שופטים בכתום

מעל ל-50 עבירות, טכניות, בלתי ספורטיבית, שחקן מאמן מורחקים. לא, לא מדובר בתיאור של המשחק הקודם מול הפועל אילת בו השופטים לבשו פיזית מדים כתומים, אלא במשחק ההפסד תוצאה 84:76 מול נס ציונה, בו השופטים לבשו כתום ברוחם, ובניגוד למשחק הקודם אז השיפוט היה גרוע לשני הצדדים, הפעם הם שרקו לכיוון אחד בלבד.
חשוב לציין: חולוניה לא הפסידה (רק) בגלל השופטים שכן הנמרים נקלעו ליום התקפי חלש. אבל קשה עד בלתי אפשרי לנצח כשבורדיון מקבל טכנית הזויה, ג'ונסון מקבל בלתי ספורטיבית מוזרה, פניני מקבל טכנית על התחזות ואז מורחק ודדאס מקבל טכנית שניה ומורחק גם כן. קשה לנצח כשלרעת חולון נשרקו 35 עבירות (לעומת 21 נגד נס ציונה ו-56 סה"כ – מה ששבר את ה"שיא" המפוקפק מול אילת שעמד על 55 לשתי הקבוצות). קשה לנצח כשקבוצה אחת הולכת 41 פעם לקו וקבוצה שניה 15 בלבד (!). ממש כמו שנכתב אחרי הנצחון מול אילת, ממש כמו שכצופים נייטרליים בטלוויזיה בצפייה במשחקים של קבוצות אחרות בליגה, בזמן האחרון יש יותר מדי פעמים שהשופטים פשוט לוקחים את ההצגה. הם פשוט צריכים להבין שהקהל לא בא לראות אותם, לא קונה כרטיסים כדי לראות אותם ולא צופה בכדורסל בטלוויזיה כדי לראות אותם.

אבל ככה זה כששופטי הכדורסל הם העסקונה היחידה בעולם הספורט שאפשר לחשוב עליה, שפשוט מורמת מעם. הם תמיד צודקים, אף פעם לא טועים, אין ביקורת ואין סנקציות על שיפוט רע. נותר רק לקנא בכדורגל שם הדברים האלה כן קורים. אם יש משהו אחד טוב שיכול אולי לצאת מהסיוט הזה, זה מתבטא בהודעת מנהלת הליגה בסיום המשחק שאמרה בין היתר כי "מנהלת הליגה תפנה לאיגוד הכדורסל ותבקש להיפגש בהקדם על מנת לדון בנושא ולפעול שהשיפוט בליגה יהיה מקצועני ומאוזן וכן שתיערך ביקורת על השופטים שתהיה שקופה לקבוצות, כפי שנעשה בכדורגל. מנגד שחקנים, מאמנים, אנשי צוות והנהלת הקבוצות יכולים להביע את מחאתם כנגד שריקת שופט כלשהי, אבל חייבים לעשות זאת בצורה מכובדת וראויה והמנהלת יחד עם האיגוד תדאג שכך יהיה". אולי מעז יצא מתוק.

פה רואים עבירת תוקף ברורה של ג'ונסון. או שלא (אלן שיבר)

ובנוגע לתקרית של דדאס בסיום שהתעצבן מאוד והוזכר גם כן בהודעת המנהלת: כן, זה לא היה צריך לקרות, כן זה היה לא נעים. אבל אם במשחק שעבר אריאל בית הלחמי נכנס וכמעט תקף שופט וזה עבר בשקט בתקשורת, לא מובן למה הפעם עושים מזה כזה רעש. דדאס דמות צבעונית מאוד לטוב ולרע, זה הבנאדם. אך אי אפשר שלא לחשוד שהיחס הלא-שיוויוני אליו בתקשורת מקורו בין השאר בגלל כמה עסקנים מקומיים שלא אוהבים לראות את מגמת המאמנים הזרים בישראל, שדדאס הפך בעל כורחו למייצגה.
לנו כאוהדים נותר רק להצטער שהתקרית הזאת הוציאה את הפוקוס ממה שיותר חשוב, שזה תצוגת האימים של השופטים.

היה גם קצת כדורסל, אבל באמת שכבר הוציאו את החשק. חולון דווקא פתחה טוב עם שלשות של מגי ומיילס ונקודות של האריס שהעלו ל-8:2. מיילס קלע שלשה נוספת שהעלתה ל-15:9 אלא שאז הנמרים פשוט הלכו אחורה ולא הצליחו לייצר נקודות מול ההגנה האזורית של נס ציונה ובראד גרינברג, 24:15 בסוף הרבע הראשון.

