וואן מאן ג'ו

לפני חודשיים אדם סמית' הפציץ 38 נקודות בנצחון הליגה על הפועל תל אביב, וחשבנו שראינו שיא עונתי של חולוניה. בשבוע שעבר, הפציץ טיירוס מגי 41 נקודות בדרך לסוויפ על גליל עליון ברבע גמר הפלייאוף וחשבנו שיותר טוב מזה לא נראה. והנה, הפועל יונט חולון הגיעה לארנה למשחק הראשון של סדרת הטוב מ-3 משחקים בחצי גמר הפלייאוף, לאולם בו ניצחו הנמרים רק פעם אחת מ-15 משחקים מאז שנחנך ב-2014, ולמשחק שהוא ה-מאני טיים של העונה. אמרתם מאני טיים אמרתם ג'ו רגלנד! הרכז שנמצא בתקופה מצויינת, פשוט התפוצץ על הפועל ירושלים בדרך לנצחון חולוני ענק 93:78!
אמנם ג'ו קלע "רק" 40 נקודות, נקודה פחות ממגי בשבוע שעבר, אבל שימו לב לשורה הסטטיסטית המלאה: 40 הנקודות כללו 8 מ-10 מחוץ לקשת ו-18 רק ברבע השלישי, בנוסף 9 אסיסטים לעומת איבוד אחד בודד, 7 ריבאונדים, 4 חטיפות ולא פחות מ-49 (!!) נקודות מדד – גם זה שיא עונתי. ברבע הראשון אגב ג'ו לא קלע, לכו תדעו בכמה זה היה נגמר אם היה מתחמם עוד קודם. פשוט מדהים!

ג'י.איי ג'ו. איזה שחקן! ג'ו רגלנד (לירון מולדובן)

אגב שיאים, מגי, רגלנד וסמית' מחזיקים בשיאי העונה למספר הנקודות לשחקן ללא הארכה. שיא צהוב סגול!
אבל למרות כותרת הכתבה שמרמזת על הצגת יחיד, זה היה לחלוטין נצחון קבוצתי: טיירוס מגי היה מצויין עם 18 נקודות כולל כמה חדירות נהדרות שהוציאו לירושלים את האוויר מהמפרשים, דלטון שלא שיחק מול גליל ונרשם לסדרה במקום זאק שנפצע אתמול, היה האקס פאקטור עם 13 נקודות כולל שלשות מאני טיים, וגם קייזר הגיע בשקט בשקט למספר דו ספרתי של נקודות. חולוניה קלעה 17 שלשות ושברה את שיא ההשלשות הטרי שלה בפלייאוף של 16 שלשות, שנקבע רק לפני שבועיים מול גליל עליון.
יופי נמרים, ככה עד סוף העונה!!

האקס פאקטור של חולוניה במשחק. דלטון לוקח את ההזדמנות בשתי ידיים (לירון מולדובן)

בפתיחת המשחק שתי הקבוצות הרבו להחטיא והראו הרבה עצבים של פלייאוף, כשב-2 וחצי הדקות הראשונות לא נקלעו נקודות. מגי שבר את הקרח עם שלשה, מנקו ומגי הצטרפו אליו, קייזר עלה על הלוח מסל בצבע והעלה את הנמרים ל-11:2 ששלח את המקומיים לפסק זמן. ירושלים הגיבה ב-4 נקודות מהירות שגרמו לגודס לקחת פסק זמן. דלטון חזר טוב וסחט עבירה בניסיון שלשה, קלע את ה-2 הראשונות, ג'ונסון השתלט על הריבאונד מההחטאה של הכדור השלישי וקבר שלשה גדולה בעצמו שהשלימה 5 נקודות בהתקפה אחת ויתרון דו ספרתי ראשון לנמרים, 16:6. ירושלים צימקה מעט, דלטון קלע שלשה מהפינה, 19:10 לחולוניה אחרי 10 דקות של כדורסל.

ירושלים פתחה את הרבע השני עם שתי שלשות. מגי מחצי מרחק ורגלנד עם חדירה שהעלתה אותו רק בנקודה זאת על הלוח, שמרו שהמקומיים לא יתקרבו מדי. ג'ונסון קלע אחת מהקו, שלשה של בריימו הירושלמי שוב קירבה את המארחים למרחק פוזשן אחד (24:21) אך רגלנד התחיל להתחמם עם סל ואז נקודות מהקו. קייזר קלע דאנק גדול מריבאונד התקפה, מגי קלע שלשה שהחזירה ליתרון דו ספרתי (33:23) ושלחה את ירושלים לפסק זמן. רגלנד חזר חם עם 8 נקודות רצופות בהן 2 שלשות, קייזר העלה ל-12 הפרש ובורדיון עם חיתוך יפה לצבע שמר עליו זמנית לפני ששלשה של המקומיים צימקה מעט, 45:36 לחולוניה במחצית.

