החטא ועונשין

הפועל יונט חולון ממשיכה לספק עבודה לשח"ל. הנמרים הובילו במשך יותר מ-36 דקות באולם בגליל העליון ביתרון שיא שהגיע ל-18 נקודות במחצית הראשונה, הובילו בפתיחת הרבע האחרון ב-14 נקודות אך בכל זאת איבדו את היתרון ונקלעו לפיגור 2 נקודות בהתקפה האחרונה. הצהובים סגולים היו מאוד קרובים לרשום הפסד חוץ נוסף בפלייאוף אך למזלם יש טיירוס מגי שסחט עבירה בניסיון שלשה משאבון לואיס בשניה האחרונה ממש, או 0.4 שניות לסיום ליתר דיוק. השאבון בכה מאוד אך מגי עם קור רוח מרשים קלע את שלושת הזריקות ונתן נצחון דרמטי מאין כמוהו בתוצאה 90:89. הנצחון שבר מנחוס של עלא פחות מעשור ו-13 הפסדי חוץ בפלייאוף. סוף סוף!

שברו מנחוס של עשור וניצחו בפלייאוף בחוץ. חולוניה מול גליל (מאור אלקסלסי)

מי שהצטיין בשורות הנמרים כמו בכל התקופה האחרונה היה ג'ו רגלנד שקלע 27 נקודות באחוזים מצויינים שתורגמו ל-28 נקודות מדד – שניהם שיאי עונה. מגי כאמור השלים את הגרוש ללירה והביא את הנצחון מהקו. יופי ג'ו, יופי טיירוס!

עוד משחק אדיר של הרכז. ג'ו רגלנד בפעולה (מאור אלקסלסי)

סטיב זאק פתח מצויין את המשחק עם 6 נקודות בצבע, ויחד עם 5 נקודות של ג'ונסון ועוד שלשה של מנקו הנמרים עלו ל-14:8 ולפסק זמן של המארחים. רגלנד התחמם והחל לקלוע מכל הטווחים ובמקביל המשיך לבשל אסיסטים לזאק, משגב עלה מצויין מהספסל מצויין וקלע נקודות מהקו וגם שלשה, בתווך זאק עלה על הלוח עם קליעה מחצי מרחק ולפני סיום הרבע טיירוס מגי קלע מהקו מה שסיים רבע נהדר של חולוניה עם שיא פלייאוף של נקודות ברבע, 35:19 אחרי 10 דקות.

המקומיים ניסו לחזור בתחילת הרבע השני אך הנמרים המשיכו להפציץ מבחוץ כשגם בורדיון ופניני הצטרפו לחגיגה וקלעו מחוץ לקשת, מה שהביא ליתרון שיא של 18 נקודות (41:23). רגלנד את זאק שמרו על ההפרש זמנית, המארחים צימקו אך ג'ונסון ומנקו שוב הגדילו. השלשות של גליל החלו להיכנס כשההפרש ירד לחד ספרתי, חדירה של מגי החזירה את ההפרש לדו ספרתי 54:44 לנמרים במחצית.

חצי ראשון מצויין. סטיב זאק (מאור אלקסלסי)

זאק התחיל את המחצית השניה כמו את הראשונה – עם דאנק בצבע. ג'ונסון קלע שלשה, בורדיון וקייזר שמרו שגליל לא תתקרב ושמרו על 9 הפרש. רגלנד עשה את ה-מהלך של המשחק כשבהתקפה מתפרצת פשוט עקב אחרי ברייס וושינגטון הגבוה של גליל בזמן שירד להגנה, עבר אותו וקלע סל עם עבירה בלתי ספורטיבית. רגלנד קלע מהקו ואז הנמרים קיבלו כדור מהצד שאותו רגלנד תירגם לשלשה – 6 נקודות של רגלנד במהלך אחד!! לא זכור אי פעם שחקן של חולוניה שעשה דבר כזה. גו המשיך ללהוט גם מהקו ובצוותא עם בורדיון שקלע שלשה, שמרו על פער משמעותי – 79:65 לנמרים בסוף הרבע השלישי.

