דרמה יוונית ב-3 מערכות

איזה נצחון, איזה דרמה, איזה מלכים אחד אחד!! באחד המשחקים הכי גדולים ודרמטיים בתולדות הפועל חולון ובתולדות ליגת האלופות של פיב"א, מנצחים הנמרים 112:108 אחרי 3 הארכות (!!) את א.א.ק אתונה בחוץ ונשארים בחיים בשלב הבתים השני.
כיאה לדרמה יוונית, כל סיומת הייתה מותחת עד הקצה: מקול פספס הזדמנות לתת את הנצחון בשניות הסיום של הזמן החוקי אחרי שחטף אך החטיא שתי החטאות קריטיות מהקו שהיו יכולות להביא את הנצחון, קרופורד עשה טעות בשניות הסיום של הארכה הראשונה עם איבוד קריטי ביתרון נקודה לחולוניה מה שאפשר ליוונים להשוות מהקו – אך גם לפספס הזדמנות לנצח בעצמם, ומה לגבי ההארכה השניה? וידוי קל: הפסקה הראשונה של כתבה זאת כבר נכתבה למעשה תוך כדי ההארכה השניה כפסקת סיכום להפסד דרמטי, כשחולוניה כבר נקלעה לפיגור 10. אך אז כעוף החול הנמרים קמו, הוכיחו לעבדכם הנאמן שאף פעם לא צריך להספיד את הרוח החולונית ורצו ריצת 10:0 שכפתה הארכה שלישית, כולל שתי שלשות ענקיות של קרופורד שאף כמעט הביא את הנצחון בסיום ההארכה השניה בצורה דרמטית. בהארכה השלישית מקול הרכש החדש לקח אחריות ויחד עם משגב ועם חטיפה ענקית של שחר עמיר בשניות הסיום עזרו להבטיח את הנצחון הבלתי נשכח.

זה היה משחק היסטורי מכל בחינה, גם מבחינה סטטיסטית: 8 שחקנים שיחקו בשורות הנמרים, כולם (!!) סיימו בספרות כפולות וקלעו מספר דו ספרתי של נקודות. כולם. אז מי בלט מעל כולם? שאלה טובה. האם זה קרופורד שסיים כקלעי המוביל עם 19 נקודות והחזיר את הנמרים מהקבר בהארכה השניה? אולי משגב ששוב הראה שהוא בעל הבית? ומה לגבי חנוכי שסיים עם המדד הגבוה ביותר (24) מבין החולונים? או שבכלל שחר עמיר שקלע שיא קריירה בליגת האלופות (10 נקודות, אחרי שבכל העונה הנוכחית קלע במצטבר 6), חטף בצורה ענקית בסוף ההארכה השלישית ועזר להביא את הנצחון?
קשה, קשה לבחור אז פשוט אפשר להגיד: 8 גברים אחד אחד הצטיינו והביאו את אחד הנצחונות הגדולים והדרמטיים בתולדות חולוניה! וואו!!

למה מי זה רגלנד? בעל הבית החדש של חולוניה

המשחק החל טוב עבור הנמרים שפתחו עם 6:0 מהיר עם שלשה של ואנווין ומהלך של סל ועבירה של מקול. היוונים הפכו עם ריצה נגדית של 12:0 כשהנמרים לא הפסיקו להחטיא מבחוץ, מה שהביא לפסק זמן של שרפי. חנוכי קטע ריצת 16:0 יוונית עם סל מחצי מרחק, קרופורד צימק עם שלשה ויותם קלע סל נוסף קשה והמשיך את הריצה הנגדית. עמיר עלה על הלוח, 18:15 לא.א.ק אחרי 10 דקות.

היוונים פתחו יותר טוב את הרבע השני והגדילו ל-7 הפרש. ברנס צימק מהקו, עמיר קלע שלשה נהדרת וצימק לנקודה הפרש מה שהביא לפסק זמן של היוונים. הרווי עלה על הלוח עם סל מחצי מרחק אך 5 נקודות של היוונים הביאו לפסק זמן של שרפי. ואנווין חזר עם שלשה ואחר כך עוד נקודה מהקו, הרווי חטף פעמיים ברציפות וקרופורד קבע שיוויון 30. היוונים חזרו להוביל עם 2 סלים מהירים, עמיר הציל כדור אבוד, סחט עבירה ודייק מהקו. הרווי קלע מריבאונד התקפה, ברנס דייק מהקו, 38:36 ליוונים במחצית.

