מכאיב ואכזרי

איזה הפסד אכזרי… הפועל יונט קרדיט חולון שיחקה פחות טוב מגלבוע/גליל במשך משחק שלם, רדפה ורדפה וכמעט הצליחה לגנוב את המשחק כשהובילה פעמיים בדקה האחרונה אחרי סל ועבירה של וורקמן ואחר כך סל גדול של האריס, אך הפסידה בסופו של דבר במהלך אחרון של יפתח זיו שקלע סל עם עבירה ונתן לגלבוע נצחון 74:72 ו-1:0 בסדרה. גיא פניני עוד היה יכול לשלוח את המשחק להארכה, אך הכדור התגלגל לו החוצה. סי.ג'י האריס, כהרגלו מאז עזיבת מגי ומיילס, היה המצטיין בשורות חולוניה כשקלע 19 נק', אך זה לא הספיק. ועדיין חשוב לזכור: חולון שיחקה בלי כריס ג'ונסון, שר ההגנה, שלא חש בטוב ולא שיחק. חולון גם הגיעה עם פחות מנוחה ואחרי סדרה סוחטת ומורטת עצבים מול נס ציונה. ועדיין, כלום לא גמור, ביום רביעי מלחמת עולם בגלבוע במטרה להחזיר את המשחק המכריע לחולון.

רדפנו וכמעט השלמנו את המהפך, אך גלבוע חגגה בסיום (עודד קרני)

המשחק החל טוב מבחינת חולון שעלתה ליתרון 13:8 בזכות שלשות של סוקולובסקי וססטינה, אך מצד שני התקשתה לעצור את פלויד הגבוה בצבע. גלבוע הגיבה בריצת 12:2 ועלתה ליתרון, בורדיון מהקו ו-וורקמן קצת לפני סוף הרבע צימקו מעט, 23:18 לגלבוע בסוף הרבע הראשון.

בתחילת הרבע השני גלבוע עלתה ליתרון דו ספרתי (30:20) למרות נקודות מהקו של בורדיון, והעסק מבחינת הנמרים נראה תקוע לחלוטין. אלא שאז האריס נצמד לגיל בני הגלילי הצעיר שעשה טעות גדולה כשניסה לסחוט עבירה אך עשה בלתי ספורטיבית על האריס. סי.ג'יי אמר תודה רבה, קלע 2 מהעונשין ואחר כך עוד שלשה והעיר בענק את הקבוצה ואת הקהל החולוני שפשוט שאג. נקודות של וורקמן מהקו, הטבעה של סוקולובסקי ושלשה של דה זאו קבעו שיוויון 32. אלא שאז גלבוע שוב הפכה את המומנטום עם 5 נקודות מהירות אך האריס עם קצת עזרה מפניני הפך ונתן יתרון 39:37 לנמרים. גלבוע הפכה שוב עד למחצית, 41:39 לגלבוע אחרי 20 דקות.

הרבע השלישי התחיל בצורה פשוט רעה של הפועל חולון שלא הצליחה לקלוע נקודה במשך קרוב ל-4 דקות. גלבוע מצידה קלעה 5 כאלה ועלתה ליתרון 7 לפני שפניני קטע את הבצורת עם שלשה. גלבוע הגיבה בשלשה וחדירה ועלתה שוב ליתרון דו ספרתי, פסק זמן של דדאס. אלכסנדר קיבל דקות ראשונות והחזיר עם שתי סחיטות עבירות ו-3 מ-4 מהקו, האריס צימק גם הוא מהקו ואלכסנדר המשיך את הדקות הטובות שלו עם סל מחצי מרחק. 7 עשיריות שניה לפני סוף הרבע בורדיון קלט ריבאונד וסחט עבירה שטותית של קאזינס אותה תרגם ל-2 נקודות מהקו, 58:52 לגלבוע בסוף רבע גרוע של הנמרים.

