איזה נס בנס ציונה

נס? מזל? נצחון דרך ההגנה? אפשר לתאר את הנצחון הדרמטי והמוזר 76:74 על עירוני נס ציונה בחוץ בהרבה דרכים. מדוע דרמטי? כי הנמרים כמעט ושמטו יתרון 21 ברבע השלישי וניצחו בשיניים בשניות הסיום בעזרת ההגנה ואיבוד של נס ציונה. מדוע מוזר? כי פרט לרבע השני שהסתיים בנצחון מוחץ של הנמרים ב-19 הפרש (25:6), חולוניה לא ניצחה באף רבע. הרבע השני החלומי גרם לאוהדים בצהוב סגול לחשוב שזה יסתיים בנצחון קל ולא בדרמה מורטת שיער אחרי 3 נקודות בלבד ב-5 הדקות האחרונות. אך סוף טוב הכל טוב, חוזרים מאירופה עם נצחון – ירידת המתח של סיום הקמפיין האירופאי הסתיימה בהצלחה.
נתנאל ארצי סיים כמצטיין בצהוב סגול עם 15 נק' ו-9 ריבאונדים, האריס והרווי עזרו לו עם 14 ו-13 בהתאמה.

הצטיין בשורות הנמרים. ארצי

האריס קלע ראשון בשורות חולון. ואנווין פתח חזק עם 5 נקודות מהירות והעלה ל-7:6 לנמרים, קרביץ המארח הפך עם 5 משלו. משגב צימק עם שלשה, הרווי הצטרף אליו והפך אך האורחים שוב הפכו אחרי דקות עקרות של הנמרים. קרופורד השווה בג'אמפ שוט ואחר כך החזיר את היתרון עם שלשה – הרביעית של הנמרים מ-4 נסיונות. משגב הגדיל מהקו אך שלשה של המארחים קבעה שיוויון 20 בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני היה הצגה בצהוב סגול. הנמרים רצו ריצת 14:0 ומנעו מנס ציונה מלקלוע נקודה במשך יותר מ-5 דקות תמימות. זה התחיל עם שלשה של דאוסון שחזר מפציעה. משגב פתח את הסנטר וירד לטיפול, ארצי תיקן החטאה של עצמו עם ריבאונד התקפה. דאוסון המשיך עם עוד 2 גם כן מריבאונד התקפה, ואנווין נחסם אך ארצי לקח את ריבאונד ההתקפה וקלע עוד אחד. ארצי לא נרגע וקלע עוד 2 מריבאונד התקפה אחרי החטאה של האנס מחוץ לקשת, וכדי לגוון קצת האריס קלע נקודה מהקו קצת לפני שהרווי קלע מ… עוד ריבאונד התקפה. נס ציונה סוף סוף קטעה את הריצה עם 4 נקודות מהירות שהביאו לפסק זמן של שרפי. משגב חזר לשחק עם סנטר חבוש, הרווי המשיך את המומנטום החולוני עם שלשה קשה ויפה. האריס צלף גם הוא מחוץ לקשת ואחר כך הוסיף עוד מהלך חכם של סל ועבירה, משגב קלע אחת מהקו אחרי טכנית לאלעד חסין ורואי אוסלקה הצעיר שעלה כדי לתת דקות מנוחה לגבוהים קלע גם הוא נקודה מהקו, 45:26 מוחץ במחצית לחולוניה אחרי ריצת 25:6 ברבע השני.

רבע שני מוחץ. דאוסון, הרווי וקרופורד באים לברך את האריס (צילום מסך, ספורט 5)

גמור? לא ממש. האריס עוד העלה את הנמרים ליתרון שיא של 21 הפרש (47:26) אך המחצית השניה הייתה בגוון כתום. ארצי עוד החזיק את הנמרים רחוק עם 6 נקודות רצופות שלו, אך האורחים רצו 9:2 וצימקו ל-11 הפרש בלבד למרות סל של קרופורד מאסיסט יפה של ואנווין, פסק זמן של שרפי. סי.ג'יי קלע ג'אמפ שוט ואחר כך הוסיף אחת מהקו אך מיינסי המארח צימק עם שלשה ל-10 הפרש. ואנווין דייק מהקו ואחר כך קלע יפה בצבע מאסיסט של האריס אך שלשה נוספת של נס ציונה צימקה להפרש חד ספרתי, 62:53 בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון הרווי קלע בצבע מאסיסט של משגב, אך המארחים המשיכו לצמק ולהוריד ל-7 הפרש בלבד. ארצי נעל בצבע וקלע סל חשוב מאסיסט של דאוסון, הרווי חטף ואפשר למשגב למצוא את דאוסון לסל בצבע. הרווי דייק מחוץ לקשת והחזיר להפרש דו ספרתי (71:59), פסק זמן של נס ציונה כ-7 וחצי דקות לסיום. דאוסון קלע עוד 2, אך ירידה לא טובה להגנה אפשרה למיינסי מנס ציונה לקלוע בצד השני שניות אחר כך. הרווי איבד ועשה עבירה בלתי ספורטיבית אך בצד השני מהלך קבוצתי נהדר הסתיים בסל של קרופורד בצבע בשניה האחרונה. ב-5 הדקות האחרונות ההתקפה החולונית נתקעה לחלוטין והמארחים המשיכו ללחוץ. שרפי לקח פסק זמן כ-3 דקות לסיום ביתרון 8, אך שני איבודים מהירים של האריס ושל ארצי אחרי לחץ של נס ציונה על כל המגרש, צימקו ל-4 הפרש בלבד כ-2 וחצי דקות לסיום – משחק חדש. משגב החטיא ניסיון שלשה, ארצי קלע אחת מהקו אך גם בצד השני הלחץ נתן את אותותיו כשנס ציונה איבדה והחטיאה. החטאה של המארחים מחוץ לקשת נפלה לידיים של מיינסי שקלע סל עם שריקה מעוררת מחלוקת לעבירה של משגב וההפרש ירד ל-2 בלבד קצת פחות מ-10 שניות לסיום. 6 שניות לסיום קרופורד נשלח לקו והחטיא פעמיים אך ווייטהד מנס ציונה איבד אחרי לחץ של קרופורד, 76:74 דרמטי לנמרים בסיום.

ניסיון הקאמבק של המארחים רק כמעט צלח. חולוניה נגד נס ציונה (עמית סמיקטס, עירוני נס ציונה)

ארצי כאמור הצטיין עם 15 נק' (7-13 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, האריס קלע 14 (5-7 מהשדה, 3-5 מהקו, 5 אסיסטים), הרווי 13 (3-6 לשלוש, 2-5 לשתיים, 6 ריבאונדים), ואנוויין (3-7 מהשדה), קרופורד (3-3 לשתיים, 1-4 לשלוש) ודאוסון (4-8 מהשדה) 9 כל אחד, משגב 6 (1-6 מהשדה, 7 אסיסטים), אוסלקה 1. כן שותף: עמיר.

מעל ל-200 אוהדים בצהוב סגול נסעו לנס ציונה ועודדו בכל הכוח עד לנצחון. ברבע השני בשיא הריצה נשמע עידוד חזק שלא נשמע כבר זמן רב!

ביום רביעי ה-27.3 בשעה 18:50 משחק שאין ממנו דרך חזרה: שמינית גמר גביע המדינה מול הפועל חיפה של גיא גודס.
שלא כמו שנים עברו, הפעם המשחק נכלל במנוי. כולם באים!!