טור אורח: שנה שנייה ברציפות – חולוניה בטופ 16

טור אורח מאת אור שטיינברג

לאחר שצלחה את סדרת הפליי-אין נגד בשיקטאש עם מהפך והרבה אופי, הפועל חולון עם גיא גודס על הקווים, תפתח מחר את שלב הטופ 16 של המפעל ותפגוש את קבוצת ההתקפה הטובה במפעל, השחקן הכי מבוגר, השחקן הכי נמוך, שחקנים מובילים במירוץ ל-MVP ועוד. הנה הכנה לקראת המפגשים נגד שלושת הקבוצות היריבות בבית I ומה שמחכה לנו נגדן ⬇️

1) גלאטסראיי (טורקיה, איסטנבול)
מצב הקבוצה: ממוקמת שישית בליגה הטורקית עם מאזן של 12 ניצחונות ו-7 הפסדים. את שלב הבתים בליגת האלופות סיימה ראשונה עם מאזן 5-1 ובכך הצליחה לדלג על שלב הפליי-אין.
שחקני מפתח: דבון אקון-פרסל שמועמד חזק לתואר ה-MVP של ליגת האלופות מוביל את הקבוצה ואת המפעל עם 21.5 נקודות ב-58% מהשדה ו-4.8 ריב'. לצידו שחקנים נהדרים, די בוסט שמעמיד 15.3 נקודות ו-5.7 אסיסטים, מלו טרימבל שמעמיד 14.5 נקודות ו-4 אסיסטים ואחרון עם ספרות כפולות הוא אקס גלבוע קרי בלאקשיר עם 11.5 נק' ו-5.2 ריב'.
המספר החזק: 87.5 זה מספר הנקודות שקולעת הקבוצה העונה, הכי הרבה במפעל. בנוסף הקבוצה מובילה את המפעל גם באחוזים מהקו עם 85% קבוצתי. משימה הגנתית לא קלה מחכה לנו.
תאריכי המפגשים מולם: 3/2 בטורקיה ו-8/3 בחולון.

2) לודוויגסבורג (גרמניה)
מצב הקבוצה: ממוקמת שישית בליגה הגרמנית עם מאזן של 12 ניצחונות ו-6 הפסדים. את שלב הבתים בליגת האלופות סיימה ראשונה עם מאזן 4-2 כשהיא מציגה התקפה נהדרת ועד כה קולעת 84.1 נקודות למשחק, שלישית במפעל. הקבוצה ניצחה את 9 מ-13 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, פייבוריטית לעלות מהמקום הראשון.
שחקני מפתח: ג'סטין סיימון (טופ 5 במירוץ ל-MVP) מוביל את הקבוצה עם 16.7 נקודות, 7.6 ריב', 1.9 חטיפות ו-1.6 חסימות למשחק, ארבעת הנתונים הללו הם הכי גבוהים בקבוצה. ג'ונה רדבואו מוסיף לצידו 14.4 נק' ב-56% מהשדה ו-5.9 ריבאונדים. ג'ורדן האלס מעמיד 12.2 נקודות ו-3.5 אסיסטים, טרמל דארדן השחקן הכי מבוגר במפעל (חגג 40 לפני כחודש) בדרך פלא מצליח לעשות ממוצעים של 11.5 נקודות ו-4 ריב' ב-26 דקות בעונתו ה-18 בקריירה – שחקן מדהים.
המספר החזק: 195 ס"מ זה ממוצע הגובה בקבוצה. למרות 3 שחקנים שגובהם 2.08, הגארדים שלהם מאוד נמוכים – כמו הגארדים של חולון, ונצטרך לנצל את זה הגנתית והתקפית.
תאריכי המפגשים מולם: 9/2 בחולון ו-16/3 בגרמניה.

3) דיז'ון (צרפת)
מצב הקבוצה: ממוקמת עשירית בליגה הצרפתית עם מאזן של 9 ניצחונות ו-8 הפסדים (שתי ניצחונות מהמקום השלישי). את שלב הבתים בליגת האלופות (בבית קל) סיימה שנייה עם מאזן 3-3, בפליי-אין עברה את ריגה בסוויפ. הקבוצה ניצחה את 8 מ-11 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, אך בשני המשחקים האחרונים ספגה תבוסות. דיז'ון מציגה כדורסל מאוד כישרוני אבל לא צפויה לעבור שלב נוסף, על הנייר זו קבוצה פחות טובה מחולון, ועדיין זו קבוצה מסוכנת עם שחקנים טובים וכישרוניים, וצריך נגדם לא פחות מ-2 ניצחונות.
שחקני מפתח: גבין ווייר מוביל את הקבוצה עם 13.2 נקודות ו-6.2 ריבאונדים (ללא שלשות, 66% לשתיים). ראשאד קלי מוסיף 13.1 נקודות ו-7.2 ריב' (קולע בעיקר מ-2, ב-57%), קדין קרינגטון עם 12 נקודות ו-4 אס' ודיויד הולסון השחקן הנמוך במפעל (167 ס"מ) ואחד הרכזים הכי טובים במפעל עם 11.9 נקודות ו-5.6 אסיסטים.
המספר החזק: אין משהו מיוחד במספרים של דיז'ון, אז הנה מספר שצריך לשאוף אליו במשחק מחר מול דיז'ון: חולון עוד לא עברה את רף 85 הנקודות ב-2022. לאחרונה זה קרה בחודש נובמבר והעונה רק 5 פעמים ב-26 משחקים. אם חולון, בתוספת טיירוס מגי, תצליח לקלוע בדיז'ון (ובכלל) מספרים גבוהים יותר – הדרך לפיינל אייט תהיה הרבה יותר קלה, או יותר נכון קשה אבל פחות.
תאריכי המפגשים מולם: 1/2 (מחר, 21:30) בצרפת ו-23/3 בחולון.

  • דיז'ון ולודוויגסבורג שיחקו ביום רביעי האחרון בגרמניה את המשחק הראשון בבית שהתקיים בגרמניה. החל מאמצע הרבע השני המשחק היה חד-צדדי לכיוון הגרמנים ונגמר בנצחון מהדהד של לודוויגסבורג בתוצאה 95:73. בצד המנצח ג'סטין סיימון הוביל עם 22 נקודות ו-12 ריבאונדים, בצד המפסיד גבין וויר קלע 18 נקודות ב-75% מהשדה לצד 6 ריבאונדים.

מבין ארבעת הקבוצות בבית, חולוניה ושלושת הקבוצות לעיל, שתיים יעברו לשלב הבא ושתיים נוספות יסיימו את דרכן לעונה זו במפעל. המועמדת הבכירה לסיים בראשות הבית היא לודוויגסבורג, על פי הכושר הנוכחי של ארבעת הקבוצות. בכושר הנוכחי שלה, חולון תתקשה לעקוף אותה בדרך לפיינל אייט. עם זאת, שני החיזוקים הטריים, דלטון ומגי, מהווים חתיכת קלף מנצח שעשוי להעלות את הנמרים לשם פעם נוספת.

הפועל חולון בעונתה החמישית בליגת האלופות מגיעה בפעם השנייה ברציפות ל-16 האחרונות של המפעל, דבר שמבסס את המועדון באירופה ועושה לו הרבה מאוד טוב. בהצלחה לחולוניה שתחל את משחקיה מחר, בבית חזק ואיכותי שלא יהיה לנו קל. עם זאת המטרה ברורה: להגיע שוב לפיינל אייט. יאללה חולון 💛💜

* נתוני סטטיסטיקה לקוחים מאתר ליגת האלופות בכדורסל