פרעו את השטר(סבורג) ועשו היסטוריה!

צריך לקרוא את המשפט הזה שוב ושוב: הפועל יונט חולון בפיינלפור ליגת האלופות של פיב"א!!! היסטוריה בצהוב סגול! ורק כדי להבין את גודל ההישג, מספיק להסתכל מי לא יהיו שם: אוניקאחה מלאגה, סן-פאבלו בורגוס, קרשיאקה, גלאטסראיי, טופאש בורסה, דרושפאקה, ריטאס וילנה וגם הפועל ירושלים שלא הייתה קרובה בכלל… כל אלה לא יהיו בפיינלפור ליגת האלופות אבל הפועל חולון כן!

המשחק אמש סימן בדיוק את האופי של הפועל חולון שחזרה מפיגור 17 לנצחון דרמטי 81:80 על שטרסבורג הצרפתית ו-2:0 בסדרה של הטוב מ-3 משחקים. 6 פעמים העונה קבוצה חזרה מפיגור 16 לנצחון, על 3 מהפעמים הללו אחראית הפועל חולון.

פשוט קבוצה מלאת אופי. חולוניה מודל 2021/22

מה שעובד כל כך טוב בקבוצה של השנה זה שבכל פעם מישהו אחר מתעלה. פעם זה אדם סמית' שבמו ידיו ניצח כמה משחקים שהביאנו עד הלום, פעם זה ג'ונסון הלוחם שתמיד משקיע את כל כולו בשני צידי המגרש, זה מגי הפנומן שתמיד קולע סלים שגורמים לאוהד הממוצע לתפוס את הראש ופעם זה ג'ו רגלנד שקלע ברבע האחרון 12 נקודות מהן 5 בדקה האחרונה – 2 סלים שהפכו פעמיים והביאו את הנצחון.אבל רגלנד לא לבד: מגי סיים כקלעי המצטיין עם 21 נקודות שהחזיקו את חולון במשחק במחצית ראשונה לא טובה, ג'ונסון הלוחם נקלע לבעיית עבירות אך עדיין סיים עם 15 נקודות וגם כל שאר הנמרים על הפרקט נלחמו בשיניים כדי להשיג את הנצחון הכל כך יקר.היסטוריה צהובה סגולה!!

הפעם הוא זה שהתעלה ברגעי ההכרעה. ג'ו רגלנד

בפתיחת המשחק דלטון ורגלנד העלו את חולון ליתרון 4:0. המקומיים הפכו, סמית' עלה על הלוח והחזיר את היתרון ו-8 נקודות רצופות של כריס ג'ונסון כולל המסירה המפורסמת מהוצאת חוץ מתחת לסל, נתנו יתרון 14:9 חולוני. אלא שאז הצרפתים השתלטו על המשחק ורצו ריצת 13:0 שקבעה מהפך. המומנטום לא השתנה למרות סל של מנקו שקצת אחר כך הסתבך עם עבירה שלישית בשלב מאוד מוקדם, 25:16 לצרפתים בסוף הרבע הראשון.

מלחמה של ממש. כריס ג'ונסון מול מיטשל כוכב המארחים

בפתיחת הרבע השני סמית' ורגלנד צימקו מעט את ההפרש באופן זמני, אך הצרפתים המשיכו לרוץ ועלו ליתרון דו ספרתי שגדל ל-35:20 (ריצת 21:6) מול הגנה נירפת חולונית שהפסידה במלחמה על כדורים חוזרים ואבודים. מגי לקח אחריות וקלע 9 נקודות רצופות בדמות סל ועבירה ועוד 2 שלשות שצימקו את ההפרש ל-10 (39:29). ג'ונסון נקלע לבעיית עבירות כשקיבל שריקה לעבירה שניה שנויה מאוד במחלוקת שאחריה נשרקה גם עבירה שלישית טכנית. הצרפתים רצו שוב ריצת 10:2 עם סלים קלים מדי ועלו ליתרון 17 (49:32) – הגדול ביותר שלהם במשחק. מגי צימק עם עוד מהלך סל ועבירה, 49:35 לשטרסבורג במחצית.

החזיק את חולוניה בתמונה במחצית הראשונה. טיירוס מגי

מגי פתח חם גם את המחצית השניה עם שלשה. הצרפתים הגדילו שוב ל-16 הפרש אבל ג'ונסון ובורדיון קלעו מחוץ לקשת וצימקו. מגי חטף כדור ומסר לדאנק של קייזר שעלה על הלוח וצימק ל-8 הפרש בלבד והשלים ריצת 8:0 חולונית סופר-מהירה, פסק זמן של שטרסבורג. הריצה העניקה גם רוח לחימה בהגנה החולונית שעצרה את הצרפתים פעם אחר פעם. ג'ונסון קלע סל נהדר מחיתוך פנימה לצבע וצימק ל-6 הפרש בלבד, אך עבירה רביעית של ג'ונסון הביאה לירידתו לספסל ואפשר לצרפתים להחזיר את ההפרש לדו ספרתי (58:48). מגי קלע עוד סל ענק עם עבירה בסוף שעון ודייק מהקו, בורדיון קלע סל נהדר בחיתוך לצבע, סמית' קלע מחצי מרחק ובהתקפה שאחר כך דייק מחוץ לקשת וקבע שיוויון 58 – ריצת 26:9 של הנמרים. הצרפתים קלעו שלשה וחזרו להוביל, מגי סחט עבירה ודייק מהקו, דלטון נשלח לקו והשלים מהפך מדהים, 62:61 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

