הכנה לעונת 2022 – טור פתיחה מאת אור שטיינברג

ביום רביעי הקרוב – חולוניה פותחת עונה!

הטריילר הסתיים והסרט עומד להתחיל – בשעה טובה ומוצלחת, משחקי ההכנה נגמרו (גביע ווינר מוקדם משרצינו) ועונת 2022 בפתח, שתי הליגות הבכירות בהן חולון משתתפת עומדות להתחיל כבר בשבועיים הקרובים והשלישית גם כן מתקרבת ולפני שזה יקרה נשאר רק דבר אחד לעשות – לסכם את משחקי ההכנה ולהתכונן לקראת הדבר האמיתי.

קיימת הפרדה בין הסטטיסטיקות של ארבעת משחקי האימון הראשונים לבין אלו של גביע ווינר ושני משחקי האימון הנוספים, מכיוון שבמשחקי האימון הראשונים המאמן בוסקאליה עוד ארגן את הכל לעומת גביע ווינר והלאה שהשחקנים התחילו כבר למצוא את המקום הנכון שלהם ברוטציה, המשחק כבר תפס צורה והשיטה נראתה יותר ברורה, הכל כמובן לטוב ולרע.

לפני שהחל גביע ווינר, הפועל חולון שיחקה ארבעה משחקי אימון בין 3.9 ל-14.9 וניצחה את כולם, 83:49 נגד הפועל אילת, פעמיים 83:55 נגד עירוני נס ציונה ו-66:58 נגד גלבוע גליל. בגביע ווינר (19.9 ו-23.9) חולון שיחקה שני משחקים, ניצחה את הפועל ת"א 89:80 ברבע והפסידה להפועל אילת 79:77 בחצי. לאחר מכן בצמד משחקי אימון נגד הפועל ירושלים (26.9 ו-30.9) חולון ניצחה 89:87 ו-79:64 בהתאמה. כל המשחקים נערכו מחוץ לחולון.

ראשית, נקודות סטטיסטיות חשובות ממשחקי ההכנה:
1) חולון קולעת באחוזים מרשימים מאוד, מכל הטווחים, כולל 47% לשלוש מ-23 זריקות במשחק, 56% לשתיים מ-32 זריקות במשחק ו-72% מהקו מ-17 זריקות במשחק

2) חולון כאמור ירדה העונה ל-23 זריקות מחוץ לקשת במשחק, ועלתה ל-29 נקודות בצבע

3) חולון סיימה את משחקי ההכנה עם מאזן 7-1 חיובי, בהם קלעה בממוצע 81 נקודות וספגה פחות מ-66, כלומר ממוצע של +15 נק' למשחק לחולון

4) חולון כאמור ספגה פחות מ-66 נק' למשחק, כשהורידה את היריבות ל-37% בלבד מהשדה

5) חולון לוקחת 8 ריב' התקפה במשחק וממירה אותם ל-9 נקודות מהזדמנות שנייה

6) מתוך 320 דקות במשחקי ההכנה, חולון פיגרה ל-48 דקות בלבד

7) הנתון השלילי – חולון לוקחת 63% בלבד מהכדורים החוזרים בהגנה

כל שחקן בקצרה: (סטטיסטיקה מלאה בהמשך)
רגלנד – המנהיג של הקבוצה, יחס אסיסטים-איבודים מדהים.
ג'ונסון- במגמת עלייה באחוזים מהשדה ונותן הגנה ומלחמה אדירה.
בורדיון- מחכה שייכנס חזרה ליכולת ההגנתית המפחידה שלו, בהתקפה רצוי שישפר את האחוזים.
מנקו- הקפטן השני של הנמרים ומסתמן כמחליף ראוי ביותר ל-וורקמן.
פניני- אחוזים נמוכים ותרומה קטנה על המגרש, נקווה שיעלה את האחוזים בהמשך.

סטט' משחקי אימון (1-4):


סטט' משחקי גביע ווינר פלוס ירושלים:

קייזר- אחד השחקנים היותר יציבים עד כה, קולע הרבה באחוזים טובים.
גריי- לא הצליח להרשים עד כה אך נמצא במגמת עלייה באחוזים, כדאי להביא לידו עוד מוביל כדור.
אוגדן- בהתחלה היה מצוין ונראה כבינגו, אלא שבהמשך איבד המון דקות וגם במה שקיבל לא תרם לחולון כלל, למרות זאת נראה טוב בריצה האחרונה נגד ירושלים.
משגב- מקבל יותר קרדיט בעמדת הרכז ומצליח לייצר, קולע באחוזים טובים, נותן אסיסטים ומוריד הרבה לחץ מרגלנד.

סטט' משחקי אימון (1-4):


סטט' משחקי גביע ווינר פלוס ירושלים:

השינוי הכי דרסטי שחולון עשתה הוא דווקא בהגנה. אחרי שבעונה שעברה חולון התרגלה לספוג כ-80 נקודות ויותר במרבית המשחקים, במשחקי ההכנה של הסגולים ל-2022 חולון עושה הגנה הרבה יותר טובה, למרות שבמשחקים האחרונים ממוצע הספיגה עלה ובהרבה, חולון עושה הגנה טובה ואם תביא עוד שחקן שעושה הגנה טובה (וכמובן עזרה בהתקפה) הקבוצה תוכל להוריד יריבות לסביבות ה-70 נקודות למשחק במהלך העונה.

לעומת העונה שעברה, חולון עושה בהתקפה פחות בידודים ואחד על אחד, פחות זריקות לשלוש ויותר נקודות בצבע. חולון גם זורקת וקולעת הרבה יותר מחצי מרחק, מה שדדאס לא איפשר לשחקנים לבצע יותר מדי במהלך המשחקים.
לחולון יש בינתיים יותר מדי בעיות התקפיות, גריי לא מצליח לקלוע יותר מדי, אוגדן בדקותיו הדלות כמעט ולא נראה, פניני לא מקבל מספיק כדורים וכשמקבל לא תורם יותר מדי, השאר לעיתים נתקעים ואין למי לפנות.
כנראה שבכל זאת נצטרך איזה חיזוק לעמדת הגארד ואולי אפילו עוד שחקן פנים (במקום או בנוסף, ישראלי או זר) שכנראה יגיעו לחזק בקרוב, אם הרוטציה הנוכחית לא תוכיח אחרת. הצעה שלי – טי ג'יי קליין בתור סנטר ועוד גארד קלעי זר, אוגדן עד כה לא מרשים מספיק, יתכן שיחתך.

לסיכום, נראה כי מצפה לנו עונה מעניינת ומאתגרת לקבוצה עם פוטנציאל ענק שיכולה לסיים במקומות גבוהים בכל המפעלים, בהתאם להחלטות חשובות שההנהלה תבצע, צורת הסגל (מספר שחקנים בעמדה), שינויים בסגל, מספר זרים בליגה וכמובן החלטות רבות אותן יקח מאוריציו בוסקאליה במהלך העונה.
יש למה לצפות, הולך להיות אששש 🔥🔥🔥🔥

אור שטיינברג