ירידה לצורך וואעליה

זה לא סוד שהפועל יונט חולון לא נמצאת בתקופה כל כך טובה. במשחק חשוב וקרב ישיר על המקום השלישי ועל כרטיס בטוח לליגת האלופות בעונה הבאה, חולוניה מפסידה להרצליה 90:75 ומסיימת את העונה הסדירה במקום הרביעי כשהרצליה במקום שלישי. ההפסד קובע שהרצליה תקבל בעונה הבאה קדימות על חולוניה אם תבחר לשחק בליגת האלופות מה שככל הנראה יקרה, ושחולוניה תהנה מיתרון ביתיות רק בסדרת רבע הגמר מול גליל עליון הלא-קלה.

קשה לשים את האצבע ולהבין למה מאז הנצחון הגדול בצרפת על שטרסבורג שהעלה את הנמרים לפיינלפור הצ'מפיונס, ודווקא לפני המשחק הגדול ביותר של חולוניה בכל הזמנים באירופה בבילבאו, הנמרים לא נראים טוב. אולי זה קצב המשחקים שירד משמעותית, אולי זאת ירידה מתח – אבל הסטטיסטיקה לא משקרת: חולוניה סופרת מאז אותו נצחון בצרפת מאזן של 3 הפסדים (גליל וירושלים בחוץ והרצליה בבית) מול נצחון בודד על הפועל חיפה בבית שגם הוא לא היה משכנע. באותם ארבעה משחקים הנמרים קלעו 75 נקודות בממוצע, לעומת 90.25 נקודות בממוצע בשמונת המשחקים שלפני כן (7 נצחונות והפסד בודד). נקווה שממש כמו ריאל מדריד בכדורסל שבאה בתקופה נוראית והתפוצצה ברבע גמר היורוליג על מכבי תל אביב, הנמרים ימצאו את הדרך להתעורר לפני המאני טיים.

לא נראים טוב. הנמרים של הפועל חולון (עודד קרני)

המשחק היום קצת הזכיר את המאצ'אפ שלנו מול טנריפה ביום שישי הקרוב בחצי גמר ליגת האלופות: גבוה אחד דומיננטי מאוד (שארמדיני ואונואקו), קבוצה קשוחה וגבוהה שמרביצה בלי הפסקה, לא קבוצה גדולה מחוץ לקשת אבל כזאת שמגיעה למאני טיים בפיק. עם בחירת הזרים היום גודס ככל הנראה עשה ניסוי כלים לקראת המשחק בשישי, של סמול-בול לצד קייזר וג'ונסון נגד גבוה דומיננטי בהגנה. הניסוי לא כל כך הצליחה ולא בגלל הגבוה אלא בגלל שההתקפה כאמור לא מתפקדת כבר 4 משחקים. נקווה מאוד שהתוצאה ביום שישי תהיה שונה.

בכתבות באתר זה בדרך כלל שיפוט לא מוזכר, אבל השיפוט הפעם היה חד צדדי לחלוטין. מילא 10:3 בעבירות אחרי 19 דקות של כדורסל, מילא שאונואקו ההרצלייני מרביץ ללא הפסקה והמשרוקית דממה, מה שהכי עיצבן וסימל את השיפוט במשחק כולו היה רצף העבירות בתחילת הרבע הרביעי שהוציא את כריס ג'ונסון בעבירה חמישית וחיסל כל סיכוי לקאמבק של הנמרים. העבירה הראשונה ברצף העבירות של כריס על אונארקו, שהייתה העבירה השלישית שלו – עוד הייתה נכונה, אבל העבירה הרביעית לא הייתה ולא נבראה כשכריס לא עשה שום דבר חוץ מלשמור. אלא שזה היה רק הקדימון: אז השופט הצעיר אדר פאר הגדיל לעשות כשנתן לג'ונסון, אולי השחקן הכי הוגן על המגרש, עבירה טכנית חמישית פשוט על כלום. זאת ההגדרה המילונית של שיפוט עויין. אז נכון, חולוניה ככל הנראה לא הייתה מנצחת ביום לא טוב גם ללא השערורייה הזאת, אבל מישהו צריך לתת את הדין על החלטה ותצוגת שיפוט כל כך חד צדדית ועלובה.

