מהפך חולוני: העם בחר הרווי

מה עשינו שמגיע לנו כל הטוב הזה? לפני פגרת הנבחרות חולוניה רשמה נצחון ענק על הפועל תל אביב בבית, אחרי הפגרה – נצחון ענק לא פחות על הפועל ירושלים בחוץ. יחד עם הנצחון על הפועל חיפה, הנמרים סופרים כבר נצחון שלישי ברציפות בליגה. ואם בבחירות המוניציפליות בחולון נרשם מהפך דרמטי, במשחק של חולוניה נרשם מהפך דרמטי לא פחות: ירושלים הובילה במשך כמעט 29 דקות כולל ב-4 הפרש כ-3 דקות לסיום, אך סיומת חולונית אדירה ודרמה של ממש הסתיימו ב-73:72 אדיר של הנמרים. אם לנצחון של הנמרים על הפועל תל אביב היו אבות רבים שקצת מעל כולם היה קווין הרווי, הפעם הפורוורד האדיר היה רמה אחת מעל כולם כששיפר שוב את שיא הנקודות שלו בליגה כשהפעם צלף 26 כאלה, כולל כמה קליעות קריטיות ברבע האחרון. פנומן! ארצי וקרופורד גם כן היו מצויינים, ומשגב השתלט על עמדת בעל הבית בצהוב סגול.
כן ירבו נצחונות אדירים כאלה!

איזה מלחמה! גם ארצי בין הבולטים – לצד הרווי כמובן (עודד קרני)

המשחק החל בקצב וסקור נמוך יחסית. חנוכי וקרופורד קלעו שלשות ראשונות והעלו את הנמרים ל-6:1, ההגנה החולונית התחילה חזק ומנעה מירושלים סל שדה במשך דקות ארוכות. הרווי קלע אחת מהקו אך ירושלים השתחררה, הגיבה עם ריצת 11:0 ועלתה ליתרון, פסק זמן חולוני. הרווי חזר עם 2 סלים יפים בצבע, ירושלים ענתה בשלשה, ארצי ענה בסל יפה בסיבוב בצבע, 17:13 לירושלים בסוף הרבע הראשון.

משגב פתח את הרבע השני עם חדירה נאה. המקומיים הגדילו ליתרונם הגדול במשחק (8 הפרש) כשההתקפה החולונית נתקעה, ואנווין קלע פעמיים מהקו. הרווי קלע סל קל בצבע עם עבירות ברורות שלא נשרקו, והביא לפסק זמן של ירושלים. האקס ג'ונסון קלע שלשה, שחר עמיר קלע סל יפיפה בחדירה בין יער של שחקנים ואחר כך חטף לג'ונסון בצורה נהדרת. הרווי קלע אחת מהקו, ברנס חטף וקלע פלואוטר קשה בצד השני, 3 הפרש בלבד (27:24). משגב שמר על הפרש זהה אחרי נקודות מהקו, ברנס קלע בחדירה נאה וצימק לנקודה הפרש. ארצי קיבל כדור על קו הבסיס, הטעה את סמית' והטביע בצורה מדהימה עם יד שמאל באחד הסלים המרהיבים שנראו לאחרונה בישראל, אך חולוניה פספסה הזדמנות לעלות ליתרון, פסק זמן של שרפי. ברנס קלע בחדירה נאה נוספת ואחר כך כמעט העלה את הנמרים ליתרון עם סל על הבאזר מהחצי, 33:32 לירושלים במחצית.

צמוד צמוד. ואנווין וקרופורד מול ירושלים (עודד קרני)

