע בצבע, אליו הצטרפו מגי ופעמים ג'ונסון שקלעו סלי שתי נקודות גם כן – כנראה כפיצוי על הרבע השני – והעלו את היתרון החולוני לראשונה ל-20 הפרש (56:36). דה זאו קלע סל שתיים קשה בסוף שעון והוסיף אחד נוסף מאסיסט של מגי, וורקמן קלע נקודה מהקו והחזיר ל-20 הפרש. מיילס קלע שלשה נוספת, עכו החזירו 2 שלשות רצופות וצימקו ל-17 הפרש, וורקמן קלע בצבע וצינן את ההתלהבות של המארחים. בורדיון דייק מהקו פעמיים אך מספר החטאות חולוניות גרמו לדדאס לקחת פסק זמן על אף שעכו החטיאה גם כן בצד השני. בחזרה מפסק הזמן ברנדווין קלע סל פלואוטר נאה, מגי קלע שלשה שנייה במשחק וקבע את תוצאת הרבע, 73:51 לחולוניה.

הרבע האחרון נפתח עם 2 שלשות שצימקו ל-16 הפרש, אחת מהם השלשה השישית מ-6 נסיונות של לירן מורן המארח המפתיע. ברנדווין החזיר שלשה בצד השני אך המארחים קלעו שלשה נוספת. הנמרים חזרו להחטיא מחוץ לקשת בצרורות כשהקבוצות יצאו לפסק זמן. וורקמן קלע 2 סלים יפים בצבע, מגי קלע זריקה קשה בסוף שעון, טל זך נכנס וקלע שלשה נאה בזריקה הראשונה שלו שהעלתה ל-21 הפרש. אביאל נאמן צדק נכנס ודייק פעמיים מהקו וקבע את תוצאת המשחק, 87:67 לחולוניה בסיום.

למרות הכל – משחק קליל. וורקמן נהנה (דודי אוחיון)

טיירוס מגי סיים כקלעי המצטיין של חולוניה עם 14 נקודות (8 אס') אך קלע באחוזים נמוכים בעיקר מחוץ לקשת כשקלע 2 מ-15 (!), וורקמן קלע 13 (7 ריב'), דה-זאו (7 ריב'), פניני וברנדוויין קלעו 11 כל אחד, ג'ונסון נח לא מעט והסתפק ב-9 נק', מיילס קלע גם הוא 9, בורדיון קלע 4, זך 3 ונאמן-צדק 2. טרוצקי ופוגלמן שיחקו ולא קלעו.

ביום רביעי ה-23.12 בשעה 20:00 חולוניה תפגוש את הפועל חיפה במסגרת הליגה במשחק השלמה מהמחזור הראשון.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!

תגובה אחת בנושא “המצור על עכו

  1. חייב לציין שטל זך כל פעם מפתיע מחדש. בינתיים לא החטיא מהשלשות. שחקן קלאץ…עולה ומייד מספק סחורה. לדעתי חולון יכולה ליהנות ממנו יותר

סגור לתגובות.