כשהלב בוכה

33 דקות שיחה הפועל יונט קרדיט חולון כדורסל כמעט מושלם ועלתה ליתרון 17 הפרש על מכבי תל אביב בחצי גמר הגביע. 33 דקות שבהן הראנו בדיוק כמה הקבוצה הזאת נהדרת וכשרונית, ונגענו בחלום של גמר גביע.
אבל אז הגיעו ה-7 הדקות האחרונות בהן הגיעה קריסה מוחלטת: חולון הפסיקה לשחק ופשוט עשתה בונקר. השחקנים ניסו לשחק התקפות ארוכות והחטיאו או איבדו תחת הלחץ של מכבי תל אביב בגלל עייפות ורוטציה קצרה מדי של דדאס שלא הגיב ולא הכניס רגליים טריות. השופטים נתנו למכבי לפוצץ בלי הכרה מבלי לשרוק לעבירות וחולון איבדה את הראש. מכבי עוד הייתה יכולה לנצח בזמן החוקי אך המשחק הלך להארכה בו גם השחקנים החולונים נגמרו כשפניני האריס ומיילס יצאו ב-5 עבירות, וזה הסתיים בהפסד מהכואבים ביותר בשנים האחרונות בתוצאה 87:85. הלב בוכה.

המשחק נפתח בקצב איטי מצד שתי הקבוצות. כריס ג'ונסון היה הראשון לעלות על הלוח עם שלשה, מכבי הלכה לצבע ועלתה ליתרון 7:3. טעות שיפוט של השופטים שלא ראו שחקן מכבי מרעיד את הסל ולא נתנו סל חולוני העלתה לדדאס בצדק את העצבים והשופט המהולל ספי שמש שרק לטכנית למאמן. הנמרים נראו המומים מעט כשהתל אביבים עלו ליתרון 11:3. מגי שבר את הבצורת עם חדירה והטבעה נהדרת והוסיף אחר כך 2 קליעות מהקו. מיילס עלה על הלוח עם שלשה אך מגי המשיך להיות האיש של חולון כשצימק ל-15:13 בלבד עם מהלך ענק של סל ועבירה. האריס עלה על הלוח עם חדירה שקבעה שיוויון 15, קצת לפני סוף הרבע התל אביבים חזרו ליתרון. גיא פניני קלע שלשה על הבאזר של הרבע הראשון, 20:18 למכבי אחרי 10 דק' של כדורסל.

הרבע השני נפתח עם פסק זמן של דדאס אחרי 52 שניות ללא נקודות. מגי המשיך להיות האיש החם כשקלע שלשה גדולה עם יד על הפנים בסוף שעון שצימקה לנקודה הפרש אך הנמרים לא הצליחו לעלות ליתרון. בלייזר התל אביבי קלע שלשה, האריס צימק עם ניסיון שלשה תוך דריכה על הקו. מיילס קלע בסוף שעון מחצי מרחק, וורקמן קבע שיוויון 27 עם חדירה נאה, פסק זמן מכבי. אחרי פסק הזמן התל אביבים הלכו שוב ושוב לצבע כשחולון התקשתה להתמודד עם ז'יז'יץ, מיילס סחט עבירה בזריקה מחוץ לקשת וקלע 3 פעמים מהקו, פניני קלע שלשה וסוף סוף העלה את הנמרים ליתרון ראשון, 33:31, פסק זמן מכבי.
פניני חזר מפסק הזמן בדיוק כמו שיצא אליו – עם שלשה שהגדילה ליתרון 5. התל אביבים צימקו עם 2 סלים בצבע, דדאס לקח פסק זמן 27 שניות למחצית. בהתקפה האחרונה של הנמרים פניני החטיא שלשה פנויה, 36:35 לחולוניה במחצית.

המחצית השניה נפתחה כמו הראשונה בקצב איטי עם הרבה החטאות. פניני קלע ראשון עוד שלשה והוסיף עוד מהלך הגנתי גדול של שמירה ועזרה בריבאונד. האריס קלע שלשה נוספת והעלה ליתרון 7, פסק זמן של מכבי. ג'ונסון אותת לגבוהי מכבי שאין סלים קלים בצבע כשעשה עבירה על האנטר שקלע מהקו פעם אחת, האריס חדר נהדר והגדיל להפרש 8. האריס מסר מאחורי הגב לשלשה של מיילס וקלע אחר כך אחת אחת משלו, מגי חדר לסל עם עבירה והעלה ל-14 הפרש (52:38), פסק זמן מכבי. בחזרה מפסק הזמן מגי קלע מהקו, ווילברקין התעורר וקלע שלשה. האריס החזיר שלשה בצד השני, ג'ונסון קלע 4 פעמים ברציפות מהקו וקבע יתרון שיא של 17 (60:43). וורקמן קלע אחת מהקו, מכבי צימקה ל-11 הפרש אחרי 2 איבודים של דה זאו שלא הצליח להיכנס כמו שצריך למשחק, 61:50 לחולוניה ברבע שלישי מצויין של הנמרים.

