היסטוריה צהובה סגולה: אליפות שניה לחולוניה!!!

אינני בוכה אף פעם
אינני תינוק בכיין
אז למה אמא למה
זולגות הדמעות מעצמן

אהדת ספורט זה משהו שקשה לבטא במילים וקשה להסביר. מי שלא שם, לא מבין את זה. מחקרים מדעיים הראו שאהדת ספורט מביאה לסט רגשות קיצוני יותר מכל רגש אחר. איך מתאר באופן מדוייק השיר ביציעי חולוניה? "בהפסדים אני גמור, בנצחונות אין מאושר יותר ממני". ומתוך סט הרגשות הקיצוניים שאהדת ספורט יכולה לייצר, זכייה בתואר משמעותי נמצאת בקצה הסקלה. למשל – אליפות.
כתבה זאת נכתבת ביום שאחרי הזכייה ההיסטורית של הפועל יונט חולון באליפות השניה בתולדותיה. בפורומי האוהדים השונים אוהדים מתארים צמרמורות של שמחה, בכי של אושר ועוד שלל תיאורי שמחה שונים ומשונים. נו – אהדת ספורט, לך תסביר…

היסטוריה צהובה-סגולה! דמעות של אושר!
אי אפשר להסביר אהבה מטורפת כמו של אוהדים לחולוניה

ואיזה עונה זאת הייתה, איזה רכבת הרים! מקבוצה אפורה, שחקנים מוחלפים ומאמן איטלקי מפוטר, דרך מינוי גודס ומהפך בלתי אפשרי בסדרת הפלייאין מול בשיקטאש ועלייה לשלב 16 האחרונות בליגת האלופות. מהפסד מאכזב בחצי גמר גביע המדינה להתאוששות מרשימה בשלב הבתים השני בליגת האלופות, ונצחון במאני-טיים על דיז'ון ששווה פיינלפור ליגת אלופות. את הצעדה אדירה בבילבאו רק לפני חודש, אף אחד לא ישכח למרות תחושת ההחמצה בהפסד בחצי הגמר שבאה קצת אחריה. גם בחלק האחרון של העונה המשיכה רכבת ההרים, או רכבת לילה לקהיר אם תרצו, מהנצחון האדיר הראשון בארנה, להפסד המאכזב בבית כשכולם כבר היו בטוחים שהעונה נגמרה, לנצחון הירואי שני בארנה ואז עוד אחד בחוץ הרצליה.
את הנצחון אמש עם 5000 איש ביציע, אין כוח בעולם שהיה לוקח. חולוניה אלופת 2021/22 בצדק גמור, הצלחת בידינו!!

הקבוצה שתיחקק בדפי ההיסטוריה, העונה הטובה בתולדות הפועל חולון

מקצועית רוב עולם הכדורסל הימר על דאבל של הרצליה, אחרי שאורן אהרוני נבחר למאמן העונה וצ'ינאנו אונאקו לשחקן העונה. אך במבחן התוצאה, גיא גודס עשה בית ספר לאורן אהרוני כשבמשחק הראשון בסדרה שיתק את כל השחקנים שמסביב לאונאקו, ניצח והעביר את ההכרעה הבייתה. במשחק השני שיתק רוב הזמן את אונאקו עצמו עם הגנה נהדרת של שר ההגנה כריס ג'ונסון ולא השאיר להרצליה סיכוי.

בצד ההתקפי, מצטיין הפלייאוף ג'ו רגלנד הגיע לעוד יום במשרד של 23 נקודות "בלבד" ו-7 אסיסטים, כשלצדו הפעם חלוקת הנקודות הייתה מאוזנת כשמגי, ג'ונסון, מנקו, ודלטון קולעים מספר דו ספרתי של נקודות, וגם פניני קלע 3 שלשות ב-100% מהשדה, 2 מהן במאני טיים של הרבע האחרון. ביחד עם הגב של הקהל שום דבר לא היה מונע את הנצחון ההיסטורי של חולוניה, 90:74, ששווה 2:0 בסדרת הגמר וצלחת אליפות שניה בארון. ולשם שינוי, תואר ראשון של חולוניה בלי סל נצחון ברגע האחרון ודפיקות לב מואצות. איזה אושר!!