הובילו מהשניה הראשונה. חולוניה בתצוגת כדורסל בארנה (לירון מולדובן)

בפתיחת הרבע השלישי רגלנד הראה שהוא רק התחיל את התצוגה המדהימה שלו כשקלע עוד שלשה גדולה והוסיף אסיסט לדאנק נוסף של קייזר שהחזיר ל-12 הפרש. ירושלים צימקה ל-7 הפרש, רגלנד המשיך לחדור ולקלוע ודלטון בשלשה קשה בסיבוב החזיר שוב את היתרון לפער מבטיח. רגלנד המשיך להפציץ מחוץ לקשת ולפנק את קייזר באסיסטים, ואחרי עוד 2 שלשות מדהימות של ג'ו שהביאו אותו ל-30 נקודות, הנמרים פתחו יתרון שיא של 18 נקודות (68:50). ג'ו דייק פשוט מכל הטווחים כשהוסיף עוד 2 מהקו, מגי העלה ליתרון שיא של 19 הפרש לפני ששלשה קשה של אדאמס הירושלמי צללה פנימה, 72:56 מבטיח לנמרים בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון התאפיין בנסיונות נואשים של ירושלים לחזור למשחק ובמניעתם על ידי הנמרים. ב-2 וחצי הדקות הראשונות של הרבע הצהובים סגולים לא קלעו מה שאפשר לירושלים לצמק ל-72:61, עד שרגלנד – מי אם לא הוא – קבר עוד שלשה גדולה, הפעם מטווח NBA. מגי החטיא החטאת עונשין ראשונה מהקו בפלייאוף אך קלע את השניה, ריברס הירושלמי הוריד ל-12 הפרש מחוץ לקשת. רגלנד פשוט לא הצליח להחטיא כשקבר עוד שלשה אך ירושלים הספיקה לצמק ל-10 הפרש כ-5 דקות לסיום. מגי ודלטון לקחו אחריות ועם חדירה של הראשון ושלשה גדולה של השני העלו ל-15 הפרש והוציאו לירושלמים את הרוח מהמפרשים. מגי המשיך להתעלל באין-הגנה של הירושלמים עם עוד חדירה, מנקו הצטרף לחגיגה עם עוד שלשה ששברה את שיא המועדון לשלשות בפלייאוף וג'ו קלע עוד חדירה מדהימה שהביאה אותו ל-40 נקודות. מאמן ירושלים יותם הלפרין לקח פסק זמן לא טיפוסי חצי דקה לסיום תוך כדי החגיגות של הקהל החולוני ואמר לשחקנים שלו שיקשיבו לחגיגות הקהל האורח כדי לתת להם מוטיבציה למשחק הבא. מי יתן ויראו עוד הרבה חגיגות כאלה של הקהל של חולוניה בארנה! דלטון עוד הספיק לדייק מהקו, בסיום 93:78 ענק לחולוניה שלוקחת את יתרון הביתיות ויודעת שנצחון אחד נוסף שווה מקום בגמר.

מאמן ירושלים לקח פסק זמן כדי ששחקני ירושלים ישמעו את הקהל של חולוניה. עידוד נהדר! (לירון מולדובן)

רגלנד קלע כאמור 40 נקודות עם שורה סטטיסטית פשוט מדהימה המפורטת למעלה, באחת התצוגות הטובות ביותר של שחקן בפלייאוף בתולדות הפועל חולון. מגי קלע כאמור 18 (4-6 לשתיים, 3-6 לשלוש), דלטון 13 (3-6 לשלוש, 4-5 מהקו, 7 ריבאונדים), קייזר 10 (5-11 מהשדה), מנקו 6 (2-7 מהשדה, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), ג'ונסון 4 (1-5 לשלוש, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים), בורדיון 2. כן שותפו: פניני ומשגב.

כ-1100 אוהדים חולונים הגיעו לירושלים, עודדו בצורה נהדרת ועשו פשוט בית ספר לקהל הירושלמי הדומם, ממש כמו הנמרים על הפרקט. עוד לפני המשחק החלו האוהדים להתחמם עם צעדה שהייתה צנועה יותר מזאת של בילבאו אך גרמה גם לירושלמים לצלם בפליאה. תחושת האושר בסיום הייתה שווה את כל הנסיעה!

היה שווה את כל הנסיעה בשישי בצהריים! הקהל של חולוניה חוגג ביציאה מהארנה (רועי רבינוביץ')

