בומבה של סמית'

בומבה של וויל סמית'? בומבה של אדם סמית'! בטקס האוסקר השבוע, השחקן וויל סמית' חבט בקומיקאי כריס רוק בצעד שנוי מאוד במחלוקת, אחרי שהאחרון הקניט את אשתו בחוסר טעם. צעד אחר לא שנוי כלל במחלוקת ושאין עליו שום ויכוח, הייתה החבטה של הגארד אדם סמית' בפניה של הפועל תל אביב שהגיעה להיכל בחולון וחטפה ממנו תצוגת שיא של לא פחות מ-9 שלשות (!!) מ-13 נסיונות וסה"כ 38 נקודות. זה נגמר ב-99:77 לחולוניה שמעלה את הנמרים למקום השלישי, במאזן זהה למכבי ולהרצליה.

אגב, 38 נקודות הן השוואת שיא הליגה העונתי. 9 שלשות הן שיא מועדון של כל הזמנים לחולוניה בליגה, שיא עונתי בעונה הנוכחית והשוואת שיא כל הזמנים בליגה הסדירה. לא פחות ממדהים! סמית' ענק!

נתן נוקאאוט להפועל תל אביב. אדם סמית' בתצוגת שיא (עודד קרני)

הדקות הראשונות של המשחק היו צמודות. סמית' אותת על הבאות כשקלע 3 נקודות ראשונות מהקו, האורחים הפכו. רגלנד השווה וסמית' קלע שלשה ראשונה שקבעה 8:7. זלמנסון האורח עשה צרות מתחת לסל, ג'ונסון וקייזר החזירו את היתרון. הנדנדה המשיכה כשהאורחים חזרו להוביל, מגי עלה מהספסל, הפך שוב עם סל מחצי מרחק ואחר כך קבע שיוויון 16 עם 2 מ-3 מהקו. אלא שאז החלה הריצה החולונית: סמית' פתח אתה עם שלשה, ג'ונסון קלע סל קל אחרי חיתוך ואסיסט של פניני ומנקו קלע שלשה ענקית אחרי הכנסת כדור חוץ עם 1.1 שניות בלבד על שעון ה-24. 24:16 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

ג'ונסון השלים ריצה חולונית של 15:0 אחרי נקודות מהקו ואז עוד סל ועבירה שהעלו ליתרון דו ספרתי. האורחים שברו את הבצורת וצימקו מעט לפני שקייזר צינן את התלהבותם עם דאנק מהדהד מאסיסט של פניני . פניני עלה על הלוח עם שלשה, האורחים בראשות זלמנסון צימקו שוב אלא שסמית' המשיך ללהוט עם עוד שני סלים. ג'ונסון שמר על ההפרש עם שני סלים קלים בצבע, ולמרות שזלמנסון קלע את נקודתו ה-14 כבר במחצית הראשונה, מנקו שמר על הפרש דו ספרתי, 47:37 לחולוניה במחצית.

עשה צרות בצבע. זלמנסון האורח (עודד קרני)

המחצית השניה נפתחה בדיוק כמו שמחצית שניה אמורה להיפתח: עם שלשה של סמית' ו-2 שלשות של מגי שהקפיצו את היתרון החולוני ל-19. האורחים שברו זמנית את הבצורת אבל מנקו עם עוד שלשה קבעה תוצאה עגולה של 60:40. סמית' הוסיף עוד שלשה לאוסף ואחר כך גיוון כשהוא ומגי קלעו "רק" סלי 2 ששמרו על ההפרש ושלחו את האורחים לפסק זמן. התל אביבים בהובלת זלמנסון ניסו לחזור אך הנמרים שמרו שהם לא יתקרבו מדי עם – איך לא – 2 שלשות של סמית'. 73:56 אחרי 30 דקות של כדורסל.

גמור? לא ממש. בפתיחת הרבע האחרון האורחים ניסו לעשות קאמבק וקיזזו את ההפרש ל-12 בלבד. גודס לקח פסק זמן ממנו סמית' חזר עם עוד 2 שלשות כשבתווך גם רגלנד עזר לשמור על ההפרש עם סל ועבירה. זה כבר עזר לשבור את רוח הקרב של האורחים, הקצב ירד וזהות המנצחת לא הוטלה בספק עד לסיום רגלנד הספיק לקלוע 2 שלשות משלו, סמית' קלע מהקו את נקודתו ה-38, ג'ונסון שיפר את מאזנו ואפילו עידו רומי הצטרף לחגיגת השלשות עם אחת משלו שקבעה את תוצאת הסיום: 99:77 מוחץ לנמרים על הפועל תל אביב.

נצחון מוחץ. הנמרים מול הפועל תל אביב (עודד קרני)

אדם סמית' קלע כאמור שיא של 38 נק' שכללו 9-13 לשלוש וגם 3-7 לשתיים ו-5-5 מהקו, ג'ונסון היעיל קלע 15 (6-9 מהשדה) והוסיף 8 ריבאונדים, מגי קלע 13 משלו (2-7 לשלוש, 3-5 מהקו, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), רגלנד 11 (4-7 מהשדה), מנקו 8 (2-5 לשלוש, 6 ריבאונדים), קייזר 6 (3-4 מהשדה), רומי ופניני (7 אסיסטים) 3 כ"א, בורדיון 2 (0-4 לשלוש). כן שותפו: ינאי ופוגלמן.