שר ההגנה שעצר את אונאקו (לירון מולדובן)

ממש כמו במשחק הקודם, רפי מנקו היה בשיאו ברבע הראשון שקלע בדקות הראשונות 8 נקודות ובצוותא עם מגי וקייזר הוביל את הנמרים ל-15:7 אחרי פחות מ-4 דקות, מה ששלח את הרצליה לפסק זמן מוקדם. האורחים צימקו מעט אך רגלנד עלה על הלוח ושמר על ההפרש. ג'ונסון עלה גם הוא על הלוח עם חדירה נאה ועוד סל בחיתוך מאסיסט של פניני. הרצליה קלעה 2 שלשות לא טיפוסיות וצימקה להפרש נקודה בלבד, אך משגב נכנס נהדר לעניינים ועם חדירה ושלשה הגדיל ל-28:22 לנמרים בסוף הרבע הראשון.

ג'ונסון המשיך את היכולת הטובה עם סל נוסף מאסיסט של רגלנד, פניני עלה על הלוח עם שלשה נהדרת שנתנה יתרון 9 לנמרים (33:24). אלא שאז המומנטום עבר לאורחים ועם ריצת 12:2 שכללה הרבה החטאות חולוניות, קבעו מהפך ועלו ליתרון 36:35 למרות פסק זמן של גודס. אלא שזה היה היתרון היחיד של האורחים במשחק, שכן ג'ונסון הגיב ב-5 נקודות מהירות עם שלשה ועוד סל מחיתוך לצבע ואסיסט גאוני נוסף של רגלנד, שהביאו לפסק זמן של האורחים. המומנטום החולוני נמשך כששר ההגנה ג'ונסון חטף כדור ומסר למנקו שקלע שלשה נוספת. דלטון עלה על הלוח עם שלשה משלו, רגלנד קלע שלשת בכורה מצידו והחזיר את היתרון ל-9 הפרש לפני שהרצליה צימקה מעט, 49:42 לצהובים סגולים במחצית.

הלוואי וישאר! טיירוס מגי (עודד קרני)

המחצית השניה נפתחה בקצב איטי יותר. הרצליה צימקה עם סל ועבירה, אך רגלנד ב-6 נקודות רצופות דאג שהרצליה לא תתקרב. דלטון קלע שלשה שניה, רגלנד קבע לראשונה יתרון דו ספרתי (60:49). 4 נקודות מהירות של הרצליה הביאו לפסק זמן של גודס ממנה מגי חזר עם שלשה שהחזירה ליתרון דו ספרתי. המנהל הטכני של הרצליה זופי אבדיה ספג פאול טכני, מגי המשיך את הרבע המצויין והגדיל את ההפרש ל-13 – הפרש אותו ג'ונסון ודלטון על הבאזר שמרו, 70:57 בסוף הרבע השלישי.

ה-MVP של הפלייאוף! ג'ו רגלנד (עודד קרני)

רגלנד המשיך את המומנטום גם ברבע הרביעי כשהגדיל את היתרון ל-15 עם שלשה. הרצליה עשתה ניסיון אחרון נוסף לחזור וצימקה ל-10 הפרש (73:63) אך אז גיא פניני, שכמו שאמרו בשידור – פשוט נולד למשחקים כאלה, דפק את המסמר האחרון עם כמה מהלכי קלאצ' גדולים. בתוך דקה וחצי פניני קלע שלשה, מסר מסירה גדולה בצבע לסל ועבירה של דלטון וקלע עוד שלשה שהשלימה ריצת 9:2 כמעט פרטית, העלתה ל-17 הפרש ושברה סופית את רוחם של האורחים. לא סתם מדובר בווינר הכי גדול של הכדורסל הישראלי. עד לסיום, מגי ורגלנד שיפרו סטטיסטיקות, בסיום 90:74 היסטורי לחולוניה על בני הרצליה, נקמה ספורטיבית אם תרצו על גמר הגביע ב-95 ועל חצי גמר הגביע העונה. יש אליפות!!

רגלנד סיים כאמור כקלעי המצטיין עם 23 נקודות (7-13 לשתיים, 2-7 לשלוש, 7 אסיסטים), מגי קלע 16 (2-8 לשלוש, 8-10 מהקו), ג'ונסון 13 (5-5 לשתיים, 1-6 לשלוש, 6 ריבאונדים), מנקו (3-4 לשלוש) ודלטון (4-9 מהשדה) 11 כל אחד, פניני 9 (3-3 לשלוש, 4 איבודים), משגב 5, קייזר 2. כן שותפו: רומי, ינאי ופוגלמן.