במחצית השניה הרווי העיף שני שחקני ירושלים באוויר בהטעיה נהדרת וקלע שלשה שקבעה שיוויון 35. ירושלים חזרה להוביל עם 2 סלים בצבע, הרווי צימק לנקודה הפרש עם שלשה נוספת. ואנווין מנע סל ירושלמי כשהוציא את הכדור ממש מתוך הטבעת, ארצי השלים את המהפך מאסיסט של הרווי בהתקפה מתפרצת. המקומיים לקחו פסק זמן, ארצי הגדיל את היתרון מסל נהדר בריבאונד התקפה. קרופורד קלע סל עם עבירה והעמיד את הריצה של חולוניה על 9:0, לוי הירושלים קטע זמנית את הריצה אך קרופורד קלע עוד סל עם עבירה והעלה ל-47:41. ירושלים הגיבה בריצת 6:0 וקבעה שיוויון 47, פסק זמן של שרפי. חנוכי החזיר זמנית את היתרון עם סל ועבירה שלא נשרקה, ירושלים הגיבה בשלשה. הרווי החזיר את היתרון עם שלשה אדירה ועבירה של ג'ונסון, אך ירושלים חזרו להוביל. חנוכי קלע אחת מהקו, 56:53 לירושלים בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח לא טוב מבחינת הנמרים עם 3 איבודים רצופים אך למזלם של הנמרים ירושלים קלעה רק 2 נקודות בכל הזמן הזה. ארצי עבר את ג'ונסון כמו ענק וקלע סל עם עבירה שצימקו ל-2 הפרש, משגב קלע סל בחדירה אך ירושלים הגדילה ל-6 הפרש. הרווי קלע סל עם עבירה אך החטיא מהקו, אבל מיד לאחר מכן פיצה עם שלשה אדירה בסטפ-באק ועוד סל ועבירה מה שצימק שוב לנקודה הפרש אחרי החטאה נוספת מהקו – פספוס תרתי משמע. ירושלים עלתה ל-4 הפרש עם שלשה כ-3 דקות לסיום, שחר עמיר החטיא ניסיון שלשה בצד השני. הנמרים ירדו לפסק זמן פחות מ-2 וחצי דקות לסיום, קרופורד קלע שלשה גדולה וצימק לנקודה הפרש כ-2 דקות לסיום. הרווי חטף בצורה ענקית, קרופורד סחט עבירה ל-3 זריקות בשריקה גבולית ואחרי פסק זמן ירושלמי, דייק מהקו 3 פעמים והעלה את הנמרים ליתרון 71:69 כדקה לסיום. קרינגטון הירושלמי קלע רק אחת מהקו, הנמרים יצאו להתקפה קריטית בה משגב החטיא זריקה קשה בסוף שעון. קרופורד עשה עבירה שהיה לתת 18.3 שניות ושלח את ירושלים לפסק זמן, נקודה לחולון וכדור של ירושלים. הלחץ הגיע לגג האולם ממש, רנדולף הירושלמי חדר והחטיא, הרווי לקח את הריבאונד וסחט עבירה 5.4 שניות לסיום. קווין שקלע רק 2 מ-7 מהקו עד לאותו הרגע התעלה, קלע פעמיים והעלה ל-3 הפרש. עמיר עשה עבירה על קרינגטון 3.6 שניות לסיום, הזר הירושלמי קלע את הראשונה ואז באופן קומי ממש קלע בטעות גם את הזריקה השניה אחרי שניסה להחטיא בכוונה כדי לנסות להשוות מריבאונד התקפה, פסק זמן של שרפי. הרווי קיבל את הכדור ופשוט זרק אותו לשמיים בצורה כל כך חכמה לפני שג'ונסון הספיק לעשות עבירה, והזמן פשוט נגמר לו. בסיום 73:72 ענק ענק ענקקקקק של הנמרים.

עוד נצחון ענק לאוסף. הנמרים הגיבורים בסיום (עודד קרני)

הרווי הצטיין כאמור עם 26 נקודות (5-8 לשתיים, 4-9 לשלוש ומהקו, 7 ריבאונדים, 3 חטיפות), קרופורד קלע 14 באחוזים מצויינים (4-5 מהשדה ומהקו), ארצי קלע 11 גם כן באחוזים מצויינים (5-7 מהשדה), משגב (2-6 מהשדה, 4 אסיסטים), חנוכי (2-8 מהשדה) וברנס (3-7 מהשדה) קלעו 6 כל אחד, ואנוויין ועמיר (1-4 מהשדה) 2 כל אחד.

כבוד למעל ל-200 האוהדים בצהוב-סגול שהגיעו לירושלים ויצאו מאושרים בסיום!

כיף לצאת עם חיוך מהארנה! אוהדי חולוניה (עודד קרני)

הפנומן קווין הרווי אמר בסיום: "יש לנו לא מעט שחקנים פצועים והיינו צריכים למצוא את הדרך לנצח, ואני שמח שעשינו זאת. מה שעזר לי להיות טוב זה החברים שלי לקבוצה. הם נתנו לי את הכדור ונתנו לי הזדמנות לקלוע, הם משחקים בשבילי, אני עובד על המשחק שלי ועל עצמי ואני שמח לשחק טוב. בחולון מתייחסים אלי מצויין: האוהדים נהדרים, החברים לקבוצה נהדרים, הכל הולך מצויין עד כה, אני מרגיש בטוח בעצמי. אנחנו צריכים להמשיך לנצח, להמשיך להיות תחרותיים בכל ערב ובכל משחק, וכשהחברים הפצועים שלנו יחזרו אז השמיים הם הגבול. אני לא חושב על שני הנצחונות האחרונים, אנחנו פוגשים את הפועל תל אביב במשחק הבא ובזה אני מרוכז עכשיו, יהיה משחק טוב".

