רק עוד אחד… וואן מור.

שום דבר לא גמור. הערב הפועל יונט חולון עשתה צעד קטן, קטנטן, זעיר, לקראת מה שאולי עשוי להיות תואר אליפות שני, עם נצחון 78:71 על בני הרצליה בחוץ מה שגונב את הביתיות ומעביר את ההכרעה, בינתיים, למשחק הביתי ביום חמישי. אם ננצח החלום עלול, אולי, בטעות, להתגשם. ועדיין שום דבר – פשוט שום דבר! – לא גמור. כמו שאמר במסיבת עיתונאים קובי בריאנט הגדול זכרו לברכה, אחרי שהוביל 2:0 בסדרת גמר ה-NBA בדרך לתואר הנחשף: "אין מה להיות שמח, העבודה לא נגמרה. הסתיימה העבודה? אני לא חושב". מילים חכמות של הסמל הכי גדול שלבש מדים צהובים סגולים.

המשחק המכריע עובר לחולון. רגלנד מול הרצליה (עודד קרני)

ועדיין, אפשר קצת לשמוח על משחק הקרבה של הנמרים. חולוניה כבר הובילה ביתרון 11 ברבע השני אך ריצה של הרצליה בין הרבע השלישי לרביעי נתנה לה יתרון 7 ברבע האחרון, ממנו הצליחו הנמרים לצאת כל הדרך לנצחון הכל כך חשוב – לא קאמבק ראשון של חבורת הגברים בצהוב סגול, שמראה אופי פשוט נהדר. כוכבי הנצחון היו שוב טיירוס מגי וג'ו רגלנד, עם 23 ו-18 נקודות בהתאמה, ומי שהפעם באו לעזרתם היו רפי מנקו שהתפוצץ ברבע הראשון, ג'ונסון עם מהלכי הגנה נהדרים, היידן דלטון שגם קלע נקודות חשובות וגם הציג הגנה חזקה משלו ומייקל קייזר שקלע את הסל המכריע 15 שניות לסיום מאסיסט אדיר של ג'ו רגלנד כמובן.
אך הנה עוד תזכורת: שום דבר לא גמור!

נתן את הדם לקבוצה! מילולית. טיירוס מגי (עודד קרני)

המשחק נפתח טוב מבחינת חולוניה, למרות שהרצליה הובילה 5:2. הראשון לקלוע בצהוב סגול הוא גם האחרון במשחק – קייזר, אבל אז מנקו נכנס לעניינים וקלע לא פחות מ-10 נקודות רצופות בדמות לייאפ, שלשה, שלשה נוספת ולייאפ נוסף מחיתוך לצבע ואסיסט של רגלנד. הרצליה צימקה להפרש נקודה אך מגי התעורר, קלע שלשה, חטף והטביע. רגלנד שמר על היתרון עם שלשה, מנקו חיקה אותו כשקלע את השלשה השלישית שלו ברבע ונקודות של רגלנד מהקו שמרו על הסטטוס קוו, 26:20 לחולוניה בסוף הרבע הראשון.

מגי פתח את הרבע השני עם שלשה שהקפיצה את הנמרים ביציע האולם בהרצליה. משגב קלע אחת מהקו, ג'ונסון קלע שלשה ראשונה מזה לא מעט זמן (1 מ-21 עד אותה נקודה מאז המשחק מול ירושלים), רגלנד קבע יתרון שיא דו ספרתי (35:24) עם חדירה נהדרת. ג'ו המשיך להראות נהדר כשרץ מחוף לחוף וקלע ליי-אפ ששמר על פער דו ספרתי, אך הרצליה צימקה עד להפסקה, 39:33 לנמרים במחצית.

רבע ראשון אדיר עם 13 נקודות. רפי מנקו (עודד קרני)

ברבע השלישי הרצליה איימה שוב ושוב על היתרון החולוני השברירי שהנמרים ניסו להיאחז בו בשיניים. כמו ברבע השני גם הפעם מגי פתח עם שלשה ורגלנד הוסיף עוד סל בחדירה, אך הרצליה צימקה ל-4 הפרש. מגי דייק מהקו והגדיל זמנית, רגלנד קלע עוד שלשה גדולה שנתנה יתרון 7 וקצת אוויר לנשימה אך השופטים שרקו פאולים לשחקנים בצהוב סגול על כל נגיעה מה שסיבך את קייזר, ג'ונסון ודלטון בבעיית עבירות. שלשה של מגי עוד קבעה 52:43 חולוני אלא שאז החל המומנטום של המקומיים: ריצת 15:0 של הרצליה שכללה 7 החטאות של הנמרים בצד השני (5 החטאות מחוץ לקשת), קבעה מהפך ופיגור 6 חולוני. הריצה נעצרה לבסוף רק על ידי רגלנד את דלטון, כשהראשון מסר האלי הופ לדאנק של השני בשניות הסיום של הרבע מה שגם העלה את דלטון על הלוח, 58:54 להרצליה בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון הרצליה קלעה שלשה נדירה מבחינתה (3 מ-24 במשחק כולו) ועלתה ליתרון שיא של 7 נקודות. בצד השני גיא פניני קלע שלשה כל כל חשובה והוריד ל-4 הפרש. מגי התעורר שוב וקלע 7 נקודות מהירות מכל הטווחים שכללו נקודות מהקו, חדירה ושלשה, וצימק להפרש נקודה בלבד. הרצליה עוד שמרה על יתרון קטן עד שדלטון עם שלשה גדולה קבע שיוויון 67. הרצליה הלכה לאונאקו שקלע סל קשה בצבע, רגלנד הגיב בחדירה קשוחה על קו הבסיס שקבעה שוב שיוויון. ג'ונסון החזיר את היתרון לחבר'ה הטובים עם סל ועבירה בצבע, דלטון עם שלשה ענקית נוספת נתן יתרון 5 כ-3 דקות לסיום. אונאקו ההרצלייני דייק מהקו עם זריקת הסבתא שלו וצימק ל-3 הפרש (74:71) אך הלחץ החל לתת את אותותיו כששתי הקבוצות הרבו להחטיא. דלטון השקיע את כולו גם בהגנה כשסחט עבירת תוקף מאונאקו והתוצאה נשארה בעינה כשהמשחק נכנס לדקה האחרונה שלו. חולון יצאה להתקפה קריטית פחות מחצי דקה לסיום בה 2 שחקני הרצליה יצאו ללחץ על רגלנד בסוף שעון ה-24, אך ג'ו החכם מצא את קייזר שקלע סל ענק, השני שלו בלבד במשחק, שנתן יתרון 5 לקול צהלות הקהל החולוני גם באולם הקטן בהרצליה וגם בפארק פרס בחולון. הרצליה עוד ניסתה לקלוע שלשה אך קייזר לקח את הריבאונד וסגר סופית את הסיפור מהקו, 78:71 אדיר לחולוניה בסיום, 1:0 בסדרה.