התקשו מאוד התקפית מול גלבוע/גליל, בעיקר ברבע השני והשלישי (עודד קרני)

בתחילת הרבע האחרון ההיכל בחולון שוב געש ורעש כשהקהל דחף את הקבוצה ושרק בוז ענק לשחקני גלבוע בכל התקפה, מה שהביא ל-4 איבודים רצופים של האורחים. בצד השני שחקני חולון לא השכילו לתרגם את זה לצמצום ההפרש כשרק בורדיון קלע נקודה מהקו. זיו קלע גם הוא נקודה מהקו, ססטינה קלע סל שדה ראשון ברבע לשתי הקבוצות אחרי 4 וחצי דקות (!). כל נקודה נראתה כמו שער בדקות הללו כשהפרש של 5-6 נקודות של גלבוע הרגיש כמו הפרש כפול. זיו קלע מהקו והחזיר להפרש 6, ססטינה קלע שלשה וצימק בחצי. עמית גרשון הגלילי החזיר באותו מטבע ועוד נקודה מהעונשין של האורחים הגדילה ל-7 הפרש כ-3 וחצי דקות לסיום, האריס קלע סל קשה עם יד על הפנים מחצי מרחק וצימק ל-5. וורקמן נכנס למגרש באיחור מסויים וקלע סל בצבע מאסיסט נהדר של בורדיון ואחר כך הוסיף עוד חטיפה והטבעה שצימקה להפרש 3 בלבד (67:64). גלבוע הגדילה מהקו אך אז סוקולובסקי קלע את השלשה היחידה שלו במשחק בדיוק בזמן המתאים, כדקה לסיום, וצימק ל-2 הפרש בלבד. גלבוע יצאה להתקפה בה ההגנה החולונית עשתה את העבודה, וורקמן רץ להתקפת מעבר, קיבל אסיסט מפניני וקלע סל גדול עם עבירה שאותה תרגם לקליעת עונשין מוצלחת, 70:69 לחולוניה. גלבוע הלכה ליפתח זיו שקלע בחדירה והפך כחצי דקה לסיום, הנמרים הלכו להאריס שקלע סל גדול משלו בחדירה כ-10 שניות לסיום והחזיר את היתרון לחולון (72:71). גלבוע לקחה פסק זמן ממנו חזרה שוב ליפתח זיו ששוב הלך על אותו מהלך של חדירה לצד שמאל בה קלע סל בלתי אפשרי עם עבירה של ססטינה שניסה למנוע את הסל בכל מחיר. יפתח קלע כשלחולון נותרו קצת יותר מ-6 שניות לסיום. חולון הלכה להתקפה אחרונה בה פניני קיבל את הכדור, ניסה להגיע לזריקת 3 ולא הצליח, נכנס לקו הבסיס והצליח לזרוק בזמן אך הזריקה התגלגלה החוצה, בסיום 74:72 אכזרי מאוד לגלבוע/גליל.

סי.ג'יי האריס קלע כאמור 19 (10 ברבע השני, 6-10 מהשדה, 5-6 מהקו, 5 אסיסטים, 4 איבודים), וורקמן המשיך את התקופה הנהדרת שלו כשקלע 14 (5-6 מהשדה), ססטינה קלע 11 (3-8 לשלוש, 6 ריבאונדים), סוקולובסקי היה מעט חסר כשהסתפק הפעם רק ב-9 (4-9 מהשדה), בורדיון קלע 6 (6-8 מהקו), אלכסנדר ופניני (2-9 מהשדה) 5 כ"א, דה זאו 3. כן שותפו: משגב וברנדוויין.

יותר מ-4000 נמרים סגולים עודדו בצורה מדהימה וכמעט הצליחו להביא לגניבת נצחון, אך יצאו מאוכזבים בסוף.

עידוד אדיר שכמעט אפשר לגנוב את המשחק. הקהל של חולוניה (עודד קרני)

מחר יום רביעי, ה-9.6 בשעה 21:00, פוגשים את גלבוע/גליל בחוץ למשחק השני בסדרה. הפסד מסיים את העונה של חולוניה, נצחון וחוזרים למשחק מכריע ביום שישי בחולון.
הכרטיסים נחטפו בקצב מהיר ביותר, כל מי שרק יכול – שיגיע! ב-הצ-ל-ח-ה!