מאמן חולוניה עמית שרף אמר בסיום: "2 שניות לסיום הסתכלתי על הקהל ועל ההנהלה ושמחתי. כולם שיחקו היום הרבה, ביום שבת יש את הפועל תל אביב ואנחנו במרדף של 5 משחקים ב-11 יום עם סגל עדיין קצר, אבל טאג' (טאג'יר מקול) מצטרף אלינו ביום שבת. אז יש שמחה אבל זה מתערבב כבר עם המשחק הבא, וישר אחרי זה טסים לאתונה למשחק מאוד חשוב בליגת האלופות. היום קווין הרווי שיחק יותר ממה שרציתי. לא רציתי שאף שחקן ישחק יותר מ-30 דקות, אבל המשחק הזה דחף אותנו לשם ואני שמח שלפחות לקחנו את הנצחון".
על הסיבות לנצחון אמר: "רק ההגנה הביאה את הנצחון. בחצי הראשון שיחקנו התקפה נכונה יחסית במגבלות שלנו, בחצי השני זה היה "הירו בול" – לא כדורסל נכון ואיכותי, אלא הגנה, אופי, קשיחות – מה שעשו שחר, דרו, ארצי, האנס, קווין ומעל לכולם משגב שמנהל פה את העסק. אז לא היה כדורסל גדול אבל הייתה הגנה ואופי".

על קווין הרווי אמר: "כשאתה מבין שיש אופציה שהשחקן הזה יבוא, זה לא נשמע הגיוני – כמו להרבה אנשים. זה שחקן בקליבר מאוד גבוה ואני חושב שהוא יכול גם להיות יותר טוב. דמיינתי שהוא ירווח לנו את המשחק, שהצבע יפתח – ובאמת קלענו הרבה נקודות בצבע בזכות החשש ממנו, אבל החיבור עם הקבוצה הוא מיידי. נכון הוא לוקח הרבה זריקות, אבל זה בשיתוף עם כולם וכולם מבינים את התפקיד שלו. לא חשבתי שהחיבור הזה יהיה כל כך מהיר. יהיו עוד עליות ומורדות, נצטרך להכניס שחקנים לעניינים, תוך כדי להחזיר את הפצועים אבל אני שמח שהוא התאקלם וזה הרבה בזכות האופי של הקבוצה שהיא באמת עם אופי איכותי".

על הפצועים אמר: "חשבתי שנחזור מהפגרה וסי.ג'יי יחזור אבל הפציעה שלו יותר קשה משחשבנו. רופא הקבוצה שלנו במילואים, הסתמכנו על צילומים שעשו אנשים שלא מהקבוצה ובסופו של דבר התברר שלסי.ג'יי יש משהו יותר חמור ממה שחשבנו. ג'סטין התחיל להתאמן לבד, שון עדיין רק מתאמן אימוני כושר וזריקות לסל, מקווה שג'סטין יחזור מתישהו באמצע החודש הזה, שון קצת אחרי וסי.ג'יי לא ידוע – יכול להיות לפני ויכול להיות אחרי".

על הגארד החדש טאג'יר מקול אמר: "הוא שחקן שמתאים לקבוצה הזאת ברוח וגם בהגנה. בסוף אנחנו תלויים מאוד בהגנה שלנו ונכריח את הקבוצות לעשות עליו אחד על אחד, לתסכל אותם ולמנוע את שטף המשחק – ובזה הוא מדהים כי הוא גארד בגובה 1.96 ששומר את כל העמדות והוא מאוד אגרסיבי על הכדור. הוא שחקן מגרש פתוח מצויין, שחקן מאוד מעניין – גארד שיכול לשחק בעמדות 1 עד 4 ומקווה שהוא ייצר לנו מצבי זריקה לאחרים. הקליעה שלו זה פחות הטיקט, הוא יכול לזרוק בעיקר מכדרור שהולך שמאלה אבל הוא בעיקר ייצר קליעות לאחרים בהתקפות מעבר, בפוסט-אפים ובחיתוכים – שחקן מאוד מעניין".

שרפי על הרווי: "שמח שהוא התאקלם מהר" (עודד קרני)

במוצאי שבת ה-3.2 בשעה 19:15 יוצאים למשחק חוץ קשה מול הפועל תל אביב.
אבל כמו שהנמרים הוכיחו היום – השמיים הם הגבול! יאללה חולוניה!