דוקטור אייזיאה ומיסטר מיילס

בספר הקלאסי "דוקטור ג'קיל ומיסטר מיילס" מסופר על דוקטור מכובד שלוקח תרופה שגורמת לו להפוך בלילות ליצור אפל ורצחני שהוא ההיפך הגמור מהדוקטור המאופק.
את שני המשחקים האחרונים של אייזיאה מיילס, אפשר להשוות בדיוק לזה: במרחק של 4 ימים בלבד, אייזיאה סיפק 2 משחקים שונים לחלוטין: מול הפועל חיפה תצוגת נפל של 0 נקודות ומדד שלילי של 8- שהוא המדד הנמוך ביותר של שחקן חולון ב-9 השנים האחרונות (!!) והשני הכי נמוך מאז החלו למדוד מדד בשנת 2003, כשרק רון לואיס בעונת 2011/12 השיג מדד נמוך יותר של 11- אי אז במחזור הרביעי של אותה עונה.
לעומת זאת מול נהריה 4 ימים אחר כך בנצחון המוחץ בתוצאה 98:76, סיפק אותו מיילס את אחת מתצוגות השיא של שחקן חולון העונה כשקלע 31 נקודות, שיא עונתי לשחקן חולון עד כה בליגה, וקבע גם מדד של 31.
איזה הבדל! שמיים וארץ, יום עסל יום בסל.

מיילס התבלט גם על רקע חסרונו של מקסים דה זאו שקיבל מנוחה עקב מכה שחטף ברגלו מול הפועל חיפה. כל קבוצה בליגת העל הייתה תוקפת את הצבע החולוני החסר להחריד במצב כזה, אבל עירוני נהריה היא לא בדיוק קבוצה בליגת העל. לא ברור איך נבנה שם תלכיד שנראה נכון לעכשיו כל כך חלש וחסר אנרגיות. פרט לדקות בודדות ברבעים הראשון והרביעי, נהריה לא סיכנה לרגע את הנצחון החולוני ופשוט לא היוותה יריב ראוי. לרגע היה נדמה שפוגשים שוב קבוצת ליגה לאומית בגביע, אבל זה לא הבעיה שלנו.

לפני שריקת הפתיחה התקיים טקס הוקרה לג'ו אלכסנדר, מעמודי התווך של עונת הגביע השני, שמשחק בנהריה.

תשורה קטנה על תקופה גדולה. פניני מכבד את ג'ו אלכסנדר (דודי אוחיון)

כריס ג'ונסון היה הראשון לעלות על הלוח בשורות החולונים. מגי התחמם עם שלשה ראשונה, האריס קלע שלשה משלו והוסיף אחר כך סל נוסף בצבע. ג'ונסון הסתבך עם עבירה שניה בשלב מוקדם אך בצד השני קלע בצבע מאסיסט של מגי. נהריה נשארה קרובה עד שמיילס נכנס לעניינים עם 9 נקודות רצופות בדמות 2 שלשות ועוד מהלך ענק של סל ועבירה שהעלו ל-20:12. וורקמן העלה ליתרון דו ספרתי ראשון אחרי סל וירטואוזי מאסיסט של פניני בצבע, מגי הגדיל גם כן מאסיסט של פניני. נהריה צימקה מעט לפני סוף הרבע, 25:17 לנמרים בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח עם שלשה נוספת של מיילס שהחזירה להפרש דו ספרתי. פניני עלה על הלוח עם שלשה, וורקמן קלע בצבע מאסיסט נהדר של בורדיון שבהתקפה שאחר כך קלע בעצמו מאסיסט של פניני והעלה ל-36:17. מיילס המשיך לצלוף מכל מקום – הפעם מחצי מרחק, פסק זמן של האורחים כשלוח התוצאות הראה על 38:19 לנמרים. בחזרה מפסק הזמן נהריה קלעה שלשה בעשירית השניה האחרונה ממש למרות הגנה טובה של חולוניה, ג'ונסון החזיר בשלשה משלו בצד השני. דדאס לקח פסק זמן כדי לתכנן תרגיל ל-2.5 שניות שנשארו על שעון ה-24, הנמרים חזרו עם תרגיל נהדר להאריס שקלע ניסיון שלשה תוך כדי דריכה על הקו. מיילס המשיך להיות לוהט עם שלשה נוספת שהעלתה את היתרון לראשונה אל מעבר ל-20 נק', ג'ונסון קבע 48:24 בצבע וגרם לאורחים חסרי האונים לקחת פסק זמן נוסף.
נהריה חזרה מפסק הזמן עם ריצת 5:0 שצימקה ל-19 הפרש "בלבד", האריס קלע סל קשה מחצי מרחק והגדיל שוב. משגב מצא את מיילס בצבע בהתקפה מתפרצת, האורחים יצאו להתקפה אחרונה ברבע והחטיאו. זה לא היה המהלך האחרון במחצית שכן דדאס לקח פסק זמן 0.7 שניות (!) לסיום ביתרון 23 שממנו לא יצא כלום, באמת לא ברור מה בדיוק הייתה המטרה. במחצית 52:29 לחולוניה ב-20 דקות חד צדדיות לחלוטין.

