רצח קנדי

די.ג'יי קנדי הוא שחקן חביב ששיחק לפני כ-8 שנים בהפועל חולון. זכורות במיוחד הדמעות במשחק האחרון שלו במדי הנמרים באולם הפחים, כשהחטיא מהקו והביא להפסד דרמטי בנקודה מול ירושלים בפלייאוף שסיים את העונה. מאז פגש קנדי את חולוניה במדי קרשיאקה וניצח פעמיים, כולל הפסד חולוני שני מעצבן במיוחד אחרי שחולוניה הובילה ב-20 הפרש. העונה שיחק קנדי באוקראינה ונאלץ לעזוב עקב המלחמה, מה שהנחית אותו בגליל עליון הצנועה. קנדי שאוהב לפגוש את חולוניה, הביא אנרגיות חדשות לקבוצתו ובשילוב עם משחק שיא של נמרוד לוי הגלילי ומשחק חלש במיוחד של הפועל יונט חולון, זה נגמר בתבוסה של הנמרים בתוצאה 99:78.
היחיד שתפקד טוב בשורות חולוניה היה פרדריק בורדיון שקלע 24 נקודות במשחק שיא, וגם מגי קלע 14 משלו והיה סביר. אבל כשאין הגנה חולונית וכשהצהובים סגולים חוטפים 50 (!!) נקודות בצבע ועוד 26 נקודות מאיבודי כדור – אי אפשר לנצח. ההפסד מוריד את הנמרים למקום הרביעי – לא נעים, לא כזה נורא. העונה עוד ארוכה. מה שכן, העונה חולוניה מבצעת קאמבקים מעוררי השראה ונלחמת כמעט בכל משחק, אך לא במשחק הזה בגליל שנגמר עוד לפני שהתחיל. אפשר אולי לייחס זאת לירידת מתח אחרי משחק השיא האחרון או לעייפות בלוח הזמנים המטורף – שלא ברור מי אישר, אך גם במשחקים לא טובים צריך להילחם.

בורדיון נלחם, השאר פחות וחבל (לילך וייס-רוזנברג)

כבר בפתיחה זה נראה רע מאוד כשבליץ הגנתי של גליל הביא ל-13:2 לזכות האורחים אחרי 7 דקות (!) של כדורסל. פניני קלע סל ועבירה והיה אחראי ל-5 הנקודות הראשונות של חולוניה, בורדיון ועומר טל צימקו מעט, 21:12 לגליל בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני חולוניה סוף סוף הראתה סימני לחימה וחיים כשמנקו קייזר ורגלנד הורידו את ההפרש ל-3 בלבד, אלא שאז מיודענו די.ג'יי קנדי הריץ את המארחים לריצת 11:0 כמעט לבדו. בורדיון נלחם וצימק עם 2 שלשות, אחת מהן עם עבירה אך במחצית גליל הובילה בבטחה 46:32.

בתחילת הרבע השלישי רגלנד ומגי עוד צימקו להפרש חד ספרתי אך גליל ברחה שוב ליתרון 15 מה שהביא לפסק זמן של גודס. זה לא ממש עזר כשגליל המשיכה לרוץ, עלתה ליתרון 23 וגמרה מעשית את הסיפור. 73:54 בסוף הרבע השלישי.

דלטון קלע סל בכורה בליגה בתחילת הרבע האחרון ובורדיון צימק ל-16 "בלבד" כ-8 וחצי דקות לסיום, אבל זה הכי קרוב שחולון הגיעה כשהשלשות של גליל החלו לצלול פנימה. דלטון המשיך לקלוע, חולון נלחמה אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, 99:78 לגליל בסיום.

קל מדי. גליל עליון מול חולוניה (לילך וייס-רוזנברג)

בורדיון קלע שיא קריירה בליגה של 24 נק' (5-7 לשלוש, 9-9 מהקו) וחבל שזה היה במשחק כזה, מגי קלע 14 (3-5 מהשדה, 6-6 מהקו), דלטון קלע 9 (3-3 לשתיים, 1-4 לשלוש) כולן ברבע האחרון, זאק קלע 8 (1-3 מהשדה, 6-12 מהקו, 6 ריבאונדים, 4 איבודים), מנקו 7 (3-8 מהשדה), פניני 5, רגלנד 4 (2-7 מהשדה), טל 3 (4 אסיסטים), קייזר קלע 2 כמו גם אופק פוגלמן שקלע סל בכורה בקריירה. מזל טוב אופק!

כמה עשרות אוהדים חולונים עשו את הדרך הרחוקה לגליל – ועל כך מגיע להם כל הכבוד!

מאמן חולוניה גיא גודס אמר בסיום: "לא התרגזתי במשחק הזה, אני חושב שאנחנו בתקופה שהיא קשה, וגם אנחנו אחרי פיק של יום רביעי שעלינו – בואו נגיד שראיתי את זה מגיע. אולי חוץ מפרדי שהגיע היום לשחק, כל השאר היו די רדומים ובאיזשהו שלב הבנתי שגם אם היינו משחקים עוד שבועיים, המשחק היה מסתיים באותה תוצאה. אז נתתי לשחקנים לנוח, כי אנחנו משחקים בעוד יומיים נגד הפועל תל אביב בבית. אין מה לעשות, יש גם ימים כאלה".
על היכולת עצמה אמר: "גליל קלעו 50 נקודות בצבע ו-26 נקודות מאיבודי כדור שלנו, 76 נקודות מתוך 99 – ולא מדבר על השלשות שלהם שנכנסו שהמשחק היה כבר די גמור, לא הופענו הגנתית היום. אנחנו ממשיכים הלאה, העונה ארוכה. לא באנו הכי מפוקסים, באנו אחרי פיק מסויים וזה התוצאה לפעמים. צריך לקבל את הסטירה לפעמים".

על ההכנה למשחק מול הפועל תל אביב, אמר בסרקזם: "עוד לא התכוננתי למשחק מול הפועל תל אביב, אני לא יכול. אני כל יום-יומיים משחק משחק, אז אולי עכשיו באוטובוס אני אתחיל להסתכל על הפועל תל אביב ואתן דגשים מחר באימון".

לעולם לא תצעדי לבד! אוהדי חולוניה בגליל העליון (לילך וייס-רוזנברג)

ואכן, כבר ביום שני ה-28.3 בשעה 21:00 מארחים את הפועל תל אביב.
יהיה חם, לוהט, רותח! כולם באים!!