איטס אה קיינד אוף מגי

על אפם ועל חמתם! תובע איגוד הכדורסל הוא אוהד מוצהר של הפועל ירושלים. איגוד הכדורסל אץ רץ להעמיד את מאמן חולוניה סטפאנוס דדאס לדין אחרי אירועי נס ציונה, ושעות לפני המשחק הוחלט על השעייה ממשחק אחד, בדיוק המשחק שהתקיים אמש מול אותה הפועל ירושלים. מקרה? ניגוד עניינים חמור? עבירות בתחום טוהר המידות? תחליטו אתם. נזכיר רק שאת אריאל בית הלחמי על התפרצות דומה שבוע לפני כן, כלל לא העמידו לדין. איפה-ואיפה.

כך או כך הפועל יונט קרדיט חולון פגשה אמש את הפועל ירושלים למשחק צמרת בו דדאס ואיתן לנציאנו ישבו ביציע ועמית שרף עמד על הקווים, וענתה בצורה הכי טובה שאפשר: עם נצחון על המגרש. שרף המכונה "שרפי", עוזר-המאמן הצעיר שהיה גם מאמן חולוניה בליגת הקורונה, הכין את הנמרים בצורה טובה מה שנגמר בנצחון גדול במשחק התקפי בתוצאה 103:94. מה שהביא לנצחון בתוצאה הגבוהה, הייתה העובדה שהנמרים קלעו בצורה נהדרת מכל הטווחים: 67% לשתיים, 50% לשלוש ו-86% מהקו. כן ירבו ימים כאלה!
בנוסף לשרפי, כוכב הנצחון היה טיירוס מגי שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה בו קלע 26 נק' והוסיף 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-27 דקות בלבד. מגי היה פשוט לוהט כשרקד על הפרקט, עבר את השומרים שלו פעם אחר פעם וגרם לשחקני ירושלים להיות מתוסכלים עמוקות אחרי שלא מצאו לו פתרונות. יופי טיירוס, איזה קסם של שחקן!

צריך גם לפרגן: איגוד הכדורסל שלח שלישיית שופטים בראשות ספי שמש שבעבר היו לחולוניה לא מעט טאקלים איתו, אבל במשחק אמש השיפוט היה פשוט נהדר: שקט, מקצועי, קשוב ולא מתלהם. ספי וחבריו הסבירו לשחקנים את ההחלטות גם כשדה זאו למשל שאל שוב ושוב למה נשרקה לו עבירת תוקף, התאפקו לא לשרוק לאף עבירה טכנית – והצליחו. ככה בדיוק אנחנו רוצים לראות את הכדורסל שלנו! אם היה שיפוט כזה בנס ציונה וגם מול אילת, הכל היה יכול להראות אחרת.

מכריחים אותו להיות ביציע? אז הוא יחגוג ביציע! דדאס חוגג נצחון גדול בסיום

המשחק החל עם מבול של קונפטי של אוהדי חולוניה. מיד אחריו החל מבול השלשות שסימן על הבאות: זה החל עם שלשה של מיילס ומנגד שלשה של האקס בלאט. ירושלים עלתה ליתרון אך דה זאו צימק עם סל בצבע והאריס קלע שלשה ראשון משלו. וורקמן עלה על הלוח ואחר כך מצא את מיילס לשלשה במסירה נהדרת שחתכה את הרחבה, ג'ונסון והאריס קבעו שיוויון 17. ירושלים חזרה להוביל, אך הנמרים עשו את המהפך עם ג'ונסון מהקו ובורדיון עם שלשה וסל נוסף מאסיסט של מגי אחרי חיתוך בצבע, 24:20 לחולוניה, פסק זמן של האורחים. ירושלים קלעה את השלשה השישית שלה ברבע מתשע נסיונות אך המילה האחרונה הייתה של מגי שרק החל להתחמם וקלע חדירה יפה וקשה, 26:23 לחולוניה אחרי 10 דקות.

