אל תהיה מרובע… דלטון כוכב חולון!

בגאומטריה, דלתון הוא מרובע בעל שני זוגות נפרדים של צלעות סמוכות השוות באורכן.
בכדורסל, היידן דלטון (או דלתון) הוא כוכב הנצחון היוקרתי והדרמטי של הפועל יונט חולון על מכבי תל אביב בתוצאה 85:82, אחרי שניפק תצוגה של לא פחות מ-7 שלשות ו-24 נקודות בסך הכל!
יכול מאוד להיות שזה רגע השיא של הקריירה של דלטון. הוא הגיע ממכללה לא גדולה בוויאומינג ושיחק בדנמרק, צ'כיה, צרפת וספרד שם מיעט לשחק במדי בורגוס. חולון היא קבוצתו השלישית העונה וגם אצלנו מיעט לשחק בגלל אילוצי רוטציות ופציעה. מול מכבי תל אביב גודס בחר לרשום אותו ולתת לו הזדמנות והוא לקח אותה בשתי הידיים וניפק תצוגת שיא מול קבוצת פלייאוף יורוליג. יופי היידן, בדיוק בזמן!

אבל דלטון לא לבד. בהעדרו של סמית' שנח כדי להיות כשיר ליום שלישי, טיירוס מגי השתלט על עמדת הגארד הקולע והפציץ 22 נק' משלו וגם כריס ג'ונסון קלע 4 שלשות באחוזים נאים (66%). בכלל, חולון הפציצה מחוץ לקשת 18 שלשות כש-17 מתוכן קלעה ב-27 דקות – מה שהביא לתקווה של ממש לניפוץ שיא השלשות הטרי שעומד על 20 במשחק החוץ מול בני הרצליה. אלא שהרבע האחרון היה דל בשלשות והסתיים עם שלשה אחת בלבד במאני-טיים קצת יותר מ-2 דקות לסיום של – איך לא – היידן דלטון. אבל למי אכפת משיא כזה או אחר? מה שמשנה זה הנצחון!

דלטון קיבל יד ממגי ואחרים. חולוניה מול מכבי (עודד קרני)

המשחק החל עם איתות לבאות – עם שלשה של דלתון. רגלנד הצטרף במהרה עם שלשה משלו, ג'ונסון קלע סל בהתקפה מתפרצת ומסירה של רגלנד על כל המגרש, ואז הוסיף 2 שלשות שקבעו יתרון דו ספרתי מוקדם (14:4) ופסק זמן של האורחים. קייזר שמר זמנית על היתרון מהקו, מכבי צימקה מעט אך דלתון הקפיץ את כל האולם עם לא פחות מ-3 שלשות רצופות שהחזירו את היתרון הדו ספרתי (25:15). חולון נרגעה מעט, מכבי שוב צימקה את ההפרש עם ריצת 7:0 אחרי שהלכה שוב ושוב לצבע והשיגה את רוב הנקודות שלה משם, אך הנמרים הגיבו עם ריצת 7:0 נגדית אחרי נקודות של מנקו מריבאונד התקפה בסל 2 נקודות נדיר, זריקות מוצלחות של מגי מהקו ושלשה נוספת של מנקו – השלשה השמינית (!!) של חולון ברבע הראשון, פשוט מטורף. 32:25 לנמרים אחרי 10 דקות של כדורסל.

ברבע השני, יפתח זיו האורח קבע מהפך בריצה כמעט פרטית וגרם לגודס לקחת פסק זמן. מגי החזיר את היתרון פעמיים כשבתווך ג'ייק כהן חפר וקלע בצבע, דלטון קלע שלשה נוספת אך האורחים שוב הפכו ועלו ליתרון 3 (43:40). בורדיון דייק מהקו וצימק, מגי שוב השלים את המהפך וג'ונסון קלע שלשה שהשלימה ריצת 7:0 חולונית ושלח את האורחים לפסק זמן. מגי הספיק עוד לצלוף את השלשה ה-11 של חולון במחצית הראשונה, 50:46 לנמרים אחרי 20 דקות של כדורסל סוחף והתקפי.

