קריאת השקמה

משהו לא מאוזן בסגל של הפועל יונט חולון. על הנייר יש שחקנים טובים וסגל לא רע, אבל יש רק זר גארד יוצר אחד, ג'ו רגלנד. עם כל הכבוד לסטיבן גריי הוא לא גארד יוצר אלא קלעי שהקבוצה צריכה לעבוד בשבילו בכדי שייצר נקודות בעיקר מחוץ לקשת, וכשהכדורים לא מספיק נכנסים או כשהיריבות לוחצות, התקפית אנחנו בבעיה. בהתקפות שגריי לא מצליח לזרוק, הוא מוסר עם זמן קצר שנותר על שעון ההתקפה מה שמחייב זריקות קשות והתקפות שהולכות לאיבוד.

אמש הפועל אילת הגיעה עם 3 זרים בלבד, אבל באה מוכנה להפועל חולון. ההגנה האילתית עצרה את הפיק-אנד-רול החולוני, לחצה את גריי והגארדים ותקעה את ההתקפה החולונית. תוסיפו לזה יום שבו פניני וג'ונסון נראים כמו הצל של עצמם ואוגדן שנראה אבוד על המגרש ותקבלו הפסד מעצבן, ההפסד הראשון העונה ודווקא במשחק רשמי, 79:77 מול הפועל אילת בחצי גמר גביע ווינר. נקודת האור האמיתית היחידה אצל חולוניה היה ניב משגב שקלע 10 נקודות והוסיף 5 אסיסטים (מול 0 איבודים, 4 ריבאונדים ואפילו 2 חטיפות ונראה פשוט נהדר. חבל שזה לא הספיק לנצחון.

נקודת האור בשורות חולוניה. ניב משגב במשחק מצויין (עודד קרני)

המשחק החל רע עבור חולוניה שנקלעה לפיגור מוקדם ולא קלעה במשך 2 וחצי הדקות הראשונות של המשחק. אילת עלתה ל-7:2. ג'ונסון קבע מהפך מהקו, גריי הגדיל עם שלשה ורגלנד הוסיף 2 רצופות משלו שקבעו 22:16. מנקו וגריי הלכו בעקבותיו וקלעו שלשות משלהם ובורדיון חתם רבע ראשון טוב שלא העיד על ההמשך, 30:20 לחולוניה אחרי 10 דקות.

בתחילת הרבע השני, יתרון 10 הנקודות נשמר בעזרת שלשה של בורדיון והטבעה של אוגדן, אלא שאז אילת רצה בורדיון עם שלשה ואוגדן עם הטבעה אלא שאז אילת רצה ריצת 14:4 וקבעה שיוויון 39. המהפך של אילת הושלם לקראת סוף הרבע למרות מלחמה של משגב שקלע 5 נקודות רצופות, 48:46 לאילת במחצית.

המחצית השניה נפתחה באופן נוראי עבור הנמרים ששוב לא קלעו במשך כ-2 וחצי דקות, אלא שהפעם אילת לחצה על הגז ועלתה ל-55:46, פסק זמן של בוסקאליה. מנקו ורגלנד חזרו עם שלשות שהחזירו את הנמרים לעניינים ושלחו את אילת לפסק זמן, קייזר ומשגב הפכו ל-60:59. המשחק הצמוד והנדנדה בין הקבוצות נמשכה עד סוף הרבע, 65:64 לאילת אחרי 30 דקות.

הרבע האחרון המשיך להיות צמוד לכל אורכו. גריי קבע שיוויון 67, שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה עם סדרת החטאות ואיבודים עד שבורדיון וקייזר העלו ל-73:71 חולוני. צוף בן משה האילתי הפך עם שלשה, רגלנד הפך אך שוב אילת לקחה את ההובלה ואף הגדילה ליתרון 3 אחרי שערוריה הגנתית בה חולון פשוט שכחה לרדת להגנה ובן משה קלע סל מהיר קצת יותר מדקה לסיום. רגלנד צימק בחדירה גדולה, פאטון קלע אחת מהקו 28 שניות לסיום אך ההתקפה האחרונה של חולון שוב הייתה מבולגנת, רגלנד הסתבך בכדרור ומסר לגריי שנתקע עם הכדור וזרק זריקת התאבדות מחוץ לקשת שהלכה החוצה, 79:77 לאילת בסיום.

משהו לא מאוזן בסגל של חולוניה. רפי מנקו מנסה (עודד קרני)

רגלנד קלע 17 והיה סביר (4-5 לשתיים, 3-8 לשלוש, 6 אסיסטים), קייזר (5-8 מהשדה, 5-5 מהקו) וגריי (3-4 לשתיים, 3-8 לשלוש) קלעו 15 כל אחד, משגב היה נקודת האור כשקלע כאמור 10 (4-6 מהשדה, 5 אסיסטים), בורדיון (1-5 לשלוש) ומנקו (6 ריבאונדים) קלעו 7 כל אחד, ג'ונסון 4 (1-8 מהשדה), אוגדן 2. כן שותפו: אלבר ופניני.

המשחק הרשמי הבא של חולוניה יתקיים ב-6.10 באיטליה מול ברינדיסי במחזור הפתיחה של ליגת האלופות, אך סביר להניח שיתקיימו משחקי אימון עוד לפני כן. נקווה שמה שצריך לתקן – יתוקן. יאללה חולוניה!