הרבע השני החל עם שלשה של ג'ונסון ועוד סל מאסיסט של מגי, שנתנו יתרון 6. ירושלים הגיבה ב-6 נקודות רצופות שקבעו שיוויון אך ג'ונסון המשיך להיות האיש החם של חולון. היתרון עבר מלצד לצד בדקות פחות טובות של שתי הקבוצות שבהן מגי ובורדיון כן קלעו. האריס קבע שיוויון 39 ומיילס נתן יתרון נקודה אחרי שלשה. הבריחה של הנמרים החלה כ-3 דקות לפני הבאזר למחצית: זה החל עם שלשה של מגי והמשיך עם חטיפה גדולה של וורקמן שרץ כל הדרך לדאנק מהדהד מה שגרם לירושלים לקחת פסק זמן. פסק הזמן לא שינה את המומנטום כשמגי עם 2 סלים ופניני עם שלשה בתווך (שגם הכניסה אותו ל-40 הקלעים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי) אחרי 2 ריבאונד התקפה חולוניים, העלו את הנמרים ליתרונם הגדול במשחק – 10 נק', וזה כמעט הייתה גם תוצאת המחצית, 54:46 לצהובים-סגולים בהפסקה.

משחק קשוח. שחקני חולוניה מטכסים עצה (עודד קרני)

בפתיחת המחצית השניה ירושלים הלכה לגבוה בריימו שהנמרים התקשו למצוא לו פתרונות בצבע. מגי עם שלשה ודה זאו בצבע מאסיסט של מגי שמרו על היתרון, אך אז טעות של מגי שעשה עבירה בלתי ספורטיבית אפשרה לירושלים לפתח מומנטום ולצמק ל-3 הפרש (60:57) אחרי נקודה של דה זאו מהקו. וורקמן קלע וניסה לעצור את הריצה אך הפער ירד עד לנקודה (62:61) אחרי ריצת 11:3 של האורחים. מיילס שמר את היתרון בחיים עם 4 נקודות רצופות בדמות נקודות מהקו ועוד סל מחצי מרחק, דה זאו מצא את וורקמן באסיסט גאוני אחרי חיתוך בצבע אך שוב ירושלים צימקה להפרש נקודה בלבד. מגי פשוט פירפר את כהן-סבן הירושלמי כשהשאיר אותו מאחור וקלע סל עם עבירה, ירושלים הגיבה בשלשה ששוב צימקה לנקודה ואז שוב מגי פירפר עוד ירושלמי עם סל ועבירה, כשהפעם הקורבן היה אדם אריאל. קצת לפני סוף הקבע מגי חטף כדור, מסר לבורדיון שרץ ומסר לוורקמן בצבע. נראה היה שווילי הולך לסיים את זה בסל במתפרצת אך הוא מסר למיילס שעמד בפינה ותפר שלשה גדולה שסיימה מהלך קבוצתי נהדר, 79:72 לחולוניה 10 דקות לסיום.

אחרי שמגי פינק את חבריו במסירות, בתחילת הרבע האחרון הוא היה המתפנק כשפניני מסר מסירה גאונית בדלת האחורית שהעלתה ליתרון 9 וריצת 8:0 של הנמרים. ירושלים צימקה עם 3 זריקות עונשין אחרי עבירה של פניני בניסיון שלשה, מגי הגדיל זמנית לפני שעוד שלשה ירושלמית צללה פנימה וצימקה ל-5 הפרש, פסק זמן טלוויזיה. האריס קלע מהקו אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של עידן זלמנסון, מיילס דייק גם הוא מהקו אך ירושלים לא ויתרה וצימקה ל-4 הפרש בלבד (87:83) כ-5 וחצי דקות לסיום. האריס הכפיל את ההפרש עם סל מחצי מרחק ונקודות מהקו, ירושלים המשיכה להילחם עם הטבעה של האקס תומאס. פניני קלע שלשה גדולה שהעלתה ליתרון 9 פחות מ-3 דקות לסיום אך הירושלמים העקשנים החזירו בשלשה משלהם. האריס המשיך את דו קרב השלשות ומזה ירושלים כבר לא הצליחה לחזור. עד לסיום שחקני חולוניה הבטיחו סופית את הנצחון מהקו עם נקודה של ג'ונסון, 2 של פניני ו-3 מ-4 של האריס, בסיום 103:94 גדול לחולוניה.