רבע שלישי לפנתאון, בו הצרפתים רדפו אחרי הנמרים

הרבע האחרון נפתח עם שלשה של דלטון. הצרפתים הפכו עם ריצת 7:0 מהירה וגרמו לגודס לקחת פסק זמן. הריצה הצרפתית המשיכה עם שלשה נוספת לפני שרגלנד עצר אותה עם 2 חדירות נאות שצימקו ל-2 הפרש. השופטים שוב הציגו החלטות מעוררות מחלוקת כשלא שרקו פעמיים לעבירות תוקף ברורות של הצרפתים, אך בצד השני רגלנד המשיך להיות דומיננטי עם עוד חדירה ואחר כך עוד 1 מ-2 מהקו כשההפרש עמד על 3 לזכות הצרפתים. פניני פספס פעמיים מחוץ לקשת הזדמנות להשוות, הצרפתים החטיאו גם בצד השני כשהלחץ החל לתת את אותותיו. ג'ונסון לקח ריבאונד התקפה, סחט עבירה וצימק מהקו להפרש נקודה בלבד, סמית' חדר נהדר ושמר על סטטוס קוו.

רגלנד קלע שלשה ענקית, קבע מהפך והעלה את הנמרים ליתרון 2, פסק זמן של הצרפתים 56.4 שניות לסיום. מיצ'ל הכוכב של הצרפתים לקח ריבאונד התקפה וקלע סל עם עבירה של בורדיון מה שקבע עוד מהפך, 80:79 לצרפתים 30.8 שניות לסיום, פסק זמן של גודס. רגלנד המשיך ללהוט כשקלע סל גדול מחצי מרחק 11.5 שניות לסיום והחזיר את היתרון לנמרים, פסק זמן נוסף של הצרפתים. בהתקפה האחרונה של הצרפתים קייזר ודלטון עשו עבירות שהיה לנמרים לתת והשאירו 6.1 שניות על השעון, בכדור האחרון הכדור הגיע למיצ'ל הכוכב של המארחים שזרק מחצי מרחק אך הכדור הלך החוצה, בסיום 81:80 ענק עצום והיסטורי – חולוניה בפיינלפור ליגת האלופות!!!

נשיכה צרפתית! נקמתו של בורדיון

טיירוס מגי סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 21 נקודות (3-4 לשתיים, 3-8 לשלוש, 6-7 מהקו, 4 אסיסטים, 3 חטיפות), רגלנד הענק סיים עם 16 (6-7 לשתיים, 1-5 לשלוש) מהן כאמור 12 ברבע האחרון ו-5 בדקה האחרונה, והוסיף גם 4 אסיסטים, ג'ונסון הלוחם קלע 15 (5-7 מהשדה) ב-22 דקות, סמית' קלע 11 שקטות משלו (4-8 לשתיים, 1-4 לשלוש), דלטון קלע 9 (3-4 מהשדה), בורדיון 5, מנקו קלע 2, קייזר קלע גם הוא 2 (1-4 מהשדה) אבל הוסיף לא פחות מ-6 חסימות. פניני שותף ולא קלע.

היסטוריה בצהוב סגול! השמחה בסיום

התגובות לנצחון היו מרגשות ביותר. יו"ר המועדון איתן לנציאנו התרגש: "יש לנו חבורה מדהימה שלא הרימה ידיים, זאת גאווה שאי אפשר לתאר. 5,000 איש נגדנו וב-17 הפרש לא הורדנו ידיים. כל פעם יש מישהו שמתעלה. אנשים מתקשרים אליי בוכים, אין לתאר את האושר".

הקפטן גיא פניני אמר: "זו העונה החמישית שלי כאן, התחלנו תהליך כשהצטרפנו לליגת האלופות ולא היה קל בהתחלה. העלייה לרבע הגמר אשתקד הייתה הישג גדול עבורנו והערב עשינו היסטוריה עבור המועדון בשטרסבורג. זה רגע מאוד מרגש עבור המועדון הזה. ההתרגשות פה אדירה, כולנו מבינים איזה רגע גדול זה. פיינל פור עם הפועל חולון זה חלום. אני מאושר בשביל כל מי שעבד כדי שנגיע לרגע הזה: הצוות, ההנהלה, האוהדים והשחקנים. עשינו דרך מדהימה אבל המסע שלנו לא הסתיים. יש לנו עוד מטרה: ללכת עד הסוף בפיינל פור. עכשיו הזמן שלנו לשמוח".