יתרון של 14 נקודות בפתיחת הרבע האחרון אמור להספיק, לא? מסתבר שלא… גליל החלה לקלוע מכל הטווחים כשמצד שני הנמרים מתקשים. רגלנד אמנם מצא את קייזר להאלי-הופ אדיר ופניני קלע סל יפה בצבע ששמר על יתרון דו ספרתי (83:72) אך המארחים קיזזו אט אט את היתרון. רגלנד חדר נהדר ושמר זמנית על ההפרש, אך סל של וושינגטון הגלילי עם עבירה של מנקו צימקו ל-4 הפרש בלבד (85:81) פחות מ-5 דקות לסיום. גליל המשיכה לצמק וההפרש ירד ל-2 בלבד, רגלנד קלע סל חשוב בחדירה אך שלשה של נמרוד לוי צימקה להפרש נקודה בלבד כ-2 וחצי דקות לסיום. הלחץ החל לתת את אותותיו כשרגלנד החטיא ניסיון שלשה ובהתקפה שלאחר מכן החטיא זריקה מחצי מרחק, וושינגטון הגלילי נשלח לקו כדקה לסיום, קלע פעמיים והשלים את המהפך. ג'ונסון ניסה להפוך מהפינה עם שלשה אך החטיא, אקס חולוניה די.ג'יי קנדי נשלח לקו 17.4 שניות לסיום, קלע את הראשונה והחטיא את השניה, הנמרים השתלטו על הריבאונד. רגלנד יצא להתקפה על כל המשחק, סחט את כל השעון ומסר למגי שניסה לקלוע שלשה מהפינה, אך שאבון לואיס כאמור עשה עבירה בזריקה. גליל לקחה פסק זמן בניסיון להוציא את מגי מריכוז, הקהל המקומי שאג ואף שופטי המזכירות לא ממש הצליחו להשתלט על השעון מה שגרם לעוד עיכוב, אך 0.4 שניות מגי דייק מהקו בשלושת הזריקות וקבע מהפך אדיר. די.ג'יי קנדי עוד ניסה לעשות משהו בחצי השניה שנשארה אך כשל, בסיום 90:89 סופר-דרמטי של חולוניה, 2:0 לנמרים בסדרה שינסו לסגור סיפור ולנצח בסדרה כולה ביום חמישי בחולון.

שאבון בכה מאוד, מגי דייק מאוד. איזה קור רוח של טיירוס! (מאור אלקסלסי)

ג'ו רגלנד קלע כאמור שיא עונתי של 27 נק' (6-7 לשתיים, 4-8 לשלוש, 6 אסיסטים) ו-28 נקודות מדד, ג'ונסון היעיל קלע 15 (4-4 לשתיים, 2-6 לשלוש, 1-3 מהקו), זאק היה נהדר בעיקר במחצית הראשונה וקלע 12 (6-8 מהשדה), בורדיון קלע 8 (3-5 מהשדה), מגי 7 (0-5 לשלוש, 5-5 מהקו, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים) כולל 3 הקליעות המנצחות מהקו, קייזר 6 (3-5 מהשדה), משגב, מנקו ופניני 5 כל אחד.

כ-150 אוהדים עשו את כל הדרך המאוד ארוכה לכפר בלום שבגליל העליון – מעייף כמעט כמו נסיעה לבילבאו! תאמינו לי. כל הכבוד לכל אחד ואחת מהלוחמים והלוחמות שנסעו ועודדו בצורה נהדרת.

כל הכבוד לכל אוהד ואוהד שעשה את הדרך הארוכה! הקהל של חולוניה גליל (מאור אלקסלסי)

המצטיין ג'ו רגלנד אמר בסיום: "זה היה משחק שנלחמנו בו קשה, הם חזרו ואנחנו הראינו אופי בדרך לניצחון. טיירוס מגי התעלה בסיום המשחק. הייתי אגרסיבי, ניסיתי להתקיף ולהשלים מהלכים בשביל הקבוצה, אני חושב שזה הזמן של הגדולים ביותר, הגישה שלי היא להתקיף ולהיות אגרסיבי. גיא הוא מאמן מצוין שנותן לי חופש, יש לנו חיבור מצוין. העבודה עוד לא נגמרה. המשחק הבא יהיה שונה ואנחנו פשוט נתפקס על זה שנצא עם הניצחון".

מאמן חולוניה גיא גודס אמר: "עובר בראש שכמעט הפסדנו את המשחק בעיקר ברבע הרביעי עם פחות ריכוז ועייפות, צריך לתת קרדיט לגליל שהלכה פנימה על מיס-מאצ'ים שלנו, נמרוד עשה משחק גדול. הם עשו לנו נזק גדול בריבאונד ההתקפה, אבל בסוף טיירוס מגי עמד על הקו וניצח, אנחנו ב-0:2 אז מה שקרה במשחק זה היסטוריה. היו הרבה דקות לא טובות בירידה להגנה. ג'ו כבר הרבה זמן דומיננטי ואנחנו צריכים את ג'ו חזק, הוא המנוע שלנו ועכשיו גם ניב מצטרף לכוח הזה שנותן לנו המון. האוהדים של גליל? היו קצת אמוציות, זריקות של דברים, אין מה לעשות, זה חלק מהמשחק".

זאק חונק מאהבה את טיירוס אחרי קליעות העונשין המוצלחות (מאור אלקסלסי)

ביום חמישי ה-19.5 בשעה 19:30 יתקיים המשחק השלישי בסדרה בו כאמור חולוניה תנסה לגמור את הסיפור ולעלות לחצי גמר הפלייאוף.
זה עוד לא נגמר, כולם באים!!