ה-כוכב של המשחק, ג'ו רגלנד, אמר בסיום: "זה היה משחק שהיינו צריכים לנצח, אני ניסיתי להיות אגרסיבי כמה שאני יכול. אני חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלי. אני אפילו לא יודע כמה קלעתי. הבאנו הרבה אנרגיות והצגנו משחק טוב. הרבה שחקנים יכולים לעשות מה שעשיתי, אבל אני מנסה להראות יציבות במשך שנים. ההופעה שלי פחות חשובה אלא ההצלחה והניצחון של הקבוצה".
על הידע שלו בכדורסל אמר: "אתה חייב ללמוד אם אתה רוצה להיות גדול, זה איך שאני רואה את זה עם החיים שלי ואמשיך לעשות זאת ולמקסם את הקריירה שלי. לא הרגשתי משהו מיוחד לפני, ידעתי שהלחץ הוא לא עלינו במשחק הראשון כי הוא בבית שלהם, הגעתי עם הגישה הזאת".
ג'ו נשאל על טיירוס שפעם שעברה קלע בעצמו בתצוגת שיא ואמר: "שנינו פשוט באים עם גישה שמתקיפים את המשחק. היה לו משחק טוב, בפעם שעברה היה לו 41 נקודות ולי היו 18 נקודות כשהפעם זה היה ההפך. אנחנו מנסים לעשות את מה שצריך כדי לנצח, אנחנו מקבלים הרבה חופש". על דלטון אמר ג'ו: "בכנות, דיברנו הרבה זמן ואני רק מנסה לדאוג שלכולם יש את הגישה שלא משנה מי על הפרקט אנחנו נהיה בסדר".
על היריבה אמר: "הפועל ירושלים? זה לא משנה מי מולנו, המאמן הכין אותנו בצורה מצוינת למשחק הזה, אבל צריך להמשיך כי זה רק המשחק הראשון. היינו צריכים לנצח אחד בחוץ, נמשיך להילחם. אנחנו רוצים להחזיר את ההיסטוריה לחולון".

גישה להתקיף את המשחק. ג'ו רגלנד (לירון מולדובן)

מאמן חולוניה גיא גודס אמר בסיום: "אני חושב שצריך לברך את הקבוצה שלנו ואת הקהל שהגיע לדחוף ביום שישי, היום שיחקנו כמו שאנחנו צריכים לשחק מבחינת הריכוז והאגרסיביות למרות שבתחילת המשחק היינו יותר מפוקסים מבחינה הגנתית. למדנו לקחים משני המשחקים האחרונים פה, לא נכנעו לאגרסיביות שלהם. לקחנו את הביתיות אלינו, אבל זה לא נגמר, רק התחיל. עשינו מלא טעויות בהגנה, אבל אני חושב ש-78 זה סביר. החבר'ה היו מפוקסים, עשינו ניצחון גדול, אבל זה לא אומר כלום כי זו סדרה. נצטרך להביא נחושים וממוקדים גם למשחק הבא. נענינו לאתגר הזה לנצח בארנה אחרי 5 וחצי שנים, דיברתי על זה עם השחקנים, כבר שברנו סטטיסטיקות אחרות השנה. העברנו את הביתיות אלינו".
על ג'ו רגלנד אמר: "עשה זאת בעבר, שיחק ביורוליג. הלך למקומות פחות טובים בעבר, אבל כאן הוא מצא בית ומקום שיכול להוביל אותו". על הידע של ג'ו בכדורסל אמר: "זה חשוב ששחקנים צופים בכדורסל, לומדים, רוצים להבין את המשחק ורוצים לחקור אותו. ג'ו עשה עבודה פנטסטית, הנהיג את הקבוצה, והאחרים זרמו איתו, הוא תפס יום מצוין". על ההגנה הוסיף: "כולם שמרו, מהשחקן הראשון ועד האחרון. הבנו שאם אנחנו רוצים לנצח פה זה דרך ההגנה ואז דרך ההתקפה, אנחנו רחוקים משחק אחד מהגמר. בפלייאוף קודם כל צריך אגרסיביות, כל אחד צריך לשמור הכי חזק שהוא יכול והקבוצה שתעשה את זה תנצח. כשתופסים יום מבחוץ אז זה יותר טוב, היינו צריכים להתאים את עצמנו לאגרסיביות של ירושלים ולאווירה פה בארנה. כל שחקן בירושלים יכול לנצח משחק, זה לא רק שחקן אחד להתמקד בו. ידענו לעצור את המומנטום שלהם ברבע הרביעי. השחקנים צריכים להישאר צנועים".
על הפציעה של זאק והרישום של דלטון במקומו אמר: "היא שינתה הכל כי תכננו לשחק עם שני גבוהים. לשמחתנו היידן נכנס לעניינים ואמרתי לו שיש לו צ'אנס גדול ושהוא צריך להיות אגרסיבי, הוא עזר לקבוצה ביג טיים בדקות שהוא היה על המגרש".

צעד משמעותי אל עבר הגמר אך שום דבר לא גמור (לירון מולדובן)

אבל רגע, לנשום עמוק, שום דבר לא נגמר. ירושלים כבר ניצחה אותנו בבית העונה בליגה, צריך לסיים את העבודה. יום שני ה-30.5 בשעה 21:00 בהיכל בחולון, משחק מספר 2 בסדרה של הטוב מ-3 משחקים. נצחון שווה מקום בגמר.
ההיכל צפוי להיות מפוצץ ועם אווירה פשוטה מדהימה, כבר כעת לא נשארו כמעט כרטיסים. כוווווווווווולם באים!!!