גרין ורגלנד: הצמד גרינלנד

אחרי הנצחון בליגת האלופות, הפועל עצמון חולון חזרה למסלול הנצחונות גם בליגה עם גרין את רגלנד, או הצמד גרינלנד אם תרצו. היריבה הפעם הייתה הפועל אילת שהייתה בעונה הקודמת הכבשה השחורה של חולוניה, אבל הפעם לא יכלה ליכולת של צמד הגארדים הנהדר שקלע לא פחות מ-49 נקודות בנצחון 102:94.
תוצאת הסיום משקרת מעט שכן במשך דקות ארוכות בחצי השני הנהדר של הנמרים, מה שהחזיק את אילת במשחק היו השלשות שהם קלעו באחוזים מדהימים (63%!), אך ברגע שהם נרגעו לזמן קצר חולוניה ברחה ואיימה להגיע ל-20 הפרש, ורק לפני סיום הפער צומק מעט.
כמה כשרון יש לצמד גרינלנד!

התוצאה משקרת. רגלנד מול אילת (עודד קרני)

את החצי הראשון גרין החל לאט, אך מי שהתחיל חם היה רגלנד שהיה אחראי כמעט על כל הפעולות בהתקפה החולונית, עם אסיסטים לג'ונסון וגרין ונקודות שקלע בעצמו. האורחים החלו לחמם את הידית ועלו ליתרון 20:15 אך משגב החזיר באותו מטבע ועלה על הלוח עם שלשה ממסירה של – איך לא – רגלנד. האורחים לא נרגעו כשעלו לפער דו ספרתי (28:18) אחרי עוד סלים מחוץ לקשת אך הנמרים חזרו למשחק אחרי פסק זמן של גודס. ג'ונסון קלע מהקו, דאוסון הטביע בצורה נהדרת כיאה לילד יום הולדת וגרין הוסיף סל ועבירה שצימקו ל-28:25 בלבד בסוף הרבע הראשון.

המומנטום נמשיך גם ברבע השני עם סלים של גרין ומשגב שאליהם הצטרפו דלטון ודאוסון שהשלימו ריצת 17:2 חולונית וקבעו יתרון 35:30. האורחים קטעו את הבצורת אך דלטון ובורדיון שמרו על היתרון. אילת עלתה לפרקט אחרי פסק זמן עם 6 שחקנים מה שהביא לעבירה טכנית ונקודה של גרין מהקו, אך אילת חזרה למשחק וקבעה שיוויון 45. שלשה של בורדיון קצת לפני הבאזר הורידה את הנמרים בכל זאת ביתרון 48:45.

ילד יום הולדת זורק לסל. מזל טוב שון! (עודד קרני)

רגלנד פתח מצויין גם את המחצית השניה עם שלשה, ליי אפ ואסיסט לג'ונסון שנתן יתרון דו ספרתי חולוני ראשון (57:47). אילת לא נתנה לנמרים להתרחק עם קליעות מחוץ לקשת אך גרין וג'ונסון מנעו מהאורחים מלהתקרב מדי. שלשה רביעית ברצף של האורחים צימקה ל-4 הפרש בלבד אך רגלנד ענה בשתי שלשות כשבאמצע גרין קולע אחת מהקו אחרי טכנית למאמן אילת, מה שהחזיר את הנמרים ליתרון דו ספרתי. גרין קלע שלשה משלו והוסיף עוד סל נהדר עם עבירה, 77:64 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

הסגולים עלו ליתרון שיא של 18 בתחילת הרבע האחרון אחרי עונשין מוצלחות של ג'ונסון ושלשה של דאוסון, אך אילת לא ויתרה וצימקה ל-12. גרין חזר חם מפסק זמן של גודס עם 2 סלים רצופים אך שוב אילת צימקה. הנמרים שוב הגדילו כשהפעם משגב קלע 4 נקודות עם מהלך נהדר של שלשה ועבירה אך שוב האורחים סירבו להישבר וצימקו. גרין ג'ונסון וג'ונס עם דאנק שמרו על ההפרש, האורחים צימקו פעם אחרונה ל-12 הפרש כ-2 וחצי דקות לסוף אך סל של ג'ונסון שהעלה ל-101:86 פחות מ-2 דקות לסיום סגר סופית את הסיפור. עד לסיום מקסים רומנוב הרכש הצעיר והחדש נכנס לדקות ראשונות, כמו גם פוגלמן ואברס, כשבצד השני שלשות נוספות של האורחים צימקו, 102:94 בסיום.

אפשר לחייך בסיום. באמת ניב, אפשר… (עודד קרני)

גרין סיים כקלעי המצטיין עם 28 נק' (11-17 מהשדה, 5-6 מהקו), רגלנד קלע 21 (4-8 לשלוש, 3-4 לשתיים ומהקו, 8 אסיסטים), ג'ונסון 16 (6-10 מהשדה, 4-4 מהקו, 13 ריבאונדים), משגב 9 (3-7 מהשדה), ג'ונס (4-10 מהשדה, 7 ריבאונדים), דאוסון (3-7 מהשדה) ובורדיון (3-5 מהשדה) 8 כ"א, דלטון 4 (2-3 לשתיים, 0-4 לשלוש, 6 ריבאונדים). כן שותפו: אברס, עמיר, פוגלמן ורומנוב.

כ-2700 אוהדים בצהוב סגול עודדו בצורה סבירה כיאה למשחק ליגה חורפי.

ניב משגב אמר לאחר המשחק: "משחק די קשה נגד קבוצה לא צפויה. הרבה שחקנים אינדיבדואלים. במחצית השנייה הרמנו את האגרסיביות שלנו ועשינו קצת יותר עצירות, לא הייתה ברירה יותר מדי. היו לנו כמה הפסדים די קשים בבית שגרמו לנו להיות חייבים לקחת את הניצחונות האלה בגלל הגביע ובגלל הליגה שאנחנו רוצים להיות בחלק העליון. עכשיו זה השלושה ארבעה משחקים האלה שאנחנו חייבים לקחת. כן זאת הייתה משימה לנטרל את לקומט, מאז שהוא הגיע לקבוצה יש שם יותר סדר והוא שחקן מצוין שמייצר לאחרים. ידענו שצריך ללחוץ אותו ולהפעיל לחץ כדי שיגיע לאזורים פחות נוחים לו. זה היה מאמץ קבוצתי. יש לפנינו ארבעה משחקים שחייבים לנצח. כולם מודעים לזה, גיא מדבר איתנו על זה. אנחנו חייבים להיות ברמת האגרסיביות הזו".

עידוד באווירה חורפית. הקהל של חולוניה (עודד קרני)

במוצאי שבת ה-17.12 בשעה 18:25 תפגוש חולוניה את גליל עליון בחוץ. יאללה חולוניה!