הנמרים פתחו טוב את הרבע השלישי טוב עם סלים של קרופורד ו-ואנווין שהחזירו את היתרון לנמרים. משגב עלה על הלוח עם שלשה, עמיר קלע שלשה גדולה ועלה למספר נקודות דו ספרתי, פסק זמן של היוונים. הרווי קלע מחצי מרחק אך היוונים השוו עם שתי שלשות רצופות. משגב החזיר את היתרון זמנית אך היוונים הגיבו עם עוד שלשה. הרווי הגיב עם שלשה משלו שהמשיכה את הנדנדה, קרופורד קלע סל קשה בסוף שעון אך היוונים שוב הגיבו, שיוויון 55. ברנס החזיר את היתרון במתפרצת, מקול דייק מהקו והגדיל. חנוכי שמר על ההפרש עם סל בין הגבוהים בצבע ואחר כך החטיא שלשה על הבאזר, 61:57 לחולוניה בסוף הרבע השלישי.

מלחמה של ממש. מקול מול א.א.ק

יותם המשיך להיות דומיננטי גם בפתיחת הרבע האחרון כשקלע סל בצבע, אך קוזמינקס הליטאי של א.א.ק הפך לבדו עם 7 נקודות רצופות. חנוכי החזיר את היתרון עם דאנק בהתקפה מתפרצת, ברנס קלע שני סלים רצופים – מחצי מרחק ובחדירה נאה – וקבע יתרון 3 לנמרים, פסק זמן של היוונים. אחרי פסק הזמן ברנס קלע עוד סל מחצי מרחק, היוונים צימקו לנקודה הפרש בלבד אך דיאנדרה המשיך את הדקות המצויינות שלו עם סל בחדירה ועבירה. הלחץ החל לתת את אותותיו כשהכדורים החלו לצאת החוצה לשתי הקבוצות, זאת עד שקוזמינקס האתונאי-ליטאי קלע שלשה והחזיר את היתרון ליוונים 2:20 לסיום. שרפי לקח פסק זמן אחריו ברנס והרווי החטיאו. היוונים עלו ליתרון 4 נקודות 55 שניות לסיום אחרי כמה ריבאונדים בהתקפה, שרפי לקח פסק זמן. קרופורד קלע סל חשוב בצבע וצימק ל-2 הפרש, אקס הפועל תל אביב ג'ורדן מקריי החטיא בצד השני ומקול קבע שיוויון 8.4 שניות לסיום, פסק זמן של היוונים. היוונים ניסו לנצח עם מהלך אחרון אך לטאג'יר מקול היו תכניות כשחטף בצורה ענקית וסחט עבירה, אך לבסוף הוא התברר גם כגיבור הטראגי אחרי שהחטיא פעמיים מהקו, שיוויון 77 בתום הזמן החוקי.

משגב פתח את ההארכה הראשונה בצורה מצויינת עם סל ועבירה. מקריי החזיר את היתרון ליוונים עם שלשה ואחר כך סל ועבירה, מה שהגדיל ל-4 הפרש לאתונה. קרופורד נפגע מעט וירד לספסל, הרווי קלע סל בצבע מאסיסט של משגב, חנוכי דייק מהקו והקטין ל-2 הפרש. משגב קבע שיוויון בחדירה כדקה לסיום ובהתקפה שאחר כך קלע שלשה ענקית שנתנה יתרון 3. קוזמינקס דייק מהקו והקטין להפרש נקודה, 19.8 שניות לסיום קרופורד נשלח לקו, קלע פעמיים והחזיר ליתרון 3, פסק זמן של היוונים. שלשה יוונית הלכה החוצה אך היוונים לקחו עוד ריבאונד התקפה, קוזמינקס נשלח לקו ושוב דייק פעמיים 12.4 שניות לסיום. קרופורד איבד כדור קריטי 8.1 שניות לסיום, רנדל המארח נשלח לקו 2.4 שניות לסיום וקלע רק פעם אחת, שיוויון 90. שרפי לקח פסק זמן אך הזריקה של הרווי הייתה אחרי הזמן ולא קרובה, הולכים להארכה שניה.

"אני אומר לך, בסוף אנחנו ננצח". ברנס וחנוכי

ההארכה השניה נפתחה בצורה רעה עבור הנמרים, כשקוזמינקס העלה את היוונים ליתרון 7 עם ריצת 7:0 פרטית ועל הדרך קבע שיא קריירה. חולון לא הצליחה לקלוע דקות ארוכות כשהיוונים עלו ליתרון 10 והרווי יצא בעבירה חמישית, אך הנמרים המשיכו להילחם כשחנוכי דייק מהקו. 2 שלשות רצופות של קרופורד הורידו ל-2 הפרש בלבד, הדרמה הייתה בשיאה כשמשגב נשלח לקו 3.3 שניות, קלע פעמיים וקבע שיוויון 100. היוונים איבדו כששחקן של היוונים דרך לכאורה על קו החוץ (מה שהתברר בהילוך החוזר כטעות שיפוט), קרופורד היה יכול לנצח בחדירה נהדרת אך הכדור שלו טייל על הטבעת, הולכים להארכה שלישית.