אבל עם כל הכבוד למשחק, יש דברים יותר חשובים בחיים: לפני תחילת המשחק נערך טקס לזכרו של אוהד הקבוצה הותיק יורם תמיר זכרו לברכה, שהלך לעולמו במפתיע מעט לפני יום הולדתו ה-52. יורם היה אמור לנסוע עם בנו תמיר לבילבאו, אבל זה כבר לא יקרה… משפחת חולוניה שולחת תנחומים למשפחה, שלא תדעו צער!

בסופו של דבר הכל מתגמד. הטקס לזכרו של יורם תמיר ז"ל אוהד הקבוצה (גיל כהן)

חזרה לכדורסל: החצי הראשון היה טוב יותר וחולוניה הובילה ברובו. ג'ונסון התחיל טוב עם נקודות ואסיסט לקייזר, סמית' הפציץ עם 3 שלשות וסה"כ 11 נקודות ברבע הראשון, שיוויון 23 אחרי 10 דקות.

בורדיון ורגלנד דייקו גם הם מחוץ לקשת, ג'ונסון וקייזר שמרו על יתרון 6 אלא שאז הרצליה רצה ריצת 11:0 ועלתה ליתרון. גודס לקח 2 פסקי זמן שאחריהם ג'ונסון קטע את הבצורת עם שלשה, הרצליה שוב הגדילה לפני שעוד שלשה של ג'ונסון ונקודה של סמית' מהקו אחרי טכנית לאונואקו קבעו פיגור מינימלי, 41:40 להרצליה במחצית.

הרבע השלישי התנהל ברובו ביתרון קטן של הרצליה כשהנמרים רודפים אחרי האורחים. ג'ונסון וסמית' דאגו שהרצליה לא תברח, פניני עלה על הלוח עם שלשה, רגלנד וסמית' צימקו להפרש נקודה בלבד (53:52) אך ריצת 13:4 של האורחים העלתה אותם ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 66:56 בסוף הרבע השלישי.

בתחילת הרבע הרביעי נשרקו רצף שריקות הזויות לעבירות של כריס ג'ונסון שהוציאו אותו מהמשחק בעבירה חמישית. מנקו עוד צימק ל-67:60 אחרי שסחט עבירה בלתי ספורטיבית אבל בלי ג'ונסון – ותודה לשופטים – לנמרים לא באמת היה סיכוי. הרצליה חזרה מפסק זמן עם ריצת 9:0 וזה גמר מעשית את הסיפור. פניני וסמית' עוד צימקו עם צליפות מחוץ לקשת אבל הנמרים לא הצליחו לעצור את האורחים בהגנה. זה נגמר בהפסד 90:75 מאכזב.

ג'ונסון קורבן להחלטות שיפוט שערורייתיות שחיסלו כל סיכוי לקאמבק חולוני (עודד קרני)

סמית' סיים כקלעי המוביל עם 24 נק' (5-9 לשלוש, 4 אסיסטים), ג'ונסון קלע 15 (6-9 מהשדה), פניני 9 (3-7 לשלוש, 5 אסיסטים), קייזר 8 (4-7 מהשדה), מנקו (2-6 מהשדה) ורגלנד (3-7 מהשדה, 6 אסיסטים, 5 איבודים) 7 כ"א, בורדיון 3, ינאי 2. כן שותפו: רומי, פוגלמן ומגי.

כ-2500 אוהדים חולונים הגיעו להיכל בחולון. האחים הסגולים פתחו במחאה מוצדקת נגד ערוץ הספורט שבגלל השידור נקבעה שעת המשחק הלא נוחה (18:30) והתמקמו עם דגלים במרומי יציע A ממש מתחת לעמדת השידור. אך מצד שני זה עלה בעידוד לא מספיק טוב שכן ביציע C לא ממש שמעו ולא הצטרפו ברוב הזמן לעידוד. חבל.

לא ממש שמעו את העידוד. הרצליה מול חולון (עודד קרני)

אבל מספיק זמן ניתוחים, מספיק להסתכל אחורה, עכשיו זה הזמן להסתכל קדימה: יום שישי ה-6.5 בבילבאו, 18:00 שעון ספרד, 19:00 שעון ישראל – הפועל חולון בחצי גמר ליגת האלופות מול טנריפה הספרדית החזקה. קרוב ל-1000 סגולים צפויים ללוות את הנמרים לספרד.
נוסעים לעשות היסטוריה עם ראש מורם ולא מוותרים! ב-ה-צ-ל-ח-ה!!!