נקודות גדולות במאני טיים. היידן דלטון (עודד קרני)
אפשר קצת לחייך אבל תמיד לזכור – זה לא נגמר. פניני בסיום (עודד קרני)

טיירוס מגי סיים כאמור כקלעי והשחקן המצטיין של חולוניה כשקלע 23 נקודות עם 5 מ-9 מחוץ לקשת. רגלנד רשם שורה סטטיסטית פשוט מופלאה של 18 נקודות (5-8 לשתיים, 2-6 לשלוש) 9 אסיסטים (על 4 איבודים), 6 ריבאונדים (1 בהתקפה), 4 חטיפות ומדד 29, גבוה אפילו משל מגי. מנקו קלע 13 נקודות (3 מ-5 מחוץ לקשת) כשכולן ברבע הראשון, דלטון קלע 8 (3-9 מהשדה) אבל כל סל בתזמון קריטי יותר מקודמו בדקות המאני טיים, קייזר קלע רק 6 נקודות (2-4 מהשדה) אבל את הסל החשוב במשחק שהבטיח את הנצחון, ג'ונסון קלע גם הוא רק 6 (1-6 לשלוש, 1-3 מהקו) אך חיפה עם הגנה גדולה וסיים עם מדד הפלוס-מינוס הגבוה במגרש (פלוס 12), פניני קלע 3 (1-5 מהשדה) בדמות שלשה חשובה, ומשגב קלע 1.

גם כשלא הולך לו בהתקפה, נותן את כולו בהגנה. כריס ג'ונסון – נכס! (עודד קרני)

רק הקהל החולוני מצליח איכשהו בדרך לא דרך להכניס 250-300 אוהדים על 170 כרטיסים בלבד. עידוד פשוט נהדר של פלוגות החוד של הקהל החולוני, סיירת חולון, השיג את מטרתו – נצחון והעברת ההכרעה לחולון. כבוד גם למאות האוהדים הנאמנים שלא יכלו להגיע לאולם הקטנטן בהרצליה וצפו בצפייה משותפת ליד המגרש הביתי. צהלות השמחה בסיום לא פחות מרגשות משל הקהל שהיה במגרש!

הצגה של עידוד. סיירת חולון בפעולה בהרצליה (עודד קרני)

מצטיין המשחק טיירוס מגי אמר בסיום: "יש לנו עוד משחק, צריך להישאר מרוכזים ולדבוק בתוכנית של המאמן: לשחק מהר, להוציא לפועל את המהלכים שלנו, לשמור חזק ולהילחם".

על המשחק אמר: "התחלנו טוב, נרגענו קצת, הם חזרו, ואז התעוררנו וניצחנו. הרגשתי טוב נגד ההגנה של הרצליה. יש להם קבוצה נהדרת, אז אנחנו צריכים לשחק באותה הצורה גם במשחק הבא".

מאמן חולוניה גיא גודס אמר: "עשינו סלים גדולים בהתקפה, היתה גם בעיית עבירות. יש לנו הרבה מה ללמוד מהמשחק וננסה לתקן ביום חמישי למשחק העונה". עוד הוסיף: "אמרתי לשחקנים שלי בסיום שייזכרו מה היה בהפועל ירושלים בפעם שעברה".

מייקל קייזר אמר בסיום על יחסיו עם גודס: "היחסים נהדרים. מה שקרה בבילבאו כבר מאחורינו. דיברנו, הוא מאמן נהדר, המאמן הלאומי, אני אסיר תודה שהוא בצד שלי כשהולכים לקרב".

יום חמישי ה-9.6 בשעה 20:30 בהיכל הטוטו בחולון, מקווים אולי, רק אולי, לעשות היסטוריה.
בדרך כלל כתבות מסתיימות עם קריאת עידוד של "כולם באים", אך לאור כך שהכרטיסים למשחק הסתיימו תוך פחות משעה והאולם כולו נמכר לחלוטין, הפעם זה יהיה מילולית כך.
באים לעודד בכל הכוח, באים לנסות לעשות היסטוריה, יאללה חולוניה!!

תגובה אחת בנושא “רק עוד אחד… וואן מור.

  1. מיום חמישי אני מנסה לרכוש כרטיס למשחק 9/6 בבית ולא הצלחתי איך זה יכול להיות אם מישהו יכול לארגן לי כרטיס אני אשלם את המחיר

סגור לתגובות.