מקול לקח אחריות בהארכה השלישית כבר מפתיחתה כשהחל עם סל ועבירה. קרופורד יצא גם הוא בעבירה חמישית, מקול קלע יפה ביורו-סטפ. היוונים השוו מהקו, משגב מצא את מקול לסל נוסף בצבע. קוזמינקס קבע שיוויון 106, ברנס קלע בחדירה והחזיר את היתרון, חנוכי לקח ריבאונד התקפה וקלע סל ענק שהגדיל ל-4 הפרש. היוונים צימקו מהקו, מקול החטיא סל קשה מחצי מרחק אך היוונים החטיאו בצד השני. משגב נשלח לקו 14.5 שניות לסיום אך החטיא פעמיים בצורה דרמטית ולא אופיינית, שחר עמיר חטף בצורה אדירה וסחט עבירה 4.1 שניות לסיום. שרפי לקח פסק זמן, משגב נשלח שוב לקו 3.1 שניות לסיום אך הפעם קלע פעמיים וסגר את הסיפור. היוונים לקחו פסק זמן אך לא הצליחו לקלוע, 112:108 מטורף לנמרים בסיום!

הפנים אומרות הכל. מהנצחונות הגדולים והדרמטיים בתולדות המועדון

קרופורד סיים כאמור כקלעי המצטיין בשורות הנמרים עם 19 נק' (4-6 לשתיים, 3-6 לשלוש), חנוכי קלע 17 (6-11 מהשדה, 5-6 מהקו, 8 ריבאונדים, 3 חסימות), משגב (3-4 לשתיים, 2-7 לשלוש, 4-7 מהקו, 6 אסיסטים) וברנס (6-9 לשתיים, 0-3 לשלוש, 4-5 מהקו, 4 אסיסטים) 16 כל אחד, מקול 13 (5-11 מהשדה, 3-6 מהקו), הרווי 11 (4-7 לשתיים, 1-9 לשלוש, 11 ריבאונדים, 4 חטיפות), ואנוויין (2-7 לשלוש, 1-4 לשתיים, 2-4 מהקו) ועמיר (3-6 מהשדה) 10 כל אחד.

דרו קרופורד אמר בסיום: "זה אחד המשחקים הכי מטורפים שאי פעם לקחתי בהם חלק. הקבוצה שלנו הראתה הרבה אופי, היינו בפיגור גדול אבל הצלחנו להישאר במשחק כשהיינו צריכים. זה היה משחק בלתי יאמן, משחק שכיף לשחק בו. שתי הקבוצות נלחמו כמו משוגעות וזה היה פשוט משחק כדורסל נהדר לקחת בו חלק. אני גאה בנו שהצלחנו לצלוח את המשחק ולהתמודד בהצלחה מול יריבה קשוחה".

אחד קלע 40 נקודות אבל השני ניצח. קוזמינקס וקרופורד

מאמן חולוניה עמית שרף אמר בסיום: "כבוד גדול ל-א.א.ק שהיו שותפים עימנו למשחק מדהים. אני גאה בהגנה שעשינו 40 דקות רוב הזמן, בהארכות זה כבר היה האופי של השחקנים. לא ידעתי בדיוק עם מי לשחק, שיחקתי עם הרכבים שבחיים לא התאמנו איתם ובחיים לא חשבתי שנשחק בהם, כל הכבוד לשחקנים. בסוף זה משחק של השחקנים – חנוכי, משגב, דרו בוודאי, שחר, טאג' (מקול), דיאנדרה – כל מי ששיחק בדקות הסיום, יש להם לב גדול וביצים גדולות ואני גאה בהם".

במחזור הבא של ליגת האלופות שיתקיים ביום רביעי ה-13.3, חולון תנסה להמשיך לעשות את הבלתי יאמן ולנצח שוב ביוון בחוץ, הפעם את פרומיתאס שניצחה במשחק הקודם ב-9 הפרש. נצחון בהפרש דו ספרתי של הנמרים יתן לחולוניה יתרון על פרומיתאס וסיכוי אמיתי לעלות לשלב הבא, הפסד יגמור כמעט סופית את הסיכוי של חולוניה.

"לשחקנים יש לב גדול וביצים גדולות". עמית שרף בעונת בכורה משוגעת

עוד לפני זה ביום שישי ה-8.3 בשעה 13:00 מארחים את נס ציונה בבית, ויומיים אחר כך יוצאים למשחק חוץ בעפולה. לו"ז משוגע לקבוצה משוגעת. יאללה חולוניה!!