הריצה של המקומיים נמשכה גם ברבע השני, לא נעצרה גם אחרי פסק זמן של דדאס והגיעה ל-17:0. ג'ונסון קטע את הבצורת עם – כמה סימלי – שלשה מכוערת עם הקרש, מיילס צימק ל-5 הפרש. נס ציונה ברחו שוב אך מגי, פניני, ססטינה וג'ונסון שמרו את הנמרים במשחק וצימקו ל-2 הפרש בלבד (38:36), כשקצת לפני זה תצוגת האימים של השופטים החלה עם עבירה טכנית לבורדיון על התחזות למרות שאפילו לא נפל (!). נס ציונה הגדילה שוב לקראת המחצית, מגי צימק מהקו אך סל של אנגולה המקומי על הבאזר אחרי הפקרות הגנתית חולונית קבע את תוצאת המחצית, 46:39 לנס ציונה אחרי 20 דקות.

פה רואים בלתי ספורטיבית שמחייבת הרחקה של ססטינה. או שלא (אלן שיבר)

למחצית השניה חולון עלתה מצויין בדקות הטובות שלה במשחק. מגי קלע שלשה משוגעת, מיילס הטביע והאריס קלע וקבע שיוויון 46. נס ציונה חזרה להוביל אחרי פסק הזמן שלה, מיילס ומגי שמרו את הנמרים קרובים. השלשות של חולוניה הלכו החוצה שוב ושוב מה שאפשר לנס ציונה להגדיל את ההפרש למרות שלשה אחת של בורדיון שכן צללה פנימה, 63:55 לכתומים אחרי 3 רבעים.

אם הרבע השלישי עבר בשקט יחסית מבחינת השיפוט, ברבע האחרון הכל התפוצץ. זה התחיל עם מיילס שיצא בעבירות רביעית וחמישית רצופות ושנויות במחלוקת. בורדיון לא ויתר וקלע שלשה שצימקה ל-63:60, נס ציונה הגיבה ב-5 נקודות ואז השופטים המשיכו את התצוגה שלהם כשנתנו לפניני עבירה טכנית חמישית על התחזות והוסיפו עוד הרחקה שסידרה לנס ציונה 3 זריקות מהקו במתנה וכדור מהצד. שלישיית השופטים לא נרגעה גם מזה כששרקה למגי עבירת תוקף בזמן זריקה ל-3 שלא הייתה ולא נבראה, ואז הוסיפו שריקה הזויה לבלתי ספורטיבית של ג'ונסון שהייתה גם העבירה החמישית שלו – השחקן השלישי של חולוניה שיוצא ב-5 עבירות. נס ציונה באמת שלא יכלה שלא-לעלות ליתרון דו ספרתי אחרי כל המתנות הללו (71:60) אך האריס, בורדיון וססטינה המשיכו להילחם והורידו לפער חד ספרתי. השופטים דאגו שמה יהיה קאמבק ולכן החליטו לגמור את הסיפור עם טכנית שניה לדדאס ועוד הרחקה, מה שהביא לעוד 3 מתנות מהקו לנס ציונה וכדור מהצד. באמת שאין ערך ספורטיבי למשחק כזה שקוף של 8 מול 5 ומזה חולוניה כבר לא יכלה לחזור. בסיום 84:76 לנס ציונה ולשופטים שעזרו לה לנצח את חולוניה.

לא שילמו ממיטב כספם כדי לראות את השופטים! אוהדי חולוניה בנס ציונה (אלן שיבר)

חולון נקלעה ליום התקפי חלש ויעידו על כך 44 זריקות מחוץ לקשת שנכנסו באחוזים לא גבוהים (14 צללו פנימה שמהוות 32%), לעומת 25 זריקות ל-2 (11 קליעות שהן 44%). אייזיאה מיילס סיים כקלעי המצטיין בשורות הנמרים עם 19 (5-5 לשתיים, 3-9 לשלוש), מגי קלע 16 (4-6 לשלוש, 4 אסיסטים), בורדיון 12 (4-6 לשלוש), האריס (3-7 לשתיים, 0-8 לשלוש, 5 אסיסטים) וססטינה (2-8 מהשדה) 8 כ"א, ג'ונסון 6 (1-5 לשלוש, 6 ריבאונדים), פניני 4 (1-5 לשלוש), ברנדוויין 3 (1-4 מהשדה).

כ-200 נמרים הגיעו לאולם המתנ"ס בנס ציונה והרעישו עולמות ואולמות, וכמובן גם התעצבנו על השופטים.

אין יותר מדי זמן להתאושש: כבר ביום שני ה-19.4 בשעה 21:15, ירושלים מגיעה לחולון.
תבואו, יהיה ח-ם!