פותחים ברגל(נד) ימין

הפועל יונט חולון פתחה את העונה אמש באופן רשמי במסגרת משחק רבע גמר גביע ווינר, ופתחה ברגל ימין עם נצחון 89:80 על הפועל תל אביב שהתקיים באולמה הביתי שמארח את הטורניר, בזכות יכולת פשוט נהדרת של ג'ו רגלנד שקלע 25 נקודות עם החטאה אחת בלבד מהשדה והוסיף 8 אסיסטים.
חולון הייתה יכולה לעשות את המשחק קל יותר וכבר הובילה בבטחה ב-15 הפרש (80:65) כ-6 דקות לסיום, אלא שאז קרה אירוע פשוט מכוער – אי אפשר להגדיר אותו אחרת – כשאוהד הפועל תל אביב זרק כוס שתייה מלאה לפרקט באופן מכוון בכדי להפסיק את המשחק. מאמן הפועל ת"א דני פרנקו אילתר פסק זמן, המומנטום החולוני אבד והאדומים רצו ריצת 10:0 ופתחו את המשחק לחלוטין. הפשע משתלם. נקווה שבבית הדין הם יתנו את הדין על המהלך המכוער שחוזר פעם אחר פעם.

למזלה של חולוניה ג'ו רגלנד היה שם כדי למנוע מהפך ויחד עם עזרה של ג'ונסון שקלע שלשה ואחר כך פשוט זינק – כמו ג'ונסון הלוחם שאנחנו מכירים – על שלט הפרסומת כדי להציל בהצלחה כדור אבוד, השאירו את הנצחון בצד של הטובים.
תוסיפו לזה אווירה מחשמלת באולם בתל אביב של שני הקהלים המעודדים הטובים בליגה ותקבלו א-ח-ל-ה של פתיחת עונה.

יאללה מסיבה! מנקו פותח עונה בצהוב-סגול (עודד קרני)

המשחק נפתח עם זריקות מחוץ לקשת של מנקו שדרך על הקו, ושל גריי שקבע 5:0. המארחים הפכו על 2 שלשות, רגלנד עלה על הלוח עם סל ועבירה. רגלנד קבע שיוויון 10 לפני שגריי ומשגב העלו ל-15:12 ושלחו את הפועל ת"א לפסק זמן ראשון. מנקו ואוגדן דייקו מהקו, המארחים קבעו שיוויון 19 לפני שבורדיון קלע שלשה מטורפת בסוף שעון. ג'ונסון ופניני מהקו הגדילו את היתרון וקבעו 26:21 לחולוניה בסוף הרבע הראשון. לא פחות מ-9 שחקנים חולונים עלו על הלוח כבר בסוף הרבע הראשון.

קייזר פתח טוב את הרבע השני עם סל ודאנק מהדהד ראשון. המארחים הקטינו עד 32:29 לפני שגריי וג'ונסון עם שלשה הגדילו לטווח בטחון. רגלנד המשיך לתת את הטון בצד החולוני, טוקוטו התל אביבי חטף טכנית מוזרה ופניני ניצל זאת בכדי להעלות את הנמרים ליתרון דו ספרתי ראשון (41:31). עד ההפסקה ג'ונסון מהקו ורגלנד עם עוד ריקוד על הפרקט הגדילו, 45:33 לחולוניה במחצית.

גבוה איכותי ויעיל. מיקייל קייזר (עודד קרני)

המחצית השניה נפתחה עם ריצת 5:0 של המארחים. הנמרים הגיבו עם – איך לא – רגלנד שקלע פעמיים. ג'ונסון סחט עבירה ל-3 זריקות, קלע את כולן והחזיר ליתרון דו ספרתי, המארחים שוב צימקו ל-5 הפרש לפני שרגלנד הגיב בשלשה. סטיבן גריי, האיש והמסיכה (זכר לשבר באף ממשחקי ההכנה) התעורר וקלע 7 נקודות רצופות, קייזר התעורר גם הוא וקלע פעמיים – סל מחצי מרחק ודאנק מהדהד נוסף מהאלי-הופ שמסר לו רגלנד, מנקו העלה שוב ליתרון דו ספרתי אחרי שלשה ורגלנד הגדיל מהקו, 71:58 לנמרים אחרי 30 דקות.

בתחילת הרבע האחרון קייזר, ג'ונסון ורגלנד העלו את הנמרים ל-80:65 מבטיח. התרגיל המסריח של אוהדי הפועל ת"א גרם לריצת 10:0 של המארחים שאחריה כאמור רגלנד וג'ונסון סגרו סיפור, 89:80 לחולוניה בסיום.

החיוכים נשארו בצד החולוני בסיום (עודד קרני)

ג'ו רגלנד קלע כאמור 25 נק' עם לא פחות מ-10 מ-11 מהשדה (ו-8 אסיסטים). גריי (3-9 לשלוש) וקייזר (7-8 מהשדה, 6 ריבאונדים) קלעו 16 כל אחד, ג'ונסון קלע 15 (4-7 מהשדה, 5-5 מהקו, 6 ריבאונדים), מנקו 7 (2-8 מהשדה, 4 אסיסטים, 3 חטיפות), פניני ובורדיון 3 כ"א, אוגדן ומשגב 2 כ"א.

כמה התגעגענו למראות האלה… הקהל של חולוניה (עודד קרני)

כ-2500 אוהדים הגיעו להיכל בתל אביב וסיפקו אווירה מחשמלת שכמוהה – עקב הקורונה – לא נראו במגרשי הכדורסל הרבה יותר מדי זמן. הקהל החולוני הביא קצת פחות מחצי מהאוהדים ויצא שמח ומחייך אחרי הנצחון הנהדר.

ביום חמישי בשעה 21:00 יתקיים בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב חצי הגמר בו תפגוש חולוניה את הפועל אילת.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!