גיא נתן, גיא לקח. יהי שם פניני מבורך

גיא פניני הוא אולי הווינר הכי גדול בתולדות הכדורסל הישראלי. יש לו אינספור סלי קאלץ' גדולים, ורק לאחרונה הוא הציל את העונה האירופית של חולון עם שלשת נצחון בחוץ מול בשיקטאש. אז גם לו מותר להחטיא סל נצחון בהפסד הדרמטי 80:79. הכדור תגלגל על הטבעת, כל כך קרוב… אבל אם כבר להפסיד על הבאזר, אם כבר הפסד ראשון של גיא גודס כמאמן חולון, אז לפחות לא במשחק על כל הקופה.
חולוניה שיחקה טוב במשך 34 דקות, למעט 6 הדקות הראשונות של הרבע האחרון שהיו שחונות לחלוטין. מי שגאל את הנמרים מהבצורת והחזיר אותם למשחק היה אותו פניני שקלע נקודה מהעונשין ואז שלשה שצימקה ל-2 הפרש בלבד, אך בסיום התברר כגיבור הטראגי. כריס ג'ונסון היה שוב המצטיין בשורות חולון, ואיזה כיף שאחרי שהאריך את חוזהו, יש לנו עוד שנתיים וחצי להנות ממנו!
לגבי ההפסד, אי אפשר לשכוח שחולוניה לא התאמנה באופן סדיר השבוע אחרי גל הקורונה שהיכה בקבוצה, והופיעה עדיין ללא אפשרות לשתף את היידן דלטון וטיירוס מגי ההחתמות הטריות, ככך שהעתיד נראה מבטיח.

עידוד מצויין לאורך כל המשחק. הקהל של חולוניה (עידו יוסף אור)

המשחק נפתח בצורה צמודה ובקצב מהיר, כשלוח התוצאות הראה 10:6 לחולון אחרי 3.5 דקות, מסלים של משגב, קייזר וסמית'. ג'ונסון עלה על הלוח וקבע 14:8 שהביא לפסק זמן של המארחים. מכבי חזרה עם שלשה שאליה הגיב ג'ונסון עם שלשה משלו. קרב השלשות נמשך עם שלשה נוספת של המארחים שאליה הגיב מנקו עם שלשה משלו. קייזר וסמית' העלו את חולון ליתרון דו ספרתי (24:14) אך איבוד של סמית' ועוד שניים של רגלנד מיד כשנכנס אפשרו למארחים לקלוע 7 נקודות ללא מענה. מנקו סיים את הרבע במהלך גדול של סל ועבירה, 26:21 לנמרים בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח עם שלשה של מכבי, אך פניני עם אסיסט להאלי-הופ של קייזר וסל נוסף של בורדיון העלו לטווח בטחון. מכבי צימקה להפרש נקודה, מנקו וסמית' מנעו מהפך. ג'ונסון חטף ומסר אסיסט למנקו, רגלנד קלע שלשה והעלה ל-42:37. זאק סחט בלתי ספורטיבית, קלע אחת מהקו ואחר כך הטביע מאסיסט חכם של רגלנד, פניני שמר על ההפרש עם שלשה. זאק קלע אחת מהעונשין וקבע 49:46 לחולון במחצית.

שוב היה המצטיין, בשני צידי המגרש. כריס ג'ונסון (אלן שיבר)

חולון חזרה מצויין למחצית השניה עם סל של רגלנד ושני מהלכי סל ועבירה של ג'ונסון הגדול, שהעלו שוב להפרש דו ספרתי (57:47). אלא שאז למרות נקודות של קייזר וסמית', מכבי רצה ריצת 16:4 וקבעה מהפך. ג'ונסון הפך פעמיים עם שתי שלשות רצופות, מנקו הגדיל ל-4 הפרש לפני שסל ועבירה שנויה במחלוקת של בורדיון על ווילברקין קבעו נקודה הפרש, 69:68 לחולון בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע הרביעי כלום לא הלך לנמרים שהחטיאו לא פחות מ-10 פעמים מהשדה ולא קלעו נקודה אחת לרפואה במשך 6 דקות. למזלם של הנמרים גם המארחים לא הבריקו, קלעו בזמן הזה 7 נקודות בלבד ועלו ליתרון 6. פניני שבר את הבצורת עם נקודה מהקו ואחר כך כאמור הוריד את ההפרש ל-2 בלבד עם שלשה. ג'ונסון צימק לנקודה הפרש וזאק קבע בצבע מהפך מאסיסט של פניני. המקומיים דייקו מהקו והפכו, זאק הפך עם עוד סל בצבע מעוד אסיסט חכם של פניני, ווילברקין הפך שוב מהקו. בדקה האחרונה פניני החטיא מחוץ לקשת, סמית' החטיא מחצי מרחק, יפתח זיו החטיא מחוץ לקשת ואז פניני החטיא פלואטר שהיה יכול לנצח את המשחק על הבאזר, 80:79 למכבי תל אביב בסיום.

