ציון 700

הפועל יונט חולון השיגה את נצחונה ה-700 בהיסטוריה בליגה בתוצאה 74:65 על הפועל חיפה. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה וכלל לא מעט איבודים (28 משותפים לשתי הקבוצות) אך חולוניה לא פיגרה במשחק אף לא לשניה אחת ובסיום הצליחה לשמור על הפרש לא גדול ולנצח. המצטיינים בשורות חולון היו צמד הדאבל דאבל – קייזר הנהדר שפרח עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים ורפי מנקו שגם נבחר למצטיין, שקלע 11 משלו והוסיף 11 ריבאונדים.
יופי מייקל, יופי רפי!

יעיל, אתלטי, המון דאנקים. קייזר (עודד קרני)

אגב, כנראה לכבוד ציון הדרך ההיסטורי, פייסבוק החליטה להפוך את סדר הפוסטים בקבוצת הפייסבוק של הפועל חולון ולגרום לערב נוסטלגי ומבדח בפורום האוהדים.

המשחק נפתח עם החטאת דאנק לא אופיינית של קייזר. זה לא הפריע לנמרים לפתוח טוב ולעלות ליתרון דו ספרתי מהיר: שלשה של ג'ונסון, נקודות ראשונות של מנקו, דאנק-פיצוי של קייזר, ושלשות של מנקו ורגלנד קבעו 13:2 חולוני אחרי כ-5 וחצי דקות עם הגנה חולונית מצויינת. חיפה חזרה למשחק וצימקה עם שלשות של האקס עמית שמחון שהתקבל בלא מעט קריאות בוז מצד הקהל, 17:13 בלבד לחולוניה אחרי 10 דקות של כדורסל.

בתחילת הרבע השני היתרון נעלם לו כשחיפה קבעה שיוויון 17. מגי החזיר את היתרון עם שלשה, קייזר קלע בצבע. פניני שמר על היתרון עם שלשה, ג'ונסון וקייזר עם עוד דאנק קבעו 29:23 ושלחו את האורחים לפסק זמן. חיפה קבעה שוב שיוויון 31, ג'ונסון החזיר את היתרון מאסיסט של פניני ורגלנד הגדיל מהקו. לחיפה הייתה הזדמנות לקבוע שיוויון במחצית אך ניסיון שלשה הלך החוצה, מנקו לקח את הריבאונד, רץ כל הדרך וקלע על הבאזר שלשה גדולה 2 מטר מחוץ לקשת השלוש ועל רגל אחת, 38:32 לנמרים במחצית.

מלחמה ויתרון קטן. מגי והנמרים מול חיפה (עודד קרני)

הצהובים-סגולים המשיכו את המומנטום בפתיחת המחצית השניה עם 7 נקודות של מגי ושלשה נוספת של מנקו שהשלימו ריצת 13:2 חולונית בדיוק כמו בתחילת המשחק, מה שקבע יתרון 48:34. רגלנד וקייזר שמרו על ההפרש אך האורחים לא ויתרו והורידו ליתרון חד ספרתי. עומר טל עלה על הלוח עם שלשה נאה, רגלנד ופניני השאירו את הפער על דו ספרתי אך חיפה הצליחה לצמק מעט, 60:52 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם בצורת דו צדדית כששתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע במשך 3 דקות. מי ששבר את הבצורת היה היידן דלטון שקלע אמנם רק 2 נקודות במשחק כולו, אבל איזה נקודות: דלטון קיבל את הכדור בפינה על הקו, החליט שנמאס לו שלא הולך לו ופשוט דהר על הקו והטביע ביד אחת תוך שהוא מעלים לחלוטין את המגן החיפאי. אחד המהלכים היפים של הזמן האחרון, אולי גם של העונה, שהדהים את הקהל!
מגי לא נתן לאורחים להתקרב עם 4 נקודות רצופות, רגלנד שמר על יתרון 9 אך האורחים המשיכו להילחם והורידו ל-6 הפרש עם שלשה. קייזר קלע סל חשוב 2 דקות לסיום מאסיסט של ג'ונסון, האורחים צימקו להפרש 5 פחות מ-40 שניות לסיום אך זה הכי קרוב שהם הצליחו להגיע. קליעות עונשין מוצלחות של מגי וקייזר הבטיחו את הנצחון, 74:65 לחולוניה בסיום.

אין מה להיות בלחץ! הנצחון בידינו (עודד קרני)

מגי סיים כקלעי המצטיין עם 16 נק' (3-4 לשתיים, 2-6 לשלוש, 4-4 מהקו, 4 איבודים), קייזר קבע כאמור דאבל דאבל נהדר של 15 נק' (6-10 מהשדה) והוסיף 10 ריבאונדים וגם 3 חסימות, רגלנד קלע 13 משלו (4-9 מהשדה, 4-6 מהקו, 4 אסיסטים), מנקו קבע גם הוא דאבל דאבל של 11 נק' (3-6 לשלוש) ו-11 ריבאונדים, ג'ונסון קלע 9 (3-4 לשתיים, 1-7 לשלוש, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), פניני 5, טל 3, דלטון 2 (1-4 מהשדה) עם הטבעה מדהימה וגם 6 ריבאונדים.

כ-2500 אוהדים הגיעו להיכל בחולון ועודדו בצורה סבירה שהספיקה לנצחון – ממש כמו הנמרים על הפרקט.

מספיק טוב בשביל נצחון. אוהדי חולוניה (עודד קרני)

המשחק האחרון של חולוניה בליגה הסדירה יתקיים ביום ראשון הקרוב ה-1.5 בשעה המאוד מוקדמת 18:30, ויהיה זה משחק קריטי של מאבק ישיר בין חולוניה לבני הרצליה: נצחון וחולוניה תעלה למקום השלישי (אלא אם מכבי תל אביב תיקלע לרצף לא סביר של 3 הפסדים מה שיעלה את חולוניה למקום השני), מה שיבטיח את השתתפות הנמרים בליגת האלופות גם בעונה הבאה ויביא למפגש מול הפועל חיפה השישית בסדרת רבע הגמר. הפסד מול הרצליה וחולוניה תסיים רביעית, תפגוש את גליל עליון החמישית והקשה בסדרת רבע הגמר ואילו הרצליה תקבל קדימות על פני חולוניה בליגת האלופות בעונה הבאה אם תרצה בכך.
צריך נצחון! עשו מאמץ ובואו!!