כמעט טוב מאוד

הנצחון הושג אך לא בהפרש המיועד. הפועל יונט קרדיט חולון ניצחה את טסמוקי מינסק בתוצאה 75:71 בחוץ ושמרה על סיכויים אמיתיים לעלות לשלב הבא, אך המטרה של נצחון ב-11 הפרש ומעלה לא הושגה. למה זה משנה? כי במשחק הראשון מינסק ניצחה פה בארץ ב-10 הפרש מה שאומר שאם יהיה בסיום מאזן זהה לנו ולמינסק, הם יהיו מעלינו. אך למרות זאת הנצחון מול מינסק הוא לא פחות מקריטי ואנחנו עדיין חזק בתמונת העלייה כששני המשחקים הבאים יחרצו גורלות – עוד על כך בסוף הכתבה.

חזרה למשחק: הצהובים-סגולים נלחמו כמו נמרים מול מינסק שהיא קבוצה מאומנת להפליא שעושה הגנה נפלאה והקשתה מאוד את החיים על חולוניה. ג'ונסון המשיך להיות בשיאו בשני צידי המגרש כשעשה פשוט הכל (איזה שחקן נהדר!) וסיים שוב כקלעי המצטיין עם 22 נקודות. האריס לקח על עצמו המון וסיים עם 18 נק' אך מי שסיים יחד עם ג'ונסון עם המדד הכי גבוה (16 לשניהם) ועוד גיבור של הנצחון הוא דווקא ווילי וורקמן שסיים עם 9 נקודות, 4 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות (!). איזה קבוצת הגנה נהדרת מתהווה בחולון עם ג'ונסון, וורקמן, בורדיון ודה זאו. איזה לחימה!

איזה הגנה, איזה לחימה! שלושת גיבורי הנצחון, ג'ונסון, וורקמן והאריס

את הנקודות הראשונות במשחק קלע ג'ונסון מהקו. האריס קלע סל שדה ראשון עם חדירה מהצד ואחר כך סחט עבירה בלתי ספורטיבית וקלע מהקו. ג'ונסון המשיך עם הפתיחה הטובה בסל מחצי מרחק ואחר כך סחט 3 זריקות עונשין וקלע 2 מהן. ההגנה החולונית הקשתה על המארחים שקלעו 4 נקודות בלבד בכמעט 5 דקות של משחק, שלשה של האריס – הראשונה של חולוניה במשחק – העלתה את חולוניה ל-13:4 וגרמה למארחים לקחת פסק זמן.
מינסק חזרה מפסק הזמן עם שלשה, וורקמן קלע סל ממסירה בצבע, האריס התגלגל עד הטבעת לסל קל מחדירה. מגי עלה לדקות ראשונות מזה כמה משחקים, נסיונות של חולוניה מחוץ לקשת הלכו החוצה, 17:12 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני ההתקפה החולונית המשיכה להחטיא מחוץ לקשת, המארחים קלעו שלשה בצד השני ואחר כך סל נוסף וקבעו שיוויון 17, פסק זמן של דדאס – זאת בזמן שהנמרים קלעו פעם אחת מ-11 נסיונות מחוץ לקשת בשלב הזה.
בחזרה מפסק הזמן ג'ונסון סוף סוף שבר את הנאחס וקלע שלשה אחרי 6 דקות של הנמרים ללא נקודה, פניני קלע שלשה ממסירה של בורדיון אך מינסק נשארה צמוד. מגי נראה כמו צל של עצמו ואיבד ברשלנות, מינסק עלתה ליתרון ראשון עם שלשה והגדילה מהקו כשההתקפה החולונית התקשתה לייצר זריקות כלשהן. וורקמן חטף וקלע סל קל ובהתקפה שאחר כך קלע זריקה קשה בסוף שעון והשאיר את הנמרים קרובים. מינסק עלתה ל-5 הפרש, האריס צימק מהקו וקלע אחר כך סל קשה מחצי מרחק. מגי וטרוצקי נכנסו לשחק, מינסק לקחה פסק זמן קצת לפני המחצית שאחריו לא נקלעו נקודות, 34:31 לטסמוקי מינסק במחצית.