כ-3500 אוהדים, רובם בצהוב סגול הגיעו להיכל בחולון וסיפקו אווירה נהדרת. הקהל של הנמרים פתח עם תצוגת קונפטי יפהפייה שהביאה לקריאות התפעלות של ממש אפילו בקרב שדרי המשחק. יופי של עידוד, יופי של נצחון!

תצוגת עידוד נהדרת. הקהל של חולוניה (עודד קרני)

כוכב הנצחון אדם סמית' אמר בסיום: "הקרדיט מגיעה לחברים שלי, הם מצאו אותי שוב ושוב. עשינו מה שהיינו צריכים לעשות והשגנו את הניצחון הזה. אני בקצב טוב, אנחנו משחקים מצוין ואני רק רוצה שכך זה יימשך. ליריבות קשה להתמודד מול כל הכלים ההתקפיים שלנו, אפילו אם יש להם שחקן הגנה טוב, הם יצטרכו לבחור בינינו. הפועל תל אביב קשוחה ויש להם שחקנים טובים, אבל אנחנו נלחמנו הערב".

מאמן חולוניה גיא גודס אמר בסיום: "אני גאה בשחקנים שלנו, בשבוע כזה, בלוח משחקים כזה. נסענו לגליל וקרה מה שקרה שם, לא הייתי מופתע. היה לנו אימון שחרור של 45 דקות, קצת לדבר על טקטיקה, לא מעבר לזה. מבחינתי כמאמן אתה לא יודע לאן זה הולך כשלהפועל תל אביב יש שבוע להתאמן ולהתכונן. הקהל שלנו נתן הצגה ולא נתן לשחקנים לחשוב על עייפות מסוימת. קלענו, נלחמנו, הגארדים נכנסו לריבאונד, הכל היה טוב. כשראינו את המשחק בגליל, זה היה טבעי שתהיה ירידה. אתה לא יכול להגיד להם שהכל חשוב, הרגשתי שקשה לדחוף אותם, במשחק שם פתחנו לא טוב וחזרנו, הם ברחו והבנתי שאנחנו לא בענף, ויתרתי על המשחק ולא נלחמתי. היה לי חשוב לתת לשחקנים לנוח. ניתן לחבר'ה לנוח מחר, ונלך לעוד מלחמה ביום חמישי. השחקנים מתים על האנרגיות האלה".

על ההתפוצצות של סמית' אמר: "אדם הוא אדם מיוחד, אני לא אוהב לדבר על שחקנים ספציפיים, הכוח שלנו זה הקשיחות שלנו, יש לנו דברים טובים ודברים פחות טובים. יש משהו באדם, בשקט הנפשי שלו, ברוגע שלו, קבלת הסיטואציה. גם כשהוא לא התלבש הוא לא עשה פרצופים, הכל מובן וברור, הוא לא משתולל ומאבד את שפיות הדעת שלו. לקבוצה שחקנים כאלה משמעותיים, הם מרגיעים את הקבוצה. הוא בא לשחק חזק בכל ערב. קלענו הרבה זריקות לא פשוטות, אדם תפס את היום שלו וכל זריקה נכנסה. הקבוצה חיפשה אותו, הוא היה חם והרגיש ביטחון, הוא בכושר טוב. נתנו לו לנוח נגד גליל עליון בגלל שהייתה לו איזה בעיה בתאומים, גם היום לא תכננתי לתת לו הרבה דקות אבל כשאתה חם אתה חם והוא נתן הצגה".

עוד הוסיף: "אדם לאט לאט התפתח, לשחקנים לוקח זמן להיכנס לעניינים. קבוצה רואה את היכולות שלו, גם אנחנו המאמנים, יש לו דברים מיוחדים. היכולת שלו לקלוע אוף דה דריבל מזכירה את סקוטי ווילבקין, זה לא רק ג'ו רגלנד וטיירוס מגי, נותן לנו עוד מימד מסוים. אני מסתכל גם על רפי מנקו שסיים עם פלוס מינוס של 29, עשה עבודה מדהימה. הסמול בול שלנו הקשה על הפועל ת"א, ניסיתי לא להפריע לחבר'ה. בסוף זה כל הקבוצה, כולם שמרו וקלעו, התכוננו למשחק הזה 40 דקות אולי".

על התכניות לעתיד אמר: "אנחנו חושבים על להתחזק בעוד שחקן ישראלי, מסתכלים קדימה קצת, אין משהו כזה. אם מסתכלים קדימה וצריך לרשום את כל הזרים לסדרה, חסר לנו גבוה. אם נמצא שחקן, אני מאמין שנעשה את זה. אין בנמצא מישהו, אבל אנחנו חושבים על זה".

התכוננו אולי 40 דקות. לו"ז מטורף לחולוניה (עודד קרני)

אין הרבה זמן לנוח, כבר ביום חמישי ה-31.3 בשעה 20:00 מארחים למשחק חם חם את הפועל ירושלים.
הגיע הזמן להעלות את הרמה של העידוד עוד יותר! כולם באים!!