אני עשיתי תה אז מגי יטאטא

גבירותי ורבותי: טיירוס מגי!! 41 נקודות, 7-11 לשלוש, 4-7 לשתיים, 12-12 מהקו, 6 סחיטות עבירות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ששווים 46 נקודות מדד. הופעה בלתי נשכחת שהביאה לכך שהפועל יונט חולון הביסה את גליל עליון וטאטאה אותה 3:0 בסדרה כל הדרך לחצי הגמר. כפרפרזה על שיר של ציפי שביט האלמותית – אני עשיתי תה אז מגי יטאטא.
רק 3 ימים לפני כן חולוניה ניצחה משחק חוץ בפלייאוף לראשונה מזה עשור, והנה הסוויפ על גליל עליון הוא הראשון של חולוניה בפלייאוף מזה לא פחות מ-34 שנים (!!) אז ניצחה חולוניה 2:0 בסדרה את אליצור נתניה ברבע הגמר.

בכלל, זה היה משחק משוגע. גליל עליון עוד הובילה 16 ברבע השני, אלא שאז חולוניה רצה ריצת 34:5 (!) עד אמצע הרבע השלישי ולא הביטה לאחור כל הדרך לנצחון. פרט למגי, גם ג'ו רגלנד היה פשוט נהדר כשקלע 18 נקודות באחוזים מצויינים והוסיף 9 אסיסטים. לא סתם פורסם בסיום המשחק שחולוניה מנסה להשאיר את רגלנד לעוד 2 עונות לפחות. הלוואי!

הלוואי שישאר לעוד שנתיים! ג'ו רגלנד בשיאו (ברני ארדוב)

בפתיחה האורחים עלו ליתרון 7:2 ונראו טוב יותר. אלא שאז חולוניה החלה לרוץ עם שלשה של רגלנד, 2 שלשות ועוד סל של מגי ושלשה נוספת של מנקו שקבעה 16:9 ושלחה את האורחים לפסק זמן. גליל חזרו מפסק הזמן עם ריצת 9:0 שאותה קטע זמנית ניב משגב עם סל ועבירה, אך הריצה של האורחים נמשכה, 23:18 לגליל בסוף הרבע הראשון.

חולוניה המשיכה לקרטע גם ברבע השני כשהריצה של האורחים נמשכה. רגלנד ניסה להעיר את הנמרים ללא הצלחה כשהפער של האורחים עלה לדו ספרתי והגיע לשיא של 16 פרש (40:24). ואז החל הקסם של מגי: זה התחיל עם שלשה קשה עם הקרש, נמשך עם אחת נוספת עם חסימה ששלחה את האורחים לפסק זמן. מגי לא נרגע וחזר עם עוד שלשה, זאק קלע נקודה מהקו ואז מגי קבר עוד אחת, רביעית כמעט ברצף, והוריד את הנמרים להפסקה בפיגור 40:37 אחרי ריצת 13:0 כמעט פרטית של טיירוס. וואו!

גם כשלא הולך לו התקפית, לא מפסיק להילחם. כריס ג'ונסון (ברני ארדוב)

הפסקת המחצית לא עצרה את הנמרים בכלל ואת מגי בפרט והריצה המשיכה אל תוך הרבע השלישי. קייזר עלה על הלוח עם נקודות בצבע, רגלנד קבע מהפך עם שלשה. הקבוצות ירדו לפסק זמן טלוויזיה בשיוויון עד שמגי החזיר את ההובלה עם עוד מהלך לפנתאון של סל ועבירה. החגיגה של טיירוס נמשכה עם עבירה בניסיון שלשה ועבירה טכנית למאמן גליל, שתורגמו ל-4 נקודות של מגי מהקו. קייזר קלע מחצי מרחק, מגי סחט עוד עבירה, דייק מהקו ואחר כך הוסיף עוד סל נהדר בחדירה. רגלנד קלע עוד שלשה שקבעה 58:45 לזכות הנמרים והשלימה ריצת 34:5 פשוט מדהימה. האורחים ניסו לחזור למשחק, אך רגלנד עם רצף פעולות טובות הרים את קייזר לדאנק, קלע שלשה ומסר אסיסט לשלשה של משגב. סל של מנקו נתן יתרון מבטיח של 16 נקודות בסוף הרבע, 69:53 אחרי 30 דקות של כדורסל.