ההיכל בחולון שהיה מלא לחלוטין ב-5.5 אלף איש בהם רוב מוחלט של חולונים, היווה תפאורה מושלמת לחגיגות האליפות של חולוניה. המחמאה הכי גדולה שנאמרה על האווירה באולם הייתה שזה הזכיר את אולם הפחים. לא מבחינת התנאים הירודים, אלא האווירה המחשמלת והעידוד הנהדר.

תפאורה מושלמת להיסטוריה (עודד קרני)

גם החגיגות הזכירו יותר את חגיגות עליית הליגה באולם הפחים אי אז לפני 15 שנה, כשהקהל לא ידע את נפשו מרוב אושר ובהתפרצות שמחה ספונטנית פרצו האוהדים לפרקט וחגגו עם השחקנים, מה שסיכן את קיום טקס האליפות ומנע תמונה קבוצתית עם הצלחת. אבל זה הקהל של חולוניה, לטוב ולרע: חם ואוהב ומחבק אפילו אם זה לפעמים קצת יותר מדי. גם אחר כך בחגיגות בלה פארק האוהדים לא ידעו את נפשם מרוב אושר. את התמונה הקבוצתית נשלים בחגיגות האליפות הרשמיות שיתקיימו בקרוב מאוד.

אוהדי חולוניה לא יכלו להכיל את האושר, ופרצו לפרקט
החגיגות בלה-פארק
לה פארק נצבע בצהוב-סגול

מאמן חולוניה גיא גודס הוריד קוף גדול מהגב כשזכה בצלחת אליפות ראשונה כמאמן ראשי אחרי תואר גביע וכמה תארים נוספים כעוזר מאמן. גיא גם החל את העונה בראשון לציון שבסופו של דבר ירדה ליגה, ועל כך אמר: "אני אדם מאמין. אליפות ראשונה הייתה חסרה לי, אתה בונה את עצמך ועובד קשה. הגעתי לכמה גמרים עם ראשון לציון, לפעמים אלוהים מסדר מלמעלה. כשהפועל חולון פנו כבר הייתי מאמן נבחרת והייתה דילמה האם להישאר בבית, לנוח ולהתרכז בנבחרת, לא ידעתי לאן זה הולך, נכנסתי בעיניים פקוחות. רציתי לקחת את העבודה, צביקה שרף אמר פעם לא לחכות יותר מדי בחוץ כי זה רע למאמן ואמרתי 'אני הולך על זה'. ידעתי שיש פה קבוצה טובה במשבר, אבל עם כל הסיטואציה שהייתה סביב הקבוצה ידעתי שיש סגל טוב".

אליפות ראשונה כמאמן ראשי. גיא גודס

על הדרך לתואר אמר גודס: "הפלייאוף הגיע לשני סגנונות שונים. ניצחנו פעם שעברה בירושלים, זה נתן ביטחון לסדרה. הניצחון בהרצליה נתן לנו ביטחון. לפני הסדרה אמרנו שאם נשחק בסגנון של הרצליה אין לנו סיכוי, היינו צריכים משחק ריצה וסימנו את כריס באב. ידענו שאונואקו תמיד נותן את הנקודות, אז התמקדנו בבאב שהיה שם תמיד בניצחונות. אני רוצה לומר שאפו להרצליה ולאורן אהרוני על עונה ענקית, לפחות זה התחלק, גביע אצלם ואליפות אצלנו.".

על החזרה לקרקע מאירופה: "הפחד הגדול היה אחרי בילבאו, שחווינו רגע מרגש וחששתי מירידה. היה לנו שלושה ימים להתכונן לגליל ואמרתי לכולם שאם נעבור את גליל אנחנו הולכים עד הסוף. מגליל הכי פחדתי. כשאני מסתכל על מאמנים באירופה המודל שלי זה ז’ליקו אובראדוביץ’, שעבר לפנרבחצ’ה ושינה סגנון ולקח אליפות אירופה. כמאמנים אנחנו לומדים והגעתי לקבוצה עם סגנון שונה. אין פה סנטר, זה לשחק מהר ולזרוק משלוש. לא סתם אנחנו מובילים בזה את הליגה וזה הכוח שלנו, אז זרמתי עם זה ועשיתי את ההתאמה שלי, לקח לי קצת זמן בהתחלה".