מאמן חולוניה גיא גודס אמר בסיום: "השחקנים שלנו הפגינו אופי אדיר ואני גאה בהם מאוד. אני שמח עבור הארגון, האוהדים והמדינה. כולנו עוברים תקופה קשה עכשיו בישראל בגלל מתקפת הטרור ואני בטוח שהרבה אנשים חוגגים עכשיו מול הטלוויזיה. צריך לתת קרדיט לבחור הצעיר הזה פה לצידי (פניני), אלמלא הסל שלו נגד בשיקטאש בסדרת הפליי-אין, לא היינו יושבים כאן היום".

על המשחק אמר: "שטרסבורג שיחקה מחצית ראשונה מדהימה, היא הייתה הרבה יותר אגרסיבית מאיתנו ובהפסקה אמרתי לשחקנים שאנחנו יכולים להפסיד פה בהפסד גדול אם לא נשתווה להם באגרסיביות. התקרבנו לאט לאט, חתכנו את הפער וקלענו זריקות גדולות. מצאנו את הדרך לנצח עם הרבה אופי. חיפשתי את ההרכב הנכון, טיירוס מגי התחיל את הקאמבק וזה היה המפתח שלנו לקבל את הביטחון בחזרה. כבר היינו בסיטואציה הזו הרבה פעמים העונה, יש לנו חבורה נהדרת של שחקנים שיודעת לצאת מבורות גדולים".
על הפיינל פור בחודש הבא בספרד אמר גודס: "אני לא חושב עדיין על בילבאו, זה עוד רחוק. אנחנו חוזרים עכשיו למאבקי המיקום בליגה הישראלית. אמרתי לשחקנים שהערב הם יכולים לחגוג, עוד מעט נחזור לליגה ונשכח קצת מליגת האלופות. מה שאני יכול לומר זה שלא נבוא לבילבאו רק כדי להיות תפאורה, אנחנו רוצים ללכת עד הסוף".

הגיע ועשה היסטוריה. גיא גודס

פרדריק בורדיון סגר מעגל, אחרי שלא קיבל הזדמנות בליגה הצרפתית ועכשיו הדיח קבוצה צרפתית מליגת האלופות: "אנחנו חבורה מגובשת, לחזור מ-17 הפרש במגרש כל כך קשה זה לא מובן מאליו. ידענו במחצית שזה אפשרי גם כשהיינו בפיגור הגדול. היינו ביחד. כל פעם זה מישהו אחר, זה הכוח שלנו. עשינו היסטוריה, נעשה הכל על מנת לזכות בתואר האירופי הזה״.

כריס ג'ונסון הסתכל קדימה: "פיינל 4! עוד לא סיימנו".

טיירוס מגי אמר: ״עשינו היסטוריה. זה היה קרב מהרגע הראשון. תמיד אנחנו נלחמים עד הסוף וכך היה גם הפעם. אני נרגש״.

מייקל קייזר הוסיף: "יש לב לקבוצה הזו. ידענו שלא יהיה קל. אני לא מאמין שזה קורה – חלמתי על הרגע הזה. הכל אפשרי. אמרתי לבחורים שהכל יהיה שונה היום. הייתה תקופה לא קלה בישראל אנחנו רוצים שקט בישראל אני מתפלל לזה. עשינו שמח ואנחנו מקווים לעשות היסטוריה. יאללה חולון".

ג׳ו רגלנד חגג: ״ניצחון גדול עבורנו, נלחמנו והראנו אופי. נמשיך להילחם כי הכל אפשרי. הסיפור שלנו ממשיך. אנחנו גאים כל כך להיות במעמד הזה. תודה לכולם על התמיכה כמו תמיד״.

מנכ"ל המועדון רועי דבורה אמר: "אושר עילאי שאין לתאר. הדמעות זולגות מעצמן. מסע מטורף של חבורת שחקנים מיוחדים עם אופי מדהים שידעו להתעלות בכל פעם שהיינו עם הגב אל הקיר. וואו! מטורף! מגיע לכל מי שקשור למועדון המדהים הזה לשמוח ולעשות היסטוריה״.

אפילו שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: ״ברכות להפועל חולון על העליה פיינל פור ליגת האלופות בפעם הראשונה. הכישרון והנחישות הביאו להישג הנפלא. בהצלחה בחצי הגמר".

פיינלפור בילבאו, הנה אנחנו באים!!

הפיינלפור יתקיים בבילבאו שבספרד בין התאריכים 6 עד 8 למאי וחולוניה תפגוש בו את טנריפה הספרדית החזקה. המוני אוהדים כבר החלו לברר דרכי הגעה בדרכים-לא דרכים לבילבאו הלא ממש נגישה, וצפויה הופעה מכובדת גם של הקהל בצהוב סגול באירוע ההיסטורי.

אך לפני כן אם המשחק לא ידחה (הוגשה בקשת דחייה), ביום שבת ה-16.4 בשעה 20:30 חולוניה תצא למשחק חוץ בגליל. היום (רביעי) בשעה 22:00 צפויה הקבוצה לנחות אחרי מסע החזרה המפרך מצרפת, המוני אוהדים צפויים להגיע לקבל את הקבוצה. בואו!