הרגשה של פספוס. חולון מול מכבי (אלן שיבר)

ג'ונסון סיים כאמור כמצטיין עם 19 (4-5 לשתיים, 3-6 לשלוש), סמית' 14 (7-11 לשתיים, 0-3 לשלוש), מנקו 12 (5-8 מהשדה), קייזר 10 (5-7 מהשדה, 14 ריבאונדים, מהם 9 בהתקפה), זאק 8 (3-4 מהשדה, 2-4 מהקו), פניני 7 (2-6 מהשדה), רגלנד 5 (2-7 מהשדה, 4 אסיסטים, 4 איבודים), משגב (1-8 מהשדה, 4 אסיסטים, 3 חטיפות) ובורדיון (0-3 לשלוש) 2 כ"א.

מעל ל-700 נמרים עודדו בצורה פשוט נהדרת, די כבשו את היכל יד אליהו המנומם והודו לשחקנים בסיום על המאמץ הגדול.

מאמן חולוניה גיא גודס אמר בסיום: "לא היה לי שמץ של מושג איך נשחק, כי רוב השחקנים נדבקו בקורונה ולא התאמנו השבוע", אמר המאמן גיא גודס. "הם הפתיעו אותי לטובה. אתמול באימון, שחקנים לא היו יכולים לנשום אחרי שרצו פעמיים את המגרש הלוך וחזור. אי אפשר להתכחש לגודל הפספוס, אבל צריך גם לחשוב על חצי הכוס המלאה. היה משחק טוב, שכיף לצפות בו, והזריקה האחרונה הייתה אצלנו. זה יכול היה להיות בצד שלנו. הובלנו במשך 28 דקות, ולאורך רוב המשחק עשינו עבודה טובה. יש לנו חבר'ה עם אופי, ניסיון ויכולת. לקראת הסיום עשינו כמה טעויות בהתקפה, ומכבי הצליחה להוציא אותנו משיווי משקל, ועדיין, היינו תלויים בעצמנו. כך שאנחנו מאוכזבים, אבל יכולים להיות מעודדים".

הודו לשחקנים בסיום. הנמרים ביציע (אלן שיבר)

בסיום המשחק התברר כי מכבי תל אביב החליפה זר בניגוד לתקנון, כשאנטה זיזיץ' לא חש בטוב והוחלף בזר אחר למרות שכבר היה רשום ולמרות שלא נדבק בקורונה. על כך הגיבה הנהלת המועדון:
"במועדון התקבלה הודעה ממנהלת הליגה שמודיעה על כך שלמכבי יש עוד שחקן זר שרשום לסגל שנבדק ואם יימצא חיובי יאושר להם להחליף אותו, לפי התקנות, כך לשון ההודעה. בסופו של דבר התברר שזיזיץ' לא מאומת אלא אינו מרגיש טוב כך שהנושא לא צריך היה לעלות בכלל לדיון.
אנחנו לא צד בסוגיה, אם ישנו תקנון ראוי ורצוי לכבד אותו ולנהוג על פיו, לשם כך הוא נועד. בכל אופן, אנחנו לא נשאלנו ומהסיבה הזאת גם לא אישרנו את ההחלפה מה גם שהדבר לא בסמכותנו לאשר או להתנגד. חבל מאוד שנכתב למועדון שהדבר נעשה על פי התקנון ובפועל לא כך הוא הדבר. ישנו תקנון בן שבעה סעיפים שאף לא אחד מהם עונה על המקרה לו היינו עדים היום ואנו נשקול את צעדינו".

הפנים קדימה: יום שלישי ה-1.2 בשעה 21:30 שעון ישראל, חולוניה פותחת את שלב הבתים השני בליגת האלופות במשחק חוץ מול דיז'ון הצרפתית.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!