מינסק קבוצה קשוחה ומאומנת היטב. האריס לוקח על עצמו

הרבע השלישי נפתח בקצב גבוה. מינסק חזרה ל-5 הפרש, מיילס עלה על הלוח עם שלשה. מינסק החזירה שלשה מהירה בצד השני, ג'ונסון קלע סל אגרסיבי בצבע, מיילס קלע שלשה נוספת וקבע שיוויון 39. האריס פספס הזדמנות למהפך עם 2 החטאות מהקו אך בהתקפה שלאחר מכן וורקמן השלים את המהפך מאסיסט של האריס בצבע. ג'ונסון הגדיל עם שלשה, לאורי המארח החזיר שלשה בצד השני, וורקמן לקח ריבאונד התקפה ועשה סל עם עבירה כדי להחזיר את היתרון החולוני ל-5. נדנדת מהלכי 3 הנקודות נמשכה עם שלשה של המארחים, שלשה בצד השני של ג'ונסון ומהלך סל ועבירה של מינסק. הקצב נרגע עם החטאות בשני הצדדים, מינסק עלתה ליתרון עם שלשה. האריס השווה עם נקודה מהקו ובהתקפה שלאחר מכן זה נראה כבר יותר טוב כשדייק פעמיים וקבע את תוצאת הרבע, 53:51 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם סל של ג'ונסון אחרי איירבול (!) של פניני מחוץ לקשת. דה-זאו קלע שלשה עם הרבה מזל עם הלוח, בורדיון סחט עבירה ל-3 זריקות וקלע רק אחת, לקח ריבאונד התקפה אך התקפה ארוכה חולונית מרובת החטאות וריבאונד התקפה לא הסתיימה בנקודות נוספות. מיילס העלה את חולוניה ל-7 הפרש עם שלשה (62:55) והוסיף בהתקפה אחר כך סל ועבירה והעלה ל-8 הפרש כ-5 דקות לסיום, אך יצא בעבירה חמישית במהלך ההגנתי שלאחר מכן. ג'ונסון קבר שלשה גדולה 4 דקות ו-23 שניות לסיום והעלה להפרש 9 (68:59) – נגיעה מההפרש הרצוי, פסק זמן מינסק.
בחזרה מפסק הזמן ג'ונסון עשה הגנה נהדרת ואפשר לבורדיון לחטוף, בהתקפה שלאחר מכן פניני מצא את דה-זאו בצבע אך הגבוה החולונית החטיא. מינסק צימקה מהקו ל-7 הפרש, בורדיון קבע 10 הפרש עם שלשה משוגעת והשווה את המאזן בין המשחקים. המקומיים ענו בשלשה מהירה בצד השני ואף הוסיפו חטיפה וכמעט שלשה נוספת שבמזל הלכה החוצה. האריס סחט עבירה ודייק פעמיים מהקו, מינסק ענתה ב-5 נקודות מהירות וצימקה ל-4 הפרש בלבד שגרמו שוב לחשוב על עצמם הנצחון ולא על ההפרש, פסק זמן דדאס, דקה ו-17 שניות לסיום.
חולון יצאה להתקפה חשובה אך האריס הלך עם הראש בקיר והחטיא, מינסק הלכה לצבע וצימקה ל-2 הפרש בלבד וחולון יצאה לעוד התקפה קריטית בה האריס שוב לא הצליח לעשות דבר ואיבד. פניני הציל את המולדת כשחטף חזרה את הכדור, נשלח לקו כ-11 שניות לסיום ודייק פעמיים, פסק זמן מינסק. ג'ונסון סחט עבירת תוקף והבטיח את הנצחון, בסיום נצחון חולוני מצויין בתוצאה 75:71.

ג'ונסון סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 22 נק' (4-10 לשלוש), האריס קלע 18 (4-9 מהשדה, 9-12 מהקו, 5 אסיסטים, 4 איבודים), מיילס 12 (3-6 לשלוש), וורקמן 9 (4-5 מהשדה, 3 חטיפות), דה זאו (2-7 מהשדה, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים) ופניני (1-7 מהשדה, 3 חטיפות) 5 כ"א, בורדיון 4. מגי, ברנדוויין וטרוצקי שותפו ולא קלעו. לאור המצב עם מגי והדיבורים על מו"מ מתקדם עם טיילור רוצ'סטי, קשה לראות את מגי ממשיך בצהוב-סגול לעוד זמן רב.