האורחים קלעו שלשה בתחילת הרבע האחרון בניסיון לחזור, אך מגי הגיב בצד השני עם – איך לא – שלשה נוספת. טיירוס המשיך להיות ספק הנקודות העיקרי כשקלע יותר מחצי (!) מהנקודות של הנמרים כשהוסיף עוד 3 צליפות מהקו. רגלנד מסר מסירה מדהימה דרך הלוח להטבעה של קייזר כשהמשחק כבר היה גמור – מהלך הסדרה! מגי יצא אך נכנס שוב בניסיון לשבור את השיא העונתי שעומד גם הוא על 41 נקודות אך הזריקות האחרונות שלו לא נכנסו, נו טוב – נסתפק בזה.
בסיום 88:68 מוחץ של מגי והנמרים על גליל עליון ו-3:0 מוחץ בסדרה.

פיצוץ של שחקן. מגי מקבל אהבה בספסל (ברני ארדוב)

מגי כיכב כאמור עם 41 נק מהן 14 ברבע השני (7-11 לשלוש, 4-7 לשתיים, 12-12 מהקו), רגלנד קלע כאמור 18 (4-5 לשלוש, 3-6 לשתיים, 9 אסיסטים, 5 איבודים), קייזר 10 (4-5 מהשדה), משגב 9 (3-7 מהשדה), מנקו 7 (1-5 לשלוש), ג'ונסון 2 (0-3 לשלוש, 4 אסיסטים), זאק 1 (8 ריבאונדים). כן שותפו: בורדיון, פניני, טל, ינאי ופוגלמן.

קרוב ל-4 אלף נמרים עודדו בצורה נהדרת, ראו את התצוגה המדהימה של מגי ונהנו מכל רגע.

כוכב המשחק עצמו, טיירוס מגי, אמר בסיום: "התחלנו באיטיות, אבל נשארנו ביחד כקבוצה והמשכנו להילחם. זה היה אחד המשחקים האלה שהכל הולך, פעם שעברה זה היה ג'ו רגלנד והפעם זה היה אני. האוהדים תומכים ב-110% בטוב וגם ברע, אני מעריך את זה מאוד. אנחנו יכולים להגיע הכי רחוק שאפשר, כל משחק יהיה קרב ונצטרך להיות מוכנים מנטאלית".

מאמן חולוניה גיא גודס אמר: "זה לא פיינל פור, השיטה השתנתה, אני שמח שבסוף הרבע השני הצלחנו לחזור למשחק, לא הלך לנו כלום, השילוב של שני גבוהים היה פנטסטי ועזר לנו להיכנס למשחק, טיירוס עם שלשות גדולות החזיר אותנו למשחק, היה הרבה אופי. הוא פשוט סקורר שאם הולך לו, אי אפשר לעצור אותו. אז ראינו שהיו לו שלוש שלשות בדקה וחצי, ממינוס 15 בערך היינו במינוס 3. ברבע השלישי עלינו יותר נחושים, עשינו את ההתאמות שלנו, זה מדבק. אנחנו מנצחים משחקים דרך ההגנה, עשינו את זה בגדול. מכבי ראשון לציון? התקדמתי מאז, אני בחולון ועברו חמישה חודשים, זה כמו עונה שלמה, אף אחד לא שכח לאמן ואף אחד לא שכח לשחק. אנחנו באים מלמטה, גם בחצי הגמר נשחק לרוב בחוץ ולא בבית, אנחנו שואבים אנרגיות, יש לנו יומיים לנוח ולהתאושש".

"אם הולך לו אז אי אפשר לעצור אותו". מאשין-גאן מגי (ברני ארדוב)

עכשיו, זמן לנוח. בסדרה המקבילה של ירושלים וגלבוע/גליל, התוצאה היא 1:1 כשבמשחק הראשון גליל הפתיעה עם נצחון בירושלים, ובשני ירושלים הביסה את גליל ב-35 הפרש. המשחק השלישי בסדרה יערך היום (יום שישי) והרביעי יערך ביום שני ה-23.5.
המנצחת בסדרה היא זאת שתפגוש את חולוניה בחצי גמר לסדרה של הטוב מ-3 משחקים, כשמול גליל לנמרים יהיה את יתרון הביתיות ומול ירושלים יהיה לאדומים. מירב הסיכויים שירושלים ינצחו בסדרה אך נאחל לגלבוע/גליל בהצלחה.

יאללה חולוניה!!