33 דקות של כדורסל מושלם. ג'ונסון חוגג לפני הנפילה (עודד קרני)

הרבע האחרון נפתח ממש כמו הרבע השני עם… פסק זמן של דדאס אחרי 45 שניות ללא נקודות. ספי שמש שוב שרק שריקה הזויה לעבירת תוקף של האריס שלא הייתה ולא נבראה, במקום עבירה של זוסמן. האריס התעצבן והציג מהלך הגנתי ענק על ווילברקין בצד כשחסם כל אפשרות לזריקה וכפה צעדים. הסל הראשון ברבע היה סל עצמי של מכבי בריבאונד. מיילס קלע שלשה שהעלתה ל-66:50 כ-7 דקות לסיום, פסק זמן מכבי.
בחזרה מפסק הזמן קלויארו שלא אהב שריקה של השופטים וצרח עליהם קיבל טכנית, האריס קלע מהקו והעלה שוב ליתרון שיא של 17 נק' אלא שאז החלה המפולת: התל אביבים צימקו עם 5 נקודות מהירות. ג'ונסון סחט את העבירה החמישית של בריאנט, הלחץ נתן את אותותיו כשמכבי צימקה להפרש חד ספרתי אחרי שלשה של בלייזר. האריס חדר, סחט עבירה וקלע 2 נקודות חשובות מהקו. הכדורים המשיכו ללכת החוצה לנמרים כשמכבי המשיכה לצמק ל-7 הפרש בלבד (69:62) 3:26 לסיום, אחרי ריצת 12:2 של מכבי, פסק זמן דדאס.
בחזרה מפסק הזמן מגי איבד כדור קריטי והאריס עשה עבירה בזמן סל של בלייזר שצימק ל-4 הפרש בלבד. פניני קלע שלשה ענקית ושיחרר קצת לחץ, ווילברקין צימק ל-5 הפרש כ-2 וחצי דקות לסיום. האריס הלך עם הראש בקיר ואיבד, מגי עשה עבירה על ווילברקין בניסיון שלשה וכוכב מכבי קלע את שלושתן וצימק ל-2 הפרש בלבד. 2 דקות לסיום הנמרים יצאו להתקפה קריטית אך נסיונות שלשה של ג'ונסון ופניני הלכו החוצה. שלשה של מכבי שיכלה להשלים מהפך הלכה גם היא החוצה, האריס החטיא מחצי מרחק דקה לסיום. מכבי יצאה להתקפה פחות מדקה לסיום, ווילברקין קבע שיוויון 37 שניות לסיום. חולון יצאה להתקפה קריטית בה מגי איבד שוב, מכבי יצאה להתקפה אחרונה אך ווילברקין החטיא, שיוויון 72 בתום הזמן החוקי, הארכה.

בפתיחת ההארכה בלייזר ממכבי השלים את המהפך עם סל עם עבירה של האריס שיצא בעבירה חמישית. מגי צימק מהקו, בלייזר המשיך לעשות את הנזק במכבי, מיילס יצא בעבירה חמישית ונראה שהמשחק בורח. פניני החטיא בצבע כשהנמרים חיפשו מי יעשה נקודות, ג'ונסון קלע רק אחת מהקו וצימק ל-3 הפרש כ-2 וחצי דקות לסיום. הנמרים נראו עייפים במיוחד כשזוסמן לקח ריבאונד התקפה ללא הפרעה והגדיל ל-5 הפרש, דה זאו עלה סוף סוף על הלוח עם זריקות מהקו והשאיר על 3 הפרש קצת יותר מדקה וחצי לסיום. זוסמן נשלח לקו פחות מדקה לסיום והחזיר ל-5 הפרש והנמרים יצאו להתקפה של ההזדמנות האחרונה. מגי סחט עבירה וצימק ל-3 הפרש שוב, מכבי יצאה להתקפה 45 שניות לסיום בה זוסמן הגדיל ל-5 הפרש, דה זאו קלע סל שדה ראשון וצימק ל-3 הפרש. מכבי איבדה כדור ברשלנות 10.9 שניות לסיום ההארכה ונתנה לנמרים עוד הזדמנות, פסק זמן דדאס. מגי נשלח לקו 9.7 שניות בעבירה שהייתה אמורה להיות ל-3 זריקות אך נשרקה עם עוד טעות שיפוט רק ל-2 זריקות, אך הוא קלע גם ככה רק 1 מ-2, פסק זמן מכבי. דיברתולומיאו נשלח לקו 8.5 שניות לסיום וקלע פעמיים, מגי קלע שלשה 3.4 שניות לסיום והשאיר תקווה קטנה. דיברתולומיאו נשלח שוב לקו עם 2.2 שניות לסיום והחטיא בכוונה את הזריקה השניה, פספוס ענק של חולוניה, 87:85 למכבי בסיום.

גם וורקמן בקושי שיחק. רוטציה קצרה מדי של חולוניה עלתה במשחק (עודד קרני)

מגי קלע 21 (5-11 מהשדה, 9-10 מהקו, 5 איבודים), האריס 18 (3-6 לשלוש ולשתיים, 4 אסיסטים), פניני 17 (5-11 לשלוש), מיילס 14 (3-8 לשלוש, 6 ריבאונדים), ג'ונסון 8 (1-6 מהשדה, 5-6 מהקו, 9 ריבאונדים, 3 חטיפות), דה זאו 4 (1-9 מהשדה, 6 ריבאונדים, 5 איבודים), וורקמן 3. כן שותפו: ברנדוויין ובורדיון.

חולוניה תנסה להתאושש מההפסד הכואב הזה דווקא במשחק ליגה מול… מכבי תל אביב ביום א' ה-14.2 בשעה 18:00 בהיכל יד אליהו.
אף על פי כן ולמרות הכל – חולון!