בלתי ניתן לעצירה. טיירוס מגי (עודד קרני)

טיירוס מגי סיים כאמור כקלעי והשחקן המצטיין עם 26 נק' (11 ברבע השלישי, 11-17 מהשדה, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 4 איבודים), האריס בשקט בשקט הגיע ל-19 נק' (12 ברבע הרביעי, 5-9 מהשדה, 7-8 מהקו), מיילס צלף 18 (4-5 לשלוש), ג'ונסון 12 (4-8 מהשדה), וורקמן (4-7 מהשדה, 4 אסיסטים) ופניני (5 אסיסטים) קלעו 8 כל אחד, בורדיון 7 (3-3 מהשדה), דה זאו 5. כן שותף: זך.
יותר מ-2000 נמרים ביציע עודדו בצורה נהדרת והריעו לנמרים בפרקט על הנצחון הגדול.
אגב נמרים ביציע, בסיום המשחק הגיע שרף לדדאס וקיבל חיבוק גדול, ואחר כך לקח דדאס את המיקרופון, הודה לעמית שרף ואז הוסיף: "לא ידעתי שיש לנו כזאת קבוצה טובה, עכשיו אני רואה. חבר'ה אתם מדהימים, אני אוהב אתכם" ואז מיד פצח בשירת "יאללה חולון" שסחפה את כל הקהל. אין מה להגיד, מתאים לחולוניה כמו כפפה ליד.

ואיזה שמחים האוהדים! חולוניה (עודד קרני)

עמית שרף שהשיג נצחון בכורה בליגה הסדירה סיכם בסיום: "אני שמח שאחרי המשחק הזה יחזרו לדבר על הכדורסל של חולון ושל דדאס, ולא על הדברים שעליהם דיברו לפני המשחק. התרגשתי מאוד, ואני שמח. אני לא אקח לעצמי את יחסי הציבור, אלא אתן את זה לכדורסל הברור שאנחנו משחקים, שהקל על העבודה שלי. לא מזיק שיש לך גיא פניני בקבוצה, והיה ברור לי שבמשחק הזה הוא יהיה יותר משמעותי".

שרף סיפר על היום שעבר לפני הניצחון: "כשהבנתי שוועדת המשמעת היא ביום המשחק, התחלתי להתכונן, למרות שהייתי בטוח שיקבילו את זה למקרה הדומה שהיה בשבוע שעבר ולא הסתיים בהרחקה (עם אריאל בית הלחמי מהפועל אילת). שיחקנו טוב יותר מהרגיל. כשסיימנו את אימון הבוקר, אפילו לא דיברנו על זה עם השחקנים. בצהריים, רועי דבורה המנכ"ל שלח לי הודעה שאכין את הנעליים… דיברתי עם דדאס כמו תמיד לפני המשחק, והעצה הכי חשובה שהוא נתן לי הייתה 'אל תחשוב שהכול בשליטה שלך. תהיה מפוקס על כמה דברים קטנים, ותיתן לשחקנים לעשות את שלהם'. יש לנו קבוצה איכותית וטובה. כיף לנו ביום יום, אחרת לא היינו מצליחים להתמודד עם כל הנסיעות והמשחקים".

כוכב המשחק טיירוס מגי אמר: "ידענו כמה חשוב לאוהדים שלנו לנצח את ירושלים. זו קבוצה חזקה, חכמה ומנוסה, ומה שהיא עוברת זה דבר שקורה לפעמים. המשחק בנס ציונה היה קשה מאוד עבורנו, והיינו צריכים להשאיר אותו מאחורינו". על העובדה שלא פתח בחמישייה אמר: "לפעמים, כשאתה עולה מהספסל, אתה מבחין בדברים שאחרים לא רואים. אז כשנכנסתי, ידעתי מה אני צריך לעשות. בעבר כבר הייתי על תקן מחליף, ואני אדם שיכול להסתגל לכל מצב, כך שזה אחד היתרונות שלי. אין לי בעיה עם זה בכלל". על האפשרות להארכת החוזה "מעולם לא חתמתי עם קבוצה במהלך העונה. אני מאלה שמעדיפים לקחת את הזמן, לחזור הביתה ולחשוב".
הלוואי וישאר גם כן.

התלמיד המצטיין! הלוואי וישאר גם כן (עודד קרני)

כרגיל אצל חולוניה העונה, אין הרבה זמן לנוח. ביום חמישי ה-22.4 בשעה 21:15 יארחו הנמרים את ראשון לציון בחולון.
כולם באים!