משחק חד צדדי. האריס מול נהריה (דודי אוחיון)

הנמרים פתחו את המחצית השניה בקצב איטי כשהכדורים סירבו להיכנס. מיילס היה יוצא הדופן והיה היחיד לקלוע בשורות חולוניה ב-5 הדקות הראשונות של הרבע השלישי עם סל משוגע בסיבוב ועוד שלשה קצת אחר כך. נהריה ניצלה את הדקות הלא טובות של הנמרים כדי לצמק ל-15 הפרש (57:42). האריס דייק מהקו והגדיל, מגי קלע סל וירטואוזי בחדירה והוסיף עוד שלשה ענקית בהתקפה שאחר כך שהחזירה ל-20 הפרש. נהריה צימקה שוב, מגי קלע עוד שלשה מרשימה. האריס זרק את המגן שלו ומצא את וורקמן להטבעה גדולה, יוגב אוחיון נכנס אחרי תקופה ארוכה של פציעה וקלע סל ראשון בחדירה שגם העלה אותו ל-3001 נקודות בקריירה בליגה. בסיום רבע שלישי לא טוב של חולוניה היתרון לא נפגע בהרבה, 71:52 לצהובים-סגולים.

בפתיחת הרבע האחרון נהריה שוב צימקה ל-16 הפרש כששוב הנמרים לא נראו טוב התקפית, דדאס לקח פסק זמן כדי לסדר את השורות. מיילס חזר מפסק הזמן עם סל מרשים מחצי מרחק, ג'ונסון קלע מריבאונד התקפה כוחני. השופטים שרקו רצף של 2 שריקות מעוררות מחלוקת לעבירה בלתי ספורטיבית של בורדיון וטכנית לדדאס שמחה על ההחלטה, מה שאפשר לנהריה לצמק ל-16 שוב, פסק זמן של האורחים.
מיילס חזר עם עוד סל מחצי מרחק, נהריה נלחמה וצימקה ל-13 הפרש בלבד (77:64) כ-5 וחצי דקות לסיום. האריס קלע בצבע אך נהריה צימקה ל-12 הפרש עם שלשה נוספת. אך זה היה הכי קרוב שהגיעו האורחים, כשמיילס קלע סל עם עבירה אחרי ריבאונד התקפה, ג'ונסון קלע גם הוא סל עם עבירה והוסיף סל נוסף בהתקפה שאחר כך שהחזיר ל-20 הפרש והוציא לאורחים לחלוטין את הרוח מהמפרשים. האריס מצא את ג'ונסון לסל קל שהשלים 7 נקודות רצופות מהירות של השחקן הנהדר, משגב עלה על הלוח עם סל בסוף שעון מול האקסית, והשלים ריצת 12:0 חולונית שנעלה את הסיפור. טל זך נכנס וקצת אחר כך ג'ונסון מצא אותו להטבעה נהדרת, וורקמן סיים סל בצבע מאסיסט של בורדיון שקלע בעצמו שלשה וקבע את תוצאת המשחק, בסיום 98:76 מוחץ לחולוניה על נהריה האומללה.

פשוט לא כוחות. ג'ונסון עף על נהריה (דודי אוחיון)

מיילס סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 31 נקודות באחוזים נהדרים (7-9 לשתיים, 5-9 לשלוש, 66.6% מהשדה), ג'ונסון קלע 18 (7-7 לשתיים, 1-7 לשלוש, 7 ריבאונדים), מגי היעיל קלע 14 (4-5 לשלוש) ב-22 דקות, האריס קלע 12 (5-6 לשתיים, 0-3 לשלוש, 5 אסיסטים), וורקמן הרב גוני נכנס לנעלי דה זאו כשקלע 8 נק' והוסיף 11 ריבאונדים, בורדיון קלע 5 (5 אסיסטים), פניני 4 (4 אסיסטים), זך, אוחיון ומשגב 2 כ"א. כן שותפו: ברנדוויין ונאמן צדק.

שוב אין הרבה זמן לנוח, במוצאי שבת ה-30.1 בשעה 20:00 יוצאים למשחק חוץ מול בני הרצליה אותה מאמן האקס שרון דרוקר.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!