אח למשחק? אחלה משחק!

הפועל חולון העפילה לשלב רבע גמר גביע המדינה אחרי נצחון מוחץ 90:73 על הפועל חיפה באחלה משחק. ניב משגב יכול להיות גאה באחיו הצעיר דולב משגב שחקן הפועל חיפה, שנגדו שיחק בדקות הסיום ואף עשה עליו עבירה כדי שילך לקו ויקלע נקודה. זה אח למשחק!
בניגוד למשחק הליגה שהיה צמוד יותר, הנמרים פתחו חזק והובילה כמעט לאורך כל המשחק. האורחים אמנם עשו פה ושם קאמבק וגם הצליחו להשוות בתחילת הרבע השלישי, אך מאמצע הרבע השלישי חולוניה לחצה על הגז ולא הסתכלה לאחור. חלוקת הדקות והנקודות הייתה מאוזנת, כשרוב השחקנים בצהוב סגול קלעו ו-6 מהם בספרות כפולות. קצת מעל כולם היו משגב סיניור וג'סטין סמית' שחזר לחלוטין לקדמת הבמה. רק שנמשיך כך!

ניב ודולב משגב. אח למשחק!

לפני פתיחת המשחק התקיים טקס מיוחד לכבוד עוזר המאמן השני עידו לויט, שחזר משירות מילואים ארוך שהחל עוד בתחילת המלחמה. ברוך השב עידו!

המשחק החל בצורה נהדרת עם ריצת 9:0 חולונית מגוונת עם נקודות של הרווי, ארצי, סמית' ושלשה של משגב. האורחים עלו על הלוח אך קרופורד המשיך את הפתיחה הטובה עם עוד שלשה וארצי העלה ל-14:2. אלא שאז המומנטום השתנה והאורחים רצו ריצה נגדית של 11:0 ומחקו כמעט את כל היתרון. שחר עמיר עלה על הלוח עם קליעה מחצי מרחק, 16:13 לחולוניה אחרי 10 דקות.

ברבע השני המומנטום חזר לנמרים ששוב רצו בעזרת דקות טובות של דאוסון שעלה חם וקיבל עזרה בדמות שלשה של שחר עמיר. ג'סטין סמית' החזיר ליתרון דו ספרתי מאסיסט של משגב ואחר כך הגדיל מאסיסט של האריס, משגב קלע 3 מ-4 מהקו. למרות זאת האורחים לא נתנו לנמרים לברוח ועל אף שלשה נוספת של דאוסון, ריצת 13:4 של האורחים כולל 4 נקודות ב-3 השניות האחרונות של המחצית קבעו תוצאה צמודה – 41:37 בלבד לנמרים אחרי 20 דקות של כדורסל.

קאמבק של האורחים. חיפה לוחצת את ארצי (עודד קרני)

בתחילת הרבע השלישי חיפה קבעה שיוויון 41 לפני ששתי שלשות חולוניות, של הרווי ושל ארצי החזירו את היתרון לצד של הטובים. הרווי המשיך את הדקות הטובות שלו עם עוד שני סלים מהירים, קרופורד ארצי והאריס החזירו ליתרון דו ספרתי שוב. סמית' הטביע והגדיל, קרופורד קלע 4 נקודות מהירות וקבע יתרון 65:54 בסיום הרבע השלישי.

דאוסון נכנס טוב גם לרבע האחרון והקפיץ את היתרון ל-15 הפרש עם שלשה וסל בצבע. האורחים לא ויתרו והקטינו ל-11 הפרש, משגב והאריס הגדילו שוב עם צליפות מחוץ לקשת. סמית' שמר על יתרון מבטיח, קרופורד וארצי קלעו עוד 2 שלשות, העלו ל-20 הפרש ונעלו סופית את המשחק כ-3 וחצי דקות לסיומו. עד לסיום האריס שיפר את מאזנו וגם בן אלטשולר מצד חולוניה ודולב משגב מהצד של חיפה עלו על הלוח עם נקודה מהקו, 90:73 מוחץ לחולוניה על הפועל חיפה ולעמית שרף על גיא גודס.

חלוקת נקודות מאוזנת. דאוסון מול חיפה (עודד קרני)
יש רבע גמר! הקהל של חולוניה יכול להמשיך לחגוג (עודד קרני)

חלוקת הנקודות החולונית כאמור הייתה מאוזנת: קרופורד קלע 14 (4-4 לשתיים, 2-5 לשלוש), ארצי (5-9 מהשדה), דאוסון (5-9 מהשדה) וסמית' (6-7 מהשדה, 4 אסיסטים) קלעו 13 כל אחד, משגב (2-3 לשלוש, 0-3 לשתיים, 7 ריבאונדים, 8 אסיסטים) והאריס (3-6 לשלוש, 10 אסיסטים) 11 כל אחד, הרווי 9 (3-4 לשתיים, 1-5 לשלוש, 6 ריבאונדים), עמיר 5 (2-6 מהשדה), אלטשולר 1. חנוכי, סנקר ואוסלקה שיחקו ולא קלעו.

כ-3000 אוהדים בצהוב סגול נתנו אווירה נהדרת לאורך כל המשחק ואף עודדו את דולב משגב אח של ניב משגב, בשירת "אח של משגב עולה עולה עולה" לקול צחוקם של הספסל של הפועל חיפה. כולם בסוף יצאו עם חיוך מסתבר.

שרו גם לדולב משגב. אוהדי חולון (עודד קרני)

היריבה ברבע הגמר שיערך ביום שבת ב-19:50 בהיכל הטוטו בחולון היא הפועל באר שבע שאמנם נמצאת בתחתית ליגת העל, אך הפתיעה בחוץ את בני הרצליה החזקה וניצחה 94:90 ככה שאסור לזלזל.
ממשיכים לחלום ולכוון גבוה! כוווולם באים!