עבדו קשה בהגנה. צוות המגנים המוביל של חולוניה, בורדיון וג'ונסון (עודד קרני)

היידן פתח את המחצית השניה חם באותה מידה כשלשם שינוי קלע 2 בלבד מחצי מרחק, אבל מיד אחר כך תיקן עם שלשה נוספת. מכבי צימקה להפרש נקודה בלבד וחולוניה הגיבה עם – איך לא – עוד שלשה, הפעם של ג'ונסון. הקבוצות ירדו לפסק זמן טלוויזיה שאחריו מגי תפר 2 שלשות גדולות נוספות והחזיר לפער דו ספרתי (64:54), שתיהן על שחקן גבוה, עם סטפ-באק ויד על הפנים. איזה פנומן. מכבי שוב צימקה ולא נתנה לנמרים לברוח, בורדיון הצטרף למצעד הצולפים מחוץ לקשת ופניני קלע סל חכם בחיתוך לצבע מאסיסט של רגלנד. השלשות של מכבי התחילו להיכנס פנימה אך גם פניני לא רצה להישאר מחוץ לחגיגה והצטרף למצעד השלשות החולונית, 72:67 בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע האחרון שלשה של בלייזר האורח צימקה ל-2 הפרש בלבד. מגי השאיר את היתרון בחיים ודייק מהקו, רגלנד בפעולה גדולה של סל ועבירה הגדיל את ההפרש. נקודה של מנקו מהקו קבעה 78:70 לחולוניה פחות מ-6 דקות לסיום אך סדרת החטאת שלשות חולוניות מנעה מהנמרים לברוח וההפרש אף ירד מעט. כ-2 וחצי דקות לסיום דלטון קלע שלשה ענקית שנתנה הרבה אוויר וקבעה 8 הפרש, אך האורחים לא אמרו נואש ואחרי פסק זמן חזרו למשחק עם 6 נקודות מהירות של קינן אוונס.
חולוניה יצאה לפסק זמן ביתרון 2 בלבד כשעל השעון נשארו 48 שניות לסיום. הנמרים יצאו להתקפה חשובה בה רגלנד החטיא ניסיון שלשה, פניני לקח את הכדור החוזר, ניסה לסחוט עבירה אך איבד. יפתח זיו האורח נשלח לקו 18 שניות לסיום וקלע רק אחת, מגי נשלח לקו בצד השני ודייק פעמיים. בורדיון עשה עבירה מהירה – אולי מהירה מדי – על אוונס האורח שקלע גם הוא רק פעם אחת וצימק ל-2 הפרש, מגי לקח את הכדור החוזר אך איבד איבוד דרמטי ודריק וויליאמס האורח הגיע לניסיון שלשה חופשי 7 שניות לסיום שהיה קובע מהפך, אך למזלם של הנמרים הכדור הלך החוצה. ג'ונסון נאבק על הריבאונד וכדור ביניים נשרק עם 2.7 שניות לסיום. החץ הצביע על כדור של מכבי שניסתה להשוות עם מסירה לז'יז'יץ בצבע, אך ג'ונסון בהגנה גדולה גרם לגבוה של מכבי לאבד. דלטון נשלח לקו שניה וחצי לסיום וקלע אחת, בסיום 85:82 דרמטי לחולוניה על מכבי תל אביב. נצחון ענק ומוצדק בו הנמרים הובילו ביתרון קטן לאורך כמעט כל המשחק.