על ההמשכיות בקבוצה אמר: "מבחינתי אנחנו צריכים להשאיר כמעט את כולם, זה עניין של כסף. בשביל ג’ו רגלנד למשל זה לא רק כסף, חשוב לו המקום, הוא כבר לא צעיר. מבחינתי כמה שיותר שחקנים שאפשר להשאיר נשאיר. פניני? זה לא עניין אישי שלי איתו, יש פה קבוצה ולכל אחד יש את הנרטיב לניצחון. הייתה פה אווירה אובר מחשמלת. מול ירושלים זה הוציא אותנו מהמשחק, אמרתי לשחקנים שאי אפשר לתת לאווירה להשפיע, הקהל לא קולע או מכריע את המשחק, צריך להתנתק".

גודס עשה את השינוי שהביא לתמונות ההיסוטריות של החגיגות בהיכל בחולון

כוכב המשחק והפלייאוף כולו, ג'ו רגלנד, אמר: "זה הרגע הכי מרגש בקריירה שלי. עברנו עונה מאתגרת עם הרבה עליות וירידות, חוסר וודאות אבל מצאנו את הדרך לעשות זאת. גם ברגעים הקשים נשארנו יחד והמאמן ידע לשמור עלינו מאוחדים, ידענו שתמיד כיף פה ועשינו זאת וזה בהחלט מרגיש טוב. נלחמנו קשה העונה ומצאנו דרך לסיים את העבודה. היינו צריכים להיות אגרסיביים ולהמשיך לשחק. שמרנו על מנטליות טובה, ידענו שנהיה במשחק לא משנה מי משחק, כל אחד יכול להתעלות. מצאנו דרך להתקיף וסיימנו את העבודה. לזכות בתואר ה-MVP לא אומר הרבה. האליפות היא מה שמיוחד בלהיות חלק מזה. עשינו את זה בשביל האוהדים. מה לגבי העונה הבאה? עוד נראה".

תמצאו דרך להשאיר את שניהם! רגלנד עם מגי (עודד קרני)

הקפטן גיא פניני אמר: "מרגיש מדהים, מרגיש איזושהי הקלה כי אני פה חמש שנים ובאמת עשינו הכל חוץ מאליפות, היה לי חשוב לזכות עם המועדון הזה והאנשים הקרובים אליי באליפות, לחגוג את הדבר הזה עם כל הקהל אצלנו בבית, לא חלמנו על זה שזה יהיה ככה וזה נגמר בצורה הכי יפה שיש, אליפות בבית הזה עם הקהל. אני בשלב בקריירה שאתה לא יודע מתי תהיה הזדמנות לזכות בתארים וכל שנה זאת אולי השנה האחרונה, ולא, זאת לא השנה האחרונה, אני אמשיך לשחק, אני לא יודע אם בחולון, אני רוצה מאוד להמשיך לשחק בחולון ואני מאמין שאפשר. זה תלוי בי בסופו של דבר. זה שונה מאוד, במכבי תל אביב אתה לוקח אליפות ויש איזושהי הרגשת הקלה, אתה מסמן וי וכולם שמחים, אבל פה בחולון זו פעם שנייה, היסטוריה, כל העיר מאחורינו, הקהל בשיגעון והכי כיף לקחת אליפות בבית שלנו".

הכי כיף לקחת אליפות בבית. גיא פניני

בראיון בתכנית "חמישיות" בערוץ הספורט, השווה פניני בין האליפות הנוכחית לקודמות בהן זכה בקריירה: "במכבי תל אביב אליפות היא תחושת הקלה, סימנו וי. כאן זה טירוף, עיר שלמה חיכתה למשחק. כמות ההודעות שקיבלתי אחרי המשחק הראשון בלתי נתפסת. ראיתם את הטירוף, אין לנו תמונה קבוצתית מרוב שקפצו עלינו. היינו קבוצתיים, למדנו מגליל עליון שעשתה מולנו חילופים. טיירוס מגי וג'ו רגלנד יכולים לעשות את זה, אני פחות. הרצליה לא הצליחה להחליף עם צ'ינאנו אונואקו, זה יותר נוח בשבילנו"

עיר שלמה חיכתה למשחק

טיירוס מגי אמר: "ידעתי שאם נלחם כמו שצריך אנחנו נזכה הערב באליפות. תודה לאוהדי חולון, עשינו את זה בשבילכם, האוהדים היו איתנו ב-200%. עבדנו קשה בכל יום. כשהגעתי לחולון אמרתי שאני חייב להם משהו כי את העונה הקודמת לא סיימתי בגלל פציעה. ידעתי שנעשה את זה ואנחנו אלופים. אנחנו הולכים לחגוג הלילה. אני אוהב את כולכם, תודה לכולם!"