גם אנחנו נתפלל לתוצאות טובות בשני המשחקים שנותרו במפעל. פניני מול מינסק

אז מה הלאה במפעל ליגת האלופות של פיב"א?
בואו נעשה קצת סדר: א.א.ק ראשונה עם 3 נצחונות והפסד, מינסק שניה עם 2 נצחונות ו-2 הפסדים, אנחנו שלישיים עם מאזן זהה (אבל הם עם יתרון עלינו אחרי שניצחו ב-10 בחולון וניצחנו ב-4 שם) ושולה אחרונה עם נצחון ו-3 הפסדים. קצת חבל כאמור שלא ניצחנו ב-11 הפרש ומעלה כי עדיין יכול להיות בתאוריה מאזן זהה שלנו ושל מינסק בו למינסק יהיה יתרון עלינו, אבל עצם זה שהצלחנו לנצח זה לא פחות מקריטי. במשחק המקביל, שולה רושמת נצחון ראשון וא.א.ק רושמת הפסד ראשון במפעל שזה דווקא טוב לנו ונותן לנו אפשרות לעקוף את א.א.ק.

מה נשאר לכל קבוצה?
לנו נשאר א.א.ק בבית ושולה בחוץ. אם ננצח את א.א.ק בבית ב-5 הפרש ומעלה נעקוף אותם במאבק הישיר מולם (נהיה במאזן זהה + יתרון עליהם במשחקים אחרי שהם ניצחו ב-4 במשחק הראשון) ככה שיהיה לנו אפשרות אפילו לסיים ראשונים (!). ניצחנו את שולה בבית ב-10 ככה שגם אם לא ננצח בצרפת במחזור האחרון, צריך להפסיד בפחות מ-10 הפרש למקרה ונהיה עם מאזן זהה לזה של שולה אבל עדיף כמובן לנצח.
למינסק יש את אותם משחקים כמונו רק בסדר הפוך (שולה בחוץ, א.א.ק בבית) אחרי שבסיבוב הראשון הובסה בהפרש גבוה של 26 נק' מול א.א.ק (יכול להיות קריטי בהמשך אם יווצר בית משולש שלנו, של א.א.ק ושל מינסק) וניצחה את שולה ב-7 הפרש.
א.א.ק צריכה עקרונית עוד נצחון אחד מ-2 המשחקים שנותרו לה (אצלנו ואצל מינסק בחוץ) כדי לעלות.
שולה חייבת לנצח פעמיים את מינסק ואותנו אצלה בבית כדי להשאיר לה סיכוי, ועדיף לה לנצח את מינסק ביותר מ-7 הפרש ואותנו ביותר מ-10 ככה שלה המשימה הקשה ביותר מן הסתם.

בשורה התחתונה – המשחק מול א.א.ק שיתקיים ב-5.1.21 הוא מלחמת עולם.
נצחון במעל ל-5 הפרש יתן דחיפה משמעותית לשאיפות העלייה שלנו לשלב הבא, אבל גם נצחון בנקודה בלבד יכול להתברר כקריטי בניסיון שלנו להשיג נצחון אחד יותר ממינסק ב-2 המשחקים שנותרו בכדי לעקוף אותם, או להשיג מצב של בית משולש עם מינסק וא.א.ק, בו – אם לא נובס מול א.א.ק בהפרש ממש גבוה – א.א.ק תהיה ראשונה, אנחנו שניים ומינסק שלישיים. במחזור הבא אם אנחנו נפסיד חלילה מול א.א.ק ומינסק ינצחו את שולה בחוץ, נעוף מהמפעל וא.א.ק ומינסק יעלו סופית. כל תוצאה אחרת וההכרעה תעבור למחזור האחרון.

אבל עוד לפני ליגת האלופות יש עוד משחק חשוב לפנינו: במוצאי שבת ה-19.12 בשעה 18:00 תצא חולוני למשחק שמינית גמר הגביע מול הפועל עכו/מטה אשר מהליגה הלאומית, משחק שבו פשוט חייבים לנצח. אגב, גוני יזרעאלי מיודענו ואהובנו לא יהיה שם מכיוון שעזב את עכו ועבר לפני שבועיים לעפולה.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!