בסוף אפשר גם לשמוח עם הקהל! דלטון מתופף (עודד קרני)

היידן דלטון סיים כאמור כשחקן המצטיין והקלעי המוביל עם 24 נק' (12 ברבע הראשון, 7-13 לשלוש), מגי מעט אחריו סיים עם 22 נק' משלו (3-6 לשלוש, 7-7 מהקו), ג'ונסון הנהדר קלע 14 נק' (4-6 לשלוש, 5 אסיסטים), רגלנד קלע 7 (2-7 מהשדה) והוסיף 7 אסיסטים, מנקו קלע 6 (2-7 מהשדה), בורדיון ופניני (1-5 לשלוש) 5 כל אחד, קייזר הסתפק ב-2. עומר טל שותף ולא קלע.

היכל כמעט מלא ושיא עונתי של 4250 איש הגיע להיכל בחולון, רובם מן הסתם של הקהל הצהוב סגול שעודד בצורה טובה. לאור המצב הבטחוני, נצפו דגלי ישראל ביציעים והאחים הסגולים העלו בתחילת המשחק שלט יפה ומרגש עם הכיתוב: "ענפים רבים יבולו, יפלו מעלינו, אך גזענו חי וקיים לעד!".
כל הכבוד!

שלט יפה ומרגש. האחים הסגולים (מתוך אינסטגרם האחים הסגולים)

מאמן חולוניה גיא גודס אמר בסיום: "התחלנו טוב. קלענו שלשות, הלכנו לדברים החזקים שלנו מול מכבי. הם ניסו ללכת פנימה, מן הסתם. לקראת הסוף קצת התעייפנו, כמו מגי ורגלנד. בסופו של דבר היתה הקרבה, קצת שכל ומזל. הכל מהכל".
על כוכב הנצחון היידן דלטון, אמר גודס: "לא קל לו, הוא חזר מפציעה ותכנן לשחק. הוא לקח את זה קצת קשה, אבל החלטנו שהוא ישחק מול מכבי ת"א. לגבי יום שלישי מול שטרסבורג עוד צריך להחליט לגביו. זה נותן לנו חומר למחשבה להמשך".
על היכולת של הנמרים לאחרונה אמר: "אנחנו בביטחון. המשחק לא היה קריטי לביטחון שלנו. אנחנו עושים דברים טובים וצריכים להיות צנועים ולהמשיך קדימה. יש לנו קבוצה שיכולה לקלוע שלשות והרבה. כולם קלעו. כל אחד יודע את המקום שלנו ומה לעשות במשחק. זה אחד הדברים הטובים בקבוצה מנצחת".

כוכב הנצחון היידן דלטון אמר בסיום: "היה מדהים. אנחנו אוהבים את הקהל שלנו, זה המשחק הראשון שלי כאן בבית בחולון, ולנצח את מכבי זה דבר שהוא תמיד נהדר. שיחקנו מצוין כקבוצה והיה משחק כיפי מאוד".
על העליות והירידות שלו במהלך העונה אמר: "זו עונה משוגעת עבורי. חולון היא קבוצתי השלישית, אז הייתי צריך לבוא ולהוכיח את עצמי, שוב. שיחקתי עבור אבי הערב, הוא בן 58, אז מזל טוב אבא". עוד הוסיף: "אנחנו עדין יכולים להשתפר בריבאונד. אם נשחק כמו ששיחקנו הערב כקבוצה, עם איך שהזזנו את הכדור, יהיה קשה מאוד לשמור עלינו".

אווירה מדהימה ואולם מפוצץ עד כמעט אפס מקום (עודד קרני)

בעקבות הנצחון חולוניה עוקפת את מכבי בטבלה ועולה למקום השני בזכות מאזן עדיף.

עכשיו, מנסים לעשות היסטוריה. ביום שלישי ה-12.4 בשעה 21:00 שעון ישראל, חולון תשחק בחוץ מול שטרסבורג הצרפתית. נצחון = היסטוריה ומקום בפיינלפור של ליגת האלופות. הפסד יביא למשחק מכריע בישראל. בעוד כשבוע וחצי.
כבר מלאים בגאווה, רוצים להיות מאושרים ולעשות היסטוריה. שיהיה ב-ה-צ-ל-ח-ה!