החזיר את חובו לחולוניה. טיירוס מגי

רפי מנקו הרגיש בעננים והתקשה להתבטא: "אין תחושות כאלה, אני בר מזל, איזה קבוצה, עשינו את זה! היו רגעי חרדה, פחד, אני כל כך מאושר, זו הגשמת חלום"

היידן דלטון אמר: "אני לא יכול להסביר את זה במילים. הייתי ב-3 קבוצות שונות ואף פעם לא חשבתי שאני אהיה פה, אני אסיר תודה לאל, למאמנים שלי ולחברים שלי לקבוצה. אפילו לא חשבתי שאשחק. אני פשוט שמח שהקבוצה סמכה עליי. כולם שמחים וזה אומר הרבה בשבילם, אני שמח להיות חלק מזה. רגלנד הוא הלב של הקבוצה וגם כריס. בלעדיהם אנחנו שום דבר. אנחנו מעריכים את רגלנד".

הגשמת חלום. בורדיון חוגג עם האוהדים שהביאו לו אבוקה

ניב משגב אמר: "פשוט אושר גדול להיות במקום הזה, אני כל כך שמח בשביל הקבוצה והשחקנים, עונה נהדרת עם אליפות ופיינל פור באירופה. מרגישים אנרגיה טובה סביב הקבוצה גם ברגעים פחות טובים"

מיקייל קייזר אמר: "אני אסיר תודה להיות פה ולזכות באליפות הזאת. אני מקדיש אותה למאמן שלי בעבר שהלך לעולמו מקורונה באוגוסט האחרון. מה שייחד איתנו זה הקבוצתיות והחיבור ביחד. הצלחנו לחבר את החלקים החדשים. אני לא יכול להפסיק לחייך, אני לא יכול להאמין לזה. אי אפשר להסביר עד כמה אני אסיר תודה עבור הרגע הזה. אני מקווה שאוכל להשיג עוד אליפות בישראל".

מקווה להשיג עוד אליפות. מיקייל קייזר

עוזר המאמן עמית שרף אמר: "מטורף, הרגשנו באמת מכל הלב בפלייאוף הזה שאנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ. מדהים, כיף, אבל גם טבעי. לא תמיד ניצחנו משחקים גדולים, אבל לעומת חצי הגמר מול הרצליה הרגשנו שלכל משחק גדול הגענו מוכנים ודרוכים, היה לנו את החוב הזה עם הרצליה וקיבלנו את ההזדמנות בגמר לסגור את זה ולסיים את העונה הכי טוב שאפשר כי הרצליה הייתה ברוב העונה הקבוצה הכי חזקה בליגה. היו לנו עוד התמקדויות באירופה ומגיע להם כל הכבוד, זה היה קלוז'ר מדהים לעונה הזאת".

יו"ר המועדון איתן לנציאנו, הקדיש את האליפות לאביו המנוח: "זה בשבילך אבא, אני בטוח שאתה שם למעלה רואה את זה. הכנסת אותי לשגעת הסגולה מיום שהתחלתי ללכת, תהיה גאה חולוניה שלנו שוב אלופה. מתגעגע לחיבוק שלך, יאללה חולוניה".

מקדיש את האליפות לאביו המנוח. איתן לנציאנו

זהו, תמה ונשלמה עונה מלאת תהפוכות, עונה היסטורית שבמבחן התוצאה היא העונה הגדולה ביותר של הפועל חולון בכל הזמנים. פיינלפור במפעל אירופאי מכובד, צעדת קהל היסטורית בעיר אירופאית רחוקה ולקינוח צלחת אליפות שהיא לא אליפות של קבוצה כמו הקבוצה האלמותית מ-2007/8, אלא אליפות של מועדון שנמצא בצמיחה ענקית ומתקדם כל שנה עוד צעד ועוד צעד קדימה. מה בעונה הבאה? מילת המפתח היא המשכיות כשיעשה ניסיון להשאיר את רוב הסגל. זה סימן של מועדון גדול ובשל.
השמיים הם הגבול לחולוניה שלנו, נתראה בעונת 2022/23! אלופת המדינה פה!!